Kolegij
Studiji
Sanitarno inženjerstvoStudijska godina
2ISVU ID
228175ECTS
3.00
Kolegij Osnove urbanizma i prostornog planiranja je obvezni predmet na drugoj godini Diplomskog sveučilišnog studija sanitarnog inženjerstva koji se održava u III semestru, a sastoji se od 20 sati predavanja, 15 sati seminara i 15 sati vježbi, ukupno 50 sati (3 ECTS).
Cilj kolegija je omogućiti upoznavanje studenata s važećim zakonima i dokumentima prostornog uređenja i građenja, vrstama prostornih planova i arhitektonsko-građevinskih projekata, njihovim sadržajem i metodologijom njihove izrade Osposobljavanje studenata za operativno služenje navedenim dokumentima pri njihovoj primjeni na rješavanju zadataka iz domene sanitarnog inženjerstva, odnosno ekološko-zdravstvene problematike.
Upoznavanje studenata s povijesnim osnovama kao i osnovnim principima funkcioniranja urbanog okoliša. Prikazat će se mogućnost sagledavanja i rješavanja problema u urbanim sredinama na konkretnim primjerima nekih poznatih gradova u zemlji i svijetu s naglaskom na komunalnu i zdravstvenu infrastrukturu kao i na utjecaj na okoliš.
Upoznavanjem studenata s navedenim dokumentima, projektima i metodologijama očekuje se pripremiti ih za suradnju u interdisciplinarnim timovima koji se bave prostornim planiranjem, gradnjom i kasnije korištenjem građevina s aspekta zaštite okoliša i kontrole utjecaja tih građevina na okoliš.
Sadržaj predmeta je sljedeći: 20 sati predavanja putem kojih studenti dobivaju teoretska znanja o povijesti razvoja urbanizma i arhitekture, glavnim urbanističkim obilježjima pojedinih velikih povijesnih razdoblja te suvremenim tendencijama u urbanizmu. 15 sati seminara će studentima biti na raspolaganju za izraditi prezentaciju i usmeno je izložiti. Također, studenti imaju obavezu izraditi konketan zadatak s poveznicom na sve baze podataka vezane uz prostorno uređenje i građenje. 15 sati vježbi će studentima omogućiti da se služe internetskom bazom prostornih planova i mobilnim aplikacijama koje su dodatno na raspolaganju. Također će se upoznati s izgledom i sadržajem prostorno - planske dokumentacije, njihovim sastavnim dijelovima i pripadajućoj prostorno - planskoj regulativi.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
- nabrojati važeće zakone koji propisuju prostorno uređenje i planiranje u RH i ukratko opisati njihov sadržaj
- objasniti proces izrade i donošenja dokumenata prostornog planiranja
- objasniti proces izrade projekata i ishođenja dozvola potrebnih za gradnju i korištenje građevina i zahvata u prostoru
- opisati razvoj gradova kroz povijest
- nabrojati i opisati glavne urbane elemente i funkcije
- prepoznati velika razdoblja i velike ličnosti u arhitekturi i urbanizmu.
II PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
- koristiti prostorno-plansku i projektnu dokumentaciju - surađivati u interdisciplinarnim timovima koji se bave prostornim planiranjem, gradnjom i kasnije korištenjem građevina s aspekta zaštite okoliša i kontrole utjecaja tih građevina na okoliš.
Izvođenje nastave:
Nastava je planirana u formi predavanja, vježbi i seminara (20P+15V+15S). U navedenom fondu sati predviđenih za predavanja teoretski će se obraditi sve teme navedene u sadržaju programa kolegija pri čemu se očekuje aktivno uključivanje studenata poticanjem na diskusiju, postavljanje pitanja i sl. Kroz vježbe će se prezentirati dokumenti prostornog uređenja, arhitektonski i urbanistički projekti. U navedenom fondu sati za seminare predviđeno je interaktivno pronalaženje potrebnih podataka i dokumentacije na pristupnim internetskim portalima za određenu temu i lokaciju, priprema dokumentacije za lokacijsku informaciju, posebne uvjete i sl. te izrada prezentacije. Student će pripremiti PowerPoint prezentaciju uz usmeno izlaganje čemu prisustvuju svi studenti.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja na način da prethodno prouči materijale postavljene na stranicu predmeta kao i dodatne materijale (linkove).
Nastavnik ocjenjuje sudjelovanje studenta putem aktivnog uključivanje studenata na satu te kroz izradu prezentacija i njihovo usmeno izlaganje na satu (pokazano znanje, razumijevanje, sposobnost postavljanja problema, zaključivanje, itd.).
