Kolegij
Cilj kolegija je upoznati studenta s ulogom psihoterapije u liječenju mentalnih poremećaja te s terapijskim i praktičnim osnovama najvažnijih psihoterapijskih pravaca. Student će biti upoznat s najčešće primjenjivanim psihoterapijskim tehnikama te s indikacijama za primjenu psihoterapije općenito te pojedine skupine terapijskih pristupa.
Nakon odslušanog kolegija studenti će razlikovati psihoterapijske pravce prema njihovim teorijskim postavkama, značajnim predstavnicima i objašnjenjima u nastanku psihičkih poremećaja te prema osnovnim mehanizmima i tehnikama terapijskog djelovanja. Između ostalog biti će upoznat sa osnovama savjetovanja kao terapijske tehnike kao i sa pomoćnim tehnikama poput „prizemljenja“ i psihoedukacijom.
Kroz upoznavanje s pojedinim skupinama psihoterapijskih pravaca studenti će moći produbiti svoje razumijevanje psihologije ličnosti ali i naučiti neke osnovne psihoterapijske pojmove koji su primjenjivi u radu specijaliste bilo koje medicinske struke.
Nastava se izvodi kroz interaktivna predavanja i seminare uz diskusiju na temu. Na vježbama studenti imaju priliku iskusiti pojedine elemente psihoterapijskog rada.
Uvjet odabira je položen ispit iz kolegija Psihijatrija na 4. godini studija.
Kozarić Kovačić D, Frančišković T. Psihoterapijski pravci. Zagreb: Medicinska nklada, 2014.
Jukic V, Pisk Z. Psihoterapija-škole i psihoterapijski pravci u Hrvatskoj danas. Medicinska naklada, Zagreb, 2008.
Štrkalj-Ivezic S. Rehabilitacija u psihijatriji-Psihobiosocijalni pristup. Zagreb: Hrvatski lijecnicki zbor, 2010.
Klain E. i sur. Psihološka medicina. Zagreb: Medicinska naklada, 1998.
Corey G. Teorija i praksa psihološkog savjetovanja i psihoterapije. Jastrebarsko: Naklada Slap, 2004.
Hawton K, Salkovskis PM, Kirk J, Clark DM. Kognitivno-bihevioralna terapija za psihijatrijske probleme - vodič za praktičan rad. Jastrebarsko: Naklada Slap, 2007.
Pohađanje nastave, priprema i izlaganje seminarskog rada, aktivno sudjelovanje u diskusiji na vježbama.
Ukupnu ocjenu na kolegiju čine bodovi iz nastave (aktivno sudjelovanje na nastavnim sadržajima) (50%) te 50% bodova dobivenih za izradu i prezentaciju seminarskog rada.
Ishodi učenja
Razumijevanje nastanka psihoterapije u povijesnom, društvenom i medicinskom kontekstu.
Razumijevanje uloge i učinkovitosti psihoterapije u liječenju mentalnih poteškoća i poremećaja.
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati i objasniti važnost terapijskog saveza, transfera/kontratransfera i otpora u kontekstu psohoterapijskog procesa.
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati i objasniti važnost klarifikcije, konfrontacije, uvida, interpretacije, empatije i motivacije u kontekstu psihoterapijskog procesa.
Ishodi učenja
Student će moći imenovati i objasniti bazične pretpostavke srodnih psihoterapijskih pravaca s obzirom na njihova osnovna načela pristupa terapijskom radu i razumijevanju ličnosti i patologije ličnosti.
Student će moći imenovati i klasificirati psihoterapijski rad s obzirom na setting.
Ishodi učenja
Osobno iskustvo vježbi prizmljenja, tehnika relaksacije i autogeni trening. Rasprava o iskustvu i mogućoj primjeni.
Ishodi učenja
Rasprava o psihotearpijskom procesu kroz prikaze slučaja (pisani i vodeo materijali).
Ishodi učenja
Rasprava o psihoterapijskom procesu kroz prikaze slučajeva (pisani i video materijali).
Ishodi učenja
Osobno iskustva kroz primjenu kreativnih tehnika (crtež, vođene fantazije) uz raspravu o primjeni.
Ishodi učenja
Definirati teorijske postavke i ključne pojmove. Opisati pogled na ljudsku prirodu unutar teroijskog razumijevanja nastanka poremećaja. Opisati terapijski proces. Navesti terapijske tehnike, postupke i područje primjene.
Ishodi učenja
Definirati teorijske postavke i ključne pojmove. Opisati pogled na ljudsku prirodu unutar teroijskog razumijevanja nastanka poremećaja. Opisati terapijski proces. Navesti terapijske tehnike, postupke i područje primjene.
Ishodi učenja
Definirati teorijske postavke i ključne pojmove. Opisati pogled na ljudsku prirodu unutar teroijskog razumijevanja nastanka poremećaja. Opisati terapijski proces. Navesti terapijske tehnike, postupke i područje primjene.
Ishodi učenja
Definirati teorijske postavke i ključne pojmove. Opisati pogled na ljudsku prirodu unutar teroijskog razumijevanja nastanka poremećaja. Opisati terapijski proces. Navesti terapijske tehnike, postupke i područje primjene.
Ishodi učenja
Definirati teorijske postavke i ključne pojmove. Opisati pogled na ljudsku prirodu unutar teroijskog razumijevanja nastanka poremećaja. Opisati terapijski proces. Navesti terapijske tehnike, postupke i područje primjene.
Ishodi učenja
Definirati teorijske postavke i ključne pojmove. Opisati pogled na ljudsku prirodu unutar teroijskog razumijevanja nastanka poremećaja. Opisati terapijski proces. Navesti terapijske tehnike, postupke i područje primjene.
Ishodi učenja
Definirati teorijske postavke i ključne pojmove. Opisati pogled na ljudsku prirodu unutar teroijskog razumijevanja nastanka poremećaja. Opisati terapijski proces. Navesti terapijske tehnike, postupke i područje primjene.
Ishodi učenja
Definirati teorijske postavke i ključne pojmove. Opisati pogled na ljudsku prirodu unutar teroijskog razumijevanja nastanka poremećaja. Opisati terapijski proces. Navesti terapijske tehnike, postupke i područje primjene.
Ishodi učenja
Definirati teorijske postavke i ključne pojmove. Opisati pogled na ljudsku prirodu unutar teroijskog razumijevanja nastanka poremećaja. Opisati terapijski proces. Navesti terapijske tehnike, postupke i područje primjene.
Ishodi učenja
Definirati teorijske postavke i ključne pojmove. Opisati pogled na ljudsku prirodu unutar teroijskog razumijevanja nastanka poremećaja. Opisati terapijski proces. Navesti terapijske tehnike, postupke i područje primjene.
| Akademska godina | |
|---|---|
| 2023/2024 | Download |