Cilj kolegija je upoznati studenta s ulogom psihoterapije u liječenju duševnih poremećaja te s terapijskim i praktičnim osnovama najvažnijih psihoterapijskih pravaca. Student će biti upoznat s najčešće primjenjivanim psihoterapijskim tehnikama te s indikacijama za primjenu psihoterapije općenito te pojedine skupine terapijskih pristupa. Studenti će biti poticani na kritičko promišljanje i diskusiju o raznim terapijskim pravcima, te na istraživanje vlastitih sklonosti prema određenim metodama.
Kroz nastavu, studenti će se upoznati s teorijskim osnovama i praktičnim primjenama različitih psihoterapijskih modaliteta. Poseban naglasak bit će stavljen na upoznavanje psihodinamskih, kognitivno-bihevioralnih, humanističko-egzistencijalnih te sustavnih i integrativnih pristupa.
Kroz predavanja i seminare, studenti će biti potaknuti kritički razmišljati o svrsishodnosti i učinkovitosti svakog od psihoterapijskih pristupa i produbiti svoje razumijevanje psihologije ličnosti. Teme koje će se obraditi uključuju povijesni pregled razvoja psihoterapije, ključne teorijske koncepte, tehniku provođenja terapije te etičke i profesionalne standarde u praksi.
Praktični dio nastave uključuje simulacije pojedinih tehnika te analizu slučajeva, što će studentima omogućiti stjecanje praktičnih vještina i tehnika terapijskog rada uključujući savjetovanje kao terapijske tehnike, te tehnike poput „prizemljenja“, psihoedukacije, prepoznavanja emocija, hijerarhije strahova, ovladavanja emocijama, bihevioralni eksperiment, deeskalacija i sl.
Cilj kolegija je osposobiti studente za razumijevanje terapeutske dinamike, prepoznavanje koja terapija najbolje odgovara specifičnom kliničkom kontekstu, pri tome uvažavajući individualne potrebe pacijenata. Naposljetku, studenti će biti osposobljeni za integraciju osnovnih znanja iz psihoterapije u svoju profesionalnu praksu. Kolegij pruža temeljna znanja i osnovne vještine potrebne za daljnje usavršavanje i specijalizaciju u području psihoterapije.
Uvjet odabira je položen ispit iz kolegija Psihijatrija na 4. godini studija.