Kolegij
Kolegij NUKLEARNA MEDICINA je obavezni kolegij na četvrtoj godini Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija Medicina i sastoji se od 12 sati predavanja, 6 sati seminara i 12 sati vježbi, ukupno 30 sati (2 ECTS). Kolegij se izvodi u prostorijama Kliničkog zavoda za nuklearnu medicinu (KZZNM) i predavaonici Kliničkog bolničkog centra Rijeka (lokalitet Rijeka). Obuhvaća upoznavanje cjelovite primjene radionuklida u medicini za potrebe rada liječnika opće medicine ali služi i kao osnova za daljnje poslijediplomsko usavršavanje i specijalizaciju različitih medicinskih grana. Student upoznaje korištenje radionuklida u dijagnostičke i terapijske svrhe, manipulaciju otvorenim izvorima zračenja te principe zaštite u takvim postupcima.
Cilj kolegija je upoznavanje studenata s primjenom radionuklida u dijagnostičkim i terapijskim postupcima, odnosno indikacijama za njihovu kliničku primjenu i praksu. Upoznavanje sa specifičnostima korištenja radioaktivnosti te osnovnim standardima sigurnosti (tzv. Basic Safety Standads), za zaštitu od zračenja u radu s otvorenim izvorima zračenja. Studenti nakon nastave trebaju biti sposobni racionalno, stručno i opravdano razumjeti i postaviti indikacije za najčešće dijagnostičke i terapijske postupke u nuklearnoj medicini u radu s bolesnicima u općoj medicini. Potrebno je da artikuliraju i definiraju osnovne postupke i specifičnosti zaštite od radioaktivnog pacijenta, razumiju mogućnosti kontaminacije radioaktivnošću ispitanika odnosno bolesnika, potrebu zaštite populacije koja je u kontaktu sa bolesnicima, te okoliša. Sadržaj kolegija: Vrste radionuklida (RN) s obzirom na raspad (gama, beta minus i plus, alfa). Optimalna svojstva radionuklida za dijagnostiku i terapiju, najčešći radionuklidi u nuklearnoj medicini (tehnecij-99m, radioizotopi joda, fluor-18). Radiofarmaci (RF). Zaštita pri radu s otvorenim izvorima zračenja. Osnovno o instrumentaciji - gama detektori, gama brojači, gama kamera. Slikovni i „in vitro“ dijagnostički postupci s radionuklidima i radiofamacima, pojmovi statičke i dinamičke planarne scintigrafija, vrste emisijske tomografije (single photon- SPECT i pozitronska- PET), hibridna slikovna dijagnostika (SPECT/CT, PET/CT) i noviji hibridi- PET/MR i dr.. Funkcijska dijagnostika bolesti štitne žlijezde (scintigrafija, akumulacija joda), sonografija štitnjače i vrata te citološka punkcija vođena ultrazvukom. Dijagnostika i liječenje benignih bolesti štitnjače i karcinoma štitne žlijezde, radiojodna terapija hipertireoze i karcinoma. Terapijska primjena ostalih radionuklida/radiofarmaka. Scintigrafija i SPECT/CT skeleta, scintigrafija i SPECT/CT pluća, SPECT/CT dijagnostika neuroendokrinih tumora i upala. Detekcija limfnog čvora čuvara (sentinel limfoscintigrafija). PET/CT dijagnostika u onkologiji (18F-FDG) i drugim granama medicine. Nuklearno-medicinska dijagnostika u kardiologiji, nefro-urologiji, pedijatriji, neurologiji, gastroenterologiji. Hitna stanja u nuklearnoj medicini. Pojam teranostike i personalizirane medicine, korištenje umjetne inteligencije.
