Kolegij
Studiji
MedicinaStudijska godina
4ISVU ID
128962ECTS
18.00
Ciljevi predmeta:
Usvajanje teorijskog i praktičnog znanja iz interne medicine na razini liječnika opće prakse: epidemiologija, klasifikacija, etiologija i patogeneza, patološka anatomija, klinička slika, dijagnostika, terapija i prognoza unutarnjih bolesti. Prepoznavanje sindroma kojima se prezentiraju bolesti unutarnjih organa. Savladavanje praktičnih vještina potrebnih za odgovarajuće vođenje internističkih bolesnika: kliničkipregled, specifična laboratorijska i instrumentalna dijagnostika unutarnjih bolesti. Razvijanje problemski orijentiranog pristupa internističkom bolesniku i diferencijalno-dijagnostičkog mišljenja. Savladavanje suvremenih dijagnostičkih postupnika u internoj medicini, ispravna interpretacija rezultata pretraga. Planiranje i provođenje specifične internističke terapije, analiza rezultata i ishoda liječenja. Upoznavanje invazivnih i intervencijskih postupaka u internoj medicini.
Očekivani ishodi učenja:
Katalogom znanja i vještina definirana su područja i teme iz interne medicine koje student mora savladati na razini potrebnoj za budućeg liječnika opće medicine u primarnoj zdravstvenoj zaštiti. Određena znanja i vještine mora savladati na razini opće kompetencije, tj. prepoznavanja kliničke slike i postavljanja sumnje na određenu bolest. U slučaju praktičnih vještina katalogom su definirani postupci koje mora poznavati na teorijskoj razini. Tijekom nastave treba prisustvovati izvođenju takvih postupaka, ali ih ne mora biti sposoban samostalno izvoditi. Navedenim katalogom definirana su područja i teme iz interne medicine koje student mora savladati na razini specifične kompetencije. To znači da određene kliničke sindrome, stanja i bolesti mora znati ne samo prepoznati, nego i dobro poznavati odgovarajući dijagnostički i terapijski postupak te biti sposoban samostalno voditi bolesnika. U slučaju kliničkih vještina, određenim vještinama mora samostalno vladati i rutinski ih izvoditi.
I. Kognitivna domena – znanje:
- Imenovati glavna područja interne medicine i unutar njih osnovne skupine bolesti unutarnjih organa
- Definirati pojedine unutarnje bolesti kao jedinstvene kliničke entitete i ispravno ih klasificirati s različitog stanovišta
- Opisati vodeće simptome i znakove bolesti unutarnjih organa i povezati ih u specifične kliničke slike i sindrome
- Odabrati ispravne dijagnostičke postupke u pojedinim stanjima, sindromima i bolestima unutarnjih organa
- Kritički prosuđivati rezultate dijagnostičkih pretraga u internoj medicini
- Povezati i integrirati spoznaje iz kliničke slike i dijagnostičkog postupka
- Zaključiti o ispravnoj dijagnozi određene unutarnje bolesti
- Planirati optimalnu vrstu i slijed terapijskih postupaka
- Predvidjeti odgovarajuću prognozu bolesti
- Analizirati tijek, učinke i ishode liječenja
II. Psihomotorička domena - vještine
- Uočiti vodeće simptome bolesti unutarnjih organa
- Primjeniti odgovarajuće metode i tehnike kliničkog pregleda
- Prepoznati odgovarajuće znakove unutarnjih bolesti
- Raspraviti kliničku sliku i interpretirati diferencijalnu dijagnozu prepoznatog sindroma
- Izvesti uz nadzor odgovarajući broj različitih praktičnih dijagnostičkih i terapijskih postupaka
- Ovladati samostalnim izvođenjem određenih kliničkih vještina prema propisanom katalogu
- Upravljati dijagnostičkim postupkom u skladu s odgovarajućim postupnicima
- Provoditi i usmjeravati liječenje unutarnjih bolesti na optimalan način
- Voditi medicinsku dokumentaciju bolesnika
- Sudjelovati u timskom, interdisciplinarnom i multidisciplinarnom kliničkom radu
Opći okvirni sadržaj predmeta:
- Uvod u kliničku medicinu.
- Etička načela i klinička medicina.
- Kvaliteta života, način života i zdravlje.
- Biologijski aspekti interne medicine.
- Osnovni simptomi i znakovi bolesti.
- Dijagnostika unutarnjih bolesti.
- Terapijski postupci u internoj medicini.
