Kolegij
Cilj ovog predmeta je objasniti značaj destigmatizacije psihijatrijskih bolesnika u 21. stoljeću, koje se smatra stoljećem reintegracije i poboljšanja socijalnog funkcioniranja za tu populaciju.
Studenti će tijekom predmeta identificirati društvene probleme s kojima se danas suočavaju oboljeli od psihijatrijskih bolesti te na koji način senzibilizirati prvo sebe, a onda i svoju okolinu u odnosu s navedenom populacijom.
Studenti će upoznati suvremene načine zbrinjavanja psihijatrijskih bolesnika koji se ne baziraju na bolnicama, već i životu u zajednici. Nadalje će kroz izravan razgovor i rad s reintegriranim psihijatrijskim bolesnicima studenti će vidjeti i naučiti jednu novu dimenziju psihijatrije. Kao pripremu za taj rad studenti će otkriti nove činjenice vezane uz komunikologiju, odnosno komunikaciju i pristupu pacijentu koja će im biti potrebna u cjelokupnom daljnjem radu, a ne samo u odnosu s psihijatrijskim bolesnicima.
Razvijanje općih kompetencija (znanja i vještina):
- Istraživački pristup sadržaju kolegija
- Timski rad
- Uporaba dostupne literature na Internetu i bazama podataka
- Izrada kvalitetne prezentacije
Prezentiranje sadržaja neke tematske cjeline drugim studentima i nastavniku.
Razvijanje specifičnih kompetencija (znanja i vještina).
- Objasniti psihijatriju u zajednici i ciljeve psihijatrije 21. stoljeća
- Adekvatna komunikacija i pristup psihijatrijskom bolesniku
- Razumjeti specifičnosti i potrebe psihijatrijske populacije
Razumjeti značaj i utjecaj mentalnog zdravlja na sveukupno zdravlje.
Sadržaj:
PREDAVANJA
1. Uvodno predavanje – psihijatrija 21. stoljeća
Prikaz načina zbrinjavanja psihijatrijskih bolesnika kroz povijest i sadašnjost. Objasniti ključne razlike u terapiji između prošlosti i sadašnjosti i što nam to omogućuje. Prikaz Zakona o zaštiti osoba s duševnim smetnjama.
2. Pristup psihijatrijskom bolesniku
Teorijski prikaz adekvatne komunikacije s pacijentom. Definicija empatije i emocija. Definicija prijenosa i kontraprijenosa emocija.
3. Psihijatrija u zajednici
Prikaz lokalnih kapaciteta za psihijatriju u zajednici. Usporedba naših uvjeta s onima u inozemstvu. Objašnjenje prednosti i nedostatke te na koji način to pomaže bolesnicima.
4. Stigma
Definicija stigmatizacije. Definirati razmjere stigmatizacije psihijatrijskih bolesnika. Objasniti štetnost takvog odnosa društva prema bolesnicima. Razumjeti greške zdravstvenih radnika u odnosu s tim bolesnicima.
5. Destigmatizacija
Definicija destigmatizacije. Razumjeti važnost destigmatizacije psihijatrijskih bolesnika, kao i bolesnika uopće. Objasniti kako zdravstveni djelatnici imaju ulogu u aktivnoj destigmatizaciji. Prikazati lokalne primjere destigmatizacijskih programa, kao i usporedba s inozemnim i koji je bio njihov odjek i korisnost.
SEMINARI
Seminari tematski prate predavanja.
S1 – Psihijatrija 21. stoljeća
S2 - Pristup psihijatrijskom bolesniku
S3 – Psihijatrija u zajednici
S4 - Stigma
S5 - Destigmatizacija
VJEŽBE – terenska nastava
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
- Frančišković T, Moro Lj i sur. Psihijatrija. Zagreb: Medicinska naklada; 2009.
- Restek Petrović B, Filipčić I i sur. Rana intervencija kod psihotičnih poremećaja. Zagreb: Medicinska naklada; 2016.
