Kolegij
Studiji
Sanitarno inženjerstvoStudijska godina
2ISVU ID
83691ECTS
2
Kolegij “Uvod u znanstveni rad” obvezni je kolegij na II. godini Preddiplomskog sveučilišnog studija sanitarnog inženjerstva koji obuhvaća 15 sati predavanja i 15 sati seminara te omogućuje stjecanje dva (2) ECTS-boda.
- Razumijevanje osnovnih principa znanstvenog istraživanja: Upoznati studente s postupkom znanstvenog mišljenja i zaključivanja.
- Razvijanje vještina pretraživanja i analize znanstvene literature: Naučiti studente kako učinkovito pretraživati znanstvenu/akaemsku literaturu, te procijeniti relevantnost i pouzdanost izvora.
- Pisanje i strukturiranje akademskih radova: Podučiti studente kako napisati akademski rad, uključujući oblikovanje istraživačkog pitanja, izradu hipoteza, prikupljanje i interpretaciju argumenata i dokaza i prezentaciju rezultata.
- Etika u znanstvenom radu: Upoznati studente s etičkim standardima i načelima u znanstvenom istraživanju, uključujući pitanje plagijata, objavljivanje i citiranje, te odgovorno izvještavanje o istraživačkim rezultatima.
- Razvijanje kritičkog mišljenja: Poticati studente na kritičko promišljanje o argumentima i dokazima, te na konstruktivnu kritiku akademskih radova.
- Upoznavanje s procesom recenziranja i objavljivanja: Edukacija o procesima recenzije u znanstvenim časopisima i postupcima objavljivanja znanstvenih i akademskih radova.
- PPT-prezentacije
- Pupovac V. Akademsko pisanje. Rijeka: Sveučilište u Rijeci i Studentski zbor Sveučilišta u Rijeci, 2021. Dostupno na: https://www.akademsko-pisanje.uniri.hr/
- Marušić, Matko, ur. Uvod u znanstveni rad u medicini, 5. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2013.
- Silobrčić, Vlatko. Kako sastaviti, objaviti i ocijeniti znanstveno djelo, 6. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2008.
- Simonić, Ante. Znanost – najveća avantura i izazov ljudskog roda, 3. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2005.
- Kuhn, Thomas S. Struktura znanstvenih revolucija, 2. izdanje, prev. Mirna Zelić. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, 2002.
- Polšek, Darko, ur. Sociologija znanstvene spoznaje: “Strogi program” i “Edinburška škola” u sociologiji znanosti. Rijeka: Hrvatski kulturni dom, 1995.
- Berčić, Boran. Znanost i istina: realizam i instrumentalizam u filozofiji znanosti. Rijeka: Hrvatski kulturni dom, 1995.
- Liessmann, Konrad Paul. Teorija neobrazovanosti: zablude društva znanja, prev. Sead Muhamedagić. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, 2008.
- Polšek, Darko, ur. Vidljiva i nevidljiva akademija: mogućnosti društvene procjene znanosti u Hrvatskoj. Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 1998.
Pohađanje i akstivno sudjelovanje u nastavi
Rješavanje online kvizeva
Izrada seminarskih radova
pridržavanje unaprijed dogovorenih rokova
Izostanak s nastave do 30 % (4 predavanja i 4 seminara) pretpostavlja opravdani razlog i ne može se nadoknaditi (izuzetak je otpusno pismo s liječenja u bolnici). Izostanak veći od 30 %, bez obzira na razloge, podrazumijeva ponovni upis kolegija sljedeće akademske godine. Nije moguće “odbiti” pozitivnu ocjenu ostvarenu na završnom ispitu, već samo postupiti u skladu s člankom 46. Pravilnika o studijima Sveučilišta u Rijeci (student nezadovoljan ocjenjivanjem podnosi u roku od 24 sata pismenu žalbu dekanu).
|
Završna verzija seminarskog rada predstavlja ispit.
Forum – max 10%;
Kvizevi – max 40%:
Vancouverski stil citiranja – 10%;
Oblikovanje sadržaja i argumentirano pisanje – 10%
Prepoznavanje strukture poglavlja – 10%;
Prepoznavanje argumenata – 10%
Izrada seminarskog rada – max 30%
Vršnjačko vrednovanje - 20%
Ukupno = 100
Kolegij “Uvod u znanstveni rad” obvezni je kolegij na II. godini Preddiplomskog sveučilišnog studija sanitarnog inženjerstva koji obuhvaća 15 sati predavanja i 15 sati seminara te omogućuje stjecanje dva (2) ECTS-boda.
