Kolegij
Kolegij Radiologija je obvezni kolegij na četvrtoj godini Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija Medicina i sadrži 30 sati predavanja, 10 sati seminara i 30 sati vježbi, ukupno 70 sati nastave (3,5 ECTS). Predavanja se održavaju u predavaonicama fakulteta, seminari se provode pomoću MS Teams platforme, vježbe se izvode u prostorima Kliničkog zavoda za radiologiju Kliničkog bolničkog centra Rijeka.
Miletić D i sur. Osnove kliničke radiologije. Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka 2022.
Janković S. Seminari iz kliničke radiologije, Medicinski fakultet u Splitu. Split, 2005
Znanstveni radovi (pregledni) koje student na početku godine dobije za pripremu seminara
Prisustvovanje svim oblicima nastave. Polaganje ukupno dva kolokvija prema unaprijed utvrđenim cjelinama. Priprema seminara s prezenacijom pred kolegama i voditeljem uz raspravu o problemu. Aktivno sudjelovanje na vježbama, praktična primjena teorijskog znanja. Polaganje pismenog i usmenog ispita.
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci.
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 50 bodova te na završnom ispitu preostalih 50 bodova.
Od maksimalnih 50 ocjenskih bodova koje je moguće ostvariti tijekom nastave, student mora sakupiti najmanje 25 (50%) ocjenskih bodova da bi pristupio završnom ispitu.
Ocjenske bodove student stječe pripremom seminarskog rada i tijekom praktične nastave na kojoj se ocjenjuje teorijsko znanje, praktična primjena na slikama, prepoznavanje vrste pretrage i tipičnih radioloških znakova, povezivanje radioloških pojmova s kliničkim podacima, zainteresiranost i aktivnost.
Tijekom nastave student može steći najviše 50 ocjenskih bodova.
Seminarski rad studenta ocjenjuje se u rasponu od 3 do 10 bodova. Seminarskim radom student može ostvariti najviše 10 ocjenskih bodova.
Aktivnost na vježbama se procjenjuje prema ostvarenju kliničkih vještina koje se provjeravaju kontinuirano tijekom rotacije pojedine grupe studenata. Ocjenjuje se aktivnost na nastavi, razumijevanje osnovnih radioloških pojmova, prepoznavanje radiološke metode na slici, pokazivanje i opis tipičnih anatomskih i patoloških karakteristika organa i tkiva. U toj kategoriji student može ostvariti najviše od 40 bodova (raspon 15-40 bodova).
Prema Pravilniku, završnom ispitu mogu pristupiti studenti koji su tijekom nastave ostvarili najmanje 25 ili više bodova (25-50 bodova).
Na završnom ispitu student stječe 50% završne ocjene. Završni ispit se sastoji od pismene provjere znanja i usmene provjere znanja (teorijska i praktična provjera znanja na slikovnom materijalu) iz cjelokupnog gradiva.
Na pismenom ispitu student stječe najviše 20 ocjenskih bodova (raspon 7-20).
Na usmenom ispitu student može steći najviše 30 bodova (raspon 10-30).
Nastavni sadržaji, predavanja u PDF obliku, predloženi pregledni stručni članci za pripremu seminara, kolokviji i pismeni ispit nalaze se u sustavu Merlin.
Ishodi učenja
Objasniti projekcijske tehnike slikovnog prikaza, definirati razliku između radiografije i dijaskopije, grupirati kontrastna sredstva u radiološkoj dijagnostici
Ishodi učenja
Razlikovati tehnike slojevnog snimanja od projekcijskih tehnika, objasniti fizikalnu osnovu nastanka slike na CT-u, navesti kliničku primjenu metode
Ishodi učenja
ocijeniti prednosti i nedostatke metode, usporediti metodu s drugom slikovnom dijagnostikom, objasniti razliku između B-mod i doplerskog prikaza
Ishodi učenja
prikazati ulogu MR-a u kliničkoj primjeni, prepoznati razlike između CT i MR slike, definirati osnovne fizikalne principe MR
Ishodi učenja
analizirati radiološku anatomiju toraksa, raspraviti tipične radiološke obrasce upalnih bolesti pluća, razlikovati lobarnu od bronhopneumonije i virusne pneumonije, opisati radiološke obrasce tuberkuloze
Ishodi učenja
protumačiti ulogu radiologije kod plućnog edema, opisati radiološku sliku različitih tipova atelektaze i emfizema pluća, opisati znakove plućne tromboembolije
Ishodi učenja
prikazati tipične radiološke manifestacije tumora plućnog parenhima s posebnim osvrtom na karcinom pluća, opisati karakteristike plućnih metastaza, grupirati tumore medijastinuma s obzirom na lokalizaciju |
Ishodi učenja
raščlaniti intersticijske bolesti pluća, obrazložiti tipične slikovne obrasce, opisati bolesti pleure, objasniti radiološke znakove pleuralnog izljeva, pneumotoraksa i tumora pleure
Ishodi učenja
navesti radiološke metode slikovnog prikaza srca, protumačiti sinkronizaciju s EKG-om, komentirati ulogu radiologije kod bola u prsima.