ISHODI UČENJA: Stjecanje znanja i vještina, općih i specifičnih, determinirano je popisom ciljeva, znanja i vještina koje student tijekom nastave treba usvojiti. Ograničavajući faktor u stjecanju vještina je rad u zoni ionizirajućeg zračenja s otvorenim izvorima zračenja. Zbog zakonskih odredbi student ne smije osobno rukovati odnosno manipulirati radionuklidima i radiofarmacima. Potrebna znanja student stiče savladavanjem programa nastave (teoretski dio), pripremom seminara te prisustvom, odnosno promatranjem postupaka i vještina na vježbama. Opće kompetencije (znanje) koje student mora steći kao ishod učenja su:
1. Radiofarmaci- definirati pojam radionuklida i radiofarmaka, nabrojiti najvažnije dijagnostičke radionuklide i njihove fizikalne karakteristike (energiju gama zračenja i fizikalni poluživot). Navesti svojstva idealnog dijagnostičkog radionuklida. 2. Instrumentacija- opisati tehnička načela stvaranja planarne slike na gama kameri, te osnove rekonstrukcije u SPECT i PET tomografiji. 3. Opisati i prepoznati dodatni doprinos hibridnih tehnologija (SPECT/CT i PET/CT). 4. Zapamtiti i nabrojiti najčešće primjenjivane nuklearno medicinske slikovne (tj. „in vivo“) dijagnostičke metode i radiofarmake; dati primjer i opisati pojedini postupak u nerfourologiji, onkologiji, kardio-pulmologiji, pedijatriji, neurologiji. 5. Terapijski postupci u nuklearnoj medicini- razlikovati dijagnostičku i terapijsku primjenu radiofarmaka, sažeti fizikalne, kemijske i biološke temelje za upotrebu radionuklida u terapiji bolesti, navesti svojstva idealnog terapijskog radionuklida, te primjere terapijskih radionuklida. 6. Dijagnostika i liječenje bolesti štitnjače- navesti fizikalne osobine joda-131, ali i razlike prema drugim izotopima joda (jod 123, jod 125, jod 124), raspraviti svrhu mjerenja akumulacije radiojoda i scintigrama kod benignih bolesti koje se mogu liječiti radiojodom. 7. Objasniti kako se radiojod koristi u algoritmu liječenja bolesnika s rakom štitnjače te koja je u njemu uloga scintigrafije i tomografije (SPECT/CT-a) cijelog tijela. 8. Zaključiti kako nuklearna medicina omogućava personaliziranu terapiju (teranostički pristup, na primjeru radioizotopa joda i radiofarmaka za neuroendokrine tumore). 9. Zaštita od otvorenih izvora zračenja u medicini- prepoznati činjenicu da je u nuklearnoj medicini bolesnik izvor zračenja, zapamtiti tri glavna fizikalna principa zaštite od vanjskog izvora zračenja i prepoznati razliku u radu i rukovanju s tekućim otvorenim izvorima zračenja prema radu sa zatvorenim izvorima (npr. rtg uređaj, CT), sjetiti se mogućnosti kontaminacije. Specifične kompetencije (vještine) su: 1. Dobivanje radionuklida (99mTc) iz generatorske kolone- razumjeti eluiranje generatora. 2. Obilježavanje radiofarmaka- razumjeti mehanizam biodistribucije radiofarmaka, o čemu ovisi jesu li statički ili dinamički. 3. Scintigrafija organa ili organskog sustava gama kamerom, analiza statičkih i dinamičkih studija računalom- objasniti razlike između statičkih i dinamičkih studija, znati primjenu najvažnijih radiofarmaka prema poglavljima iz predavanja. 4. Odgovoriti koji tip radiofarmaka (statički ili dinamički) omogućava emisijske tomografske studije (SPECT, PET) i zašto. 5. Hibridna slikovna dijagnostika (SPECT/CT, PET/CT)- usvojiti osnova znanja o prednostima hibridne instrumentacije i doprinosu „low dose“ CT-a (LDCT) kod SPECT-a i PET-a. 6. Ultrazvuk vrata i/ili štitnjače- znati i razumjeti važnost ultrazvučne dijagnostike u bolestima štitnjače, naročito u obradi čvorova u štitnjači, doprinos citološke punkcije pod kontrolom UZV, naročito u dijagnosticiranju karcinoma.
