Kolegij
Studiji
Medical Studies in EnglishStudijska godina
3ISVU ID
226411ECTS
1.50
Cilj kolegija je usvajanje osnovnih znanja o glavnom sustavu tkivne podudarnosti u čovjeka odnosno sustavu HLA (Human Leucocyte Antygen) koji predstavlja najpolimorfniji genski sustav u čovjeka. Sadržaj kolegija: Upoznati sustav HLA i njegovu ulogu u presadbi organa i koštane srži, u genetici, u određivanju spornog očinstva, u sudskoj medicini, u ispitivanju nasljeđivanja, u ispitivanju sklonosti prema različitim bolestima, u transfuzijskom liječenju. Izvođenje nastave: Nastava se izvodi u obliku predavanja, seminara i vježbi. Predviđeno vrijeme trajanja nastave je ukupno 1 - 3 tjedna ovisno o slobodnim terminima studenata. Tijekom seminara i vježbi nastavnik sa studentima raspravlja o temama vezanim uz kolegij i izvodi različite vježbe kako bi im približio složenost i polimorfizam sustava HLA. Na kraju nastave održat će se obavezni pismeni (prema potrebi usmeni) završni ispit. Izvršavanjem svih nastavnih aktivnosti te pristupanjem obveznom kolokviju i završnom ispitu student stječe 1,5 ECTS bodova |
NK Mehra (ed.). The HLA Complex in Biology and Medicine: A Resource Book. New Delhi: Jaypee Brothers Medical Publisher Ltd, 2010
Janeway C.A., Travers P., Walport M., Shlomchik M.J. Immunobiology 5, The Immune system in health and disease. New York: Garland Publishing, 2001.
Choo SY. The HLA System: Genetics, Immunology, Clinical Testing, and Clinical Implications. Yonsei Med J. 2007 Feb 28;48(1):11-23.
Batool Mutar Mahdi BM. A Glow of HLA Typing in Organ Transplantation. Clin Transl Med. 2013 Feb 23;2(1):6.
Mosaad YM. Clinical Role of Human Leukocyte Antigen in Health and Disease. Scand J Immunol. 2015 Oct;82(4):283-306.
Brown CJ, Navarrete CV. Clinical Relevance of the HLA System in Blood Transfusion. Vox Sang. 2011 Aug;101(2):93-105.
Časopisi: HLA, Human Immunology, Clinical Kidney Journal
Studenti su obvezni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave.
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci (odobrenog od Senata Sveučilišta u Rijeci), te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenom na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
Ocjenjivanje studenata vrši se primjenom ECTS (A-E) i brojčanog sustava (1-5). Ocjenjivanje u ECTS sustavu izvodi se apsolutnom raspodjelom, te prema diplomskim kriterijima ocjenjivanja.
Od maksimalnih 70 ocjenskih bodova koje je moguće ostvariti tijekom nastave, student mora sakupiti minimum od 40 ocjenskih bodova da bi pristupio završnom ispitu. Studenti koji sakupe manje od 40 ocjenskih bodova imat će priliku za jedan popravni međuispit te, ako na tom međuispitu ispitu zadovolje, moći će pristupiti završnom ispitu. Studenti koji sakupe između 40 i 49,9 ocjenskih bodova (FX ocjenska kategorija) imaju pravo izaći na završni ispit, koji se tada smatra popravnim ispitom i ne boduje se, i u tom slučaju završna ocjena može biti jedino dovoljan 2E (50%). Studenti koji sakupe 39,9 i manje ocjenskih bodova (F ocjenska kategorija) moraju ponovno upisati kolegij.
Ocjenske bodove student stječe aktivnim sudjelovanjem u nastavi, izvršavanjem postavljenih zadataka i izlascima na međuispite na sljedeći način
Ocjenske bodove student stječe na sljedeći način:
I. Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 70 bodova):
a) obvezni pismeni test
Pohađanje nastave se posebno ne boduje. Student može izostati s 30% nastave zbog zdravstvenih razloga što opravdava liječničkom ispričnicom.
Ukoliko student neopravdano izostane s više od 30% nastave ne može nastaviti praćenje kolegija te gubi mogućnost izlaska na završni ispit. Time je prikupio 0 ECTS bodova i ocijenjen je ocjenom F.
a) Obvezni test (do 70 bodova)
Pismeni test sastoji se od 35 pitanja, te nosi 70 ocjenskih bodova (kriterij za dobivanje ocjenskih bodova je 50% točno riješenih pitanja).
ocjena ocjenski bodovi točni odgovori
Nedovoljan 0 0-17
Dovoljan (E) 25-29 18-19
Dovoljan (D) 30-40 21-24
Dobar(C) 41-49 25-27
Vrlo dobar(B) 50-61 28-31
Izvrstan(A) 62-70 32-35
Završni ispit (ukupno 30 ocjenskih bodova)
Studenti koji su na obaveznom testu ostvarili više od 30 ocjenskih bodova obavezno pristupaju završnom ispitu na kojem mogu ostvariti maksimalno 30 bodova.
Studenti koji su na obaveznom testu ostvarili manje od 25 ocjenskih bodova (pripadaju kategoriji FX) mogu izaći na završni ispit, s time da moraju nadoknaditi od 0-10% ocjene i prema Pravilniku mogu dobiti samo ocjenu 2E.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji nisu pristupili obaveznom pismenom testu, nemaju pravo izlaska na završni ispit (upisuju kolegij druge godine).
Završni ispit je usmeni ispit. Nosi 30 ocjenskih bodova (raspon od 15-30).
