Kolegij
Primarni cilj je usvajanje osnovnih znanja i vještina u međuljudskoj komunikaciji. U medicini je dobra komunikacija jedan od instrumenata u prevenciji, detekciji i terapiji bolesti. Ona podrazumijeva ne samo poznavanje i korištenje dobrih govorničkih vještina nego i sposobnost slušanja pacijenta te prepoznavanje značenja poruka koje pacijent kroz verbalnu i neverbalnu komunikaciju upućuje. Takva je komunikacija značajna i u preveniranju bolesti i unapređenju cjelokupnog zdravlja.
Sljedeći cilj je upoznati studente s pojedinim segmentima komunikacije, komunikacijom sa specifičnim populacijama kao što su djeca, adolescenti, roditelji bolesnog djeteta te s osnovama zdravstvenog odgoja.
Sveobuhvatni je cilj naglasiti važnost poznavanja i korištenja onih vještina specifičnih za razne situacije u radu s pacijentom koje za cilj imaju kvalitetniju komunikaciju liječnika i bolesnika
- Nastavni materijali - studentima će tijekom izvođenja kolegija biti dostupna sva predavanja u tiskanom i digitalnom obliku
- Đorđević V, Braš M. Komunikacija u medicini: čovjek je čovjeku lijek. Zagreb. Medicinska naklada. 2011
- Lučanin D, Despot Lučanin J. Komunikacijske vještine u zdravstvu. Zagreb. Zdravstveno veleučilište ; Jastrebarsko : Naklada Slap. 2010.
- Miljković D, et al. Ovdje sam, slušam: priručnik za edukaciju volontera u službi psihološke pomoći telefonom. Zagreb : Savez udruga telefona kriznih službi. 2004.
- Rijavec M, Miljković D. Neverbalna komunikacija : jezik koji svi govorimo. Zagreb : IEP , 2002.
- Riera M. Ostanite povezani sa svojim tinejdžerom : kako postići da vam govore i kako čuti što stvarno kažu. Lekenik : Ostvarenje, 2004.
- Ilić, V. Metodika zdravstvenog odgoja. Zagreb. Školska knjiga. 2006.
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu i dolaziti pripremljeni na skupne seminare i vježbe.
Od studenata se očekuje da temeljem ponuđene literature istražuju relevantne činjenice potrebne za izradu seminarskog rada.
Studentsko aktivno sudjelovanje u nastavi će se pratiti i sačinjavati će dio završne ocjene (20%). Sukladno smjernicama o ECTS sustavu ocjenjivanja, uspjeh studenata izražava se ECTS skalom ocjenjivanja u postocima 0-100%, pri čemu prolazna ocjena ne može biti niža od 50%, dok kontinuirana provjera znanja čini 30% ukupne ocjene, a izrada seminarskog rada 50% ukupne ocjene.
Primarni cilj je usvajanje osnovnih znanja i vještina u međuljudskoj komunikaciji. U medicini je dobra komunikacija jedan od instrumenata u prevenciji, detekciji i terapiji bolesti. Ona podrazumijeva ne samo poznavanje i korištenje dobrih govorničkih vještina nego i sposobnost slušanja pacijenta te prepoznavanje značenja poruka koje pacijent kroz verbalnu i neverbalnu komunikaciju upućuje. Takva je komunikacija značajna i u preveniranju bolesti i unapređenju cjelokupnog zdravlja.
Sljedeći cilj je upoznati studente s pojedinim segmentima komunikacije, komunikacijom sa specifičnim populacijama kao što su djeca, adolescenti, roditelji bolesnog djeteta te s osnovama zdravstvenog odgoja.
Sveobuhvatni je cilj naglasiti važnost poznavanja i korištenja onih vještina specifičnih za razne situacije u radu s pacijentom koje za cilj imaju kvalitetniju komunikaciju liječnika i bolesnika
- Nastavni materijali - studentima će tijekom izvođenja kolegija biti dostupna sva predavanja u tiskanom i digitalnom obliku
- Đorđević V, Braš M. Komunikacija u medicini: čovjek je čovjeku lijek. Zagreb. Medicinska naklada. 2011
- Lučanin D, Despot Lučanin J. Komunikacijske vještine u zdravstvu. Zagreb. Zdravstveno veleučilište ; Jastrebarsko : Naklada Slap. 2010.
- Miljković D, et al. Ovdje sam, slušam: priručnik za edukaciju volontera u službi psihološke pomoći telefonom. Zagreb : Savez udruga telefona kriznih službi. 2004.
- Rijavec M, Miljković D. Neverbalna komunikacija : jezik koji svi govorimo. Zagreb : IEP , 2002.
- Riera M. Ostanite povezani sa svojim tinejdžerom : kako postići da vam govore i kako čuti što stvarno kažu. Lekenik : Ostvarenje, 2004.
- Ilić, V. Metodika zdravstvenog odgoja. Zagreb. Školska knjiga. 2006.
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu i dolaziti pripremljeni na skupne seminare i vježbe.
Od studenata se očekuje da temeljem ponuđene literature istražuju relevantne činjenice potrebne za izradu seminarskog rada.