- Razumijevanje osnovnih principa znanstvenog istraživanja: Upoznati studente s postupkom znanstvenog mišljenja i zaključivanja.
- Razvijanje vještina pretraživanja i analize znanstvene literature: Naučiti studente kako učinkovito pretraživati znanstvenu/akaemsku literaturu, te procijeniti relevantnost i pouzdanost izvora.
- Pisanje i strukturiranje akademskih radova: Podučiti studente kako napisati akademski rad, uključujući oblikovanje istraživačkog pitanja, izradu hipoteza, prikupljanje i interpretaciju argumenata i dokaza i prezentaciju rezultata.
- Etika u znanstvenom radu: Upoznati studente s etičkim standardima i načelima u znanstvenom istraživanju, uključujući pitanje plagijata, objavljivanje i citiranje, te odgovorno izvještavanje o istraživačkim rezultatima.
- Razvijanje kritičkog mišljenja: Poticati studente na kritičko promišljanje o argumentima i dokazima, te na konstruktivnu kritiku akademskih radova.
- Upoznavanje s procesom recenziranja i objavljivanja: Edukacija o procesima recenzije u znanstvenim časopisima i postupcima objavljivanja znanstvenih i akademskih radova.
- PPT-prezentacije
- Pupovac V. Akademsko pisanje. Rijeka: Sveučilište u Rijeci i Studentski zbor Sveučilišta u Rijeci, 2021. Dostupno na: https://www.akademsko-pisanje.uniri.hr/
- Marušić, Matko, ur. Uvod u znanstveni rad u medicini, 5. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2013.
- Silobrčić, Vlatko. Kako sastaviti, objaviti i ocijeniti znanstveno djelo, 6. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2008.
- Simonić, Ante. Znanost – najveća avantura i izazov ljudskog roda, 3. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2005.
- Kuhn, Thomas S. Struktura znanstvenih revolucija, 2. izdanje, prev. Mirna Zelić. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, 2002.
- Polšek, Darko, ur. Sociologija znanstvene spoznaje: “Strogi program” i “Edinburška škola” u sociologiji znanosti. Rijeka: Hrvatski kulturni dom, 1995.
- Berčić, Boran. Znanost i istina: realizam i instrumentalizam u filozofiji znanosti. Rijeka: Hrvatski kulturni dom, 1995.
- Liessmann, Konrad Paul. Teorija neobrazovanosti: zablude društva znanja, prev. Sead Muhamedagić. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, 2008.
- Polšek, Darko, ur. Vidljiva i nevidljiva akademija: mogućnosti društvene procjene znanosti u Hrvatskoj. Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 1998.
Pohađanje i akstivno sudjelovanje u nastavi
Rješavanje online kvizeva
Izrada seminarskih radova
pridržavanje unaprijed dogovorenih rokova
Izostanak s nastave do 30 % (4 predavanja i 4 seminara) pretpostavlja opravdani razlog i ne može se nadoknaditi (izuzetak je otpusno pismo s liječenja u bolnici). Izostanak veći od 30 %, bez obzira na razloge, podrazumijeva ponovni upis kolegija sljedeće akademske godine. Nije moguće “odbiti” pozitivnu ocjenu ostvarenu na završnom ispitu, već samo postupiti u skladu s člankom 46. Pravilnika o studijima Sveučilišta u Rijeci (student nezadovoljan ocjenjivanjem podnosi u roku od 24 sata pismenu žalbu dekanu).
|
Završna verzija seminarskog rada predstavlja ispit.
Forum – max 10%;
Kvizevi – max 40%:
Vancouverski stil citiranja – 10%;
Oblikovanje sadržaja i argumentirano pisanje – 10%
Prepoznavanje strukture poglavlja – 10%;
Prepoznavanje argumenata – 10%
Izrada seminarskog rada – max 30%
Vršnjačko vrednovanje - 20%
Ukupno = 100
Kolegij “Uvod u znanstveni rad” obvezni je kolegij na II. godini Preddiplomskog sveučilišnog studija sanitarnog inženjerstva koji obuhvaća 15 sati predavanja i 15 sati seminara te omogućuje stjecanje dva (2) ECTS-boda.
- Razumijevanje osnovnih principa znanstvenog istraživanja: Upoznati studente s postupkom znanstvenog mišljenja i zaključivanja.