Ishodi učenja
objasniti Seldingerovu tehniku, prepoznati radiološke znakove bolesti aorte i perifernih arterija, opisati primjenu radioloških metoda u dijagnostici venskog sustava
Ishodi učenja
protumačiti radiološke znakove zatajivanja srca, utvrditi radiološke karakteristike valvularnih bolesti srca
Ishodi učenja
razvrstati minimalno invazivne vaskularne intervencijske radiološke postupke, raspraviti primjenu u različitim kliničkim indikacijama
Ishodi učenja
prepoznati različite minimalno invazivne intervencijske radiološke postupke izvan krvožilnog sustava, objasniti njihov klinički značaj
Ishodi učenja
opisati slikovne karakteristike neuralne osovine na CT i MR modalitetima te radiološke obrasce intraaksijalnih i ekstraaksijalnih patoloških promjena, razlikovati radiološke manifestacije traumatskih lezija, navesti upalne i infektivne lezije SŽS
Ishodi učenja
izabrati tipične toksične, degenerativne i metaboličke bolesti SŽS s karakterističnim slikovnim prikazom, opisati degenerativne promjene kralježaka i tipične degenerativne promjene intervertebralnih diskova
Ishodi učenja
raspraviti radiološke aspekte moždanog udara, pokazati CT i MR znakove infarkta mozga, obrazložiti različite vrste intrakranijskog krvarenja
Ishodi učenja
opisati najčešće radiološke entitete u bolestima orbita, baze lubanje, paranazalnih sinusa, usne šupljine, žlijezda slinovnica i vratnih organa
Ishodi učenja
argumentirati specifičnosti radiološke dijagnostike u djece s obzirom na njihovu osjetljivost na ionizirajuće zračenje, raspraviti najčešće radiološke nalaze u neonatologiji, lokomotornim, gastrointestinalnim i genitourinarnim entitetima
Ishodi učenja
argumentirati razlike između upalnih i degenerativnih promjena zglobnih struktura, rastumačiti razlikovne karakteristike benignih i malignih lezija koštane strukture |
Ishodi učenja
opisati normalnu koštanu strukturu na različitim slikovnim modalitetima, rastumačiti dijagnostičke mogućnosti radioloških metoda u prikazu kostiju, zglobova, mišića i tetiva, imenovati oblike traumatske lezije lokomotornog sustava
Ishodi učenja
sažeti radiološke znakove osteoartritisa, razjasniti tijek razvoja ostemijelitisa na radiološkim slikovnim modalitetima
Ishodi učenja
prepoznati radiološke karakteristike probavnih organa i radiološke metode slikovnog prikaza, sažeti uzroke disfagije i radiološke karakteristike mogućih uzroka, prepoznati uzrok bola u gornjem abdomenu pomoću radioloških metoda
Ishodi učenja
raspraviti uzroke žutice koje je moguće dijagnosticirati radiološkim metodama, prikazati radiološku dijagnostiku koledokolitijaze i kolangiokarcinoma
Ishodi učenja
: raščlaniti cistične i solidne lezije gušterače, procijeniti dijagnostičku vrijednost pojedinih radioloških metoda, otkriti radiološke znakove ileusa i definirati mogući uzrok
Ishodi učenja
sažeti uzroke bola u donjem abdomenu i tipične radiološke manifestacije, istaknuti ulogu radiologije kod upalnih bolesti crijeva, odrediti radiološke znakove raka debelog crijeva koji izravno utječu na izbor liječenja
Ishodi učenja
prepoznati uzroke opstrukcije odvodnog sustava bubrega i njihov radiološki prikaz, procijeniti uzrok makrohamaturije, objasniti radiološke znakove tumora urotela i traume urinarnog sustava
Ishodi učenja
: raspraviti cistične i solidne fokalne lezije bubrega i značaj radiološke dijagnostike tih lezija, opisati lezije nadbubrežnih žlijezda i značaj adenoma u kliničkoj praksi
Ishodi učenja
definirati ulogu radiologije u procjeni proširenosti tumora maternice i jajnika, objasniti važnost MR dijagnostike u liječenju raka prostate
Ishodi učenja
raspraviti razlike u radiološkom prikazu benignih i malignih lezija dojki, usporediti dijagnostičke modalitete s obzirom na strukturu dojki i tip lezije
Ishodi učenja
: obrazložiti ALADA princip u radiologiji, predočiti važnost protokola snimanja na kliničkim primjerima
Ishodi učenja
Prepoznati radiološke uređaje u stvarnoj kliničkoj primjeni te vježbaju zaštitu od zračenja.
Ishodi učenja
Interpretirati radiološke slikovne zapise iz arhive primjenjujući stečena teorijska znanja pod mentorstvom voditelja vježbe. Raspraviti način opisivanja slikovnog zapisa, tipične radiološke simptome i najčešće pogreške.