Način izvođenja nastave: Nastava iz kolegija “Nuklearna medicina” odvija se na 4. godini u obliku predavanja koja će se održati u predavaonama KBC Rijeka, te vježbi i seminara koji će se održati u KZNM. Tijekom nastave studenti će trebati napisati, odnosno pripremiti i prezentirati jedan seminarski rad (prezentaciju) koji će se ocijeniti, te nakon završene nastave slijedi usmeni završni ispit. Izvršavanjem svih nastavnih aktivnosti te s uspješno položenim završnim ispitom student stječe 2.0 ECTS boda. Detaljan opis obaveza i ocjenjivanja tijekom nastave vidjeti u odlomku „Ispit“.
Komentar Obzirom na zakonska ograničenja u praktičnom radu studenata (bolesnici kao otvoreni izvori ionizirajućeg zračenja), vježbe s bolesnicima je moguće izvoditi samo u ambulanti za bolesti štitnjače i ultrazvučnoj ambulatni, te prikazom izvođenja slikovne dijagnostike i medicinske dokumentacije pojedinih bolesnika. |
2. B. Dresto Alač: Radioaktivnost. Primjena u medicini. Autorizirano predavanje MF u Rijeci (web stranice) 3. Antonija Balenović, Mirko Šamija, Renata Dobrila-Dintinjana, Svjetlana Grbac-Ivanković: „PET/CT- klinička primjena“, Izdavači: HAZU, Zaklada onkologija i MEF Rijeka, 2014. 4. European Nuclear Medicine Guide A joint publication by EANM and UEMS/EBNM https://www.nucmed-guide.app/#!/home
|
Studenti/studentice su obvezni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave te tijekom svih oblika nastave moraju biti spremni odgovarati na postavljena pitanja. Također se očekuje aktivno sudjelovanje na vježbama te izvođenje zadanih obaveznih kliničkih vještina (4) koje će se i ocijeniti. Da bi se nastava mogla odvijati na taj način, studenti/studentice moraju pročitati/pogledati pripremljene materijale (predavanja i vježbe priložene u Merlinu. Tijekom vježbi studenti neće rukovati s radioaktivnim materijalom niti pregledavati radioaktivne pacijente, u skladu s zakonskim propisima o zaštiti od zračenja. Na vježbama je obavezno nošenje bijelih kuta (mantila), a maski za lice p.p.. Seminari se održavaju 1. i 2. dan nastave iz nuklearne medicine, a nakon vježbi. Za seminare studenti/studentice trebaju pripremiti i prezentirati jedan seminarski rad, odnosno obraditi jednu zadanu seminarsku temu (S1,2,3,4,5,6,7) u programu Microsoft Power Point (5-7 slajdova) uz OBAVEZNO kratko zaključno mišljenje o zadanoj temi u obliku kratkog sažetka i navedenu literaturu. Seminarski rad se predaje nakon seminara u elektroničkom obliku. Seminarski rad će se ocijeniti, odnosno bodovati. Da bi uspješno izradili i prezentirali seminarsku prezentaciju studeni/studentice moraju pročitati/pogledati pripremljene materijale (predavanja i vježbe priložene na platformi Merlin) te obaveznu literaturu. Priloženi materijali mogu se koristiti za izradu seminara. Studenti trebaju aktivno sudjelovati u raspravi s voditeljem seminara o zadanim temama. Pozitivno ocijenjen seminar je uvjet za pristupanje završnom usmenom ispitu. Ukoliko student ne zadovolji, imati će priliku ponoviti izlaganje seminarskog rada. U ispitnom roku su studenti/ce dužni prijaviti se na završni usmeni ispit. Detaljan opis obaveza tijekom nastave vidjeti u odlomku „Ispit“. |
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja: Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci (odobrenog od Senata), te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog od Fakultetskog vijeća Medicinskog fakulteta u Rijeci). Rad studenata/studentica vrednuje se tijekom nastave i na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, pohađanjem ili praćenjem nastave, aktivnošću uz izvođenje obaveznih kliničkih vještina (4) te izradom seminarskog rada student/studentica može tijekom nastave maksimalno prikupiti 50 ocjenskih bodova (50%). Dodatnih 50 ocjenskih bodova (50%) student/studentica stječe na završnom ispitu.