Svi sadržaji koji nisu obuhvaćeni obveznom literaturom objaviti će se na Internet stranici kolegija
- Gaebel W, Roessler W, Sartorious N. The Stigma of Mental Illness - End of the Story? Switzerland: Springer International Publishing; 2017.
- Hinshaw PS. The Mark oh Shame: Stigma of Mental Illness and an Agenda for Change. Oxford: Oxford University Press; 2009.
Internet i razne baze podataka (PubMed, Ovid...) za pretraživanje najnovijih objavljenih članaka iz područja stigme i mentalnih poremećaja
Pohađanje nastave. Izrada seminara i eseja po zadanoj temi.
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog od strane Fakultetskog vijeća).
Rad studenta na predmetu vrednuje se i ocjenjuje tijekom nastave i na završnom ispitu.
Ukupan postotak uspješnosti studenta tijekom nastave čini do 70% ocjene, a na završnom ispitu 30% ocjene.
Zaključna usmena prezentacija određenog dijela gradiva ovog predmeta, bit će obvezni dio završnog ispita.
Ishodi učenja
Prikaz načina zbrinjavanja psihijatrijskih bolesnika kroz povijest i sadašnjost. Objasniti ključne razlike u terapiji između prošlosti i sadašnjosti i što nam to omogućuje. Prikaz Zakona o zaštiti osoba s duševnim smetnjama.
Ishodi učenja
Pristup psihijatrijskom bolesniku:Teorijski prikaz adekvatne komunikacije s pacijentom. Definicija empatije i emocija. Definicija prijenosa i kontraprijenosa emocija.
Ishodi učenja
Prikaz lokalnih kapaciteta za psihijatriju u zajednici. Usporedba naših uvjeta s onima u inozemstvu. Objašnjenje prednosti i nedostatke te na koji način to pomaže bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija stigmatizacije. Definirati razmjere stigmatizacije psihijatrijskih bolesnika. Objasniti štetnost takvog odnosa društva prema bolesnicima. Razumjeti greške zdravstvenih radnika u odnosu s tim bolesnicima
Ishodi učenja
Definicija destigmatizacije. Razumjeti važnost destigmatizacije psihijatrijskih bolesnika, kao i bolesnika uopće. Objasniti kako zdravstveni djelatnici imaju ulogu u aktivnoj destigmatizaciji. Prikazati lokalne primjere destigmatizacijskih programa, kao i usporedba s inozemnim i koji je bio njihov odjek i korisnost
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
Ishodi učenja
Prikaz načina zbrinjavanja psihijatrijskih bolesnika kroz povijest i sadašnjost. Objasniti ključne razlike u terapiji između prošlosti i sadašnjosti i što nam to omogućuje. Prikaz Zakona o zaštiti osoba s duševnim smetnjama
Ishodi učenja
Teorijski prikaz adekvatne komunikacije s pacijentom. Definicija empatije i emocija. Definicija prijenosa i kontraprijenosa emocija.
Ishodi učenja
Prikaz lokalnih kapaciteta za psihijatriju u zajednici. Usporedba naših uvjeta s onima u inozemstvu. Objašnjenje prednosti i nedostatke te na koji način to pomaže bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija stigmatizacije. Definirati razmjere stigmatizacije psihijatrijskih bolesnika. Objasniti štetnost takvog odnosa društva prema bolesnicima. Razumjeti greške zdravstvenih radnika u odnosu s tim bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija destigmatizacije. Razumjeti važnost destigmatizacije psihijatrijskih bolesnika, kao i bolesnika uopće. Objasniti kako zdravstveni djelatnici imaju ulogu u aktivnoj destigmatizaciji. Prikazati lokalne primjere destigmatizacijskih programa, kao i usporedba s inozemnim i koji je bio njihov odjek i korisnost
Ishodi učenja
Prikaz načina zbrinjavanja psihijatrijskih bolesnika kroz povijest i sadašnjost. Objasniti ključne razlike u terapiji između prošlosti i sadašnjosti i što nam to omogućuje. Prikaz Zakona o zaštiti osoba s duševnim smetnjama.