- Razvijanje vještina pretraživanja i analize znanstvene literature: Naučiti studente kako učinkovito pretraživati znanstvenu/akaemsku literaturu, te procijeniti relevantnost i pouzdanost izvora.
- Pisanje i strukturiranje akademskih radova: Podučiti studente kako napisati akademski rad, uključujući oblikovanje istraživačkog pitanja, izradu hipoteza, prikupljanje i interpretaciju argumenata i dokaza i prezentaciju rezultata.
- Etika u znanstvenom radu: Upoznati studente s etičkim standardima i načelima u znanstvenom istraživanju, uključujući pitanje plagijata, objavljivanje i citiranje, te odgovorno izvještavanje o istraživačkim rezultatima.
- Razvijanje kritičkog mišljenja: Poticati studente na kritičko promišljanje o argumentima i dokazima, te na konstruktivnu kritiku akademskih radova.
- Upoznavanje s procesom recenziranja i objavljivanja: Edukacija o procesima recenzije u znanstvenim časopisima i postupcima objavljivanja znanstvenih i akademskih radova.
- PPT-prezentacije
- Pupovac V. Akademsko pisanje. Rijeka: Sveučilište u Rijeci i Studentski zbor Sveučilišta u Rijeci, 2021. Dostupno na: https://www.akademsko-pisanje.uniri.hr/
- Marušić, Matko, ur. Uvod u znanstveni rad u medicini, 5. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2013.
- Silobrčić, Vlatko. Kako sastaviti, objaviti i ocijeniti znanstveno djelo, 6. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2008.
- Simonić, Ante. Znanost – najveća avantura i izazov ljudskog roda, 3. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2005.
- Kuhn, Thomas S. Struktura znanstvenih revolucija, 2. izdanje, prev. Mirna Zelić. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, 2002.
- Polšek, Darko, ur. Sociologija znanstvene spoznaje: “Strogi program” i “Edinburška škola” u sociologiji znanosti. Rijeka: Hrvatski kulturni dom, 1995.
- Berčić, Boran. Znanost i istina: realizam i instrumentalizam u filozofiji znanosti. Rijeka: Hrvatski kulturni dom, 1995.
- Liessmann, Konrad Paul. Teorija neobrazovanosti: zablude društva znanja, prev. Sead Muhamedagić. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, 2008.
- Polšek, Darko, ur. Vidljiva i nevidljiva akademija: mogućnosti društvene procjene znanosti u Hrvatskoj. Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 1998.
Pohađanje i akstivno sudjelovanje u nastavi
Rješavanje online kvizeva
Izrada seminarskih radova
pridržavanje unaprijed dogovorenih rokova
Izostanak s nastave do 30 % (4 predavanja i 4 seminara) pretpostavlja opravdani razlog i ne može se nadoknaditi (izuzetak je otpusno pismo s liječenja u bolnici). Izostanak veći od 30 %, bez obzira na razloge, podrazumijeva ponovni upis kolegija sljedeće akademske godine. Nije moguće “odbiti” pozitivnu ocjenu ostvarenu na završnom ispitu, već samo postupiti u skladu s člankom 46. Pravilnika o studijima Sveučilišta u Rijeci (student nezadovoljan ocjenjivanjem podnosi u roku od 24 sata pismenu žalbu dekanu).
|
Završna verzija seminarskog rada predstavlja ispit.
Forum – max 10%;
Kvizevi – max 40%:
Vancouverski stil citiranja – 10%;
Oblikovanje sadržaja i argumentirano pisanje – 10%
Prepoznavanje strukture poglavlja – 10%;
Prepoznavanje argumenata – 10%
Izrada seminarskog rada – max 30%
Vršnjačko vrednovanje - 20%
Ukupno = 100
Kolegij “Uvod u znanstveni rad” obvezni je kolegij na II. godini Preddiplomskog sveučilišnog studija sanitarnog inženjerstva koji obuhvaća 15 sati predavanja i 15 sati seminara te omogućuje stjecanje dva (2) ECTS-boda.
- Razumijevanje osnovnih principa znanstvenog istraživanja: Upoznati studente s postupkom znanstvenog mišljenja i zaključivanja.
- Razvijanje vještina pretraživanja i analize znanstvene literature: Naučiti studente kako učinkovito pretraživati znanstvenu/akaemsku literaturu, te procijeniti relevantnost i pouzdanost izvora.
