Kolegij
Studiji
Sanitarno inženjerstvoStudijska godina
1ISVU ID
172278ECTS
2
Kolegij Engleski u okolišnom i javnom zdravstvu je obvezni predmet na prvoj godini prediplomskog studija sanitarnog inženjerstva koji se održava u drugom semestru, a sastoji se od 30 sati seminara (2 ECTS).
Cilj kolegija je osposobiti studente za aktivnu pisanu i govorenu kompetenciju u području jezika, koja uključuje sve razine jezika (fonološke, leksičke, sintaktičke, stilske) medicinske struke.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Leksička i gramatička obrada iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva putem autentičnih tekstova, izlaganje odabrane seminarske teme pred studentima te obrada i prezentacija stručnih tema.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I. KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
- obraditi (leksički i gramatički) autentične tekstove iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva na engleskom jeziku
II.PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
- ovladati vještinama pisanja i čitanja stručne komunikacije na engleskom jeziku.
- pisati tekstove na engleskom jeziku na odabranu temu
- prezentirati odabranu temu na engleskom jeziku
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku seminara.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja (student aktivno sudjeluje u seminarima, prezentira odabranu seminarsku temu prema zadanim smjernicama i pristupa pismenim provjerama znanja).
- Gjuran-Coha, A. (2018). English in Medical Practice. Medicinski fakultet, Rijeka.
- Radni listići dostupni na Merlinu
Studenti su obvezni redovito pohađati seminare i aktivno sudjelovati u aktivnostima, pripremiti i usmeno prezentirati odabranu seminarsku temu.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
Tijekom nastave vrednuje se (do 70 bodova):
a) Tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupiti pismenim parcijalnim provjerama znanja (2 testa) gdje stječu maksimalno 60 bodova. Na svakom testu studenti stječu maksimalno 30 bodova. Kriterij za dobivanje ocjenskih bodova je 50% točno riješenih pitanja.
b) Obvezna usmena prezentacija (10 bodova)
Student je dužan izložiti odabranu seminarsku temu pred svojom studijskom grupom uz Power-Point prezentaciju.
Završni ispit (do 30 bodova):
Završni ispit je pismeni ispit. Ispit nosi maksimalno 30 ocjenskih bodova. Za prolaz na završnom ispitu, student mora ostvariti minimalno 15 bodova (50%).
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili minimalno 35 bodova (50% i više ocjenskih bodova od ocjenskih bodova koje je bilo moguće steći tijekom nastave kroz oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja):
- uspješno položene parcijalne provjere znanja (ostvarili na svakoj minimalno 15 bodova)
- uspješno izložili odabranu seminarsku temu (ostvarili minimalno 5 bodova)
i nemaju više od 30% izostanaka s nastave.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
- Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 34,9 bodova ili koji imaju 30% i više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovno upisati naredne akademske godine.
Termini održavanja testova tijekom nastave:
03.04.2025.
07.05.2025.
Nastavni sadržaji i sve obavijesti vezane uz kolegij nalaze se na Share-portalu za internu komunikaciju Katedre za društvene i humanističke znanosti u Medicini i na portalu Merlin.
S ciljem poticanja akademske čestitosti, svi pisani uratci provjerit će se u Turnitin sustavu za provjeru plagiranja i AI Content Detector software-u za provjeru AI generiranog sadržaja.
Kolegij Engleski u okolišnom i javnom zdravstvu je obvezni predmet na prvoj godini prediplomskog studija sanitarnog inženjerstva koji se održava u drugom semestru, a sastoji se od 30 sati seminara (2 ECTS).
Cilj kolegija je osposobiti studente za aktivnu pisanu i govorenu kompetenciju u području jezika, koja uključuje sve razine jezika (fonološke, leksičke, sintaktičke, stilske) medicinske struke.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Leksička i gramatička obrada iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva putem autentičnih tekstova, izlaganje odabrane seminarske teme pred studentima te obrada i prezentacija stručnih tema.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I. KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
- obraditi (leksički i gramatički) autentične tekstove iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva na engleskom jeziku
II.PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
- ovladati vještinama pisanja i čitanja stručne komunikacije na engleskom jeziku.
