Kolegij
Studiji
Sanitarno inženjerstvoStudijska godina
2ISVU ID
228167ECTS
2.5
Kolegij Sustav upravljanja kvalitetom je obvezni kolegij na drugoj godini diplomskog Sveučilišnog studija Sanitarnog inženjerstva i sastoji se od 25 sati predavanja i 3 sata seminara i 2 sata vježbi, ukupno 30 sati (2,5 ECTS). Kolegij se izvodi u prostorijama Nastavnog ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO Primorsko-goranske županije (NZZJZ PGŽ).
Cilj je kolegija upoznavanje s načinom usvajanja novog pristupa i filozofije upravljanja kvalitetom sukladno zahtjevima međunarodnih ISO standarda kvalitete. Studente se upoznaje s različitim standardima kvalitete koji su primjenjivi te koji se temeljem strateške odluke ili zakonske odredbe implementiraju u rad organizacijskih jedinica zdravstvenih ustanova uključujući i jedinice Zavoda za javno zdravstvo PGŽ. Težište je stavljeno na tumačenje i upoznavanje studenata sa zahtjevima međunarodnih ISO normi za akreditaciju i certifikaciju te načinom dokumentiranosti sustava kvalitete i njihovom implementacijom u radu.
- Predavanja pripremljena za kolegij
- Injac, N: Mala enciklopedija kvalitete - Upoznajmo normu ISO 9000 (I.dio) OSKAR, Zagreb 2002.
- Injac, N.: Mala enciklopedija kvalitete – Informacije; dokumentacija; auditi (II.dio) OSKAR, Zagreb 2002.
- Injac, N.: Mala enciklopedija kvalitete – Moderna povijest kvalitete (III.dio) OSKAR, Zagreb, 2001.
- Injac, N.: Mala enciklopedija kvalitete – Okoliš i njegova zaštita (IV.dio) OSKAR, Zagreb, 2004.
- Injac, N.: Mala enciklopedija kvalitete – Troškovi kvalitete (V.dio) OSKAR, Zagreb, 2004.
- Štajdohar – Pađen O.: Plivati s ISO – om i ostati živ. HDK, Zagreb, 2009.
- HRN EN ISO 9000:2015 Sustavi upravljanja kvalitetom – Temeljna načela i terminološki rječnik (ISO 9000:2015; EN ISO 9000:2015
- HRN EN ISO 9001:2015 Sustavi upravljanja kvalitetom – Zahtjevi (ISO 9001:2015; EN ISO 9001:2015)
- HRN EN ISO 9004:2018 Upravljanje u svrhu trajne uspješnosti organizacije – Pristup upravljanju kvalitetom ( ISO 9004:2009; EN ISO 9004:2009)
- HRN EN ISO/IEC 17000:2007 Ocjenjivanje sukladnosti – Riječnik i opća načela (ISO/IEC 17000:2004; EN ISO/IEC 17000:2004)
- HRN EN ISO/IEC 17025:2017 Opći zahtjevi za osposobljenost ispitnih i umjernih laboratorija (ISO/IEC 17025:2017; EN ISO/IEC 17025:2017)
- HRN EN 31010 Upravljanje rizikom – Metode procjene rizika (IEC/ISO 31010:2009; EN 31010:2010)
- HRN ISO 10006 Sustavi upravljanja kvalitetom – Smjernice za upravljanje kvalitetom u projektima (ISO 10006:2003)
- HRN EN ISO 14001:2015 Sustavi upravljanja okolišem – Zahtjevi s uputama za uporabu (ISO 14001:2015; EN ISO 14001:2015)
- HRN EN ISO 14020:2001 Znakovi i izjave zaštite okolišem – Opća načela (ISO 14020:2000; EN ISO 14020:2001)
- HRN EN ISO 15189:2012 Medicinski laboratoriji – Zahtjevi za kvalitetu i osposobljenost (ISO 15189:2012; EN ISO 15189:2012)
- Baković, T., Dužević, I.: Integrirani sustavi upravljanja, Ekonomski fakultet Zagreb, 2014.
- Goetsch, D.L., Stanley, B.D.: Quality management for organizational excellence: Introduction to Total Quality, Sixth Edition, Pearson Education, New Jersey, 2010.
- Juran, J.M., Gryna, F.M.: Planiranje i analiza kvalitete, Mate naklada, Zagreb, 1999.
- Lazibat, T.: Upravljanje kvalitetom, Znanstvena knjiga, Zagreb, 2009.
- Procesno orijentirani sustavi upravljanja kvalitetom i interni audit, OSKAR, 2006.
- Primjena sustava upravljanja kvalitetom, OSKAR, 2006.
Studenti su obvezni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave.
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenom na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci 12.06.2018.godine).
Rad studenata se vrednuje i ocjenjuje tijekom izvođenja nastave te na završnom usmenom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 50 bodova, te na završnom usmenom ispitu 50 bodova.
Ocjenjivanje studenata vrši se primjenom ECTS (A-F) i brojčanog sustava (1-5). Ocjenjivanje u ECTS sustavu izvodi se prema kriteriju ocjenjivanja iz Odluke o izmjenama i dopunama pravilnika o studijima Sveučilišta u Rijeci, članak 29.