1. Materijali s predavanja
2. Važeći zakoni RH o prostornom uređenju i gradnji, vodama, zaštiti okoliša i sl.
3. Marinović-Uzelac, A. (2001.): Prostorno planiranje, Dom i svijet, Zagreb
4. Prinz,D. (2006.): Urbanizam, svezak 1. – Urbanističko planiranje, Golden marketing-Tehnička knjiga, Zagreb
5. Prinz,D. (2008.): Urbanizam, svezak 2. – Urbanističko oblikovanje, Golden marketing-Tehnička knjiga, Zagreb
6. Matejčić, R. (2007.): Kako čitati grad, Adamić, Rijeka
1. Mohorovičić, A. (1992.).: Graditeljstvo u Hrvatskoj: Arhitektura i urbanizam, Školska knjiga, Zagreb
2. Milić, B. (2002.): Razvoj grada kroz stoljeća I, II, III, Školska knjiga, Zagreb
3. Knežević-Kordiš (1981.): Stambene i javne zgrade, Tehnička knjiga, Zagreb
4. Maksimović, B. (1980.): Urbanizam, Naučna knjiga, Beograd
Prisustvo na nastavi, aktivno sudjelovanje postavljanjem pitanja, diskusijama i sl. Izrada prezentacija i usmeno izlaganje, priprema/učenje za dva kolokvija ii spit.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima i studiranju na Sveučilištu u Rijeci, pročišćeni tekst svibanj 2024. te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci 12.12.2018.g.). Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, putem kolokvija te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu30 bodova.
I. Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 70 bodova):
Prisustvovanje predavanjima i vježbama je obavezno: maks. 5, min 3 bodova:
70-80% 3 boda
81-90% 4 bodava
91-100% 5 bodova
Studenti koji imaju manje od 70% gube pravo na potpis.
Izrada seminarskih radova i programskih zadataka (prezentacija i usmeno izlaganje) za zadane teme je obavezno i nosi maks. 25, min. 12 bodova.
Jedan kolokvij: maksimalno 40 bodova, min. 20 bodova.
Za pristupanje završnom ispitu student treba tijekom nastave ostvariti maks. 70, min. 35 bodova.
II Završni ispit (do 30 bodova)
Ispit ukupno nosi 30 bodova od kojih je 50% (15 bodova) minimum za prolazak završnog ispita.
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Završnom ispitu može pristupiti student koji je sakupio maks. 70 i min. 35 bodova tijekom održavanja kolegija, a prema gore opisanome.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 34,9 bodova ili koji imaju 30% i više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovno upisati naredne akademske godine.
III Konačna ocjena je zbroj ECTS ocjene ostvarene tijekom nastave i na završnom ispitu:
Konačna ocjena | |
---|---|
A (90-100%) | izvrstan (5) |
B (75-89,9%) | vrlo-dobar (4) |
C (60-74,9%) | dobar (3) |
D (50-59,9%) | dovoljan (2) |
F (studenti koji su tijekom nastave ostvarili manje od 35 bodova ili nisu položili završni ispit) | nedovoljan (1) |
Termini održavanja testova tijekom nastave: 1. kolokvij: 03.02.2025. (ili po dogovoru)
Završni ispit: 11.02.2025. u 17:15-18:00 u prostorijama Medicinskog fakulteta Rijeka
Nastava se održava na Građevinskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o zanimljivim i aktualnim temama vezanim uz kolegij. Upoznati će se sa poviješću urbanizma i njegovim značenjem.
Ishodi učenja
Studenti će se upoznati sa razvojem naselja i koncepcijom njihova uređenja i uloge kroz povijest.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o planiranju različitih urbanističkih sadržaja i značaju prostornog planiranja za racionalno korištenje prostora i održivi razvoj.
Ishodi učenja
Studenti će se upoznati sa Zakonom o građenju i njegovoj primjeni u praksi s naglaskom na urbanizam I dokumentaciju vezanu uz njega.
Ishodi učenja
Studenti će se upoznati sa dokumentacijom vezanom uz projektiranje objekata i njihovom uporabom.
Ishodi učenja
Studenti će se upoznati s procedurom donošenja pojedinih vrsta prostornih planova i načinima kako da mogu uključiti u procedure. |
Ishodi učenja
Studenti će se upoznati sa sadržajem te vizualnim izgledom pojednih dijelova prostorno – planske dokumentacije, pojmovima karakterističnim za navedeno područje.
Ishodi učenja
Studenti će se upoznati sa sadržajem te vizualnim izgledom pojednih vrsta i dijelova projekata te pojmovima karakterističnim za projektnu dokumentaciju.
Ishodi učenja
Studenti će se upoznati sa sadržajem i pojmovima karakterističnim za procjenu utjecaja na okoliš.
Ishodi učenja
Studenti će se upoznati s postupcima potrebnim za provedbu utjecaja zahvata na okoliš te mogućnošću sudjelovanja u tom postupku kao sanitarni inženjeri.
Ishodi učenja
Studenti će raspolagati informacijama na kojim internetskim portalima se mogu dobiti pojedine informacije te dobiti rutinu pronalaženja potrebnih informacija.
Ishodi učenja
Studenti će raspolagati informacijama o tome koje aplikacije postoje vezano uz temu prostornog uređenja in a koji način mogu biti korisne. |
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o zanimljivim i aktualnim temama vezanim uz predmet. Također, iskustvo pravilne izrade te usmenog izlaganja prezentacije je važno u budućem akademskom i znanstvenom napredovanju.
Ishodi učenja
Studenti će dobiti saznanja o zanimljivim i aktualnim temama vezanim uz predmet. Također, iskustvo pravilne izrade te usmenog izlaganja prezentacije je važno u budućem akademskom i znanstvenom napredovanju.