Ishodi učenja
Mozak (CT/MR): trauma, krvarenje, hidrocefalus, infarkt mozga, intraaksijalni tumor, ekstraksijalni tumor
Prikaz malignih lezija u dojci na mamografiji, UZ i MR
Ishodi učenja
MSK radiologija: osteoartritis, osteoliza, sklerotične lezije, frakture
Pedijatrijska radiologija: neonatalna pluća, skelet u dječjoj dobi, kongenitalne anomalije urotrakta
Krvne žile: dijagnostički i intervencijski postupci - stenoza, dilatacija, stentiranje, okluzija, rekanalizacija, embolizacija, ruptura aorte, disekcija
Ishodi učenja
navesti svojstva X-zračenja te nastanak slike tijela projekcijskim i slojevnim tehnikama snimanja, razjasniti prednosti i nedostatke standardnog radiograma i CT-a u dijagnostici torakalnih i abdominalnih organa, zdjelice i ekstremiteta
Ishodi učenja
opisati biološke učinke X-zračenja na ljudski organizam, argumentirati indikacije za radiološke pretrage, protokole izvođenja pretraga i mjere zaštite od zračenja, navesti tipične postupke kojim se bolesnika i osoblje štiti od ionizirajućeg zračenja
Ishodi učenja
opisati zonalnu MR anatomiju maternice, raspraviti tipičnu distribuciju sekundarnih depozita peritoneuma kod raka jajnika, argumentirati primjenu mpMR prostate iz perspektive klinički signifikantnog raka prostate, objasniti najčešče promjene skrotuma kod kojih je uključena slikovna dijagnostika
Ishodi učenja
raspraviti sve aspekte radiološkog pristupa bolesniku s akutnim neurološkim deficitom, komentirati ulogu CT-a i MR-a u tih bolesnika, objasniti različite vrste ozljeda neurokranija i viscerokranija s obzirom na mehanizam nastanka, opisati njihovu radiološku prezentaciju
Ishodi učenja
argumentirati važnost slikovne dijagnostike u traumatiziranog bolesnika koja izravno utječe na odabir načina liječenja, objasniti tipične primjere traume organa i organskih sustava (osim glave i vrata) na CT-u cijelog tijela.
Ishodi učenja
navesti najčešće radiološke nalaze u dijagnostici štitne žlijezde, objasniti traumatske promjene orbite, upale i tumore te regije, razjasniti klinički značaj adenoma hipofize i ulogu radiološke dijagnostike
Ishodi učenja
raspraviti važnost individualnog pristupa radiološkoj dijagnostici i intervenciji. Navesti tipične primjere iz postojeće kliničke prakse. Procijeniti moguće perspektive razvoja personalizirane radiologije.
Ishodi učenja
navesti moguće lokalizacije limfoma izvan SŽS-a, procijeniti ulogu radiološke neinvazivne i invazivne dijagnostike u detekciji lezija i praćenju uspjeha liječenja, opisati najčešće patološke promjene slezene s posebnim osvrtom na traumu, navesti mogućnosti kliničke primjene CEUS-a. |
Ishodi učenja
argumentirati učinovitost i svrhovitost radiološke dijagnostike na tipičnim primjerima degenerativnih promjena navedenih zglobova, opisati tipične radiološke karakteristike FAI, osteonekroze, rupture ligamentarnih struktura i meniska, lezije rotacijske manžete i labralne lezije
Ishodi učenja
objasniti mogućnosti navođenja biopsijske ili punkcijske igle slikovnim metodama, prednosti i nedostke pojedinih modaliteta, protumačiti siguran pristup kod drenaže apscesa i drugih kolekcija te način dobivanja adekvatnog uzorka tkiva.
Ishodi učenja
Objasniti projekcijske tehnike slikovnog prikaza, definirati razliku između radiografije i dijaskopije, grupirati kontrastna sredstva u radiološkoj dijagnostici
Ishodi učenja
Razlikovati tehnike slojevnog snimanja od projekcijskih tehnika, objasniti fizikalnu osnovu nastanka slike na CT-u, navesti kliničku primjenu metode
Ishodi učenja
ocijeniti prednosti i nedostatke metode, usporediti metodu s drugom slikovnom dijagnostikom, objasniti razliku između B-mod i doplerskog prikaza
Ishodi učenja
prikazati ulogu MR-a u kliničkoj primjeni, prepoznati razlike između CT i MR slike, definirati osnovne fizikalne principe MR
Ishodi učenja
analizirati radiološku anatomiju toraksa, raspraviti tipične radiološke obrasce upalnih bolesti pluća, razlikovati lobarnu od bronhopneumonije i virusne pneumonije, opisati radiološke obrasce tuberkuloze
Ishodi učenja
protumačiti ulogu radiologije kod plućnog edema, opisati radiološku sliku različitih tipova atelektaze i emfizema pluća, opisati znakove plućne tromboembolije
Ishodi učenja
prikazati tipične radiološke manifestacije tumora plućnog parenhima s posebnim osvrtom na karcinom pluća, opisati karakteristike plućnih metastaza, grupirati tumore medijastinuma s obzirom na lokalizaciju |
Ishodi učenja
raščlaniti intersticijske bolesti pluća, obrazložiti tipične slikovne obrasce, opisati bolesti pleure, objasniti radiološke znakove pleuralnog izljeva, pneumotoraksa i tumora pleure
Ishodi učenja
navesti radiološke metode slikovnog prikaza srca, protumačiti sinkronizaciju s EKG-om, komentirati ulogu radiologije kod bola u prsima.
