Kolegij
Studiji
Sanitarno inženjerstvoStudijska godina
2ISVU ID
228174ECTS
3.00
Kolegij Sanitarna hidrotehnika je obvezni predmet na drugoj godini Diplomskog sveučilišnog studija sanitarnog inženjerstva koji se održava u III semestru, a sastoji se od 30 sati predavanja i 15 sati vježbi, ukupno 45 sati (3 ECTS).
Cilj kolegija je omogućiti upoznavanje studenata s važećim zakonima i dokumentima prostornog uređenja i građenja, vrstama projekata, njihovim sadržajem i osnovama metodologije njihove izrade, pri čemu je dan naglasak na vodoopskrbne i kanalizacijske sustave. Također će se omogućiti osposobljavanje studenata za operativno služenje navedenim dokumentima pri njihovoj primjeni na rješavanju zadataka iz domene sanitarnog inženjerstva, odnosno ekološko-zdravstvene problematike.
Studenti će se upoznati s osnovnim principima rada vodoopskrbnih i kanalizacijskih sustava te njihovim elementima kako bi mogli biti uključeni u kontrolu kakvoće vode na izvorištima, u vodoopskrbnim i kanalizacijskim sustavima (uključujući uređaje za kondicioniranje/pročišćavanje pitkih i otpadnih voda) te na lokacijama ispuštanja otpadnih i oborinskih voda u okoliš i sl.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
30 sati predavanja putem kojih studenti dobivaju teoretska znanja o sustavima vodoopskrbe i odvodnje i njihovim sastavnim dijelovima, pripadajućoj zakonskoj regulativi te poveznici na zaštitu voda i okoliša.
15 sati vježbi koje studentima pružaju informacije o praktičnim situacijama s kojima se mogu susresti na terenu, jednostavni izračuni nekih hidrauličkih vrijednosti te način korištenja prostorno planske literature na konkretnim primjerima. Također, studenti imaju obavezu izraditi i usmeno izložiti prezentaciju na zadanu temu.
Materijali s predavanja
Važeći zakoni RH o prostornom uređenju i gradnji, vodama, zaštiti okoliša i sl.
Margeta, J. (2010.): Vodoopskrba naselja; Građevinsko – arhitektonski fakultet u Splitu
Margeta, J. (2009.): Kanalizacija naselja: odvodnja i zbrinjavanje otpadnih i oborinskih voda; Građevinsko – arhitektonski fakultet u Splitu
Vuković, Ž. (1994.): Osnove hidrotehnike (prvi dio, druga knjiga), Akvamarine, Zagreb
Gulić, I. (2000.): Opskrba vodom, HSGI, Zagreb
Tedeschi, S. (1997.): Zaštita voda, HDGI, Zagreb
Prisustvo na nastavi, aktivno sudjelovanje postavljanjem pitanja, diskusijama i sl. Izrada prezentacija i usmeno izlaganje, priprema/učenje za dva kolokvija i ispit.
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima i studiranju na Sveučilištu u Rijeci, pročišćeni tekst svibanj 2024., te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci 12.12.2018.g.).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
I Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 70 bodova):
Prisustvovanje predavanjima i vježbama je obavezno: maks. 5, min 3 boda:
70-80% 3 boda
81-90% 4 boda
91-100% 5 bodova
Studenti koji imaju manje od 70% gube pravo na potpis.
Izrada prezentacije i usmeno izlaganje za zadane teme je obavezno i nosi maks. 25, min. 12 bodova.
Dva kolokvija: svaki nosi maksimalno 20 bodova. Ukupno: maks. 40, min. 20 bodova.
Za pristupanje završnom ispitu student treba tijekom nastave ostvariti maks. 70, min. 35 bodova.
II Završni ispit (do 30 bodova)
Ispit ima 30 pitanja i svako nosi 1 bod.
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Završnom ispitu može pristupiti student koji je sakupio maks. 70 i min. 35 bodova tijekom održavanja kolegija, a prema gore opisanome.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
• Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 34,9 bodova ili koji imaju 30% i više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovno upisati naredne akademske godine.
III Konačna ocjena je zbroj ECTS ocjene ostvarene tijekom nastave i na završnom ispitu:
Konačna ocjena
A (90-100%) izvrstan (5)
B (75-89,9%) vrlo-dobar (4)
C (60-74,9%) dobar (3)
D (50-59,9%) dovoljan (2)
F (studenti koji su tijekom nastave ostvarili manje od 35 bodova ili nisu položili završni ispit) nedovoljan (1)
Termini održavanja testova tijekom nastave:
1. kolokvij: 14.01.2025.