- Intenzivna interna medicina.
- Bolesti srca i krvnih žila.
- Bolesti dišnoga sustava.
- Bolesti bubrega i mokraćnog sustava.
- Gastroenterologija.
- Endokrinologija, dijabetologijai bolesti metabolizma.
- Bolesti hematopoetskog sustava.
- Osnove internističke onkologije, principi liječenja malignih bolesti.
- Klinička imunologija i reumatske bolesti.
Organizacija nastave:
Nastava se održava u obliku predavanja, seminara i kliničkih vježbi.
- Ivačević Ž i ostali. ur. Harrison: Principi interne medicine: priručnik. 4. hrv. izd., prema 19. am. izd. Split: Placebo; 2019.
e-izdanje dostupno na: www.hemed.hr, registracija sa e-mailom: ime.prezime@student.uniri.hr - Ivančević Ž i ostali. ur. MSD priručnik dijagnostike i terapije. 3. hrv. izd., prema 20. am. izd. Split: Placebo; 2020.
e-izdanje dostupno na: www.hemed.hr, registracija sa e-mailom: ime.prezime@student.uniri.hr
- Mihic D, Mirat J, Vcev A. Interna medicina: udžbenik za studente interne medicine. Osijek:Medicinski fakultet 2021.
- Jameson JL et al. Harrison's Principles of Internal Medicine. 20 ed. New York: McGrow Hill 2018.
e-izdanje dostupno na https://accessmedicine.mhmedical.com/book.aspx?bookid=2129
Studenti su obvezni redovito i aktivno sudjelovati u nastavi u skladu s izvedbenim nastavnim planom. Obvezni su sudjelovati u svim predviđenim oblicima provjere znanja i praktičnih vještina. Sudjeluju u ocjeni ishoda učenja tijekom nastave i na završnom ispitu. Ponašanje studenata mora biti u skladu s odgovarajućim etičkim kodeksom.
Sve moguće dodatne detaljne informacije i upute studenti mogu kontinuirano dobiti tijekom nastave od voditelja kolegija te svih nastavnika i suradnika uključenih u nastavu, osobnim kontaktom ili putem elektroničke pošte koja je obavezno mora uputit sa službene studentske adrese (ime.prezime@student.uniri.hr) na službenu adresu nastavnika (adrese e-pošte svih djelatnika Katedre za internu medicinu nalaze se na web-stranicama Fakulteta).
Sve nepravilnosti u izvršavanju nastave moraju se odmah prijaviti voditelju kolegija, e-poštom ili osobnim kontaktom studenata ili njihovih ovlaštenih predstavnika. U takvim slučajevima, voditelj kolegija jamči zaštitu (tajnost) identiteta studenata.
Ispit (način polaganja ispita, opis pisanog/usmenog/praktičnog dijela ispita, način bodovanja, kriterij ocjenjivanja):
1.PRISUTNOST:Student mora biti prisutan na minimalno 70% ukupne nastave kroz tekuću akademsku godinu da bi pristupio završnom ispitu. Postotak prisutnosti prati se kroz INP medri Aplikaciju. Također, za svaki od Lokaliteta ( Sušak i Rijeka ) biti će dostupan Prozivnik za vježbe ( Na Merlin Platformi za učenje ) koji Student, odmah po završetku vježbi, tj. prije svakog pisanog kolokvija mora ispunjen i ocjenjen predati u Tajništvo ( mailom ili osobno ).
2.KLINIČKE VJEŠTINE:
Obvezne Klinčke vještine ne nose bodove, moraju biti ispunjene prije završnog ispita, jer su uvjet su za izlazak.
Obavljene neobavezne Kliničke vještine na kraju ukupnog praktičnog dijela nose maksimalno 10 bodova. Bodovanje se provodi po sljedćim kriterijima:
Do 50% obavljenih Klinčkih vještina = 0 bodova
51%-99% obavljenih Klinčkih vještina = 5 bodova
100% obavljenih Klinčkih vještina = 10 bodova
3.KOLOKVIJI I ZAVRŠNI ISPIT:
Provjera teorijskog i praktičnog znanja obavljat će se se u skladu s odgovarajućim pravilnicima Sveučilišta u Rijeci i Medicinskog fakulteta u Rijeci.