Ishodi učenja
objasniti Seldingerovu tehniku, prepoznati radiološke znakove bolesti aorte i perifernih arterija, opisati primjenu radioloških metoda u dijagnostici venskog sustava
Ishodi učenja
protumačiti radiološke znakove zatajivanja srca, utvrditi radiološke karakteristike valvularnih bolesti srca
Ishodi učenja
razvrstati minimalno invazivne vaskularne intervencijske radiološke postupke, raspraviti primjenu u različitim kliničkim indikacijama
Ishodi učenja
prepoznati različite minimalno invazivne intervencijske radiološke postupke izvan krvožilnog sustava, objasniti njihov klinički značaj
Ishodi učenja
opisati slikovne karakteristike neuralne osovine na CT i MR modalitetima te radiološke obrasce intraaksijalnih i ekstraaksijalnih patoloških promjena, razlikovati radiološke manifestacije traumatskih lezija, navesti upalne i infektivne lezije SŽS
Ishodi učenja
izabrati tipične toksične, degenerativne i metaboličke bolesti SŽS s karakterističnim slikovnim prikazom, opisati degenerativne promjene kralježaka i tipične degenerativne promjene intervertebralnih diskova
Ishodi učenja
raspraviti radiološke aspekte moždanog udara, pokazati CT i MR znakove infarkta mozga, obrazložiti različite vrste intrakranijskog krvarenja
Ishodi učenja
opisati najčešće radiološke entitete u bolestima orbita, baze lubanje, paranazalnih sinusa, usne šupljine, žlijezda slinovnica i vratnih organa
Ishodi učenja
argumentirati specifičnosti radiološke dijagnostike u djece s obzirom na njihovu osjetljivost na ionizirajuće zračenje, raspraviti najčešće radiološke nalaze u neonatologiji, lokomotornim, gastrointestinalnim i genitourinarnim entitetima
Ishodi učenja
argumentirati razlike između upalnih i degenerativnih promjena zglobnih struktura, rastumačiti razlikovne karakteristike benignih i malignih lezija koštane strukture |
Ishodi učenja
opisati normalnu koštanu strukturu na različitim slikovnim modalitetima, rastumačiti dijagnostičke mogućnosti radioloških metoda u prikazu kostiju, zglobova, mišića i tetiva, imenovati oblike traumatske lezije lokomotornog sustava
Ishodi učenja
sažeti radiološke znakove osteoartritisa, razjasniti tijek razvoja ostemijelitisa na radiološkim slikovnim modalitetima
Ishodi učenja
prepoznati radiološke karakteristike probavnih organa i radiološke metode slikovnog prikaza, sažeti uzroke disfagije i radiološke karakteristike mogućih uzroka, prepoznati uzrok bola u gornjem abdomenu pomoću radioloških metoda
Ishodi učenja
raspraviti uzroke žutice koje je moguće dijagnosticirati radiološkim metodama, prikazati radiološku dijagnostiku koledokolitijaze i kolangiokarcinoma
Ishodi učenja
: raščlaniti cistične i solidne lezije gušterače, procijeniti dijagnostičku vrijednost pojedinih radioloških metoda, otkriti radiološke znakove ileusa i definirati mogući uzrok
Ishodi učenja
sažeti uzroke bola u donjem abdomenu i tipične radiološke manifestacije, istaknuti ulogu radiologije kod upalnih bolesti crijeva, odrediti radiološke znakove raka debelog crijeva koji izravno utječu na izbor liječenja
Ishodi učenja
prepoznati uzroke opstrukcije odvodnog sustava bubrega i njihov radiološki prikaz, procijeniti uzrok makrohamaturije, objasniti radiološke znakove tumora urotela i traume urinarnog sustava
Ishodi učenja
: raspraviti cistične i solidne fokalne lezije bubrega i značaj radiološke dijagnostike tih lezija, opisati lezije nadbubrežnih žlijezda i značaj adenoma u kliničkoj praksi
Ishodi učenja
definirati ulogu radiologije u procjeni proširenosti tumora maternice i jajnika, objasniti važnost MR dijagnostike u liječenju raka prostate
Ishodi učenja
raspraviti razlike u radiološkom prikazu benignih i malignih lezija dojki, usporediti dijagnostičke modalitete s obzirom na strukturu dojki i tip lezije
Ishodi učenja
: obrazložiti ALADA princip u radiologiji, predočiti važnost protokola snimanja na kliničkim primjerima
Ishodi učenja
Prepoznati radiološke uređaje u stvarnoj kliničkoj primjeni te vježbaju zaštitu od zračenja.
Ishodi učenja
Interpretirati radiološke slikovne zapise iz arhive primjenjujući stečena teorijska znanja pod mentorstvom voditelja vježbe. Raspraviti način opisivanja slikovnog zapisa, tipične radiološke simptome i najčešće pogreške.
Ishodi učenja
Mozak (CT/MR): trauma, krvarenje, hidrocefalus, infarkt mozga, intraaksijalni tumor, ekstraksijalni tumor
Prikaz malignih lezija u dojci na mamografiji, UZ i MR
Ishodi učenja
MSK radiologija: osteoartritis, osteoliza, sklerotične lezije, frakture
Pedijatrijska radiologija: neonatalna pluća, skelet u dječjoj dobi, kongenitalne anomalije urotrakta
Krvne žile: dijagnostički i intervencijski postupci - stenoza, dilatacija, stentiranje, okluzija, rekanalizacija, embolizacija, ruptura aorte, disekcija
Ishodi učenja
navesti svojstva X-zračenja te nastanak slike tijela projekcijskim i slojevnim tehnikama snimanja, razjasniti prednosti i nedostatke standardnog radiograma i CT-a u dijagnostici torakalnih i abdominalnih organa, zdjelice i ekstremiteta
Ishodi učenja
opisati biološke učinke X-zračenja na ljudski organizam, argumentirati indikacije za radiološke pretrage, protokole izvođenja pretraga i mjere zaštite od zračenja, navesti tipične postupke kojim se bolesnika i osoblje štiti od ionizirajućeg zračenja
Ishodi učenja
opisati zonalnu MR anatomiju maternice, raspraviti tipičnu distribuciju sekundarnih depozita peritoneuma kod raka jajnika, argumentirati primjenu mpMR prostate iz perspektive klinički signifikantnog raka prostate, objasniti najčešče promjene skrotuma kod kojih je uključena slikovna dijagnostika
Ishodi učenja
raspraviti sve aspekte radiološkog pristupa bolesniku s akutnim neurološkim deficitom, komentirati ulogu CT-a i MR-a u tih bolesnika, objasniti različite vrste ozljeda neurokranija i viscerokranija s obzirom na mehanizam nastanka, opisati njihovu radiološku prezentaciju
Ishodi učenja
argumentirati važnost slikovne dijagnostike u traumatiziranog bolesnika koja izravno utječe na odabir načina liječenja, objasniti tipične primjere traume organa i organskih sustava (osim glave i vrata) na CT-u cijelog tijela.