- pisati tekstove na engleskom jeziku na odabranu temu
- prezentirati odabranu temu na engleskom jeziku
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku seminara.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja (student aktivno sudjeluje u seminarima, prezentira odabranu seminarsku temu prema zadanim smjernicama i pristupa pismenim provjerama znanja).
- Gjuran-Coha, A. (2018). English in Medical Practice. Medicinski fakultet, Rijeka.
- Radni listići dostupni na Merlinu
Studenti su obvezni redovito pohađati seminare i aktivno sudjelovati u aktivnostima, pripremiti i usmeno prezentirati odabranu seminarsku temu.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
Tijekom nastave vrednuje se (do 70 bodova):
a) Tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupiti pismenim parcijalnim provjerama znanja (2 testa) gdje stječu maksimalno 60 bodova. Na svakom testu studenti stječu maksimalno 30 bodova. Kriterij za dobivanje ocjenskih bodova je 50% točno riješenih pitanja.
b) Obvezna usmena prezentacija (10 bodova)
Student je dužan izložiti odabranu seminarsku temu pred svojom studijskom grupom uz Power-Point prezentaciju.
Završni ispit (do 30 bodova):
Završni ispit je pismeni ispit. Ispit nosi maksimalno 30 ocjenskih bodova. Za prolaz na završnom ispitu, student mora ostvariti minimalno 15 bodova (50%).
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili minimalno 35 bodova (50% i više ocjenskih bodova od ocjenskih bodova koje je bilo moguće steći tijekom nastave kroz oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja):
- uspješno položene parcijalne provjere znanja (ostvarili na svakoj minimalno 15 bodova)
- uspješno izložili odabranu seminarsku temu (ostvarili minimalno 5 bodova)
i nemaju više od 30% izostanaka s nastave.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
- Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 34,9 bodova ili koji imaju 30% i više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovno upisati naredne akademske godine.
Termini održavanja testova tijekom nastave:
03.04.2025.
07.05.2025.
Nastavni sadržaji i sve obavijesti vezane uz kolegij nalaze se na Share-portalu za internu komunikaciju Katedre za društvene i humanističke znanosti u Medicini i na portalu Merlin.
S ciljem poticanja akademske čestitosti, svi pisani uratci provjerit će se u Turnitin sustavu za provjeru plagiranja i AI Content Detector software-u za provjeru AI generiranog sadržaja.
Kolegij Engleski u okolišnom i javnom zdravstvu je obvezni predmet na prvoj godini prediplomskog studija sanitarnog inženjerstva koji se održava u drugom semestru, a sastoji se od 30 sati seminara (2 ECTS).
Cilj kolegija je osposobiti studente za aktivnu pisanu i govorenu kompetenciju u području jezika, koja uključuje sve razine jezika (fonološke, leksičke, sintaktičke, stilske) medicinske struke.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Leksička i gramatička obrada iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva putem autentičnih tekstova, izlaganje odabrane seminarske teme pred studentima te obrada i prezentacija stručnih tema.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I. KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
- obraditi (leksički i gramatički) autentične tekstove iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva na engleskom jeziku
II.PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
- ovladati vještinama pisanja i čitanja stručne komunikacije na engleskom jeziku.
- pisati tekstove na engleskom jeziku na odabranu temu
- prezentirati odabranu temu na engleskom jeziku
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku seminara.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja (student aktivno sudjeluje u seminarima, prezentira odabranu seminarsku temu prema zadanim smjernicama i pristupa pismenim provjerama znanja).
- Gjuran-Coha, A. (2018). English in Medical Practice. Medicinski fakultet, Rijeka.
- Radni listići dostupni na Merlinu
Studenti su obvezni redovito pohađati seminare i aktivno sudjelovati u aktivnostima, pripremiti i usmeno prezentirati odabranu seminarsku temu.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
Tijekom nastave vrednuje se (do 70 bodova):
a) Tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupiti pismenim parcijalnim provjerama znanja (2 testa) gdje stječu maksimalno 60 bodova. Na svakom testu studenti stječu maksimalno 30 bodova. Kriterij za dobivanje ocjenskih bodova je 50% točno riješenih pitanja.
b) Obvezna usmena prezentacija (10 bodova)
Student je dužan izložiti odabranu seminarsku temu pred svojom studijskom grupom uz Power-Point prezentaciju.
