Kolegij
Psihološka medicina je klinička disciplina koja pomaže i liječniku i bolesniku da se osjećaju bolje i da se bolje nose sa bolešću i procesom liječenja. Ona je važna je za svaku kliničku disciplinu jer se n i u jednom području kliničke prakse ne mogu zanemariti psihološke i emocionalne reakcije pacijenata. Psihološka medicina omogućuje i naglašava sagledavanje pacijenta kao cjelovito ljudsko biće u socijalnom okruženju tijekom cijelog života u svim životnim okolnostima pa i bolesti. Osnovni cilj kolegija je da student razvije senzibilitet i razumijevanje prema psihološkim aspektima tjelesnih bolesti i sposobnost promatranja i prepoznavanja emocionalnih interakcija između bolesnika i liječnika.
R.Gregurek:Psihološka medicina,Medicinska naklada,Zagreb,2011. (izabrana poglavlja)
E. Klain i sur:Psihološka medicina,Medicinska naklada,Zagreb,1999.
Redovito pohađanje nastave te priprema građe za seminare prema programu.
Ocjenjivanje studenata vršit će se prema Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci te Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Rad studenta vrednuje se i ocjenjuje tijekom nastave i na završnom ispitu. Ukupan postotak uspješnosti studenta tijekom nastave čini do 50% ocjene, a na završnom ispitu 50% ocjene .
Pedest posto ocjene dobiva se vrednovanjem kroz 2 parcijalne provjere znanja:
- Prva parcijalna provjera obavlja se po završetku vježbi i to u vidu kazuističkog prikaza bolesnika kojeg studenti procjenjuju prema biopsihosocijalnom pristupu, i za to mogu dobiti 30 bodova. Minimalni broj bodova za prolazak je 50 % i više, odnosno 15 i više bodova.
-Druga parcijalna provjera znanja je pimeni test usvojenog teorijskog znanja i za to mogu dobiti 20 bodova. Minimalni broj bodova za prolazak je 50 % i više, odnosno 10 i više bodova.
Studenti mogu ponoviti parcijalnu provjeru znanja u slučajevima kada nisu dobili prolazni broj bodova za tu parcijalu ili kada opravdano nisu pristupili parcijalnoj provjeri. Vrijeme ponavljanja parcijale je zadano rasporedom.
Završnom ispitu mogu pristupiti studenti koji tijekom nastave sakupe 25 i više bodova.
Ispitu ne mogu pristupiti studenti koji su sakupili manje od 25 bodova ili su izostali s više od 30% nastavnih sadržaja (odnosno s 30 % predavanja, 30 % seminara i 30 % vježbi)
Uvjet za pristup završnom ispitu je adekvatno popunjena e-knjižica Kliničkih vještina. Prije ispita studenti su dužni imati ispunjenu knjižicu i sve obavezne kliničke vještine potvrđene (aktivno ili pasivno u ovisnosti što je traženo).
Završni ispit sastoji se od usmenog ispita.
Usmeni ispit donosi maksimalno 50 bodova, a sastoji se od usmene provjere teoretskog znanja iz područja psihološke medicine.
Konačno ocjenjivanje vrši se prema broju sakupljenih bodova kroz nastavu i na ispitu na slijedeći način:
90-100 bodova ....odličan ( 5) A; 90-100%
75-89,9 bodova......vrlo dobar (4) B; 75-89,9%
60-74,9 bodova .....dobar (3)C;60-74,9%
50-59,9 bodova.......dovoljan (2) D;50-59,9%
/
Ishodi učenja
Opisati povezanost i međuovisnost somatskih i psihičkih stanja.
Opisati povijesne odrednice razvoja koncepta o tjelesnom i psihičkom u
nastanku oboljenja.
Opisati doprinose autora poput Alexandera,Selyea i dr. u razvoju
koncepata.
Približiti neuroznanstveni pristup somatskom i psihičkom u nastanku
bolesti.