Ishodi učenja
Pristup psihijatrijskom bolesniku:Teorijski prikaz adekvatne komunikacije s pacijentom. Definicija empatije i emocija. Definicija prijenosa i kontraprijenosa emocija.
Ishodi učenja
Prikaz lokalnih kapaciteta za psihijatriju u zajednici. Usporedba naših uvjeta s onima u inozemstvu. Objašnjenje prednosti i nedostatke te na koji način to pomaže bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija stigmatizacije. Definirati razmjere stigmatizacije psihijatrijskih bolesnika. Objasniti štetnost takvog odnosa društva prema bolesnicima. Razumjeti greške zdravstvenih radnika u odnosu s tim bolesnicima
Ishodi učenja
Definicija destigmatizacije. Razumjeti važnost destigmatizacije psihijatrijskih bolesnika, kao i bolesnika uopće. Objasniti kako zdravstveni djelatnici imaju ulogu u aktivnoj destigmatizaciji. Prikazati lokalne primjere destigmatizacijskih programa, kao i usporedba s inozemnim i koji je bio njihov odjek i korisnost
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
Ishodi učenja
Prikaz načina zbrinjavanja psihijatrijskih bolesnika kroz povijest i sadašnjost. Objasniti ključne razlike u terapiji između prošlosti i sadašnjosti i što nam to omogućuje. Prikaz Zakona o zaštiti osoba s duševnim smetnjama
Ishodi učenja
Teorijski prikaz adekvatne komunikacije s pacijentom. Definicija empatije i emocija. Definicija prijenosa i kontraprijenosa emocija.
Ishodi učenja
Prikaz lokalnih kapaciteta za psihijatriju u zajednici. Usporedba naših uvjeta s onima u inozemstvu. Objašnjenje prednosti i nedostatke te na koji način to pomaže bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija stigmatizacije. Definirati razmjere stigmatizacije psihijatrijskih bolesnika. Objasniti štetnost takvog odnosa društva prema bolesnicima. Razumjeti greške zdravstvenih radnika u odnosu s tim bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija destigmatizacije. Razumjeti važnost destigmatizacije psihijatrijskih bolesnika, kao i bolesnika uopće. Objasniti kako zdravstveni djelatnici imaju ulogu u aktivnoj destigmatizaciji. Prikazati lokalne primjere destigmatizacijskih programa, kao i usporedba s inozemnim i koji je bio njihov odjek i korisnost
Ishodi učenja
Prikaz načina zbrinjavanja psihijatrijskih bolesnika kroz povijest i sadašnjost. Objasniti ključne razlike u terapiji između prošlosti i sadašnjosti i što nam to omogućuje. Prikaz Zakona o zaštiti osoba s duševnim smetnjama.
Ishodi učenja
Pristup psihijatrijskom bolesniku:Teorijski prikaz adekvatne komunikacije s pacijentom. Definicija empatije i emocija. Definicija prijenosa i kontraprijenosa emocija.
Ishodi učenja
Prikaz lokalnih kapaciteta za psihijatriju u zajednici. Usporedba naših uvjeta s onima u inozemstvu. Objašnjenje prednosti i nedostatke te na koji način to pomaže bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija stigmatizacije. Definirati razmjere stigmatizacije psihijatrijskih bolesnika. Objasniti štetnost takvog odnosa društva prema bolesnicima. Razumjeti greške zdravstvenih radnika u odnosu s tim bolesnicima
Ishodi učenja
Definicija destigmatizacije. Razumjeti važnost destigmatizacije psihijatrijskih bolesnika, kao i bolesnika uopće. Objasniti kako zdravstveni djelatnici imaju ulogu u aktivnoj destigmatizaciji. Prikazati lokalne primjere destigmatizacijskih programa, kao i usporedba s inozemnim i koji je bio njihov odjek i korisnost
Ishodi učenja
Prikaz načina zbrinjavanja psihijatrijskih bolesnika kroz povijest i sadašnjost. Objasniti ključne razlike u terapiji između prošlosti i sadašnjosti i što nam to omogućuje. Prikaz Zakona o zaštiti osoba s duševnim smetnjama
Ishodi učenja
Teorijski prikaz adekvatne komunikacije s pacijentom. Definicija empatije i emocija. Definicija prijenosa i kontraprijenosa emocija.
