Kolegij
Studiji
Sanitarno inženjerstvoStudijska godina
2ISVU ID
188567ECTS
2
Kolegij Engleski u okolišnom i javnom zdravstvu je obvezni predmet na drugoj godini prediplomskog studija sanitarnog inženjerstva koji se održava u trećem semestru, a sastoji se od 30 sati seminara (2 ECTS).
Cilj kolegija je osposobiti studente za aktivnu pisanu i govornu kompetenciju u području jezika, koja uključuje sve razine jezika (fonološke, leksičke, sintaktičke, stilske) medicinske struke.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Leksička i gramatička obrada iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva putem autentičnih tekstova i izlaganje odabrane seminarske teme pred studentima te obrada i prezentacija stručnih tema.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I. KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
- obraditi (leksički i gramatički) autentične tekstove iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva na engleskom jeziku
II.PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
- ovladati vještinama pisanja i čitanja stručne komunikacije na engleskom jeziku.
- pisati tekstove na engleskom jeziku na odabranu temu
- prezentirati odabranu temu na engleskom jeziku
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku 30 sati seminara.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja (student aktivno sudjeluje u seminarima, prezentira odabranu seminarsku temu prema zadanim smjernicama i pristupa pismenim provjerama znanja).
Nastavnik ocjenjuje sudjelovanje studenta u radu seminara (pokazano znanje, razumijevanje, sposobnost postavljanja problema, zaključivanje, itd.). Također se ocjenjuju i druge aktivnosti studenta (aktivno sudjelovanje u nastavi, usmeno izlaganje odabrane seminarske teme).
- Gjuran-Coha, A. (2013). English in Medicine. Medicinski fakultet, Rijeka
- Radni listići dostupni na Merlinu
Studenti su obvezni redovito pohađati seminare i aktivno sudjelovati u aktivnostima, pripremiti i usmeno prezentirati odabranu seminarsku temu.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 70 bodova):
a) Testovi (50 bodova)
Tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupiti pismenim parcijalnim provjerama znanja (2 testa) gdje stječu maksimalno 50 bodova. Na svakom testu studenti stječu maksimalno 25 bodova. Kriterij za dobivanje ocjenskih bodova je 50% točno riješenih pitanja.
b) Pisanje seminarskoga rada i obvezna usmena prezentacija (20 bodova)
Student je dužan napisati seminarski rad prema zadanim smjernicama (10 bodova) izložiti odabranu seminarsku temu pred svojom studijskom grupom uz Power-Point prezentaciju (10 bodova).
Završni ispit (do 30 bodova):
Završni ispit je pismeni ispit. Ispit nosi maksimalno 30 ocjenskih bodova. Za prolaz na završnom ispitu, student mora ostvariti minimalno 15 bodova (50%).
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili minimalno 35 bodova (50% i više ocjenskih bodova od ocjenskih bodova koje je bilo moguće steći tijekom nastave kroz oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja):
- uspješno položene parcijalne provjere znanja (ostvarili na svakoj minimalno 12.5 bodova)
- uspješno napisati seminarski rad i izložiti odabranu seminarsku temu (ostvarili minimalno 10 bodova) i nemaju više od 30% izostanaka s nastave.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
- Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 34,9 bodova ili koji imaju 30% i više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovno upisati naredne akademske godine.
Nastavni sadržaji i sve obavijesti vezane uz kolegij nalaze se na Share-portalu za internu komunikaciju Katedre za društvene i humanističke znanosti u Medicini i na portalu Merlin.
S ciljem poticanja akademske čestitosti, svi pisani uratci provjerit će se u Turnitin sustavu za provjeru plagiranja i AI Content Detector software-u za provjeru AI generiranog sadržaja.
Kolegij Engleski u okolišnom i javnom zdravstvu je obvezni predmet na drugoj godini prediplomskog studija sanitarnog inženjerstva koji se održava u trećem semestru, a sastoji se od 30 sati seminara (2 ECTS).
Cilj kolegija je osposobiti studente za aktivnu pisanu i govornu kompetenciju u području jezika, koja uključuje sve razine jezika (fonološke, leksičke, sintaktičke, stilske) medicinske struke.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Leksička i gramatička obrada iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva putem autentičnih tekstova i izlaganje odabrane seminarske teme pred studentima te obrada i prezentacija stručnih tema.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I. KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
- obraditi (leksički i gramatički) autentične tekstove iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva na engleskom jeziku
II.PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
- ovladati vještinama pisanja i čitanja stručne komunikacije na engleskom jeziku.
- pisati tekstove na engleskom jeziku na odabranu temu
- prezentirati odabranu temu na engleskom jeziku
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku 30 sati seminara.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja (student aktivno sudjeluje u seminarima, prezentira odabranu seminarsku temu prema zadanim smjernicama i pristupa pismenim provjerama znanja).