Od maksimalnih 50 ocjenskih bodova koje je moguće ostvariti tijekom nastave, student/studentica mora sakupiti minimum od 25 ocjenskih bodova da bi pristupio završnom (usmenom) ispitu. Bodovi se dobivaju izvođenjem obaveznih kliničkih vještina (maksimum 20 bodova), uspješno pripremljenim, prezentiranim i predanim seminarskim radom u programu Power Point te sudjelovanjem u raspravi s voditeljem seminara (maksimum 30 bodova). Studenti koji sakupe na seminarskom radu 14 i manje ocjenskih bodova imat će priliku za jedan popravni seminarski rad (između prvog i drugog ispitnog roka), te ako uspješno pripreme i predstave novu ili istu zadanu seminarsku temu moći će pristupiti završnom usmenom ispitu koji će se održati u KZNM. Studenti koji sakupe manje od 25 ocjenskih bodova (F ocjenska kategorija) moraju ponovo upisati kolegij. Ocjenjivanje studenata vrši se primjenom ECTS (A-F) i brojčanog sustava (1-5). Ocjenjivanje u ECTS sustavu izvodi se apsolutnom raspodjelom.
Prisustvo na nastavi Student/studentica može izostati s najviše 30% nastave, i to sa svakog pojedinog oblika nastave (predavanja, vježbe, seminari), što mora opravdati liječničkom ispričnicom (ukoliko se radi o zdravstvenom razlogu) ili drugim odgovarajućim dokumentom (poziv na sud i sl.). Nema mogućnosti nadoknade izostanka s nastave vježbi i seminara. Ukoliko student opravdano ili neopravdano izostane s više od 30% nastave ne može nastaviti praćenje kolegija “Nuklearna medicina” te gubi mogućnost izlaska na završni ispit. Time je prikupio 0 ECTS bodova i ocijenjen je ocjenom F.
Tijekom nastave ocjenjivat će se sljedeće aktivnosti:
Ocjenske bodove student stječe izvršavanjem postavljenih zadataka na sljedeći način:
Aktivnost na vježbama-izvođenje zadanih kliničkih vještina Uspješnim izvođenjem zadanih kliničkih vještina, a koje su mjera aktivnosti na vježbama student/ica mogu maksimalno skupiti 20 bodova.
Aktivnost na seminarima (uvjet za pristupanje usmenom ispitu) Pozitivno ocijenjenim seminarom na zadanu temu student stječe uvjet za pristupanje završnom usmenom ispitu.
Seminarski rad -ukupno 30 ocjenskih bodova
Seminari se održavaju 1. i 2. dan nastave iz nuklearne medicine, nakon vježbi. Za seminare studenti/studentice moraju izraditi i prezentirati jedan seminarski rad na zadanu temu u programu Power Point (5-7 slideova) s OBAVEZNIM zaključnim kratkim mišljenjem na kraju rada o obrađenoj temi u obliku sažetka i navedenom literaturom. Predviđeno vrijeme trajanja izlaganja za svakog studenta je 5-10 minuta. Da bi uspješno izradili i prezentirali seminarsku prezentaciju studeni/studentice moraju pročitati/pogledati pripremljene materijale (predavanja i vježbe priložene na platformi Merlin) te obaveznu literaturu. Priloženi materijali mogu se koristiti za izradu seminara. Nakon seminara, rad je potrebno predati u elektronskom obliku. Uspješno odrađeni seminar uvjet je za pristupanje završnom usmenom ispitu. Ukoliko seminarski rad ne zadovoljava (14 i manje ocjenskih bodova), student će imati priliku predati novi seminarski rad na drugu ili istu zadanu temu. Maksimalni broj bodova koji student može dobiti na seminarskom radu je 30.
Završni ispit (ukupno 50 ocjenskih bodova)
Završni ispit čini obavezni usmeni ispit koji se održava u KZNM. Za pristupanje završnom usmenom ispitu student mora tijekom nastave (aktivnost na vježbama i seminarski rad) sakupiti minimalno 25 bodova, a za uspješno polaganje ispita mora biti pozitivno ocijenjen odnosno ostvariti minimum od 25 ocjenskih bodova.