Objasniti koncept aleksitimije.
Prepoznati i objasniti povezanost somatskih i psihičkih čimbenika u nastaku nekog oboljenja.
Ishodi učenja
Opisati emocionalne reakcije na akutnu i kroničnu bolest.
Upoznati obramene mehanizme koji se najčešće koriste u susteru s bolešću.
Upoznavanje sa simboličkim značenjima određenih bolesti.
Prepoznavanje poslijedica koje stavovi prema oboljenima imaju .
Prepoznati i objasniti značenje stavova prema bolesti.
Prepoznati i opisati anksioznosti.
Opisati načine nošenja sa anksioznošću.
Ishodi učenja
Upoznati značajke odnosa koji pacijent razvoja prema liječniku
i medicinskom osoblju.
Sagledati načine prepoznavanja obrazaca ponašanja i njihovog značenja.
Prepoznati i opisati psihološke reakcije na bolest.
Ishodi učenja
Upoznavanje kontratransfernih odgovora u relaciji sa pacijentima.
Sagledavanje značenja osobnih stavova i motivacije u stvaranju relacija
prema pacijentima.
Upoznavanje sa teškoćama u komunikaciji koji mogu proisteći
iz kontratranfera (komunikacija s obitelji, saopćavanje teških vijesti
i informacija).
Prepoznati osobne stavove i predrasude prema pacijentu i bolesti.
Utvrditi mjesta empatije u relaciji sa pacijentom.
Ishodi učenja
Naglasiti razlike između somatizacije i psihosomatske reakcije.
Upoznati neurobiološke i psihološke mehanizme u razvoju psihosoma.
tske bolesti.
Objasniti somatske simptome kao odraz psihičkog stanja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Upoznati izvore i mehanizme tjeskobe te obrasce prezentacije.
Upoznati najćešče obrambene mehanizme koje bolesnici koriste
( projekcija,regresija,negacija,poricanje,idealizacija ).
Upoznati sa mehanizmima disocijativnih reakcija.
Utvrditi osnovne značajke I svrhu depresivnosti I agresivnosti.
Prepoznati tjeskobnost kod bolesnika I načine njenog prevladavanja.
Prepoznati prevadavajuće obramnebe obrasce.
Ishodi učenja
Upoznati se sa mehanizmom reakcije na stres.
Upoznati se sa značajkama stresora I njihovim značenjem za razvoj normalne I patološke reakcije.
Prepoznati udio stresa u razvoju I održanju psihičkog odgovora na bolest kod bolesnika.
Ishodi učenja
Upoznati se sa mehanizmima koji utječu na subjektivni doživljaj boli.
Prepoznati udio objektivnogi subjektivnog doživljaja boli.
Ishodi učenja
Upoznati se sa obrascima komunikacije između medicinskog osoblja I bolesnika.
Upoznati stilove komunikacije I komunikacijske kanale.
Prepoznati značenje komunikacijke između liječnika I bolesnika.
Ishodi učenja
Upoznati se sa značajkama funkcionalnog I disfunkcionalnog tima.
Upoznati se sa značenjem timskog rada u medicine.
Prepoznavati komponente funkcionalnih I disfunkcionalnih radnih timova.
Ishodi učenja
Opisati povezanost i međuovisnost somatskih i psihičkih stanja.
Opisati povijesne odrednice razvoja koncepta o tjelesnom i psihičkom u
nastanku oboljenja.
Opisati doprinose autora poput Alexandera,Selyea i dr. u razvoju
koncepata.
Približiti neuroznanstveni pristup somatskom i psihičkom u nastanku
bolesti.
Objasniti koncept aleksitimije.
Prepoznati i objasniti povezanost somatskih i psihičkih čimbenika u nastaku nekog oboljenja.
Ishodi učenja
Opisati emocionalne reakcije na akutnu i kroničnu bolest.