Nastavnik ocjenjuje sudjelovanje studenta u radu seminara (pokazano znanje, razumijevanje, sposobnost postavljanja problema, zaključivanje, itd.). Također se ocjenjuju i druge aktivnosti studenta (aktivno sudjelovanje u nastavi, usmeno izlaganje odabrane seminarske teme).
- Gjuran-Coha, A. (2013). English in Medicine. Medicinski fakultet, Rijeka
- Radni listići dostupni na Merlinu
Studenti su obvezni redovito pohađati seminare i aktivno sudjelovati u aktivnostima, pripremiti i usmeno prezentirati odabranu seminarsku temu.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 70 bodova):
a) Testovi (50 bodova)
Tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupiti pismenim parcijalnim provjerama znanja (2 testa) gdje stječu maksimalno 50 bodova. Na svakom testu studenti stječu maksimalno 25 bodova. Kriterij za dobivanje ocjenskih bodova je 50% točno riješenih pitanja.
b) Pisanje seminarskoga rada i obvezna usmena prezentacija (20 bodova)
Student je dužan napisati seminarski rad prema zadanim smjernicama (10 bodova) izložiti odabranu seminarsku temu pred svojom studijskom grupom uz Power-Point prezentaciju (10 bodova).
Završni ispit (do 30 bodova):
Završni ispit je pismeni ispit. Ispit nosi maksimalno 30 ocjenskih bodova. Za prolaz na završnom ispitu, student mora ostvariti minimalno 15 bodova (50%).
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili minimalno 35 bodova (50% i više ocjenskih bodova od ocjenskih bodova koje je bilo moguće steći tijekom nastave kroz oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja):
- uspješno položene parcijalne provjere znanja (ostvarili na svakoj minimalno 12.5 bodova)
- uspješno napisati seminarski rad i izložiti odabranu seminarsku temu (ostvarili minimalno 10 bodova) i nemaju više od 30% izostanaka s nastave.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
- Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 34,9 bodova ili koji imaju 30% i više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovno upisati naredne akademske godine.
Nastavni sadržaji i sve obavijesti vezane uz kolegij nalaze se na Share-portalu za internu komunikaciju Katedre za društvene i humanističke znanosti u Medicini i na portalu Merlin.
S ciljem poticanja akademske čestitosti, svi pisani uratci provjerit će se u Turnitin sustavu za provjeru plagiranja i AI Content Detector software-u za provjeru AI generiranog sadržaja.
Kolegij Engleski u okolišnom i javnom zdravstvu je obvezni predmet na drugoj godini prediplomskog studija sanitarnog inženjerstva koji se održava u trećem semestru, a sastoji se od 30 sati seminara (2 ECTS).
Cilj kolegija je osposobiti studente za aktivnu pisanu i govornu kompetenciju u području jezika, koja uključuje sve razine jezika (fonološke, leksičke, sintaktičke, stilske) medicinske struke.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Leksička i gramatička obrada iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva putem autentičnih tekstova i izlaganje odabrane seminarske teme pred studentima te obrada i prezentacija stručnih tema.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I. KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
- obraditi (leksički i gramatički) autentične tekstove iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva na engleskom jeziku
II.PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
- ovladati vještinama pisanja i čitanja stručne komunikacije na engleskom jeziku.
- pisati tekstove na engleskom jeziku na odabranu temu
- prezentirati odabranu temu na engleskom jeziku
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku 30 sati seminara.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja (student aktivno sudjeluje u seminarima, prezentira odabranu seminarsku temu prema zadanim smjernicama i pristupa pismenim provjerama znanja).
Nastavnik ocjenjuje sudjelovanje studenta u radu seminara (pokazano znanje, razumijevanje, sposobnost postavljanja problema, zaključivanje, itd.). Također se ocjenjuju i druge aktivnosti studenta (aktivno sudjelovanje u nastavi, usmeno izlaganje odabrane seminarske teme).
- Gjuran-Coha, A. (2013). English in Medicine. Medicinski fakultet, Rijeka
- Radni listići dostupni na Merlinu
Studenti su obvezni redovito pohađati seminare i aktivno sudjelovati u aktivnostima, pripremiti i usmeno prezentirati odabranu seminarsku temu.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 70 bodova):
a) Testovi (50 bodova)
Tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupiti pismenim parcijalnim provjerama znanja (2 testa) gdje stječu maksimalno 50 bodova. Na svakom testu studenti stječu maksimalno 25 bodova. Kriterij za dobivanje ocjenskih bodova je 50% točno riješenih pitanja.
b) Pisanje seminarskoga rada i obvezna usmena prezentacija (20 bodova)
Student je dužan napisati seminarski rad prema zadanim smjernicama (10 bodova) izložiti odabranu seminarsku temu pred svojom studijskom grupom uz Power-Point prezentaciju (10 bodova).