- Pisanje i strukturiranje akademskih radova: Podučiti studente kako napisati akademski rad, uključujući oblikovanje istraživačkog pitanja, izradu hipoteza, prikupljanje i interpretaciju argumenata i dokaza i prezentaciju rezultata.
- Etika u znanstvenom radu: Upoznati studente s etičkim standardima i načelima u znanstvenom istraživanju, uključujući pitanje plagijata, objavljivanje i citiranje, te odgovorno izvještavanje o istraživačkim rezultatima.
- Razvijanje kritičkog mišljenja: Poticati studente na kritičko promišljanje o argumentima i dokazima, te na konstruktivnu kritiku akademskih radova.
- Upoznavanje s procesom recenziranja i objavljivanja: Edukacija o procesima recenzije u znanstvenim časopisima i postupcima objavljivanja znanstvenih i akademskih radova.
- PPT-prezentacije
- Pupovac V. Akademsko pisanje. Rijeka: Sveučilište u Rijeci i Studentski zbor Sveučilišta u Rijeci, 2021. Dostupno na: https://www.akademsko-pisanje.uniri.hr/
- Marušić, Matko, ur. Uvod u znanstveni rad u medicini, 5. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2013.
- Silobrčić, Vlatko. Kako sastaviti, objaviti i ocijeniti znanstveno djelo, 6. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2008.
- Simonić, Ante. Znanost – najveća avantura i izazov ljudskog roda, 3. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada, 2005.
- Kuhn, Thomas S. Struktura znanstvenih revolucija, 2. izdanje, prev. Mirna Zelić. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, 2002.
- Polšek, Darko, ur. Sociologija znanstvene spoznaje: “Strogi program” i “Edinburška škola” u sociologiji znanosti. Rijeka: Hrvatski kulturni dom, 1995.
- Berčić, Boran. Znanost i istina: realizam i instrumentalizam u filozofiji znanosti. Rijeka: Hrvatski kulturni dom, 1995.
- Liessmann, Konrad Paul. Teorija neobrazovanosti: zablude društva znanja, prev. Sead Muhamedagić. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, 2008.
- Polšek, Darko, ur. Vidljiva i nevidljiva akademija: mogućnosti društvene procjene znanosti u Hrvatskoj. Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 1998.
Pohađanje i akstivno sudjelovanje u nastavi
Rješavanje online kvizeva
Izrada seminarskih radova
pridržavanje unaprijed dogovorenih rokova
Izostanak s nastave do 30 % (4 predavanja i 4 seminara) pretpostavlja opravdani razlog i ne može se nadoknaditi (izuzetak je otpusno pismo s liječenja u bolnici). Izostanak veći od 30 %, bez obzira na razloge, podrazumijeva ponovni upis kolegija sljedeće akademske godine. Nije moguće “odbiti” pozitivnu ocjenu ostvarenu na završnom ispitu, već samo postupiti u skladu s člankom 46. Pravilnika o studijima Sveučilišta u Rijeci (student nezadovoljan ocjenjivanjem podnosi u roku od 24 sata pismenu žalbu dekanu).
|
Završna verzija seminarskog rada predstavlja ispit.
Forum – max 10%;
Kvizevi – max 40%:
Vancouverski stil citiranja – 10%;
Oblikovanje sadržaja i argumentirano pisanje – 10%
Prepoznavanje strukture poglavlja – 10%;
Prepoznavanje argumenata – 10%
Izrada seminarskog rada – max 30%
Vršnjačko vrednovanje - 20%
Ukupno = 100
Ishodi učenja
Definirati akademsku zajednicu i pojasniti kako se ostvaruje komunikacija unutar akademske zajednice.
Ishodi učenja
Identificirati osnovne karakteristike znanstvenih publikacija I prepoznati ih u različitim vrstama akademskih publikacija
Ishodi učenja
Razumijevanje važnosti i zakonitosti povijesnog razvitka znanosti, opisati i protumačiti faze razvoja znanosti te posebnosti afirmacije medicine.
Ishodi učenja
Razumjeti koncept znanstvenoistraživačke etike i opisati etičke dvojbe u postupku provedbe i prikupljanju podataka, razumjeti i objasniti važnost pridržavanja etičkih načela u znanstvenoistraživačkom radu
Ishodi učenja
Identificirati sastavne lemente Vancouverskog stila citiranja i razllikovati vrste akademskog rada iz popisa referenci |
Ishodi učenja
kritičko čitanje i vrednovanje akademskih redova kolega studenata; razumijevanje vještina potrebnih za postupak vrednovanja akademskih radova