Kolegij
Studiji
Sanitarno inženjerstvoStudijska godina
2ISVU ID
228172ECTS
4
Cilj kolegija je usvajanje osnovnih znanja o životinjama koje uzrokuju i prenose bolesti. Cilj je upoznati studente s građom, biologijom i etiologijom životinja koje imaju javnozdravstveni značaj za čovjeka. Osobiti naglasak je na prepoznavanju bolesti (zoonoza), putevima prijenosa i razvojnim fazama parazita i vektora prijenosnika zaraznih bolesti bitnih za čovjeka. Također je cilj kolegija upoznati studente s metodama suzbijanja uzročnika i prijenosnika tih bolesti. Tijekom kolegija koristit će se raznoliki pristupi učenju i poučavanju s naglaskom na učenje tijekom same nastave kako bi angažman studenata van nastave bio što manji. Koristit će se samostalno učenje i rad u grupi pri čemu će se jasno i unaprijed objasniti cilj i svrha zadatka, odnosno metode izvođenja zadatka. Predviđeno znanje i vještine stjecat će se korištenjem tri oblika nastave, a to su predavanja, seminari i vježbe/praktičan rad. Sadržaj nastavnih jedinica obrađuje se kroz sva tri oblika nastave pa je, za dobar konačni uspjeh studenta iznimno važno prisustvovati cjelokupnoj nastavi.
- B. Richter (1991) Medicinska parasitologija,
- A Asaj (1999) Zdravstvena dezinfekcija
- A Asaj )1999) Deratizacija u praksi
- Chapman & Hall – Medical entomology for students
- Focus on small animal parasitology – Maggie Fisher and John McGarry
- Predavanja, seminari i vježbi
D. Krajcar (2001) Dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija
Studenti su obavezni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave. Student nije izvršio svoje obveze propisane studijskim programom ukoliko je izostao više od 30% nastavnih sati svih oblika nastave (predavanje, seminari) prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci. Prema preporuci Sveučilišta student može odbiti pozitivnu ocjenu na ispitu ali pri tome mora potpisati obrazac kojim prihvaća nedovoljnu ocjenu uz iskorišten jedan od tri moguća izlaska na ispit. Kolokvij je također moguće ponavljati ali će termin popravnog kolokvija biti nakon prvog ispitnog roka.
Studenti koji mogu pristupiti završnom ispitu su oni studenti koji od maksimalnih 70 ocjenskih bodova koje je moguće ostvariti tijekom nastave mora sakupiti minimun 50% i više ocjenskih bodova od ocjenskih bodova koje je bilo moguće steći tijekom nastave kroz oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja studenata sukladno pravilniku i/ili studijskom programu sastavnice.
Tijekom nastave održat će se 1 obvezni test, te na kraju nastave usmeni ispit kao završni ispit. Uvjet pristupanja usmenom ispitu je uspješno položen pismeni kolokvij
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja: Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci). Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
Ocjenske bodove (maksimalno 70 bodova) student tijekom nastave stječe na slijedeći način:
VJEŽBE (do 10 bodova) – prag prolaza na vježbama je 50% a bodovi ispod praga se ne daju. |
Dodjeljivanje ocjenkih bodova vježbi | |
pripremljenost za vježbu | 3 |
zalaganje na vježbi / organiziranost u radu | 3 |
uspješnost rasprave | 4 |
S V E U K U P N O | 10 |
SEMINAR
Svaki student ima obavezu samostalno izraditi jedan seminarski zadatak na dogovorenu temu, u kojem će predstaviti i analizirati određeni problem. Za pisanje i izlaganje seminarskog rada student stječe maksimalno 20 bodova.
Kriteriji za dodjeljivanje ocjenkih bodova seminara | |
Angažiranost studenta u prikupljanju i način iznošenja informacija | 5 |
Pisanje seminarskog rada, izvornost seminarskog rada | 5 |
Uključenost u analizu problema, donošenje zaključaka i njihova povezanost | 5 |
Način prezentacije | 5 |
UKUPNO | 20 |
OBVEZNI PISMENI KOLOKVIJ (do 40 bodova) – prag prolaza na kolokviju je 50% a bodovi za riješen test ispod praga se ne daju.
II. Završni ispit (do 30 bodova)
|
Završni ispit je usmeni i boduje se s maksimalno 30 ocjenskih bodova. Bodovi na završnom ispitu dobivaju se kada student uspješno odgovori na najmanje 50% postavljenih pitanja.