Uspjeh na završnom usmenom ispitu pretvara se u ocjenske bodove na sljedeći način:
Za prolaznu ocjenu na kolegiju, student/-ica mora tijekom nastave, te na završnom, usmenom ispitu sakupiti minimalno 50 ocjenskih bodova.
Sukladno preporuci Sveučilišta student/studentica može odbiti pozitivnu ocjenu na ispitu. U tom slučaju student/studentica mora potpisati odgovarajući obrazac kojim prihvaća nedovoljnu ocjenu uz iskorišten jedan od tri moguća izlaska na ispit.
Ocjenjivanje u ECTS sustavu vrši se apsolutnom raspodjelom, odnosno na temelju konačnog postignuća: A – 90 -100% bodova B – 75 - 89,9% C – 60 - 74,9% D -- 50 - 59,9% F – 0 - 49,9%
Ocjene u ECTS sustavu prevode se u brojčani sustav na sljedeći način: A = izvrstan (5) B = vrlo dobar (4) C = dobar (3) D = dovoljan (2) F = nedovoljan (1)
|
Ishodi učenja
Definirati pojam radioaktivnog raspada, radionuklida i radiofarmaka, nabrojiti najvažnije dijagnostičke radionuklide . Opisani načela stvaranja slike na gama kameri. Upoznati osnove tomografskih metoda SPECT-a i PET-a, opisati i prepoznati dorpinos hibridnih tehnologija (SPECT/CT i PET/CT)
Ishodi učenja
Navesti ulogu nuklearnomedicinskih metoda u dijagnostici bolesti štitne žlijezde
Ishodi učenja
Razumijevanje i objašnjavanje uloge I131 u dijagnostici i liječenju dobroćudnih bolesti štitne žlijezde. Opis i cilj terapije s I131
Ishodi učenja
Opisati dijagnostiku i razumjeti ulogu radiojoda u terapiji diferenciranih karcinoma štitnjače. Postterapijski sken cijelog tijela nakon radiojodne ablacije i radiojodne terapije.
Ishodi učenja
Dijagnostika parkinsonskih sindroma (dopaminski sustav), demencija, dijagnostika moždane smrti. Dati primjer i opisati pojedini postupak u navedenim područjima medicine.
Ishodi učenja
Razumjeti i objasniti perfuzijsku scintigrafiju pluća kao hitnu pretragu. Upoznati ulogu ventilacijske scintigrafije pluća.
Ishodi učenja
Dati primjer i opisati pojedini postupak u nefrourologiji. Razumjeti ulogu dinamičke diuretske scintigrafije bubrega u djece. Dati primjer i opisati pojedini postupak u dijagnostici upala te u detekciji infekcija.
Ishodi učenja
Razumjeti perfuzijsku tomografiju miokarda i primjenu u koronarnoj bolesti (detekcija ishemije i ožiljka). Nabrojiti ostale metode u nuklearnoj kardiologiji.
Ishodi učenja
Dati kliničke primjere i razumjeti nadogradnju SPECT-a LDCT-om u različitim indikacijama.
Ishodi učenja
Navesti indikacije za FDG PET/CT u onkologiji. Razumjeti doprinos LDCT-a u PET/CT-u.
Ishodi učenja
Dati primjer i opisati primjenu FDG PET/CT dijagnostike u pojedinoj onkološkoj bolesti. Indikacije izvan onkologije (neurologija, kardiologija, upale).
Ishodi učenja
Razumjeti pojam slikovnih biomarkera i personalizirane medicine. Navesti primjer primjene umjetne inteligencije. Objasniti pojam teranostike kao primjer personalizirane medicine.
Ishodi učenja
Nabrojiti ajvažnije radionuklide i radiofarmake te vrste radioaktivnog raspada.
Ishodi učenja
1 Objasniti ulogu muklearnomedicinskih metoda u dijagnostici plućne embolije/ 2 Razumjeti ulogu nuklearno medicinskih metoda u dijagnostici perfuzije miokarda
Ishodi učenja
Razumjeti ulogu nuklearne medicine u dijagnostici Parkinsonizma (Parkinsonova bolest i Parkinsonovi sindromi)
Ishodi učenja
Definirati pojam radioaktivnog raspada, radionuklida i radiofarmaka, nabrojiti najvažnije dijagnostičke radionuklide i njihove fizikalne karakteristike.
