Kolegij
Studiji
Sanitarno inženjerstvoStudijska godina
3ISVU ID
95176ECTS
6.00
Studenti će biti upoznati s organizacijom i načinom funkcioniranja epidemiološke službe te putovima komunikacije higijensko-epidemioloških odjela s ostalim zdravstvenim timovima, prvenstveno u području ranog uzbunjivanja i prijavljivanja bolesti i stanja, terenskim intervencijama, programima populacijskih probira, uzorkovanju i drugim poslovima suzbijanja i sprečavanja bolesti u populaciji. Upoznat će se s epidemiologijom zaraznih i nezaraznih bolesti, te statističkom obradom podataka u epidemiologiji zaraznih i nezaraznih bolesti.
|
|
Studenti su obvezni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave. U slučaju spriječenosti dolaska na nastavu studenti trebaju imati dokaz o opravdanom razlogu. Za vježbu 1 potrebno je ponijeti bilježnicu, olovku i kalkulator, za vježbe 2-5 kutu.
<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:238; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536869121 1107305727 33554432 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:238; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-469750017 -1073732485 9 0 511 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman",serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->
Prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova (100%), tijekom nastave student može ostvariti 55 bodova (55%), a na završnom ispitu 45 bodova (45%). I. Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 55 bodova): a) usvojeno znanje s testa I (20 bodova): uključuje gradivo P1 – P7, S1 - S4 i V1, datum: 25.11.2024. b) usvojeno znanje s testa II (20 bodova): uključuje gradivo P8 – P11, S5 – S8, datum: 09.1.2025. b) aktivnost i znanje na nastavi (15 bodova) |
II. Završni ispit (45 bodova) |
Završni ispit je usmeni ispit. Završni ispit sastojat će se od tri pitanja koje će se svako bodovati s maksimalno 15 bodova (ukupno maksimalno 45 bodova). Student koji prikupi manje od polovice mogućih bodova na završnom ispitu (23 ili manje bodova), ne može dobiti konačnu ocjenu veću od F (nedovoljan). Studentu koji prikupi 23 i više bodova na završnom ispitu ti bodovi će se pribrojiti bodovima (postocima) prikupljenim tijekom nastave te će se formirati konačna ocjena prema tablici ispod.
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Uvjet za pristupanje završnom ispitu je prikupljenih minimalno 50% (28 bodova) tijekom nastave.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 49,9% ili koji imaju 30% i više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovno upisati naredne akademske godine.
III. Konačna ocjena je zbroj ECTS ocjene ostvarene tijekom nastave i na završnom ispitu, a utvrđuje se na temelju apsolutne raspodjele.
|
Studenti će izabrati predstavnika koji će biti u kontinuiranom kontaktu s voditeljicom kolegija te rješavati eventualne probleme u izvođenju nastave i organizacijske nejasnoće.
Ishodi učenja
Upoznavanje s osnovnim terminima i pojmovima iz epidemiologije: definicija epidemiologije, definicija epidemije, endemije i pandemije, razlika između teorijske i interventne epidemiologije. Razumijevanje povijesnog konteksta u razvoju moderne epidemiologije, prvenstveno razvoja cijepljenja, zdravstvenog nadzora nad ljudskom hranom i vodom za piće te postupaka antisepse. |
Ishodi učenja
Usvajanje temeljnih principa deskriptivne epidemiologije. Razumijevanje epidemioloških varijabli (osoba, mjesto, vrijeme). Izrada epidemijske krivulje. Sezonski i sekularni trendovi. Identifikacija razlike u pokazateljima o morbiditetnoj i mortalitetnoj učestalosti (incidencija, prevalencija, mortalitet, letalitet). Usvajanje znanja o usporedbi podataka populacija različitih (dobnih) struktura. Izbor ispravne metode standardizacije podataka po dobi; direktna i indirektna standardizacija podataka.
Ishodi učenja
Usvajanje definicije i ciljeva analitičke epidemiologije. Sposobnost računanja i interpretacije osnovnih mjera povezanosti (relativni rizik, pripisivi rizik i omjer šansi). Razumijevanje razine dokaza epidemioloških istraživanja te uzročno-posljedične povezanosti. Razumijevanje temeljnih principa analitičkih studija u epidemiologiji: kohortno, slučaj-kontrola i presječno istraživanje. Razlikovanje prednosti i nedostataka različitih epidemioloških studija. Izbor optimalnog dizajna istraživanja ovisno o vrsti epidemiološke problematike, postojećem znanju i prevalenciji istraživanog fenomena.
Ishodi učenja
Mogućnost opisa sustava kretanja informacija u epidemiološkoj službi. Razumijevanje kreiranja interventnih mjera u epidemiologiji. Usvajanje znanja o epidemiološkim zakonitostima u nastanku i širenju HIV infekcije, te mjerama prevencije i protuepidemijskim mjerama. Usvajanje postupka pri profesionalnoj ekspoziciji i profilaksi krvlju prenosivih bolesti.
Ishodi učenja
Usvajanje znanja o epidemiološkim zakonitostima u nastanku i širenju bolesti koje se prenose dišnim putem, njihovom morbiditetu, te upoznavanje s mjerama prevencije i protuepidemijskim mjerama na primjerima bolesti iz ove skupine. |
Ishodi učenja
Usvajanje znanja o vrstama cjepiva, cijepnim antigenima i drugim sastojcima cjepiva, upoznavanje s cjepivima koja se koriste u masovnom programu cijepljenja u Hrvatskoj, poznavanje principa izrade masovnog programa cijepljenja, epidemioloških ciljeva, koji se žele postići u individualnoj i kolektivnoj zaštiti, te rezultata masovnog cijepljenja u zemlji.