Upoznati obramene mehanizme koji se najčešće koriste u susteru s bolešću.
Upoznavanje sa simboličkim značenjima određenih bolesti.
Prepoznavanje poslijedica koje stavovi prema oboljenima imaju .
Prepoznati i objasniti značenje stavova prema bolesti.
Prepoznati i opisati anksioznosti.
Opisati načine nošenja sa anksioznošću.
Ishodi učenja
Upoznati značajke odnosa koji pacijent razvoja prema liječniku
i medicinskom osoblju.
Sagledati načine prepoznavanja obrazaca ponašanja i njihovog značenja.
Prepoznati i opisati psihološke reakcije na bolest.
Ishodi učenja
Upoznavanje kontratransfernih odgovora u relaciji sa pacijentima.
Sagledavanje značenja osobnih stavova i motivacije u stvaranju relacija
prema pacijentima.
Upoznavanje sa teškoćama u komunikaciji koji mogu proisteći
iz kontratranfera (komunikacija s obitelji, saopćavanje teških vijesti
i informacija).
Prepoznati osobne stavove i predrasude prema pacijentu i bolesti.
Utvrditi mjesta empatije u relaciji sa pacijentom.
Ishodi učenja
Naglasiti razlike između somatizacije i psihosomatske reakcije.
Upoznati neurobiološke i psihološke mehanizme u razvoju psihosoma.
tske bolesti.
Objasniti somatske simptome kao odraz psihičkog stanja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Upoznati izvore i mehanizme tjeskobe te obrasce prezentacije.
Upoznati najćešče obrambene mehanizme koje bolesnici koriste
( projekcija,regresija,negacija,poricanje,idealizacija ).
Upoznati sa mehanizmima disocijativnih reakcija.
Utvrditi osnovne značajke I svrhu depresivnosti I agresivnosti.
Prepoznati tjeskobnost kod bolesnika I načine njenog prevladavanja.
Prepoznati prevadavajuće obramnebe obrasce.
Ishodi učenja
Upoznati se sa mehanizmom reakcije na stres.
Upoznati se sa značajkama stresora I njihovim značenjem za razvoj normalne I patološke reakcije.
Prepoznati udio stresa u razvoju I održanju psihičkog odgovora na bolest kod bolesnika.
Ishodi učenja
Upoznati se sa mehanizmima koji utječu na subjektivni doživljaj boli.
Prepoznati udio objektivnogi subjektivnog doživljaja boli.
Ishodi učenja
Upoznati se sa obrascima komunikacije između medicinskog osoblja I bolesnika.
Upoznati stilove komunikacije I komunikacijske kanale.
Prepoznati značenje komunikacijke između liječnika I bolesnika.
Ishodi učenja
Upoznati se sa značajkama funkcionalnog I disfunkcionalnog tima.
Upoznati se sa značenjem timskog rada u medicine.
Prepoznavati komponente funkcionalnih I disfunkcionalnih radnih timova.
Ishodi učenja
Opisati povezanost i međuovisnost somatskih i psihičkih stanja.
Opisati povijesne odrednice razvoja koncepta o tjelesnom i psihičkom u
nastanku oboljenja.
Opisati doprinose autora poput Alexandera,Selyea i dr. u razvoju
koncepata.
Približiti neuroznanstveni pristup somatskom i psihičkom u nastanku
bolesti.
Objasniti koncept aleksitimije.
Prepoznati i objasniti povezanost somatskih i psihičkih čimbenika u nastaku nekog oboljenja.
Ishodi učenja
Opisati emocionalne reakcije na akutnu i kroničnu bolest.
Upoznati obramene mehanizme koji se najčešće koriste u susteru s bolešću.
Upoznavanje sa simboličkim značenjima određenih bolesti.
Prepoznavanje poslijedica koje stavovi prema oboljenima imaju .
Prepoznati i objasniti značenje stavova prema bolesti.