Opisati načela stvaranja planarne slike na gama kameri. Upoznati osnove tomografskih metoda SPECT-a i PET-a, opisati i prepoznati dodatni doprinos hibridnih tehnologija (SPECT/CT i PET/CT).
Ishodi učenja
Navesti ulogu nuklearnomedicinskih metoda u dijagnostici bolesti štitne žlijezde. |
Ishodi učenja
Razumijevanje i objašnjenje uloge I131 u dijagnostici i liječenju dobroćudnih bolesti štitne žlijezde. Opis i cilj terapije s I131.
Ishodi učenja
Opisati dijagnostiku i razumjeti i objasniti ulogu radiojoda u terapiji diferenciranih karcinoma štitnjače. Postterapijski sken cijelog tijela nakon radiojodne ablacije i radiojodne terapije. |
Ishodi učenja
Razumjeti i objasniti perfuzijsku scintigrafiju pluća kao hitnu pretragu. Upoznati ulogu ventilacijske scintigrafije pluća.
Ishodi učenja
Dijagnostika parkinsonskih sindroma (dopaminski sustav), demencija, dijagnostika moždane smrti. Dati primjer i opisati pojedini postupak u navedenim područjima medicine.
Ishodi učenja
Dati primjer i opisati pojedini postupak u nefrourologiji. Razumjeti ulogu dinamičke diuretske scintigrafije bubrega u djece. Dati primjer i opisati pojedini postupak u dijagnostici upala, te u detekciji infekcija.
Ishodi učenja
Razumjeti perfuzijsku tomografiju miokarda i primjenu u koronarnoj bolesti (detekcija ishemije i ožiljka). Nabrojiti ostale metode u nuklearnoj kardiologiji.
Ishodi učenja
Navesti indikacije za FDG PET/CT u onkologiji. Razumjeti doprinos LDCT-a u PET/CT-u i SPECT/CT-u.
Ishodi učenja
Dati primjer i opisati primjenu FDG PET/CT dijagnostike u pojedinoj onkološkoj bolesti. Indikacije izvan onkologije (neurologija, kardiologija, upale).
Ishodi učenja
Dati kliničke primjere i razumjeti nadogradnju SPECT-a LDCT-om u različitim indikacijama
Ishodi učenja
Razumjeti pojam slikovnih biomarkera i personalizirane medicine. Navesti primjer primjene umjetne inteligencije. Objasnititi pojam teranostike kao primjer personalizirane medicine.
Ishodi učenja
Najvažniji radionuklidi i radiofarmaci te vrste radioaktivnog raspada
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna.
Navesti najvažnije radionuklide i radiofarmake te objasniti vrste radioaktivnog raspada
Ishodi učenja
Liječenje karcinoma štitnjače, uloga radiojoda
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna.
Opisati ulogu radiojoda u liječenju karcinoma štitne žlijezde
Ishodi učenja
Obrada čvora u štitnjači
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna.
Opisati dijagnostičke postupke u obradi čvora u štitnjači; Opisati najvažnije karakteristike autoimunih bolesti štitnjače.
Ishodi učenja
Nuklearna medicina u dijagnostici plućne embolije; Nuklearna medicina u dijagnostici perfuzije miokarda
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna.
Razumjeti ulogu nuklearnomedicinskih metoda u dijagnostici plućne embolije; Razumjeti ulogu nuklearnomedicinskih metoda u dijagnostici perfuzije miokarda
Ishodi učenja
Slikovna dijagnostika upala i infekcija
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna.
Opisati metode nuklearnomedicinske slikovne dijagnostike upala i infekcija; Opisati statičke i dinamičke nuklearnomedicinske metode dijagnostike bubrega.
Ishodi učenja
Hibridna slikovna dijagnostika s F18-FDG PET/CT u onkologiji
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna.