Ishodi učenja
navesti najčešće radiološke nalaze u dijagnostici štitne žlijezde, objasniti traumatske promjene orbite, upale i tumore te regije, razjasniti klinički značaj adenoma hipofize i ulogu radiološke dijagnostike
Ishodi učenja
raspraviti važnost individualnog pristupa radiološkoj dijagnostici i intervenciji. Navesti tipične primjere iz postojeće kliničke prakse. Procijeniti moguće perspektive razvoja personalizirane radiologije.
Ishodi učenja
navesti moguće lokalizacije limfoma izvan SŽS-a, procijeniti ulogu radiološke neinvazivne i invazivne dijagnostike u detekciji lezija i praćenju uspjeha liječenja, opisati najčešće patološke promjene slezene s posebnim osvrtom na traumu, navesti mogućnosti kliničke primjene CEUS-a. |
Ishodi učenja
argumentirati učinovitost i svrhovitost radiološke dijagnostike na tipičnim primjerima degenerativnih promjena navedenih zglobova, opisati tipične radiološke karakteristike FAI, osteonekroze, rupture ligamentarnih struktura i meniska, lezije rotacijske manžete i labralne lezije
Ishodi učenja
objasniti mogućnosti navođenja biopsijske ili punkcijske igle slikovnim metodama, prednosti i nedostke pojedinih modaliteta, protumačiti siguran pristup kod drenaže apscesa i drugih kolekcija te način dobivanja adekvatnog uzorka tkiva.
Ishodi učenja
Objasniti projekcijske tehnike slikovnog prikaza, definirati razliku između radiografije i dijaskopije, grupirati kontrastna sredstva u radiološkoj dijagnostici
Ishodi učenja
Razlikovati tehnike slojevnog snimanja od projekcijskih tehnika, objasniti fizikalnu osnovu nastanka slike na CT-u, navesti kliničku primjenu metode
Ishodi učenja
ocijeniti prednosti i nedostatke metode, usporediti metodu s drugom slikovnom dijagnostikom, objasniti razliku između B-mod i doplerskog prikaza
Ishodi učenja
prikazati ulogu MR-a u kliničkoj primjeni, prepoznati razlike između CT i MR slike, definirati osnovne fizikalne principe MR
Ishodi učenja
analizirati radiološku anatomiju toraksa, raspraviti tipične radiološke obrasce upalnih bolesti pluća, razlikovati lobarnu od bronhopneumonije i virusne pneumonije, opisati radiološke obrasce tuberkuloze
Ishodi učenja
protumačiti ulogu radiologije kod plućnog edema, opisati radiološku sliku različitih tipova atelektaze i emfizema pluća, opisati znakove plućne tromboembolije
Ishodi učenja
prikazati tipične radiološke manifestacije tumora plućnog parenhima s posebnim osvrtom na karcinom pluća, opisati karakteristike plućnih metastaza, grupirati tumore medijastinuma s obzirom na lokalizaciju |
Ishodi učenja
raščlaniti intersticijske bolesti pluća, obrazložiti tipične slikovne obrasce, opisati bolesti pleure, objasniti radiološke znakove pleuralnog izljeva, pneumotoraksa i tumora pleure
Ishodi učenja
navesti radiološke metode slikovnog prikaza srca, protumačiti sinkronizaciju s EKG-om, komentirati ulogu radiologije kod bola u prsima.