Studentsko aktivno sudjelovanje u nastavi će se pratiti i sačinjavati će dio završne ocjene (20%). Sukladno smjernicama o ECTS sustavu ocjenjivanja, uspjeh studenata izražava se ECTS skalom ocjenjivanja u postocima 0-100%, pri čemu prolazna ocjena ne može biti niža od 50%, dok kontinuirana provjera znanja čini 30% ukupne ocjene, a izrada seminarskog rada 50% ukupne ocjene.
Primarni cilj je usvajanje osnovnih znanja i vještina u međuljudskoj komunikaciji. U medicini je dobra komunikacija jedan od instrumenata u prevenciji, detekciji i terapiji bolesti. Ona podrazumijeva ne samo poznavanje i korištenje dobrih govorničkih vještina nego i sposobnost slušanja pacijenta te prepoznavanje značenja poruka koje pacijent kroz verbalnu i neverbalnu komunikaciju upućuje. Takva je komunikacija značajna i u preveniranju bolesti i unapređenju cjelokupnog zdravlja.
Sljedeći cilj je upoznati studente s pojedinim segmentima komunikacije, komunikacijom sa specifičnim populacijama kao što su djeca, adolescenti, roditelji bolesnog djeteta te s osnovama zdravstvenog odgoja.
Sveobuhvatni je cilj naglasiti važnost poznavanja i korištenja onih vještina specifičnih za razne situacije u radu s pacijentom koje za cilj imaju kvalitetniju komunikaciju liječnika i bolesnika
- Nastavni materijali - studentima će tijekom izvođenja kolegija biti dostupna sva predavanja u tiskanom i digitalnom obliku
- Đorđević V, Braš M. Komunikacija u medicini: čovjek je čovjeku lijek. Zagreb. Medicinska naklada. 2011
- Lučanin D, Despot Lučanin J. Komunikacijske vještine u zdravstvu. Zagreb. Zdravstveno veleučilište ; Jastrebarsko : Naklada Slap. 2010.
- Miljković D, et al. Ovdje sam, slušam: priručnik za edukaciju volontera u službi psihološke pomoći telefonom. Zagreb : Savez udruga telefona kriznih službi. 2004.
- Rijavec M, Miljković D. Neverbalna komunikacija : jezik koji svi govorimo. Zagreb : IEP , 2002.
- Riera M. Ostanite povezani sa svojim tinejdžerom : kako postići da vam govore i kako čuti što stvarno kažu. Lekenik : Ostvarenje, 2004.
- Ilić, V. Metodika zdravstvenog odgoja. Zagreb. Školska knjiga. 2006.
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu i dolaziti pripremljeni na skupne seminare i vježbe.
Od studenata se očekuje da temeljem ponuđene literature istražuju relevantne činjenice potrebne za izradu seminarskog rada.
Studentsko aktivno sudjelovanje u nastavi će se pratiti i sačinjavati će dio završne ocjene (20%). Sukladno smjernicama o ECTS sustavu ocjenjivanja, uspjeh studenata izražava se ECTS skalom ocjenjivanja u postocima 0-100%, pri čemu prolazna ocjena ne može biti niža od 50%, dok kontinuirana provjera znanja čini 30% ukupne ocjene, a izrada seminarskog rada 50% ukupne ocjene.
Primarni cilj je usvajanje osnovnih znanja i vještina u međuljudskoj komunikaciji. U medicini je dobra komunikacija jedan od instrumenata u prevenciji, detekciji i terapiji bolesti. Ona podrazumijeva ne samo poznavanje i korištenje dobrih govorničkih vještina nego i sposobnost slušanja pacijenta te prepoznavanje značenja poruka koje pacijent kroz verbalnu i neverbalnu komunikaciju upućuje. Takva je komunikacija značajna i u preveniranju bolesti i unapređenju cjelokupnog zdravlja.
Sljedeći cilj je upoznati studente s pojedinim segmentima komunikacije, komunikacijom sa specifičnim populacijama kao što su djeca, adolescenti, roditelji bolesnog djeteta te s osnovama zdravstvenog odgoja.
Sveobuhvatni je cilj naglasiti važnost poznavanja i korištenja onih vještina specifičnih za razne situacije u radu s pacijentom koje za cilj imaju kvalitetniju komunikaciju liječnika i bolesnika
- Nastavni materijali - studentima će tijekom izvođenja kolegija biti dostupna sva predavanja u tiskanom i digitalnom obliku
- Đorđević V, Braš M. Komunikacija u medicini: čovjek je čovjeku lijek. Zagreb. Medicinska naklada. 2011
- Lučanin D, Despot Lučanin J. Komunikacijske vještine u zdravstvu. Zagreb. Zdravstveno veleučilište ; Jastrebarsko : Naklada Slap. 2010.
- Miljković D, et al. Ovdje sam, slušam: priručnik za edukaciju volontera u službi psihološke pomoći telefonom. Zagreb : Savez udruga telefona kriznih službi. 2004.