60% završne ocjene student stječe provjerom znanja tijekom turnusne nastave, u sklopu ocjene koju daju nastavnici, koji su mentori na svakoj od dvije rotacije i dva pisana kolokvija, od kojih se prvi organizira nakon prve rotacije, a drugi nakon druge rotacije. Svaki kolokvij sadrži 60 pitanja. Prvi kolokvij obuhvaća gradivo iz kardiologije, pulmologije i nefrologije, i kliničke imunologije s reumatologijom,a drugi kolokvij gradivo iz gasteroenterologije, hematologije, internističke onkologije i endokrinologije.
Način stjecanja bodova tijekom nastave:
Na kraju svake rotacije nastavnik-mentor daje ocjenu na temelju općeg dojma, zalaganja i prisutnosti Studenta. Raspon bodova je od 1 do 10. Što znači da student kroz dvije rotacije ( Sušak i Rijeka ) može ostvariti maksimalno 20 bodova.
Način stjecanja bodova polaganjem pismenih kolokvija:
Zbroj točnih odgovora u dva pisana kolokvija (svaki sadrži 60 pitanja) dijeli se s brojem 4 (ili na četiri dijela), u slučaju razlomljenog broja ( iznad 5 ) isti se zaokružuje na prvi viši cijeli broj (napr. 120:4=30 ili 115:4=28,75 tj. 29 bodova).
Smatra se da je student položio oba kolokvija i zadovoljio s minimalno 50% točnih odgovora ili ukupno minimalno 15 bodova, no uz uvjet od minimalno 50% točnih odgovora na svakom od dva kolokvija. Prema Pravilniku, završnom ispitu mogu pristupiti studenti koji su tijekom nastave ostvarili najmanje 15 ili više bodova (15-30 bodova).
Pisani testovi će biti provedeni online u sustavu za e-učenje Merlin uz obavezno instaliran Safe Exam Browser na računalu, bez kojeg nije moguće pristupiti ispitu. Pisanje ispita će se nadgledati na platformi MS Teams ili fizički u prostoru gdje se bude pisao test, a tijekom trajanja ispita Studenti moraju imati uključene kamere i mikrofone na mobilnom uređaju. Sve detaljne upute o održavanju ispita bit će postavljene pravovremeno na Merlin.
Način stjecanja bodova u završnom ispitu:
40% završne ocjene student stječe na završnom ispitu, koji se sastoji iz praktične provjere znanja na bolesniku i teorijske provjere znanja iz cjelokupnog gradiva.
(Obuhvaća provjeru integriranog praktičnog i teorijskog znanja, problemski orijentiranog, što uključuje pregled i analizu konkretnog bolesnika):
Izvrsno znanje (5) - 40 bodova
Vrlo dobro znanje (4) - 34 bodova
Dobro znanje (3) - 27 bodova
Dovoljno znanje (2) - 20 bodova
Konačna ocjena predstavlja zbroj bodova tijekom nastave i na završnom ispitu, a izražava se odgovarajućim postotkom, slovom abecede i numeričkom ocjenom (2-5) (napr. 10+10+10+30+40=100 ili 100%, A, izvrstan 5). |
U određivanju završne ukupne ocjene kolegija primjenjuju se jedinstveni kriteriji ocjenjivanja. Za studente koji nisu zadovoljili na pisanim kolokvijima tijekom nastave ( ostvarili manje od 50% bodova ) ili iz opravdanog razloga nisu mogli pristupiti (liječnička ispričnica), mogu ponavljati kolokvij jednom, tj. iskoristiti jedan od slijedećih ispitnih rokova za ispravak.
Mogućnost izvođenja nastave na stranom jeziku:
Nastava se održava u sklopu odgovarajućeg studijskog programa na hrvatskom jeziku.
Sve moguće dodatne detaljne informacije i upute studenti mogu kontinuirano dobiti tijekom nastave od voditelja kolegija te svih nastavnika i suradnika uključenih u nastavu, osobnim kontaktom ili putem elektroničke pošte koja je obavezno mora uputit sa službene studentske adrese (ime.prezime@student.uniri.hr) na službenu adresu nastavnika (adrese e-pošte svih djelatnika Katedre za internu medicinu nalaze se naweb-stranicama Fakulteta). Na mailove iz ostalih domeni neće se upućivati odgovori.
Sve nepravilnosti u izvršavanju nastave moraju se odmah prijaviti voditelju kolegija, e-poštom ili osobnim kontaktom studenata ili njihovih ovlaštenih predstavnika. U takvim slučajevima, voditelj kolegija jamči zaštitu (tajnost) identiteta studenata.