Vrednovanje završnog ispita | |
Bodovanje točnih odgovora na završnom ispitu | Ocjenski bodovi |
Točan odgovor na 90-100% postavljenih pitanja | 27-30 |
Točan odgovor na 75-89,9% postavljenih pitanja | 23-26 |
Točan odgovor na 60-74,9% postavljenih pitanja | 19-22 |
Točan odgovor na 50-59,9% postavljenih pitanja | 15-18 |
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
III. Konačna ocjena je zbroj ECTS ocjene ostvarene tijekom nastave i na završnom ispitu:
|
Obvezni pismeni kolokvij održat će se 14.03.2025. godine.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Upoznati se s ciljem kolegija životinje koje prenose bolesti i njihovo suzbijanje. Podjela seminara, određivanje načina pisanja seminara, utvrđivanje redoslijeda i termina održavanja seminara. Upoznati se i usvojiti znanje o osnovnim metodama suzbijanja životinja koje prenose bolesti.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Upoznati se sa glavnim tipovima kopnenih bioma i njihovim klimatskim prilikama. Steći znanja o osnovnim ekološkim i epidemiološkim pojmovima te utjecaju čovjeka na prirodne ekosustave. Upoznati se i usvojiti znanja o osnovnoj medicinskoj klasifikaciji, taksonomiji i nomenklaturi živih organizama.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Studenti će moći objasniti uzroke i mehanizamae klimatskih promjena, razlikovati vremenske i klimatske promjene, moći identificirati i opisati glavne ljudske aktivnosti koje doprinose klimatskim promjenama, kao što su industrija, poljoprivreda, promet i deforestacija. Opisati glavne posljedice klimatskih promjena na okoliš, uključujući porast razine mora, promjene u ekosustavima i učestalost ekstremnih vremenskih događaja.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Steći znanja o klasifikaciji višestaničnih beskralješnjaka iz koljena Platyhelminthes (plosnati crvi, metilji i trakavice) te koljena Nematodes (valjkasti crvi, oblići ili gliste). Upoznati se i usvojiti znanja o općoj morfologiji i biologiji helminata, životnom ciklusu, razmnožavanju te mijenom tvari plosnatih i valjkastih crva. Steći znanja o patogenosti i bolestima koje izazivaju pripadnici koljena Platyhelminthes i Nematodes, osnovama liječenja.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Steći znanja o klasifikaciji zdravstveno značajnim pripadnicima carstva Animalia - insektima, podrazredima Apterygota (bezkrilni) i Pterygota (krilatim). Upoznati se i usvojiti znanja o insektima molestanitima, vektorima zaraznih bolesti te ekonomskim štetnicima, kao i osnovama liječenja te načinu suzbijanja uzročnika tih bolesti.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Steći znanja o klasifikaciji pripadnika carstva Animalia te razredu dvonožnih kralježnjaka ptica koja legu jaja. Upoznati se i usvojiti znanja bolestima koje prenose ptice (ornitoze: klamidoze-psitakoze, salmoneloze, kampilobakterioze, ptičja gripa) i osnovama liječenja. Steći znanja o nadzoru nad pticama te metodama zaštite od istih.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Steći znanja o sredstvima prirodnog ili sintetskog podrijetla iz skupine pesticida koja se upotrebljavaju kao sredstva za odbijanje insekta a time i samnjenje mogućnosti prijenosa zaraznih bolesti. Upoznati se i usvojiti znanja o sredstvima koja se upotrebljavaju kao atraktanti pojedini vrsta insekata kao pomoć pri nadzoru ili monitoringu prijenosnika zaraznih bolesti. |
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Steći znanja o klasifikaciji životinja koje svojim ubodom ili dodirom mogu izazvati alergijske reakcije na koži ili organskom sustavu čovjeka. Upoznati se i usvojiti znanja o redu opnokrilaca (pčela, bumbar, osa, stršljen, mrav, termit) i smetnjama koje može izazvati njihov ubod, načinima suzbijanja i nadzora nad njima. Steći znanja o svim važnijim pripadnicima reda paučnjaka (Arachnidae).
