Kolegij
Cilj ovog izbornog kolegija je definirati i opisati različite modalitete psihoterapije u psihijatrijskom liječenju djece i adolescenata, uz prepoznavanje specifičnosti tih modaliteta u usporedbi sa psihoterapijom odraslih.
Student će definirati psihoterapiju, opisati će osnovne značajke i teorijske postavke najčešće korištenih psihoterapijskih tehnika. Student će opisati specifičnosti u primjeni psihoterapije ovisno o uzrastu djece i adolescenata.
Student će upoznati osnovne načine psihoterapijskog rada sa roditeljima i obiteljima psihijatrijski liječene djece i adolescenata. Student će naučiti osnovne pojmove iz art-psihoterapije, psihodrame i grupne psihoterapije, te će sudjelovati u primjenama tih tehnika u ulozi člana grupe (iskustvene grupe).
Student će samostalno ili timski pregledati dostupnu znanstvenu i stručnu literaturu i prezentirati rezultate recentnih istraživanja o učinkovitosti različitih psihoterapijskih tehnika u djece i adolescenata.
PREDAVANJA: 1. Uvodno predavanje: Psihoterapijsko liječenje djece i adolescenata (povijest, teorijske osnove, specifičnosti); 2. Kognitivno-bihejvioralna psihoterapija u liječenju djece i adolescenata; 3. Rad s roditeljima u dječjoj i adolescentnoj psihijatriji; 4. Obiteljska psihoterapija; 5. Terapija igrom; 6. Art-terapija; 7. Psihodrama; 8. Grupna psihoterapija
SEMINARI: Studenti će odabrati jednu od tema za seminarski rad i prezentaciju, ili mogu predložiti temu koju mora odobriti voditlej predmeta. Predložene teme: S1: Djelotvornost psihoterapijskih tehnika u liječenju adolescenata i djece – pregled liteature; S2: Djelotovornost psihoterapijskog rada s roditeljima – pregled literature; S3: Obiteljska psihoterapija u liječenju djece i adolescenata – pregled literature; S4: Život i djelo Anne Freud/ Melanie Klein/ Donald W. Winnicott.
VJEŽBE: Intervju sa hospitaliziranim adolescentima, Prikaz slučaja, Art terapija u grupi i analiza seanse, Grupna terapija i analiza seanse.
- PPT prezentacije predavanja
- Odabrani stručni i znanstveni članci preporučeni od voditelja kolegija.
Nikolić S.: Mentalni poremećaji u djece I omladine 3. Zagreb: Školska knjiga, 1992.
Chethik M.: Tehnike u dječjoj terapiji. Zagreb, Alinea, 2008.
De Zan D.: Slika i crtež u psihoterapiji djece i obitelji. Zagreb: Medicinska naklada, 2013.
Redovito prisustvovanje nastavi. Svaki student mora napisati i prezentirati seminarski rad.
Preduvjet za upis predmeta: odslušani predmeti Psihološka medicina 1 i 2, Psihijatrija. Studenti se ocjenjuju u skladu sa Pravilnikom Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Znanje će se proveravati pisanim testom dostupnim online (Merlinu) (minimum 25 bodova, maksimum 50 bodova) i ocjenom seminarskog rada i przentacije tog rada (minimum 25, maksimum 50 bodova). Konačna ocjena je zbroj osvojenih bodova, prema sljedećem:
90-100 bodova .... izvrstan (5) A; 90-100%
75-89 bodova ...... vrlo dobar (4) B; 75 to 89%
60-74 bodova ..... dobar (3) C; 60-74%
50-59 bodova ....... dovoljan (2) D; 50-59%
0-49 bodova......... nedovoljan (1) F; 0-49%
Ishodi učenja
Definirati pojam psihoterapije; Objasniti teorijske osnove najčešće korištenih psihoterapijskih pravaca; Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata; Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
Ishodi učenja
• Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata
• Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
Opisati načine psihoterapijskog rada s roditeljima i obitelji pacijenata
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
Opisati načine psihoterapijskog rada s roditeljima i obitelji pacijenata
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
• Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata
• Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
• Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata
• Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
Objasniti teorijske osnove najčešće korištenih psihoterapijskih pravaca
• Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata
• Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
Objasniti teorijske osnove najčešće korištenih psihoterapijskih pravaca
• Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata
• Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
• Timski rad
Ishodi učenja
Istraživački pristup sadržaju kolegija
• Timski rad
• Uporaba dostupne literature na Internetu i bazama podataka
• Prezentiranje sadržaja neke tematske cjeline drugim studentima i nastavniku
Ishodi učenja
Istraživački pristup sadržaju kolegija
• Timski rad
• Uporaba dostupne literature na Internetu i bazama podataka
• Prezentiranje sadržaja neke tematske cjeline drugim studentima i nastavniku
Ishodi učenja
• Istraživački pristup sadržaju kolegija
• Timski rad
• Uporaba dostupne literature na Internetu i bazama podataka
• Prezentiranje sadržaja neke tematske cjeline drugim studentima i nastavniku
Ishodi učenja
• Istraživački pristup sadržaju kolegija
• Timski rad
• Uporaba dostupne literature na Internetu i bazama podataka
• Prezentiranje sadržaja neke tematske cjeline drugim studentima i nastavniku
Ishodi učenja
Definirati pojam psihoterapije; Objasniti teorijske osnove najčešće korištenih psihoterapijskih pravaca; Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata; Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
Ishodi učenja
• Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata
• Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
Opisati načine psihoterapijskog rada s roditeljima i obitelji pacijenata
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
Opisati načine psihoterapijskog rada s roditeljima i obitelji pacijenata
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
• Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata
• Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
• Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata
• Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
Objasniti teorijske osnove najčešće korištenih psihoterapijskih pravaca
• Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata
• Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
Objasniti teorijske osnove najčešće korištenih psihoterapijskih pravaca
• Opisati psihoterapijske tehnike koje se najčešće koriste kod djece i adolescenata
• Navesti specifičnosti u psihoterapijskom pristupu djeci i adolescentima
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
Ishodi učenja
• Prepoznati prednosti i nedostakte pojedinih psihoterapijskih pristupa
• Timski rad
Ishodi učenja
Istraživački pristup sadržaju kolegija
• Timski rad
• Uporaba dostupne literature na Internetu i bazama podataka
• Prezentiranje sadržaja neke tematske cjeline drugim studentima i nastavniku
Ishodi učenja
Istraživački pristup sadržaju kolegija
• Timski rad
• Uporaba dostupne literature na Internetu i bazama podataka
• Prezentiranje sadržaja neke tematske cjeline drugim studentima i nastavniku
Ishodi učenja
• Istraživački pristup sadržaju kolegija
• Timski rad
• Uporaba dostupne literature na Internetu i bazama podataka
• Prezentiranje sadržaja neke tematske cjeline drugim studentima i nastavniku
Ishodi učenja
• Istraživački pristup sadržaju kolegija
• Timski rad
• Uporaba dostupne literature na Internetu i bazama podataka
• Prezentiranje sadržaja neke tematske cjeline drugim studentima i nastavniku