Ishodi učenja
protumačiti radiološke znakove zatajivanja srca, utvrditi radiološke karakteristike valvularnih bolesti srca
Ishodi učenja
objasniti Seldingerovu tehniku, prepoznati radiološke znakove bolesti aorte i perifernih arterija, opisati primjenu radioloških metoda u dijagnostici venskog sustava
Ishodi učenja
razvrstati minimalno invazivne vaskularne intervencijske radiološke postupke, raspraviti primjenu u različitim kliničkim indikacijama
Ishodi učenja
prepoznati različite minimalno invazivne intervencijske radiološke postupke izvan krvožilnog sustava, objasniti njihov klinički značaj
Ishodi učenja
opisati slikovne karakteristike neuralne osovine na CT i MR modalitetima te radiološke obrasce intraaksijalnih i ekstraaksijalnih patoloških promjena, razlikovati radiološke manifestacije traumatskih lezija, navesti upalne i infektivne lezije SŽS
Ishodi učenja
izabrati tipične toksične, degenerativne i metaboličke bolesti SŽS s karakterističnim slikovnim prikazom, opisati degenerativne promjene kralježaka i tipične degenerativne promjene intervertebralnih diskova
Ishodi učenja
raspraviti radiološke aspekte moždanog udara, pokazati CT i MR znakove infarkta mozga, obrazložiti različite vrste intrakranijskog krvarenja
Ishodi učenja
opisati najčešće radiološke entitete u bolestima orbita, baze lubanje, paranazalnih sinusa, usne šupljine, žlijezda slinovnica i vratnih organa
Ishodi učenja
argumentirati specifičnosti radiološke dijagnostike u djece s obzirom na njihovu osjetljivost na ionizirajuće zračenje, raspraviti najčešće radiološke nalaze u neonatologiji, lokomotornim, gastrointestinalnim i genitourinarnim entitetima
Ishodi učenja
opisati normalnu koštanu strukturu na različitim slikovnim modalitetima, rastumačiti dijagnostičke mogućnosti radioloških metoda u prikazu kostiju, zglobova, mišića i tetiva, imenovati oblike traumatske lezije lokomotornog sustava
Ishodi učenja
sažeti radiološke znakove osteoartritisa, razjasniti tijek razvoja ostemijelitisa na radiološkim slikovnim modalitetima
Ishodi učenja
argumentirati razlike između upalnih i degenerativnih promjena zglobnih struktura, rastumačiti razlikovne karakteristike benignih i malignih lezija koštane strukture
Ishodi učenja
prepoznati radiološke karakteristike probavnih organa i radiološke metode slikovnog prikaza, sažeti uzroke disfagije i radiološke karakteristike mogućih uzroka, prepoznati uzrok bola u gornjem abdomenu pomoću radioloških metoda
Ishodi učenja
raspraviti uzroke žutice koje je moguće dijagnosticirati radiološkim metodama, prikazati radiološku dijagnostiku koledokolitijaze i kolangiokarcinoma
Ishodi učenja
: raščlaniti cistične i solidne lezije gušterače, procijeniti dijagnostičku vrijednost pojedinih radioloških metoda, otkriti radiološke znakove ileusa i definirati mogući uzrok
Ishodi učenja
sažeti uzroke bola u donjem abdomenu i tipične radiološke manifestacije, istaknuti ulogu radiologije kod upalnih bolesti crijeva, odrediti radiološke znakove raka debelog crijeva koji izravno utječu na izbor liječenja
Ishodi učenja
prepoznati uzroke opstrukcije odvodnog sustava bubrega i njihov radiološki prikaz, procijeniti uzrok makrohamaturije, objasniti radiološke znakove tumora urotela i traume urinarnog sustava
Ishodi učenja
: raspraviti cistične i solidne fokalne lezije bubrega i značaj radiološke dijagnostike tih lezija, opisati lezije nadbubrežnih žlijezda i značaj adenoma u kliničkoj praksi
Ishodi učenja
definirati ulogu radiologije u procjeni proširenosti tumora maternice i jajnika, objasniti važnost MR dijagnostike u liječenju raka prostate
Ishodi učenja
raspraviti razlike u radiološkom prikazu benignih i malignih lezija dojki, usporediti dijagnostičke modalitete s obzirom na strukturu dojki i tip lezije
Ishodi učenja
: obrazložiti ALADA princip u radiologiji, predočiti važnost protokola snimanja na kliničkim primjerima
Ishodi učenja
Prepoznati radiološke uređaje u stvarnoj kliničkoj primjeni te vježbaju zaštitu od zračenja.
Ishodi učenja
Interpretirati radiološke slikovne zapise iz arhive primjenjujući stečena teorijska znanja pod mentorstvom voditelja vježbe. Raspraviti način opisivanja slikovnog zapisa, tipične radiološke simptome i najčešće pogreške.
Ishodi učenja
Radiologija koštano-zglobnog sustava
Radiologija dječje dobi
Radiologija urogenitalnog trakta
Ishodi učenja
navesti svojstva X-zračenja te nastanak slike tijela projekcijskim i slojevnim tehnikama snimanja, razjasniti prednosti i nedostatke standardnog radiograma i CT-a u dijagnostici torakalnih i abdominalnih organa, zdjelice i ekstremiteta
Ishodi učenja
opisati biološke učinke X-zračenja na ljudski organizam, argumentirati indikacije za radiološke pretrage, protokole izvođenja pretraga i mjere zaštite od zračenja, navesti tipične postupke kojim se bolesnika i osoblje štiti od ionizirajućeg zračenja
Ishodi učenja
opisati zonalnu MR anatomiju maternice, raspraviti tipičnu distribuciju sekundarnih depozita peritoneuma kod raka jajnika, argumentirati primjenu mpMR prostate iz perspektive klinički signifikantnog raka prostate, objasniti najčešče promjene skrotuma kod kojih je uključena slikovna dijagnostika
Ishodi učenja
raspraviti sve aspekte radiološkog pristupa bolesniku s akutnim neurološkim deficitom, komentirati ulogu CT-a i MR-a u tih bolesnika, objasniti različite vrste ozljeda neurokranija i viscerokranija s obzirom na mehanizam nastanka, opisati njihovu radiološku prezentaciju
Ishodi učenja
argumentirati važnost slikovne dijagnostike u traumatiziranog bolesnika koja izravno utječe na odabir načina liječenja, objasniti tipične primjere traume organa i organskih sustava (osim glave i vrata) na CT-u cijelog tijela.
Ishodi učenja
navesti najčešće radiološke nalaze u dijagnostici štitne žlijezde, objasniti traumatske promjene orbite, upale i tumore te regije, razjasniti klinički značaj adenoma hipofize i ulogu radiološke dijagnostike
Ishodi učenja
raspraviti važnost individualnog pristupa radiološkoj dijagnostici i intervenciji. Navesti tipične primjere iz postojeće kliničke prakse. Procijeniti moguće perspektive razvoja personalizirane radiologije.