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Usvojiti znanja o fanerotoksičnim, kriptotoksičnim životinjama i onim koji spadaju u skupinu između ove dvije navedene. Steći znanja o fitoplanktonskim organizmima dinoflagelatima, žarnjacima, te pojedinim vrstama riba, školjaka, pauka, štipavaca te kornjaša koji svojim otrovom mogu izazvati promjene na koži ili organskim sustavima kod čovjeka. Usvojiti osnovna znanja o nadzoru i suzbijanju ovih životinja
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Usvojiti znanja o zaraznim bolestima koje se javljaju u epidemijskom obliku ili se nakon vremenske stanke remisije ponovno javljaju u pravilnim ili nepravilnim vremenskim intervalima. Steći znanja o bolestima koje prenose te nadzoru i metodama suzbijanja istih.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Steći znanja o zakonskoj regulativi koja uređuje i propisuje minimalno potrebne mjere za preventivnu i obveznu preventivnu dezinfekciju, dezinsekciju i deratizaciju te izradi programa. Usvojiti znanja o prvedbama mjera deratizacije u općinama i gradovima sa svim specifičnostima na terenu.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Upoznati se i usvojiti znanja o provedbi mjera deratizacije u romskim naseljima sa svim specifičnostima na terenu.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Steći znanja o postupcima suzbijanja mikroorganizama, insekata (njihovih razvojnih oblika) i glodavaca plinovima. Upoznati se i usvojiti znanja o fizikalnim svojstima plinova bitnih za suzbijanje vektora zaraznih bolesti, metodama primjene fumiganata, uporabi specifične zaštitne opreme te vremenu ekpozicije.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Steći znanja o metodama koje se koriste za smanjenje populacije komaraca, biološkim i kemijskim metodama (larvicidnim, adulticidnim), metodama aplikacije kemijskih sredstava, isplativosti i učinkovitosti provedbe. Kao i metodama suzbijanja stjenica. Upoznati se sa preventivnim postupcima koji pomažu u smanjenju populacije komaraca te ulozi svakog pojedinca u društvu. Steći znanja o preventivnim metodama spriječavanja razvoja populacije muha i žohara, monitoringu (utvrđivanju prisutnosti) istih u prostorima za promet namirnicama.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Upoznati se sa metodama suzbijanja insekata i glodavaca u objektima s osjetljivom populacijom, vremenu i načinu aplikacije kemijskih sredstava te specifičnostima provedbe na terenu.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Steći znanja o klasifikaciji jednostaničnih eukariotskih organizama iz nekih koljena carstva Protista. Upoznati se sa životnim ciklusom, morfologijom, načinom razmnožavanja te mijenom tvari Protozoa. Steći znanja o patogenosti i bolestima koje izazivaju pripadnici carstva Protista, osnovama liječenja i suzbijanja ovih parazita. Carstvo Protista: koljeno Sarcomastigophora, Apicomplexa te Ciliophora.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Studenti se upoznaju sa sredstvima, metodama i načinima suzbijanja životinja koje prenose
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Studenti se upoznaju s uzorkovanjem komaraca i drugih insekte zbog utvrđivanja rizika i vrste pojave određenih bolesti.
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Upoznati se sa sa izradom operativnog plana bolnica, dječijih vrtića i škola
Ishodi učenja
Ishodi učenja: Studenti se upoznaje sa radom na terenu. Pripremom radnog materijala za uzorkovanje razvojnih oblika komaraca.
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
- suradnja s ostalim kolegama i rad u skupini (timski rad).
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
- suradnja s ostalim kolegama i rad u skupini (timski rad).
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
- suradnja s ostalim kolegama i rad u skupini (timski rad).
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
- suradnja s ostalim kolegama i rad u skupini (timski rad).
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
- suradnja s ostalim kolegama i rad u skupini (timski rad).
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
- suradnja s ostalim kolegama i rad u skupini (timski rad).
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
- suradnja s ostalim kolegama i rad u skupini (timski rad).
Ishodi učenja
Seminarski rad predstavlja samostalnu obradu dobivene teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijsko i praktično znanje kao i sposobnost samostalnog služenja aktualnom domaćom i stranom literaturom u pismenoj obradi. Naglasak je na javnozdravstvenom značaju, načinu prijenosa bolesti, osnovama liječenja i metodama suzbijanja vektora te zarazne bolesti.
Ciljevi su izrade seminarskoga rada:
- proširenje i produbljivanje znanja iz sadržaja nastavnog programa,
- unaprijeđenje vlastitih sposobnosti učenja i izlaganja (usmeni način prezentacije seminarskog rada)
- stjecanje iskustva u pisanju stručnih radova
- umijeće korištenja i kritičkog osvrta na literaturu
- suradnja s ostalim kolegama i rad u skupini (timski rad).