Prepoznati i opisati anksioznosti.
Opisati načine nošenja sa anksioznošću.
Ishodi učenja
Upoznati značajke odnosa koji pacijent razvoja prema liječniku
i medicinskom osoblju.
Sagledati načine prepoznavanja obrazaca ponašanja i njihovog značenja.
Prepoznati i opisati psihološke reakcije na bolest.
Ishodi učenja
Upoznavanje kontratransfernih odgovora u relaciji sa pacijentima.
Sagledavanje značenja osobnih stavova i motivacije u stvaranju relacija
prema pacijentima.
Upoznavanje sa teškoćama u komunikaciji koji mogu proisteći
iz kontratranfera (komunikacija s obitelji, saopćavanje teških vijesti
i informacija).
Prepoznati osobne stavove i predrasude prema pacijentu i bolesti.
Utvrditi mjesta empatije u relaciji sa pacijentom.
Ishodi učenja
Naglasiti razlike između somatizacije i psihosomatske reakcije.
Upoznati neurobiološke i psihološke mehanizme u razvoju psihosoma.
tske bolesti.
Objasniti somatske simptome kao odraz psihičkog stanja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Upoznati izvore i mehanizme tjeskobe te obrasce prezentacije.
Upoznati najćešče obrambene mehanizme koje bolesnici koriste
( projekcija,regresija,negacija,poricanje,idealizacija ).
Upoznati sa mehanizmima disocijativnih reakcija.
Utvrditi osnovne značajke I svrhu depresivnosti I agresivnosti.
Prepoznati tjeskobnost kod bolesnika I načine njenog prevladavanja.
Prepoznati prevadavajuće obramnebe obrasce.
Ishodi učenja
Upoznati se sa mehanizmom reakcije na stres.
Upoznati se sa značajkama stresora I njihovim značenjem za razvoj normalne I patološke reakcije.
Prepoznati udio stresa u razvoju I održanju psihičkog odgovora na bolest kod bolesnika.
Ishodi učenja
Upoznati se sa mehanizmima koji utječu na subjektivni doživljaj boli.
Prepoznati udio objektivnogi subjektivnog doživljaja boli.
Ishodi učenja
Upoznati se sa obrascima komunikacije između medicinskog osoblja I bolesnika.
Upoznati stilove komunikacije I komunikacijske kanale.
Prepoznati značenje komunikacijke između liječnika I bolesnika.
Ishodi učenja
Upoznati se sa značajkama funkcionalnog I disfunkcionalnog tima.
Upoznati se sa značenjem timskog rada u medicine.
Prepoznavati komponente funkcionalnih I disfunkcionalnih radnih timova.
Ishodi učenja
Opisati povezanost i međuovisnost somatskih i psihičkih stanja.
Opisati povijesne odrednice razvoja koncepta o tjelesnom i psihičkom u
nastanku oboljenja.
Opisati doprinose autora poput Alexandera,Selyea i dr. u razvoju
koncepata.
Približiti neuroznanstveni pristup somatskom i psihičkom u nastanku
bolesti.
Objasniti koncept aleksitimije.
Prepoznati i objasniti povezanost somatskih i psihičkih čimbenika u nastaku nekog oboljenja.
Ishodi učenja
Opisati emocionalne reakcije na akutnu i kroničnu bolest.
Upoznati obramene mehanizme koji se najčešće koriste u susteru s bolešću.
Upoznavanje sa simboličkim značenjima određenih bolesti.
Prepoznavanje poslijedica koje stavovi prema oboljenima imaju .
Prepoznati i objasniti značenje stavova prema bolesti.
Prepoznati i opisati anksioznosti.
Opisati načine nošenja sa anksioznošću.
Ishodi učenja
Upoznati značajke odnosa koji pacijent razvoja prema liječniku
i medicinskom osoblju.
Sagledati načine prepoznavanja obrazaca ponašanja i njihovog značenja.