Ishodi učenja
Prikaz lokalnih kapaciteta za psihijatriju u zajednici. Usporedba naših uvjeta s onima u inozemstvu. Objašnjenje prednosti i nedostatke te na koji način to pomaže bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija stigmatizacije. Definirati razmjere stigmatizacije psihijatrijskih bolesnika. Objasniti štetnost takvog odnosa društva prema bolesnicima. Razumjeti greške zdravstvenih radnika u odnosu s tim bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija destigmatizacije. Razumjeti važnost destigmatizacije psihijatrijskih bolesnika, kao i bolesnika uopće. Objasniti kako zdravstveni djelatnici imaju ulogu u aktivnoj destigmatizaciji. Prikazati lokalne primjere destigmatizacijskih programa, kao i usporedba s inozemnim i koji je bio njihov odjek i korisnost
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
Ishodi učenja
Prikaz načina zbrinjavanja psihijatrijskih bolesnika kroz povijest i sadašnjost. Objasniti ključne razlike u terapiji između prošlosti i sadašnjosti i što nam to omogućuje. Prikaz Zakona o zaštiti osoba s duševnim smetnjama.
Ishodi učenja
Pristup psihijatrijskom bolesniku:Teorijski prikaz adekvatne komunikacije s pacijentom. Definicija empatije i emocija. Definicija prijenosa i kontraprijenosa emocija.
Ishodi učenja
Prikaz lokalnih kapaciteta za psihijatriju u zajednici. Usporedba naših uvjeta s onima u inozemstvu. Objašnjenje prednosti i nedostatke te na koji način to pomaže bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija stigmatizacije. Definirati razmjere stigmatizacije psihijatrijskih bolesnika. Objasniti štetnost takvog odnosa društva prema bolesnicima. Razumjeti greške zdravstvenih radnika u odnosu s tim bolesnicima
Ishodi učenja
Definicija destigmatizacije. Razumjeti važnost destigmatizacije psihijatrijskih bolesnika, kao i bolesnika uopće. Objasniti kako zdravstveni djelatnici imaju ulogu u aktivnoj destigmatizaciji. Prikazati lokalne primjere destigmatizacijskih programa, kao i usporedba s inozemnim i koji je bio njihov odjek i korisnost
Ishodi učenja
Prikaz načina zbrinjavanja psihijatrijskih bolesnika kroz povijest i sadašnjost. Objasniti ključne razlike u terapiji između prošlosti i sadašnjosti i što nam to omogućuje. Prikaz Zakona o zaštiti osoba s duševnim smetnjama
Ishodi učenja
Teorijski prikaz adekvatne komunikacije s pacijentom. Definicija empatije i emocija. Definicija prijenosa i kontraprijenosa emocija.
Ishodi učenja
Prikaz lokalnih kapaciteta za psihijatriju u zajednici. Usporedba naših uvjeta s onima u inozemstvu. Objašnjenje prednosti i nedostatke te na koji način to pomaže bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija stigmatizacije. Definirati razmjere stigmatizacije psihijatrijskih bolesnika. Objasniti štetnost takvog odnosa društva prema bolesnicima. Razumjeti greške zdravstvenih radnika u odnosu s tim bolesnicima.
Ishodi učenja
Definicija destigmatizacije. Razumjeti važnost destigmatizacije psihijatrijskih bolesnika, kao i bolesnika uopće. Objasniti kako zdravstveni djelatnici imaju ulogu u aktivnoj destigmatizaciji. Prikazati lokalne primjere destigmatizacijskih programa, kao i usporedba s inozemnim i koji je bio njihov odjek i korisnost
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab
Ishodi učenja
„Deinstitucionalizacija i organizirano stanovanje: primjeri dobre prakse” – posjeti dogovorno sa ravnateljicom Doma za odrasle osobe Turnić
Posjet Psihijatrijskoj bolnici Lopača i/ili Rab