2. kolokvij. 20.01.2025.
Popravni kolokvij 22.01.2025.
Završni ispit. (1. Rok) 24.01.2025. u 16:00 (GF Rijeka)
Nastava se održava na lokaciji:
Građevinski fakultet
(Sveučilište u Rijeci)
Radmile Matejčić 3
51000 Rijeka
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o zanimljivim i aktualnim temama vezanim uz kolegij. Upoznati će se sa Zakonom o prostornom uređenju i njegovoj primjeni u praksi. |
Ishodi učenja
Studenti će se upoznati sa projektiranjem i vrstama projekata, dobiti saznanja o Građevinskoj dozvoli, Tehničkom pregledu objekata i Uporabnoj dozvoli. Upoznati će se sa Zakonom o građenju i njegovoj primjeni u praksi.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o važnosti dobrog upravljanja vodama. Upoznati će se sa Zakonom o vodama i njegovoj primjeni u praksi.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja temeljem kojih se podataka dimenzioniraju vodoopskrbni sustavi i njihovi dijelovi. Upoznati će se sa parametrima koji određuju kvalitetu vode za piće.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o ostalim građevinama vezanim uz vodoopskrbne sustave I njihovim značenjem za iste.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o prikazu i načinu korištenja planske i projektne dokumentacije. Upoznati će se sa vodoopskrbom u izvanrednim prilikama.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o vrstama otpadnih voda I vrstama kanalizacijskih sustava.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja temeljem kojih se podataka dimenzioniraju kanalizacijski sustavi i koje su vrste kanala.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o ugradnji kanala, ispitivanju vodonepropusnosti kanalizacijskih sustava, o objektima na kanalizacijskoj mreži, pročišćavanju otpadnih voda i njihovom ispuštanju u prijemnik.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o prikazu kanalizacijskih sustava u planskoj i projektnoj dokumentaciji i njegovoj primjeni u praksi.
Ishodi učenja
Detaljnije upoznavanje sa zadanom temom, izrada prezentacije u skladu sa zadanim uputama. |
Ishodi učenja
Upoznavanje studenata s problematikom izrade prostorno-planske dokumentacije, postupka kroz koji prolazi, tko je sve sudionik u tom procesu. |
Ishodi učenja
Studenti će moći prepoznati o kakvoj vrsti prostornih planova se radi i što sve oni sadrže.
Ishodi učenja
Studenti će moći prepoznati o kakvoj vrsti projektne dokumentacije se radi, kako se zovu njeni sastavni dijelovi i što sve oni sadrže.
Ishodi učenja
Studenti će izraditi jednostavan hidraulički proračun za vodoopskrbni sustav, moći će prepoznati o kakvoj vrsti projektne dokumentacije se radi, kako se zovu njeni sastavni dijelovi i što sve oni sadrže.
Ishodi učenja
Studenti će moći prepoznati o kakvoj vrsti projektne dokumentacije se radi, kako se zovu njeni sastavni dijelovi i što sve oni sadrže.
Ishodi učenja
Studenti vježbaju izraditi prezentaciju prema uputama koje vrijede za izradu stručnog rada (pravilno citiranje, popis literature i sl.).
Ishodi učenja
Studenti će dobiti znanja o terminologiji i izgledu projektne dokumentacije u sanitarnoh hidrotehnici.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o zanimljivim i aktualnim temama vezanim uz predmet. Također, iskustvo pravilne izrade te usmenog izlaganja prezentacije je važno u budućem akademskom i znanstvenom napredovanju.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o zanimljivim i aktualnim temama vezanim uz predmet. Također, iskustvo pravilne izrade te usmenog izlaganja prezentacije je važno u budućem akademskom i znanstvenom napredovanju.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o zanimljivim i aktualnim temama vezanim uz predmet. Također, iskustvo pravilne izrade te usmenog izlaganja prezentacije je važno u budućem akademskom i znanstvenom napredovanju.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o zanimljivim i aktualnim temama vezanim uz predmet. Također, iskustvo pravilne izrade te usmenog izlaganja prezentacije je važno u budućem akademskom i znanstvenom napredovanju.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o zanimljivim i aktualnim temama vezanim uz predmet. Također, iskustvo pravilne izrade te usmenog izlaganja prezentacije je važno u budućem akademskom i znanstvenom napredovanju.