Razumjeti ulogu hibridne slikovne dijagnostike s F18-FDG PET/CT u onkologiji
Ishodi učenja
Definirati pojam radioaktivnog raspada, radionuklida i radiofarmaka, nabrojiti najvažnije dijagnostičke radionuklide i njihove fizikalne karakteristike. Opisati načela stvaranja planarne slike na gama kameri. Upoznati osnove tomografskih metoda SPECT-a i PET-a, opisati i prepoznati dodatni doprinos hibridnih tehnologija (SPECT/CT i PET/CT). |
Ishodi učenja
Navesti ulogu nuklearnomedicinskih metoda u dijagnostici bolesti štitne žlijezde. |
Ishodi učenja
Razumijevanje i objašnjenje uloge I131 u dijagnostici i liječenju dobroćudnih bolesti štitne žlijezde. Opis i cilj terapije s I131. |
Ishodi učenja
Opisati dijagnostiku i razumjeti i objasniti ulogu radiojoda u terapiji diferenciranih karcinoma štitnjače. Postterapijski sken cijelog tijela nakon radiojodne ablacije i radiojodne terapije. |
Ishodi učenja
Razumjeti i objasniti perfuzijsku scintigrafiju pluća kao hitnu pretragu. Upoznati ulogu ventilacijske scintigrafije pluća. |
Ishodi učenja
Dijagnostika parkinsonskih sindroma (dopaminski sustav), demencija, dijagnostika moždane smrti. Dati primjer i opisati pojedini postupak u navedenim područjima medicine. |
Ishodi učenja
Dati primjer i opisati pojedini postupak u nefrourologiji. Razumjeti ulogu dinamičke diuretske scintigrafije bubrega u djece. Dati primjer i opisati pojedini postupak u dijagnostici upala, te u detekciji infekcija. |
Ishodi učenja
Razumjeti perfuzijsku tomografiju miokarda i primjenu u koronarnoj bolesti (detekcija ishemije i ožiljka). Nabrojiti ostale metode u nuklearnoj kardiologiji. |
Ishodi učenja
Navesti indikacije za FDG PET/CT u onkologiji. Razumjeti doprinos LDCT-a u PET/CT-u i SPECT/CT-u. |
Ishodi učenja
Dati primjer i opisati primjenu FDG PET/CT dijagnostike u pojedinoj onkološkoj bolesti. Indikacije izvan onkologije (neurologija, kardiologija, upale). |
Ishodi učenja
Dati kliničke primjere i razumjeti nadogradnju SPECT-a LDCT-om u različitim indikacijama |
Ishodi učenja
Razumjeti pojam slikovnih biomarkera i personalizirane medicine. Navesti primjer primjene umjetne inteligencije. Objasnititi pojam teranostike kao primjer personalizirane medicine. |
Ishodi učenja
Najvažniji radionuklidi i radiofarmaci te vrste radioaktivnog raspada
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Navesti najvažnije radionuklide i radiofarmake te objasniti vrste radioaktivnog raspada
Ishodi učenja
Liječenje karcinoma štitnjače, uloga radiojoda
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Opisati ulogu radiojoda u liječenju karcinoma štitne žlijezde
Ishodi učenja
Obrada čvora u štitnjači
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Opisati dijagnostičke postupke u obradi čvora u štitnjači; Opisati najvažnije karakteristike autoimunih bolesti štitnjače.
Ishodi učenja
Nuklearna medicina u dijagnostici plućne embolije; Nuklearna medicina u dijagnostici perfuzije miokarda
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Razumjeti ulogu nuklearnomedicinskih metoda u dijagnostici plućne embolije; Razumjeti ulogu nuklearnomedicinskih metoda u dijagnostici perfuzije miokarda
Ishodi učenja
Slikovna dijagnostika upala i infekcija
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Opisati metode nuklearnomedicinske slikovne dijagnostike upala i infekcija; Opisati statičke i dinamičke nuklearnomedicinske metode dijagnostike bubrega.
