Kolegij
Kroz ovaj kolegij studenti medicine trebali bi se kroz multidisciplinarni pristup pobliže upoznati s uzrocima, kliničkom slikom i liječenjem pretilosti koja predstavlja rastući javnozdravstvenim problem. Cilj ovog kolegija je radom u grupi-timu utrditi najnovijia saznanja o etiologiji pretilosti, znati opisati kliničku sliku i posljedice, te procijeniti mogućnosti liječenja. Klinička praksa i brojna istraživanja potvrđuju vezu pretilosti i različitih oboljenja koja zahvaćaju brojne organske sustave. Spomenuta oboljenja ne samo da bitno umanjuju kvalitetu života već značajno pridonose općem morbiditetu i mortalitetu. Usprkos tome, spoznaje o etiologiji, patogenezi, a osobito o učinkovitoj terapiji ove bolesti su manjkave. Zadaci se očituju u korištenju informatičke tehnologije u traženju svjetske literature i obradi podataka. Planirani ishod je da svaka studenska podgrupa opiše i prikaže određeni dio literature (etiologija pretilosti; epidemiologija pretilosti; pretilost i endokrinološka oboljenja; pretilost i psihičke bolesti; pretilost i kardiovaskularne bolesti; pretilost i bolsti lokomotornog aparata; liječenje pretilosti), te da svi zapamte zaključna saznanja svih podgrupa.Kolegij započinje sa podjelom studenata u radne podgrupe (broj podgrupa ovisi o broju studenata) koje dobivaju svoj zadatak informatičkog praćenja svjetske literature (npr. etiologija pretilosti; epidemiologija pretilosti; pretilost i endokrinološka oboljenja; pretilost i psihičke bolesti; pretilost i kardiovaskularne bolesti; pretilost i bolesti lokomotornog aparata; liječenje pretilosti...). Zatim slijedi 6 sati predavanja koja trebaju prezentirati dosadašnja saznanja o pretilosti iz pojedinih odabranih područja (endokrinoloških čimbenici pretilosti i mogućnosti liječnja; kiruško liječenje pretilosti; psihološki čimbenici pretilosti i mogućnosti liječenja). Iza predavanja slijedi 20 sati seminara na kojima studenti izlažu i kritički analiziraju literaturu, te na zadnjem seminaru delegirani student izlaže zaključke svih podgrupa. Svaka podgrupa definira 10-20 pitanja za koje smatra da je znanje koje bi svi trebali usvojiti.
Razvijanje općih kompetencija (znanja i vještina):Timski rad-rad u grupi; Korištenje informatičke tehnologije; Razvijanje komunikacijskih vještina koje uključuje znanje stranog jezika;Kreativno razmišljanje;Sposobnost rješavanja problema uz mogućnost zaključivanja
Razvijanje specifičnih kompetencija (znanja i vještina):-dijagnosticirati pretilost;-opisati etiologiju pretilosti;-opisati kliničku sliku pretilosti;-nabojati posljedice pretilosti;-definirati mogućnosti liječenja pretilosti
- TA Wadden, AJ Stunkard: Handbook of Obesity Treatment
2. CG Fairburn, KD. Brownell: Eating Disorders and Obesity, Second Edition : A Comprehensive Handbook
Sva dostupna svjetska literatura
Redovito praćenje nastave. Izrada seminarskog rada prema dodijeljenoj temi.
Ocjenjivanje studenata vršiti će se prema Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci. Rad studenta vrednuje se i ocjenjuje tijekom nastave i na završnom ispitu. Ukupan postotak uspješnosti studenta tijekom nastave čini do 50% ocjene, a na završnom ispitu 50% ocjene. Završnom ispitu mogu pristupiti studenti koji tijekom nastave sakupe 25 i više bodova.
Ispitu ne mogu pristupiti studenti koji su sakupili manje od 25 bodova ili su izostali s više od 30% nastavnih sadržaja .
Ishodi učenja
Suvremena saznaja o psihološkim čimbenicima pretilosti i psihološkim metodama liječnja
Ishodi učenja
S1 etiologija pretilosti (2sat)
S2 epidemiologija pretilosti (2at)
S3 pretilost i endokrinološka oboljenja (2 sat)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.
Ishodi učenja
Pretilost i psihičke bolesti (3 sata)
Pretilost i kardiovaskularne bolesti (3 sata)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.
Ishodi učenja
Pretilost i bolesti lokomotornog aparata (3 sata)
Liječenje pretilosti (3 sata)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.
Ishodi učenja
Suvremena saznaja o psihološkim čimbenicima pretilosti i psihološkim metodama liječnja
Ishodi učenja
S1 etiologija pretilosti (2sat)
S2 epidemiologija pretilosti (2at)
S3 pretilost i endokrinološka oboljenja (2 sat)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.
Ishodi učenja
Pretilost i psihičke bolesti (3 sata)
Pretilost i kardiovaskularne bolesti (3 sata)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.
Ishodi učenja
Pretilost i bolesti lokomotornog aparata (3 sata)
Liječenje pretilosti (3 sata)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.
Ishodi učenja
Suvremena saznaja o psihološkim čimbenicima pretilosti i psihološkim metodama liječnja
Ishodi učenja
S1 etiologija pretilosti (2sat)
S2 epidemiologija pretilosti (2at)
S3 pretilost i endokrinološka oboljenja (2 sat)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.
Ishodi učenja
Pretilost i psihičke bolesti (3 sata)
Pretilost i kardiovaskularne bolesti (3 sata)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.
Ishodi učenja
Pretilost i bolesti lokomotornog aparata (3 sata)
Liječenje pretilosti (3 sata)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.
Ishodi učenja
Suvremena saznaja o psihološkim čimbenicima pretilosti i psihološkim metodama liječnja
Ishodi učenja
S1 etiologija pretilosti (2sat)
S2 epidemiologija pretilosti (2at)
S3 pretilost i endokrinološka oboljenja (2 sat)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.
Ishodi učenja
Pretilost i psihičke bolesti (3 sata)
Pretilost i kardiovaskularne bolesti (3 sata)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.
Ishodi učenja
Pretilost i bolesti lokomotornog aparata (3 sata)
Liječenje pretilosti (3 sata)
Studenti izlažu svoje seminarske radove iz prethodno analizirane svjetke literature. Radovi se pišu kao kratki pregledni rad. Diskusija i kritički osvrt na iznešene rezulate analizirane literature.