Ishodi učenja
navesti moguće lokalizacije limfoma izvan SŽS-a, procijeniti ulogu radiološke neinvazivne i invazivne dijagnostike u detekciji lezija i praćenju uspjeha liječenja, opisati najčešće patološke promjene slezene s posebnim osvrtom na traumu, navesti mogućnosti kliničke primjene CEUS-a. |
Ishodi učenja
argumentirati učinovitost i svrhovitost radiološke dijagnostike na tipičnim primjerima degenerativnih promjena navedenih zglobova, opisati tipične radiološke karakteristike FAI, osteonekroze, rupture ligamentarnih struktura i meniska, lezije rotacijske manžete i labralne lezije
Ishodi učenja
objasniti mogućnosti navođenja biopsijske ili punkcijske igle slikovnim metodama, prednosti i nedostke pojedinih modaliteta, protumačiti siguran pristup kod drenaže apscesa i drugih kolekcija te način dobivanja adekvatnog uzorka tkiva.
Ishodi učenja
Objasniti projekcijske tehnike slikovnog prikaza, definirati razliku između radiografije i dijaskopije, grupirati kontrastna sredstva u radiološkoj dijagnostici
Ishodi učenja
Razlikovati tehnike slojevnog snimanja od projekcijskih tehnika, objasniti fizikalnu osnovu nastanka slike na CT-u, navesti kliničku primjenu metode
Ishodi učenja
ocijeniti prednosti i nedostatke metode, usporediti metodu s drugom slikovnom dijagnostikom, objasniti razliku između B-mod i doplerskog prikaza
Ishodi učenja
prikazati ulogu MR-a u kliničkoj primjeni, prepoznati razlike između CT i MR slike, definirati osnovne fizikalne principe MR
Ishodi učenja
analizirati radiološku anatomiju toraksa, raspraviti tipične radiološke obrasce upalnih bolesti pluća, razlikovati lobarnu od bronhopneumonije i virusne pneumonije, opisati radiološke obrasce tuberkuloze
Ishodi učenja
protumačiti ulogu radiologije kod plućnog edema, opisati radiološku sliku različitih tipova atelektaze i emfizema pluća, opisati znakove plućne tromboembolije
Ishodi učenja
prikazati tipične radiološke manifestacije tumora plućnog parenhima s posebnim osvrtom na karcinom pluća, opisati karakteristike plućnih metastaza, grupirati tumore medijastinuma s obzirom na lokalizaciju |
Ishodi učenja
raščlaniti intersticijske bolesti pluća, obrazložiti tipične slikovne obrasce, opisati bolesti pleure, objasniti radiološke znakove pleuralnog izljeva, pneumotoraksa i tumora pleure
Ishodi učenja
navesti radiološke metode slikovnog prikaza srca, protumačiti sinkronizaciju s EKG-om, komentirati ulogu radiologije kod bola u prsima.
Ishodi učenja
protumačiti radiološke znakove zatajivanja srca, utvrditi radiološke karakteristike valvularnih bolesti srca
Ishodi učenja
objasniti Seldingerovu tehniku, prepoznati radiološke znakove bolesti aorte i perifernih arterija, opisati primjenu radioloških metoda u dijagnostici venskog sustava
Ishodi učenja
razvrstati minimalno invazivne vaskularne intervencijske radiološke postupke, raspraviti primjenu u različitim kliničkim indikacijama
Ishodi učenja
prepoznati različite minimalno invazivne intervencijske radiološke postupke izvan krvožilnog sustava, objasniti njihov klinički značaj
Ishodi učenja
opisati slikovne karakteristike neuralne osovine na CT i MR modalitetima te radiološke obrasce intraaksijalnih i ekstraaksijalnih patoloških promjena, razlikovati radiološke manifestacije traumatskih lezija, navesti upalne i infektivne lezije SŽS
Ishodi učenja
izabrati tipične toksične, degenerativne i metaboličke bolesti SŽS s karakterističnim slikovnim prikazom, opisati degenerativne promjene kralježaka i tipične degenerativne promjene intervertebralnih diskova
Ishodi učenja
raspraviti radiološke aspekte moždanog udara, pokazati CT i MR znakove infarkta mozga, obrazložiti različite vrste intrakranijskog krvarenja
Ishodi učenja
opisati najčešće radiološke entitete u bolestima orbita, baze lubanje, paranazalnih sinusa, usne šupljine, žlijezda slinovnica i vratnih organa
Ishodi učenja
argumentirati specifičnosti radiološke dijagnostike u djece s obzirom na njihovu osjetljivost na ionizirajuće zračenje, raspraviti najčešće radiološke nalaze u neonatologiji, lokomotornim, gastrointestinalnim i genitourinarnim entitetima
Ishodi učenja
opisati normalnu koštanu strukturu na različitim slikovnim modalitetima, rastumačiti dijagnostičke mogućnosti radioloških metoda u prikazu kostiju, zglobova, mišića i tetiva, imenovati oblike traumatske lezije lokomotornog sustava
Ishodi učenja
sažeti radiološke znakove osteoartritisa, razjasniti tijek razvoja ostemijelitisa na radiološkim slikovnim modalitetima
Ishodi učenja
argumentirati razlike između upalnih i degenerativnih promjena zglobnih struktura, rastumačiti razlikovne karakteristike benignih i malignih lezija koštane strukture
Ishodi učenja
