Kolegij
Anksiozni poremećaji uzrokovani su svakodnevnim stresom i frustracijom čime postaju zdravstveni problem, te pokazuju trendove porasta. Tjeskoba je znak života i iskustva, i ne mora uvijek značiti bolest. Kroz ovaj kolegij studenti medicine trebali bi se kroz multidisciplinarni pristup upoznati sa uzrocima, kliničkom slikom i liječenjem tjeskobe, prepoznati simptome tjeskobe u svakodnevnom životu, razlikovati normalnu i patološku tjeskobu, razlikovati tjeskobu kod zdravog čovjeka i kod psihički oboljele osobe.
Cilj ovog kolegija je upoznati se sa etiologijom anksioznih poremećaja, prepoznati kliničku sliku poremećaja i moguće posljedice, te odrediti moguće terapijske intervencije.
Upoznati studente s utjecajem tjeskobe kao pratećeg psihičkog fenomena svih tjelesnih bolesnika i njenog utjecaja na prezentaciju kliničke slike, dijagnostiku, liječenje i tijek bolesti.
Studenti trebaju steći potrebna znanja i vještine u razumijevanju utjecaja psiholoških doživljaja između bolesnika i liječnika, ali i psiholoških reakcija liječnika u kontaktu sa bolesnikom. Očekuje se steći zmamja o komunikaciji sa teškim tjelesnim bolesnikom.
Klain E. Psihološka medicina, Golden Marketing. Zagreb.1999.
Gregurek R. i sur. Suradna i konzultativna psihijatrija. Školska knjiga. Zagreb.2006
Sva internetski dostupna svjetska literatura
redovito praćenje nastave. Izrada seminarskog rada prema dodijeljenoj temi.
Ocjenjivanje studenata vršiti će se prema Pravilniku i studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci. Rad studenta vrednuje se i ocjenjuje tijekom nastave i na završnom ispitu. Ukupan postotak uspješnosti studenta tijekom nastave čini do 50% ocjene, a na završnom ispitu 50% ocjene. Završnom ispitu mogu pristupiti studenti koji su tijekom nastave sakupili 25 i više bodova.
Ispitu ne mogu pristupiti studenti koji su sakupili manje od 25 bodova ili su izostali s više od 30% nastavnih sadržaja.
Ishodi učenja
Prepoznati i definirati situacije u svakodnevnom životu koje mogu generirati tjeskobu ili nastanak anksioznog poremećaja
Ishodi učenja
Objasniti nastanak, simptome i posljedice tjeskobe u studenta pred ispitom te iznaći rješenja kako se nositi sa ispitnom tjeskobom
Ishodi učenja
upoznati se sa sa paletom anksioznih poremećaja koje susrećemo u kliničkoj praksi
Ishodi učenja
U predavanju će biti pojašnjeni etiološki uzročnici nastanka anksioznosti i terapijske mogućnosti.
Ishodi učenja
U razgovoru sa anksioznim bolesnikom prepoznati simptomatologiju, odrediti vrstu poremećaja i terapijske intervencije.
Ishodi učenja
U razgovoru sa anksioznim djetetom prepoznati i definirati simptomatologiju, odrediti vrstu poremećaja i moguće terapijske intervencije.
Ishodi učenja
U razgovoru sa tjelesno oboljelom osobom, prepoznati i definirati simptomatologiju, odrediti moguće terapijske intervencije.
Ishodi učenja
U osoba starije životne dobi prepoznati i definirati simptomatologiju, odrediti uzroke nastanka, definirati poremećaj i moguće terapijske intervencije.
Ishodi učenja
U razgovoru sa psihički oboljelom osobom/psihijatrijskim bolesnikom prepoznati anksioznost unutar kliničke slike vodećeg poremećaja/bolesti.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Student izrađuje seminarski rad na zadanu temu te istu prezentira u ppd formatu. Diskusija.
Ishodi učenja
Upoznati se sa nastankom tjeskobe i njezinim manifestacijama na psihičko i tjelesno zdravlje, razlikovati normalnu od patološke tjeskobe, definirati stres u svakodnevnom životu
Ishodi učenja
Prepoznati i definirati situacije u svakodnevnom životu koje mogu generirati tjeskobu ili nastanak anksioznog poremećaja
Ishodi učenja
Objasniti nastanak, simptome i posljedice tjeskobe u studenta pred ispitom te iznaći rješenja kako se nositi sa ispitnom tjeskobom
Ishodi učenja
upoznati se sa sa paletom anksioznih poremećaja koje susrećemo u kliničkoj praksi
Ishodi učenja
U predavanju će biti pojašnjeni etiološki uzročnici nastanka anksioznosti i terapijske mogućnosti.
Ishodi učenja
U razgovoru sa anksioznim bolesnikom prepoznati simptomatologiju, odrediti vrstu poremećaja i terapijske intervencije.
Ishodi učenja
U razgovoru sa anksioznim djetetom prepoznati i definirati simptomatologiju, odrediti vrstu poremećaja i moguće terapijske intervencije.
Ishodi učenja
U razgovoru sa tjelesno oboljelom osobom, prepoznati i definirati simptomatologiju, odrediti moguće terapijske intervencije.
Ishodi učenja
U osoba starije životne dobi prepoznati i definirati simptomatologiju, odrediti uzroke nastanka, definirati poremećaj i moguće terapijske intervencije.
Ishodi učenja
U razgovoru sa psihički oboljelom osobom/psihijatrijskim bolesnikom prepoznati anksioznost unutar kliničke slike vodećeg poremećaja/bolesti.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Studenti izlažu seminarski rad na zadanu temu izrađen u PPT formatu. Usmena prezentacija teme. Diskusija.
Ishodi učenja
Student izrađuje seminarski rad na zadanu temu te istu prezentira u ppd formatu. Diskusija.