Završni ispit (do 30 bodova):
Završni ispit je pismeni ispit. Ispit nosi maksimalno 30 ocjenskih bodova. Za prolaz na završnom ispitu, student mora ostvariti minimalno 15 bodova (50%).
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili minimalno 35 bodova (50% i više ocjenskih bodova od ocjenskih bodova koje je bilo moguće steći tijekom nastave kroz oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja):
- uspješno položene parcijalne provjere znanja (ostvarili na svakoj minimalno 12.5 bodova)
- uspješno napisati seminarski rad i izložiti odabranu seminarsku temu (ostvarili minimalno 10 bodova) i nemaju više od 30% izostanaka s nastave.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
- Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 34,9 bodova ili koji imaju 30% i više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovno upisati naredne akademske godine.
Nastavni sadržaji i sve obavijesti vezane uz kolegij nalaze se na Share-portalu za internu komunikaciju Katedre za društvene i humanističke znanosti u Medicini i na portalu Merlin.
S ciljem poticanja akademske čestitosti, svi pisani uratci provjerit će se u Turnitin sustavu za provjeru plagiranja i AI Content Detector software-u za provjeru AI generiranog sadržaja.
Kolegij Engleski u okolišnom i javnom zdravstvu je obvezni predmet na drugoj godini prediplomskog studija sanitarnog inženjerstva koji se održava u trećem semestru, a sastoji se od 30 sati seminara (2 ECTS).
Cilj kolegija je osposobiti studente za aktivnu pisanu i govornu kompetenciju u području jezika, koja uključuje sve razine jezika (fonološke, leksičke, sintaktičke, stilske) medicinske struke.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Leksička i gramatička obrada iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva putem autentičnih tekstova i izlaganje odabrane seminarske teme pred studentima te obrada i prezentacija stručnih tema.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I. KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
- obraditi (leksički i gramatički) autentične tekstove iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva na engleskom jeziku
II.PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
- ovladati vještinama pisanja i čitanja stručne komunikacije na engleskom jeziku.
- pisati tekstove na engleskom jeziku na odabranu temu
- prezentirati odabranu temu na engleskom jeziku
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku 30 sati seminara.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja (student aktivno sudjeluje u seminarima, prezentira odabranu seminarsku temu prema zadanim smjernicama i pristupa pismenim provjerama znanja).
Nastavnik ocjenjuje sudjelovanje studenta u radu seminara (pokazano znanje, razumijevanje, sposobnost postavljanja problema, zaključivanje, itd.). Također se ocjenjuju i druge aktivnosti studenta (aktivno sudjelovanje u nastavi, usmeno izlaganje odabrane seminarske teme).
- Gjuran-Coha, A. (2013). English in Medicine. Medicinski fakultet, Rijeka
- Radni listići dostupni na Merlinu
Studenti su obvezni redovito pohađati seminare i aktivno sudjelovati u aktivnostima, pripremiti i usmeno prezentirati odabranu seminarsku temu.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 70 bodova):
a) Testovi (50 bodova)
Tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupiti pismenim parcijalnim provjerama znanja (2 testa) gdje stječu maksimalno 50 bodova. Na svakom testu studenti stječu maksimalno 25 bodova. Kriterij za dobivanje ocjenskih bodova je 50% točno riješenih pitanja.
b) Pisanje seminarskoga rada i obvezna usmena prezentacija (20 bodova)
Student je dužan napisati seminarski rad prema zadanim smjernicama (10 bodova) izložiti odabranu seminarsku temu pred svojom studijskom grupom uz Power-Point prezentaciju (10 bodova).
Završni ispit (do 30 bodova):
Završni ispit je pismeni ispit. Ispit nosi maksimalno 30 ocjenskih bodova. Za prolaz na završnom ispitu, student mora ostvariti minimalno 15 bodova (50%).
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili minimalno 35 bodova (50% i više ocjenskih bodova od ocjenskih bodova koje je bilo moguće steći tijekom nastave kroz oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja):
- uspješno položene parcijalne provjere znanja (ostvarili na svakoj minimalno 12.5 bodova)
- uspješno napisati seminarski rad i izložiti odabranu seminarsku temu (ostvarili minimalno 10 bodova) i nemaju više od 30% izostanaka s nastave.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
- Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 34,9 bodova ili koji imaju 30% i više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovno upisati naredne akademske godine.
Nastavni sadržaji i sve obavijesti vezane uz kolegij nalaze se na Share-portalu za internu komunikaciju Katedre za društvene i humanističke znanosti u Medicini i na portalu Merlin.
S ciljem poticanja akademske čestitosti, svi pisani uratci provjerit će se u Turnitin sustavu za provjeru plagiranja i AI Content Detector software-u za provjeru AI generiranog sadržaja.