prepoznati radiološke karakteristike probavnih organa i radiološke metode slikovnog prikaza, sažeti uzroke disfagije i radiološke karakteristike mogućih uzroka, prepoznati uzrok bola u gornjem abdomenu pomoću radioloških metoda
Ishodi učenja
raspraviti uzroke žutice koje je moguće dijagnosticirati radiološkim metodama, prikazati radiološku dijagnostiku koledokolitijaze i kolangiokarcinoma
Ishodi učenja
: raščlaniti cistične i solidne lezije gušterače, procijeniti dijagnostičku vrijednost pojedinih radioloških metoda, otkriti radiološke znakove ileusa i definirati mogući uzrok
Ishodi učenja
sažeti uzroke bola u donjem abdomenu i tipične radiološke manifestacije, istaknuti ulogu radiologije kod upalnih bolesti crijeva, odrediti radiološke znakove raka debelog crijeva koji izravno utječu na izbor liječenja
Ishodi učenja
prepoznati uzroke opstrukcije odvodnog sustava bubrega i njihov radiološki prikaz, procijeniti uzrok makrohamaturije, objasniti radiološke znakove tumora urotela i traume urinarnog sustava
Ishodi učenja
: raspraviti cistične i solidne fokalne lezije bubrega i značaj radiološke dijagnostike tih lezija, opisati lezije nadbubrežnih žlijezda i značaj adenoma u kliničkoj praksi
Ishodi učenja
definirati ulogu radiologije u procjeni proširenosti tumora maternice i jajnika, objasniti važnost MR dijagnostike u liječenju raka prostate
Ishodi učenja
raspraviti razlike u radiološkom prikazu benignih i malignih lezija dojki, usporediti dijagnostičke modalitete s obzirom na strukturu dojki i tip lezije
Ishodi učenja
: obrazložiti ALADA princip u radiologiji, predočiti važnost protokola snimanja na kliničkim primjerima
Ishodi učenja
Prepoznati radiološke uređaje u stvarnoj kliničkoj primjeni te vježbaju zaštitu od zračenja.
Ishodi učenja
Interpretirati radiološke slikovne zapise iz arhive primjenjujući stečena teorijska znanja pod mentorstvom voditelja vježbe. Raspraviti način opisivanja slikovnog zapisa, tipične radiološke simptome i najčešće pogreške.
Ishodi učenja
Radiologija koštano-zglobnog sustava
Radiologija dječje dobi
Radiologija urogenitalnog trakta
Ishodi učenja
Radiologija koštano-zglobnog sustava
Radiologija dječje dobi
Radiologija urogenitalnog trakta
Ishodi učenja
navesti svojstva X-zračenja te nastanak slike tijela projekcijskim i slojevnim tehnikama snimanja, razjasniti prednosti i nedostatke standardnog radiograma i CT-a u dijagnostici torakalnih i abdominalnih organa, zdjelice i ekstremiteta
Ishodi učenja
opisati biološke učinke X-zračenja na ljudski organizam, argumentirati indikacije za radiološke pretrage, protokole izvođenja pretraga i mjere zaštite od zračenja, navesti tipične postupke kojim se bolesnika i osoblje štiti od ionizirajućeg zračenja
Ishodi učenja
opisati zonalnu MR anatomiju maternice, raspraviti tipičnu distribuciju sekundarnih depozita peritoneuma kod raka jajnika, argumentirati primjenu mpMR prostate iz perspektive klinički signifikantnog raka prostate, objasniti najčešče promjene skrotuma kod kojih je uključena slikovna dijagnostika
Ishodi učenja
raspraviti sve aspekte radiološkog pristupa bolesniku s akutnim neurološkim deficitom, komentirati ulogu CT-a i MR-a u tih bolesnika, objasniti različite vrste ozljeda neurokranija i viscerokranija s obzirom na mehanizam nastanka, opisati njihovu radiološku prezentaciju
Ishodi učenja
argumentirati važnost slikovne dijagnostike u traumatiziranog bolesnika koja izravno utječe na odabir načina liječenja, objasniti tipične primjere traume organa i organskih sustava (osim glave i vrata) na CT-u cijelog tijela.
Ishodi učenja
navesti najčešće radiološke nalaze u dijagnostici štitne žlijezde, objasniti traumatske promjene orbite, upale i tumore te regije, razjasniti klinički značaj adenoma hipofize i ulogu radiološke dijagnostike
Ishodi učenja
raspraviti važnost individualnog pristupa radiološkoj dijagnostici i intervenciji. Navesti tipične primjere iz postojeće kliničke prakse. Procijeniti moguće perspektive razvoja personalizirane radiologije.
Ishodi učenja
navesti moguće lokalizacije limfoma izvan SŽS-a, procijeniti ulogu radiološke neinvazivne i invazivne dijagnostike u detekciji lezija i praćenju uspjeha liječenja, opisati najčešće patološke promjene slezene s posebnim osvrtom na traumu, navesti mogućnosti kliničke primjene CEUS-a. |
Ishodi učenja
argumentirati učinovitost i svrhovitost radiološke dijagnostike na tipičnim primjerima degenerativnih promjena navedenih zglobova, opisati tipične radiološke karakteristike FAI, osteonekroze, rupture ligamentarnih struktura i meniska, lezije rotacijske manžete i labralne lezije
Ishodi učenja
objasniti mogućnosti navođenja biopsijske ili punkcijske igle slikovnim metodama, prednosti i nedostke pojedinih modaliteta, protumačiti siguran pristup kod drenaže apscesa i drugih kolekcija te način dobivanja adekvatnog uzorka tkiva.