Prepoznati i opisati psihološke reakcije na bolest.
Ishodi učenja
Upoznavanje kontratransfernih odgovora u relaciji sa pacijentima.
Sagledavanje značenja osobnih stavova i motivacije u stvaranju relacija
prema pacijentima.
Upoznavanje sa teškoćama u komunikaciji koji mogu proisteći
iz kontratranfera (komunikacija s obitelji, saopćavanje teških vijesti
i informacija).
Prepoznati osobne stavove i predrasude prema pacijentu i bolesti.
Utvrditi mjesta empatije u relaciji sa pacijentom.
Ishodi učenja
Naglasiti razlike između somatizacije i psihosomatske reakcije.
Upoznati neurobiološke i psihološke mehanizme u razvoju psihosoma.
tske bolesti.
Objasniti somatske simptome kao odraz psihičkog stanja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Kliničke vježbe na raznim klinikama prema rasporedu:
Cilj vježbi je upoznati psihološke komponente različitih bolesti kao i načine kako se bolesnici nose sa svojim oboljenjima.Vježbe se odvijaju na raznim klinikama prema utvrđenom rasporedu. Uz pomoć asistenta student razgovaraju sa bolesnicima sa naglaskom na moguće stresogene čimbenike koji su mogli pridonjeti oboljenju, stresogene čimbenike boravka u bolnici I činjenici same bolesti.
Vježbe se izvode na kirurškoj,internoj klinici,klinici za ginekologiju, klinici za dječje bolesti,za infektivne bolesti,onkološkoj klinici,klinici za dječje bolesti,klinici za dermatologiju,neurološkoj I psihijatrijskoj
klinici te zavodu za paliativnu skrb.
Ishod vježbi je prepoznavanje značaja psihološke komponente oboljenja I upoznavanje Sa spektrom psiholoških reakcija bolenika na bolest,hospitalizaciju I sve ono što bolest donosi.
Očekivane komeptencije su:
- Uspostaviti verbalnu komunikaciju s pacijentom.
- Prepoznati emocionalno stanje pacijenta.
- Prepoznati odnos prema operativnom zahvatu.
- Uočiti znakove straha i tjeskobe
- Prepoznati načine suočavanja sa invaliditetom.
- Prepoznati teškoća u kontaktu s pacijentom.
- Prepoznati psihološki triger u javljanju somatskog oboljenja.
Ishodi učenja
Upoznati izvore i mehanizme tjeskobe te obrasce prezentacije.
Upoznati najćešče obrambene mehanizme koje bolesnici koriste
( projekcija,regresija,negacija,poricanje,idealizacija ).
Upoznati sa mehanizmima disocijativnih reakcija.
Utvrditi osnovne značajke I svrhu depresivnosti I agresivnosti.
Prepoznati tjeskobnost kod bolesnika I načine njenog prevladavanja.
Prepoznati prevadavajuće obramnebe obrasce.
Ishodi učenja
Upoznati se sa mehanizmom reakcije na stres.
Upoznati se sa značajkama stresora I njihovim značenjem za razvoj normalne I patološke reakcije.
Prepoznati udio stresa u razvoju I održanju psihičkog odgovora na bolest kod bolesnika.
Ishodi učenja
Upoznati se sa mehanizmima koji utječu na subjektivni doživljaj boli.
Prepoznati udio objektivnogi subjektivnog doživljaja boli.
Ishodi učenja
Upoznati se sa obrascima komunikacije između medicinskog osoblja I bolesnika.
Upoznati stilove komunikacije I komunikacijske kanale.
Prepoznati značenje komunikacijke između liječnika I bolesnika.
Ishodi učenja
Upoznati se sa značajkama funkcionalnog I disfunkcionalnog tima.
Upoznati se sa značenjem timskog rada u medicine.
Prepoznavati komponente funkcionalnih I disfunkcionalnih radnih timova.