Ishodi učenja
Kratkim uvodom u kolegij Engleski jezik II, studenti će biti upoznati sa sadržajem i ciljevima kolegija te kriterijima ocjenjivanja.
Imenovati stručne pojmove i izraze vezane uz zarazne bolesti. Objasniti razliku između infekcije i zaraznih bolesti ("infection" i "infectious disease"). Opisati način prijenosa zaraznih bolesti. Navesti uzroke zaraze, simptome, tijek te komplikacije kod bolesti gripe, i objasniti razliku između gripe i prehlade ("influenza" i "common cold"). Prevesti stručan tekst vezan uz temu – Gripa.
Definirati tvorbu pasiva te primijeniti pravila uporabe kod pretvaranja aktivnih rečenica u pasivne i obrnuto. Razlikovati vrste kondicionalnih rečenica i upotrijebiti kondicionalne rečenice u raznim kontekstima.
Ishodi učenja
Objasniti što je alergija te kako dolazi do alergijske reakcije. Navesti simptome različitih vrsta alergija. Pojasniti načine dijagnoze različitih alergija te navesti pojedine metode liječenja alergija. Objasniti nastanak i tijek bolesti astme. Navesti simptome astme. Razlikovati astmu od kronične opstruktivne plućne bolesti. Definirati stručne riječi vezane uz temu Astma sa sinonimima i parafrazama. Upotrijebiti pravila za uporabu glagolskih vremena pri izražavanju neke nestvarne situacije ("Unreal Past").
Ishodi učenja
Imenovati organe endokrinog sustava. Objasniti što su hormoni, što reguliraju. Opisati karakteristike žlijezda endokrinog sustava. Opisati funkciju štitne žlijezde i navesti najčešće bolesti štitne žlijezde. Definirati stručne riječi vezane uz temu Endokrini sustav sa sinonimima i parafrazama.
Objasniti funkcije hormona štitne žlijezde. Navesti simptome hipertiroidizma (Hyperthyroidism). Opisati simptome Gravesove bolesti (Graves' disease). Objasniti načine liječenja poremećaja funkcije štitne žlijezde. Definirati uporabu zavisnih odnosnih rečenica u skraćenom obliku (Short-Form Relative Clauses) te primijeniti pravila u različitim kontekstima.
Izlaganje seminarskih radova.
Ishodi učenja
Objasniti što je pretilost. Definirati pojam Body mass index (BMI). Navesti moguće posljedice pretilosti na zdravlje. Nabrojati najčešće poremećaje u prehrani te ih objasniti. Objasniti što je artritis, te razlikovati različite oblike artritisa. Nabrojati najčešće simptome artritisa i navesti načine dijagnosticiranja bolesti. Upotrijebiti konstrukcije causative have u raznim kontekstima.
Izlaganje seminarskih radova.
Ishodi učenja
Prvi test uključuje sljedeće teme: Infectious Diseases. Influenza. Allergy. Asthma. Endocrine System. Hyperthyroid Disease. Obesity. Arthritis. Unreal Past. Short-Form Relative Clauses. Causative have.
Ishodi učenja
Objasniti što je osteoporoza i kada se pojavljuje. Objasniti pojam BMD (bone mineral density). Navesti razlike primarne i sekundarne osteoporoze te objasniti načine liječenja bolesti. Definirati stručne riječi vezane uz temu Osteoporoza sa sinonimima i parafrazama. Primijeniti pravila za uporabu glagolskih oblika 'gerund' i 'infinitiv' u različitim kontekstima.
Izlaganje seminarskih radova.
Ishodi učenja
Objasniti što je karcinom te navesti osnovne značajke karcinoma: uzrok nastanka bolesti, tijek bolesti, načini dijagnosticiranja bolesti i metode liječenja. Navesti što su geni te razliku između zloćudnih ('malignant') i dobroćudnih ('benign') stanica. Primijeniti pravila za uporabu modalnih glagola u potvrdnom, niječnom i upitnom obliku te upotrijebiti modalne glagole u raznim kontekstima pri izražavanju sadašnje, prošle i buduće radnje.
Izlaganje seminarskih radova.
Ishodi učenja
Objasniti pojam "skin neoplasm". Nabrojati tri najčešća oblika zloćudnih karcinoma kože, objasniti razliku između ta tri oblika te navesti najčešće simptome. Objasniti 'ABCD of skin cancer'. Prevesti stručan tekst vezan uz temu Karcinom kože. Definirati uobičajene stručne pojmove i riječi vezane uz temu Karcinom kože sinonimima i parafrazama. Razlikovati uporabu modalnih glagola u rečenicama i u određenom kontekstu.
Izlaganje seminarskih radova.
*Rok za predaju seminarskog rada.
Ishodi učenja
Drugi test uključuje sljedeće teme: Osteoporosis. Cancer. Skin Neoplasms. Gerund. Infinitive. Modal Verbs.