Ishodi učenja
Upoznavanje temeljnih epidemioloških zakonitosti u nastanku i pojavljivanju kroničnih masovnih bolesti, faktorima rizika, te mjerama primarne, sekundarne i tercijarne prevencije kroničnih bolesti. Usvajanje znanja o epidemiološkom praćenju kroničnih masovnih bolesti, izvorima informacija i stanju morbiditeta i mortaliteta u Hrvatskoj. Razumijevanje problematike kardiovaskularnih bolest, malignih i dijabetesa: učestalosti, dobne distribucije i mjera prevencije. Razlikovanje promjenjivih i nepromjenjivih čimbenika rizika za nastanak kroničnih bolesti. Razlikovanje učinkovitosti pojedinih preventivnih aktivnosti i razumijevanje problema suzbijanja najčešćih rizičnih faktora za razvoj kroničnih nezaraznih bolesti. |
Ishodi učenja
Upoznavanje s klasičnim spolno prenosivim bolestima, njihovom morbiditetu, trendovima incidencije, dobnoj i spolnoj raspodjeli, te mjerama prevencije.
Ishodi učenja
Upoznavanje s epidemiologijom bolesti koje se prenose putem probavnog sustava, protuepidemijskim mjerama, te usvajanje znanja o poslovima sanitarnih inženjera u terenskom radu, uzorkovanju i protuepidemijskim mjerama. |
Ishodi učenja
Upoznavanje s epidemiologijom bolesti koje se prenose putem probavnog sustava, protuepidemijskim mjerama, te usvajanje znanja o poslovima sanitarnih inženjera u terenskom radu, uzorkovanju i protuepidemijskim mjerama. |
Ishodi učenja
Razumijevanje temeljnih principa suzbijanja i sprečavanja bolesti koje prenose komarci i hitne protuepidemijske mjere (protuepidemijski DDD) kod pojave takve bolesti. |
Ishodi učenja
Usvajanje znanja o epidemiološkim zakonitostima u nastanku i širenju bolesti koje se prenose sa životinja na ljude i prirodno žarišnih bolesti, njihovom morbiditetu, geografskoj rasprostranjenosti, mjerama prevencije i protuepidemijskim mjerama na primjerima bolesti iz ove skupine.
Ishodi učenja
Studenti će uvježbati izračune temeljnih deskriptivnih (incidencija, prevalencija, mortalitet…) i analitičkih pokazatelja (RR, OR). Na vježbu obavezno ponijeti bilježnicu, olovku i kalkulator. |
Ishodi učenja
Studenti će se upoznati sa radom i organizacijom službe za Epidemiologiju te usvojiti znanja i vještine iz područja sustava obaveznog prijavljivanja zaraznih bolesti, unos i obrada prijava zaraznih bolesti u centralni registar, izrada izvješća o kretanju zaraznih bolesti na području koje pokriva HE tim, epidemiološkog anketiranja oboljele osobe od zarazne bolesti. Sudjelovati će u provođenju zdravstvenog nadzora nad određenim zanimanjima: prijem klijenta za sanitarnu knjižicu, vođenje evidencije, uzimanje uzoraka za laboratorijske pretrage, upisivanje laboratorijskih nalaza te izdavanje iskaznice; provođenju zdravstvenog nadzora nad kliconošama: upisivanje pacijenata i njihovih epidemiološki relevantnih podataka u registar kliconoša, izrada prijava kliconoštva sanitarnoj inspekciji; radu cijepne i antirabične ambulante, izradi izvještaja o cijepnom obuhvatu, kao i aktivno sudjelovati u određivanju protuepidemijskih mjera i odlasku na terenski izvid na temelju indikacije.
Ishodi učenja
Detaljno poznavanje Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti i uvažavanje zakonskih obveza u budućem radu |
Ishodi učenja
Upoznavanje s aktivnostima i obvezama u osiguranju sigurnosti hrane (zdravstvena ispravnost i sigurnost hrane, zdravstveni nadzor, zdravstveni odgoj osoba koje rade u proizvodnji ili distribuciji hrane, HACCP).
Ishodi učenja
Razumijevanje prirodnog tijeka zaraznih bolesti. Epidemiološka obrada virusnih hepatitisa. |
Ishodi učenja
Razumijevanje rizika, mjera kontrole, suzbijanja i prevencije hospitalnih infekcija na prikazanim primjerima.
Ishodi učenja
Razumijevanje važnosti ozljeda i nesreća u mortalitetnoj strukturi te usvajanje osnovnih znanja o međusektorskoj prevenciji ovih entiteta. |
Ishodi učenja
Poznavanje postupka u nacionalnim programima za rano otkrivanje raka dojke, debelog crijeva i grlića maternice. |
Ishodi učenja
Razumijevanje temeljnih epidemioloških karakteristika i specifičnosti bjesnoće. Poznavanje problematike cijepljenja i imunoprofilakse protiv bjesnoće.
Ishodi učenja
Razumijevanje temeljnih epidemioloških karakteristika i specifičnosti tuberkuloze. Poznavanje problematike cijepljenja i kemoprofilakse protiv tuberkuloze. Usvajanje postupaka suzbijanja tuberkuloze.
Ishodi učenja
Razumijevanje specifičnosti legionarske bolesti i postupaka za suzbijanje i prevenciju, posebice u javnim objektima.
Ishodi učenja
Na prikazanim recentnim primjerima (poplava u Slavoniji 2014) razumijevanje uloge sanitarnog inženjera u epidemiološkom timu u provođenju protuepidemijskih DDD mjera.