Završni ispit (do 30 bodova):
Završni ispit je pismeni ispit. Ispit nosi maksimalno 30 ocjenskih bodova. Za prolaz na završnom ispitu, student mora ostvariti minimalno 15 bodova (50%).
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili minimalno 35 bodova (50% i više ocjenskih bodova od ocjenskih bodova koje je bilo moguće steći tijekom nastave kroz oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja):
- uspješno položene parcijalne provjere znanja (ostvarili na svakoj minimalno 15 bodova)
- uspješno izložili odabranu seminarsku temu (ostvarili minimalno 5 bodova)
i nemaju više od 30% izostanaka s nastave.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
- Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 34,9 bodova ili koji imaju 30% i više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovno upisati naredne akademske godine.
Termini održavanja testova tijekom nastave:
03.04.2025.
07.05.2025.
Nastavni sadržaji i sve obavijesti vezane uz kolegij nalaze se na Share-portalu za internu komunikaciju Katedre za društvene i humanističke znanosti u Medicini i na portalu Merlin.
S ciljem poticanja akademske čestitosti, svi pisani uratci provjerit će se u Turnitin sustavu za provjeru plagiranja i AI Content Detector software-u za provjeru AI generiranog sadržaja.
Kolegij Engleski u okolišnom i javnom zdravstvu je obvezni predmet na prvoj godini prediplomskog studija sanitarnog inženjerstva koji se održava u drugom semestru, a sastoji se od 30 sati seminara (2 ECTS).
Cilj kolegija je osposobiti studente za aktivnu pisanu i govorenu kompetenciju u području jezika, koja uključuje sve razine jezika (fonološke, leksičke, sintaktičke, stilske) medicinske struke.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Leksička i gramatička obrada iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva putem autentičnih tekstova, izlaganje odabrane seminarske teme pred studentima te obrada i prezentacija stručnih tema.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I. KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
- obraditi (leksički i gramatički) autentične tekstove iz područja medicine, ekologije, javnog zdravstva na engleskom jeziku
II.PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
- ovladati vještinama pisanja i čitanja stručne komunikacije na engleskom jeziku.
- pisati tekstove na engleskom jeziku na odabranu temu
- prezentirati odabranu temu na engleskom jeziku
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku seminara.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja (student aktivno sudjeluje u seminarima, prezentira odabranu seminarsku temu prema zadanim smjernicama i pristupa pismenim provjerama znanja).
- Gjuran-Coha, A. (2018). English in Medical Practice. Medicinski fakultet, Rijeka.
- Radni listići dostupni na Merlinu
Studenti su obvezni redovito pohađati seminare i aktivno sudjelovati u aktivnostima, pripremiti i usmeno prezentirati odabranu seminarsku temu.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
Tijekom nastave vrednuje se (do 70 bodova):
a) Tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupiti pismenim parcijalnim provjerama znanja (2 testa) gdje stječu maksimalno 60 bodova. Na svakom testu studenti stječu maksimalno 30 bodova. Kriterij za dobivanje ocjenskih bodova je 50% točno riješenih pitanja.
b) Obvezna usmena prezentacija (10 bodova)
Student je dužan izložiti odabranu seminarsku temu pred svojom studijskom grupom uz Power-Point prezentaciju.
Završni ispit (do 30 bodova):
Završni ispit je pismeni ispit. Ispit nosi maksimalno 30 ocjenskih bodova. Za prolaz na završnom ispitu, student mora ostvariti minimalno 15 bodova (50%).
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili minimalno 35 bodova (50% i više ocjenskih bodova od ocjenskih bodova koje je bilo moguće steći tijekom nastave kroz oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja):
- uspješno položene parcijalne provjere znanja (ostvarili na svakoj minimalno 15 bodova)
- uspješno izložili odabranu seminarsku temu (ostvarili minimalno 5 bodova)
i nemaju više od 30% izostanaka s nastave.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
- Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 34,9 bodova ili koji imaju 30% i više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovno upisati naredne akademske godine.
Termini održavanja testova tijekom nastave:
03.04.2025.
07.05.2025.
Nastavni sadržaji i sve obavijesti vezane uz kolegij nalaze se na Share-portalu za internu komunikaciju Katedre za društvene i humanističke znanosti u Medicini i na portalu Merlin.
S ciljem poticanja akademske čestitosti, svi pisani uratci provjerit će se u Turnitin sustavu za provjeru plagiranja i AI Content Detector software-u za provjeru AI generiranog sadržaja.