- Rijavec M, Miljković D. Neverbalna komunikacija : jezik koji svi govorimo. Zagreb : IEP , 2002.
- Riera M. Ostanite povezani sa svojim tinejdžerom : kako postići da vam govore i kako čuti što stvarno kažu. Lekenik : Ostvarenje, 2004.
- Ilić, V. Metodika zdravstvenog odgoja. Zagreb. Školska knjiga. 2006.
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu i dolaziti pripremljeni na skupne seminare i vježbe.
Od studenata se očekuje da temeljem ponuđene literature istražuju relevantne činjenice potrebne za izradu seminarskog rada.
Studentsko aktivno sudjelovanje u nastavi će se pratiti i sačinjavati će dio završne ocjene (20%). Sukladno smjernicama o ECTS sustavu ocjenjivanja, uspjeh studenata izražava se ECTS skalom ocjenjivanja u postocima 0-100%, pri čemu prolazna ocjena ne može biti niža od 50%, dok kontinuirana provjera znanja čini 30% ukupne ocjene, a izrada seminarskog rada 50% ukupne ocjene.
Ishodi učenja
Student će znati prepoznati, razlikovati i koristiti koncept komunikacije i komunikacijskih vještina te vrste verbalne i neverbalne komunikacije.
Naučiti će osnove kvalitetnog razgovora, znati će primijeniti vještine aktivnog slušanja s ciljem prikupljanja informacija, dobivanja uputa, razumijevanja drugih i rješavanja problema.
Student će znati razlikovati:
- personalnu
- socijalnu
- profesionalnu komunikaciju.
Ishodi učenja
Znati će provesti specifičnu komunikaciju s:
- djecom
- adolescentima
- starijom populacijom.
Ishodi učenja
Usvojiti će osnove organiziranja i provođenja zdravstvenog odgoja i onih edukativnih metoda koje su potrebne za njegovo provođenje.
Naučiti će koristiti i interpretirati empatiju, važnosti ulaska u osjećaje sugovornika, razumijevanja druge osobe iz njezine perspektive uz istodobno zadržavanje objektivnosti i stručnosti.
Ishodi učenja
Student će znati prepoznati, razlikovati i koristiti koncept komunikacije i komunikacijskih vještina te vrste verbalne i neverbalne komunikacije.
Naučiti će osnove kvalitetnog razgovora, znati će primijeniti vještine aktivnog slušanja s ciljem prikupljanja informacija, dobivanja uputa, razumijevanja drugih i rješavanja problema.
Student će znati razlikovati:
- personalnu
- socijalnu
- profesionalnu komunikaciju.
Ishodi učenja
Znati će provesti specifičnu komunikaciju s:
- djecom
- adolescentima
- starijom populacijom.
Ishodi učenja
Usvojiti će osnove organiziranja i provođenja zdravstvenog odgoja i onih edukativnih metoda koje su potrebne za njegovo provođenje.
Naučiti će koristiti i interpretirati empatiju, važnosti ulaska u osjećaje sugovornika, razumijevanja druge osobe iz njezine perspektive uz istodobno zadržavanje objektivnosti i stručnosti.
Ishodi učenja
Student će znati prepoznati, razlikovati i koristiti koncept komunikacije i komunikacijskih vještina te vrste verbalne i neverbalne komunikacije.
Naučiti će osnove kvalitetnog razgovora, znati će primijeniti vještine aktivnog slušanja s ciljem prikupljanja informacija, dobivanja uputa, razumijevanja drugih i rješavanja problema.
Student će znati razlikovati:
- personalnu
- socijalnu
- profesionalnu komunikaciju.
Ishodi učenja
Znati će provesti specifičnu komunikaciju s:
- djecom
- adolescentima
- starijom populacijom.
Ishodi učenja
Usvojiti će osnove organiziranja i provođenja zdravstvenog odgoja i onih edukativnih metoda koje su potrebne za njegovo provođenje.
Naučiti će koristiti i interpretirati empatiju, važnosti ulaska u osjećaje sugovornika, razumijevanja druge osobe iz njezine perspektive uz istodobno zadržavanje objektivnosti i stručnosti.
Ishodi učenja
Student će znati prepoznati, razlikovati i koristiti koncept komunikacije i komunikacijskih vještina te vrste verbalne i neverbalne komunikacije.
Naučiti će osnove kvalitetnog razgovora, znati će primijeniti vještine aktivnog slušanja s ciljem prikupljanja informacija, dobivanja uputa, razumijevanja drugih i rješavanja problema.
Student će znati razlikovati:
- personalnu
- socijalnu
- profesionalnu komunikaciju.
Ishodi učenja
Znati će provesti specifičnu komunikaciju s:
- djecom
- adolescentima
- starijom populacijom.
Ishodi učenja
Usvojiti će osnove organiziranja i provođenja zdravstvenog odgoja i onih edukativnih metoda koje su potrebne za njegovo provođenje.
Naučiti će koristiti i interpretirati empatiju, važnosti ulaska u osjećaje sugovornika, razumijevanja druge osobe iz njezine perspektive uz istodobno zadržavanje objektivnosti i stručnosti.