Uspjeh na završnom ispitu pretvara se u ocjenske bodove na sljedeći način:
ocjena ocjenski bodovi
Nedovoljan 0
Dovoljan 15
Dobar 20
Vrlo dobar 25
Izvrstan 30
Za prolaz na završnom ispitu i konačno ocjenjivanje (uključujući pribrajanje prethodno ostvarenih ocjenskih bodova tijekom nastave), student na završnom ispitu mora biti pozitivno ocijenjen i ostvariti minimum od 15 ocjenskih bodova (50%).
Ocjenjivanje u ECTS sustavu vrši se apsolutnom raspodjelom, odnosno na temelju konačnog postignuća:
A – 90 - 100% bodova
B – 80 - 89,9%
C – 70 - 79,9%
D – 60 - 69,9%
E – 50 - 59,9%
Ocjene u ECTS sustavu prevode se u brojčani sustav na sljedeći način:
A = izvrstan (5)
B = vrlo dobar (4)
C = dobar (3)
D i E = dovoljan (2)
F i FX = nedovoljan (1)
Nastavni sadržaj i sve obavijesti vezane uz kolegij kao i ispitni termini nalaze se na mrežnim stranicama Medicinskog fakulteta u Rijeci, Katedre za kliničko-laboratorijsku dijagnostiku.
Ishodi učenja
Get to know the purpose of the course The role of HLA genes in organ transplantation and diagnosis of autoimmune diseases, get to know and acquire knowledge about the historical facts.
Ishodi učenja
To adopt the basics of immunogenetics and the clinical relevance of the HLA system in organ transplantation, assays that are used in the H&I laboratory.
Ishodi učenja
Get to know the importance of HLA in diagnosis of various diseases, especially autoimmune diseases.
Ishodi učenja
Principles of cell isolation, practical performance of the test using density gradient, determination of the number and viability of lymphocytes, adjustment of lymphocyte suspension for testing, freezing and storage of cell suspension.
Ishodi učenja
Practical performance of HLA class I antigen typing, interpretation of results.
Ishodi učenja
Manual isolation of DNA from peripheral blood samples with a commercial kit. Determination of DNA concentration and purity by spectrophotometer.
Ishodi učenja
Electrophoresis of DNA samples amplified by PCR-SSP reaction in agarose gel - principle, practical execution of the test. Interpretation of HLA class I and class II typing results.
Ishodi učenja
Find out more about the association between human leukocyte antigen (HLA) and breast cancer.
Ishodi učenja
To know more about the role of risk HLA haplotypes and a number of other candidate genes and loci, identified through genome-wide association studies, in the development of DM type I and the contribution of differential DNA methylation and the role of microRNAs in the formation of the molecular pathogenesis of this disease.
Ishodi učenja
To review the evidences linking HLA polymorphisms with the risk of Helicobacter pylori related GC.
Ishodi učenja
A deeper comprehension of the genetic landscape, mainly the functions of HLA-B27 locus in early diagnosis of AS and interdisciplinary therapies that can improve patient outcomes and quality of life.
Ishodi učenja
To understand regulatory role of the immune system in the activation and clearance of allogeneic platelets and outlines the progress in alternative approaches to treat and prevent human leukocyte antigen (HLA) alloimmunization in platelet transfusion refractoriness.
Ishodi učenja
To find more about a common complication of transfusion therapy: HLA alloimmunization as a result of contaminating white blood cells (WBCs) present in the product.
Ishodi učenja
To undestend a role of a complement-activating donor-specific anti-HLA antibodies in solid organ transplantation.
Ishodi učenja
To get acquainted with non-invasive biomarkers that are increasingly being recognized as valuable tools for aiding in the detection of graft rejection, monitoring graft status and evaluating the efficacy of immunosuppressive therapy.
Ishodi učenja
To finad out more about the role of HLA Class II antigens in antibody mediated skin disorders.
Ishodi učenja
Upoznati se s ciljem kolegija Uloga HLA gena u transplantaciji organa i dijagnostici autoimunih bolesti, upoznati wse i usvojiti znanje o povijesnim činjenicama razvoja
Ishodi učenja
Usvojiti osnove imunogenetike HLA sustava, laboratorijske pretrage koje se koriste, njihovu primjenu u kliničkoj praksi i interpretaciji nalaza.
Ishodi učenja
Upoznati značaj HLA u transplantaciji organa i dijagnostici različitih bolesti, posebice autoimunih bolesti.
Ishodi učenja
Principi stanične izolacije, praktično izvođenje testa korištenjem gradijenta gustoće
Ishodi učenja
Praktično određivanje broja i vijabilnosti limfocita, podešavanje suspenzije limfocita za testiranje, zamrzavanje i pohrana suspenzije stanica.
Ishodi učenja
Praktično izvođenje tipizacije antigena HLA razreda I, interpretacija rezultata
Ishodi učenja
Praktično izvođenje testa metodom lifocitotoksičnosti ovisne o komplementu sa i bez ditiotreitola, interpretacija rezultata i klinički značaj u transplantaciji organa.
Ishodi učenja
Pretraživanje prisustva i određivanje specifičnosti anti HLA antitijela u serumu pacijenata – princip testiranja, kliničko značenje u transplantaciji organa, suradnja Laboratorija sa Eurotransplantom
Ishodi učenja
Manualna izolacija DNA iz uzoraka periferne krvi komercijalnim kitom. Određivanje koncentracije i čistoće DNA spektrofotometrom
Ishodi učenja
Elektroforeza uzoraka DNA umnoženih PCR-SSP reakcijom u agaroznom gelu – princip, praktično izvođenje testa.