Ishodi učenja
Uvod u kolegij Engleski jezik I - studenti će biti upoznati sa sadržajem i ciljevima kolegija te kriterijima ocjenjivanja.
Inicijalna provjera znanja.
Ishodi učenja
Imenovati stručne pojmove i izraze vezane uz prevenciju bolesti i promicanje zdravlja. Objasniti važnost prevencije bolesti. Razlikovati metode prevencije te objasniti razliku između screening i casefinding metoda prevencije. Opisati različite mjere i postupke za unapređenje i očuvanje zdravlja. Primijeniti pravila za tvorbu glagolskih vremena u potvrdnom, niječnom i upitnom obliku te upotrijebiti glagolska vremena u raznim kontekstima pri izražavanju radnje u sadašnjosti.
Ishodi učenja
Objasniti važnost zdrave prehrane te utjecaj na odabir hrane koju konzumiramo (npr. preferiranje određene skupine namirnica, razne navike, kulturno, etničko ili vjersko naslijeđe, društveni utjecaj, ekonomske i socijalne prilike, zdravstveno stanje pojedinca, emocije, lokalna dostupnost namirnica…). Izraziti svoje mišljenje i stavove vezane uz temu Prehrana i zdrava hrana. Nabrojati dnevne obroke i objasniti piramidu pravilne prehrane. Grupirati skupine namirnica po važnosti u prehrani.
Primijeniti pravila za tvorbu glagolskih vremena u potvrdnom, niječnom i upitnom obliku te upotrijebiti glagolska vremena u raznim kontekstima pri izražavanju radnje u prošlosti.
Ishodi učenja
Objasniti važnost proteina u prehrani.
Primijeniti pravila za tvorbu glagolskih vremena u potvrdnom, niječnom i upitnom obliku te ih upotrijebiti u raznim kontekstima.
Upotrijebiti različita glagolska vremena u komunikaciji.
Ishodi učenja
Prvi dio seminara: Test uključuje: Challenges of Prevention. Methods of Prevention and Prophylaxis. Nutrition. The Importance of Protein
Drugi dio seminara: Objasniti pojam i nastanak visokog krvnog tlaka. Nabrojati poznate uzroke visokog krvnog tlaka. Objasniti i parafrazirati stručne pojmove i izraze vezane uz temu Visoki krvni tlak.
Definirati pravila o uporabi različitih glagolskih vremena pri izricanju buduće radnje te ih pravilno upotrijebiti u kontekstu.
Ishodi učenja
Izraziti svoje stajalište o temi Stres. Raspraviti o uzrocima stresa i načinima suočavanja sa stresom. Definirati stručne riječi vezane uz temu Stres sa sinonimima i parafrazama. Objasniti kako se pacijenta mogu naučiti tehnike opuštanja i disanja, te navesti prednosti metode dubokog disanja.
Definirati tvorbu pasiva te primijeniti pravila uporabe kod pretvaranja aktivnih rečenica u pasivne i obrnuto.
Ishodi učenja
Objasniti pojam i nastanak peptičkog ulkusa. Razlikovati komplikacije kod peptičkog ulkusa i načine liječenja.
Upotrijebiti različita glagolska vremena u komunikaciji. Analizirati upotrebu pasiva te primijeniti pravila tvorbe na primjerima rečenica, tekstova i dijaloga vezanih uz struku.
Ishodi učenja
Izraziti vlastite stavove vezane uz temu – Opasnosti pušenja i učinak pušenja na ljudsko zdravlje. Definirati pojam – pasivno pušenje – te navesti štetne posljedice istoga. Opisati nastanak i tijek bolesti karcinoma pluća. Nabrojati najčešće simptome karcinoma pluća.
Razlikovati vrste pogodbenih rečenica i upotrijebiti pogodbene rečenice u raznim kontekstima.
Ishodi učenja
Objasniti bolesti srca i njihove moguće uzroke te oblike prevencije srčanih bolesti.
Razlikovati klasičnu jedninu i množinu. Primijeniti pravila tvorbe riječi i parafraza.
Ishodi učenja
Drugi test uključuje: Hypertension. Relaxation and Breathing Exercises, Peptic Ulcer and Complications, Dangers of Smoking. Lung Cancer. The heart.