Ishodi učenja
Hibridna slikovna dijagnostika s F18-FDG PET/CT u onkologiji
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Razumjeti ulogu hibridne slikovne dijagnostike s F18-FDG PET/CT u onkologiji
Ishodi učenja
Definirati pojam radioaktivnog raspada, radionuklida i radiofarmaka, nabrojiti najvažnije dijagnostičke radionuklide i njihove fizikalne karakteristike. Opisati načela stvaranja planarne slike na gama kameri. Upoznati osnove tomografskih metoda SPECT-a i PET-a, opisati i prepoznati dodatni doprinos hibridnih tehnologija (SPECT/CT i PET/CT). |
Ishodi učenja
Navesti ulogu nuklearnomedicinskih metoda u dijagnostici bolesti štitne žlijezde. |
Ishodi učenja
Razumijevanje i objašnjenje uloge I131 u dijagnostici i liječenju dobroćudnih bolesti štitne žlijezde. Opis i cilj terapije s I131. |
Ishodi učenja
Opisati dijagnostiku i razumjeti i objasniti ulogu radiojoda u terapiji diferenciranih karcinoma štitnjače. Postterapijski sken cijelog tijela nakon radiojodne ablacije i radiojodne terapije. |
Ishodi učenja
Razumjeti i objasniti perfuzijsku scintigrafiju pluća kao hitnu pretragu. Upoznati ulogu ventilacijske scintigrafije pluća. |
Ishodi učenja
Dijagnostika parkinsonskih sindroma (dopaminski sustav), demencija, dijagnostika moždane smrti. Dati primjer i opisati pojedini postupak u navedenim područjima medicine. |
Ishodi učenja
Dati primjer i opisati pojedini postupak u nefrourologiji. Razumjeti ulogu dinamičke diuretske scintigrafije bubrega u djece. Dati primjer i opisati pojedini postupak u dijagnostici upala, te u detekciji infekcija. |
Ishodi učenja
Razumjeti perfuzijsku tomografiju miokarda i primjenu u koronarnoj bolesti (detekcija ishemije i ožiljka). Nabrojiti ostale metode u nuklearnoj kardiologiji. |
Ishodi učenja
Navesti indikacije za FDG PET/CT u onkologiji. Razumjeti doprinos LDCT-a u PET/CT-u i SPECT/CT-u. |
Ishodi učenja
Dati primjer i opisati primjenu FDG PET/CT dijagnostike u pojedinoj onkološkoj bolesti. Indikacije izvan onkologije (neurologija, kardiologija, upale). |
Ishodi učenja
Dati kliničke primjere i razumjeti nadogradnju SPECT-a LDCT-om u različitim indikacijama |
Ishodi učenja
Razumjeti pojam slikovnih biomarkera i personalizirane medicine. Navesti primjer primjene umjetne inteligencije. Objasnititi pojam teranostike kao primjer personalizirane medicine. |
Ishodi učenja
Najvažniji radionuklidi i radiofarmaci te vrste radioaktivnog raspada
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Navesti najvažnije radionuklide i radiofarmake te objasniti vrste radioaktivnog raspada
Ishodi učenja
Liječenje karcinoma štitnjače, uloga radiojoda
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Opisati ulogu radiojoda u liječenju karcinoma štitne žlijezde
Ishodi učenja
Obrada čvora u štitnjači
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Opisati dijagnostičke postupke u obradi čvora u štitnjači; Opisati najvažnije karakteristike autoimunih bolesti štitnjače.
Ishodi učenja
Nuklearna medicina u dijagnostici plućne embolije; Nuklearna medicina u dijagnostici perfuzije miokarda
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Razumjeti ulogu nuklearnomedicinskih metoda u dijagnostici plućne embolije; Razumjeti ulogu nuklearnomedicinskih metoda u dijagnostici perfuzije miokarda
Ishodi učenja
Slikovna dijagnostika upala i infekcija
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Opisati metode nuklearnomedicinske slikovne dijagnostike upala i infekcija; Opisati statičke i dinamičke nuklearnomedicinske metode dijagnostike bubrega.
Ishodi učenja
Hibridna slikovna dijagnostika s F18-FDG PET/CT u onkologiji
Svaki student priprema i prezentira jedan zadani seminar (seminarsko pitanje), te sudjeluje u raspravi o tom pitanju i drugim seminarima. Literatura je ista kao i ispitna. |
Razumjeti ulogu hibridne slikovne dijagnostike s F18-FDG PET/CT u onkologiji