Aktivnost | Udio ECTS bodova | Ishodi učenja | Aktivnost studenata | Metode procjenjivanja | Max.br.ocjenskih bodova |
Seminarski rad |
0,5 |
P1-P10 V1-V2 |
Izrada i izlaganje rada | Izrada seminarskog rada i umijeće izlaganja | 5 |
Praktični rad | 0,5 | P2 V1-V2 | Pismene vježbe | Izrada zadataka | 5 |
Kontinuirana provjera znanja (kolokvij) |
1 |
P1-P10 V1-V2 |
1 kolokvij | Bodovi na međuispitu se pretvaraju u ocjenske bodove | 40 |
Završni ispit | 0,5 | P, V | Usmeni ispit | Odgovori se boduju | 50 |
UKUPNO | 2,5 |
|
|
| 100 |
Nastava je organizirana u obliku predavanja (25 sati) seminara (3) i vježbi (2 sati), ukupno 30 sati (2,5 ETSC). Oba oblika nastave su obvezatna. Student može polagati ispit najviše 4 puta u jednoj akademskoj godini s tim da su ispitni rokovi organizirani tako da je prvi ispitni rok neposredno nakon održane nastave a ostali u travnju, srpnju i rujnu. Od maksimalnih 50 ocjenskih bodova koje je moguće ostvariti tijekom nastave, studenti moraju sakupiti minimalno 50% i više ocjenskih bodova od ocjenskih bodova koje je bilo moguće steći tijekom nastave kroz oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja studenata sukladno pravilniku i/ili studijskom programu sastavnice, kako bi mogli pristupiti završnom ispitu. Studenti koji su tijekom nastave ostvarili od 0 do 49,9% ocjenskih bodova od ocjenskih bodova koje je bilo moguće steći tijekom nastave kroz oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja studenata sukladno pravilniku i/ili studijskom programu sastavnice ocjenjuju se ocjenom F (neuspješan), ne mogu steći ECTS bodove i moraju ponovo upisati predmet. Ocjenske bodove studenti stječu aktivnim sudjelovanjem u nastavi, izvršavanjem postavljenih zadataka te izlascima na ispit, kako slijedi: I. Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 50 bodova): a) samostalni rad - seminar i izlaganje (5 bodova) b) vježbe (5 bodova) c) obvezni kolokvij (40 bodova) Bodovanje će se obavljati na slijedeći način: a) Samostalni rad - seminar i izlaganje (5 bodova) U sklopu samostalnog rada, studenti izrađuju seminarski rad na dodijeljenu im temu. Ovisno o načinu prezentacije, količini i kvaliteti obrađenog i iznesenog gradiva, svaki student dobije određeni broj bodova, na slijedeći način:
b) Vježbe (5 bodova) Vježbe se sastoje od dva zadatka, u sklopu kojih se od studenata zahtjeva timski rad na kreiranju primjera dokumenta SK, te savladavanju prikaza procesa rada dijagramom tijeka. Kriterij za bodovanje vježbi je slijedeći:
c) Obvezni kolokvij (40 bodova) Svi su studenti obvezni pristupiti kolokviju, čime stječu maksimalno 40 bodova. Kolokvij se izvodi u prostorima Nastavnog ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO PGŽ. Pismeni kolokvij piše se nakon odslušanog gradiva predavanja i vježbi i sastoji se od 20 pitanja. Kolokvijem se ocjenjuje usvojeno znanje i vještina svakog studenta i ocjenjuje bodovima (pretvaranjem bodova na kolokviju u ocjenske bodove) na slijedeći način:
Završni ispit (ukupno 50 ocjenskih bodova) Tko može pristupiti završnom ispitu: Studenti koji su tijekom nastave ostvarili više od 50 % ocjenskih bodova obavezno pristupaju završnom ispitu na kojem mogu ostvariti maksimalno 50 bodova. Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
Ukoliko student opravdano ili neopravdano izostane s više od 30% nastave ne može nastaviti praćenje kolegija i gubi mogućnost izlaska na završni ispit.Time je prikupio 0 ECTS bodova i ocijenjen je ocjenom F.
Završni ispit je usmeni ispit. Nosi 50 ocjenskih bodova. Za prolaz na završnom ispitu i konačno ocjenjivanje (uključujući pribrajanje prethodno ostvarenih ocjenskih bodova tijekom nastave), student na završnom ispitu mora biti pozitivno ocijenjen i ostvariti minimum od 25 bodova (50%).
Ocjenjivanje u ECTS sustavu vrši se apsolutnom raspodjelom, odnosno na temelju konačnog postignuća, te se ocjene prevode u brojčani sustav na sljedeći način:
|
Ishodi učenja
Ishodi učenja:
Upoznati se s ciljem kolegija Sustav upravljanja kvalitetom te upoznati zahtjeve sustava kvalitete i značaj njihove provedbe.
Ishodi učenja
Ishodi učenja:
Način kreiranja i izrada dokumenata SUK sukladno zahtjevima međunarodnih normi i upoznavanje s osnovnom piramidalnom strukturom dokumenata SUK-e.
Ishodi učenja
Ishodi učenja:
Upoznati tehničke zahtjeve i način njihove implementacije u radu ispitnih laboratorija za kontrolu hrane, voda, uzorkovanje voda, vanjskog zraka, eluata otpada, predmeta opće uporabe, emisije onečišćujućih tvari u zrak i mikrobiološke čistoće objekata
Ishodi učenja
Ishodi učenja:
Upoznavanje i primjena zahtjeva tehničke norme ISO 15189 – kompatibilnost sa zahtjevima normi ISO/IEC 17025 i ISO 9001
Znati i primijeniti zahtjeve norme za humani materijal temeljem norme ISO 15189 .
Ishodi učenja
Ishodi učenja:
Usvojiti znanje i vještine u primjeni zahtjeva temeljem norme ISO 90001 i integrirati zahtjeve norme ISO 31010 sa navedenim normama.
Znati dokumentirati i implementirati zahtjeve integriranih sustava.
Ishodi učenja
Ishodi učenja:
Upoznati se sa osnovnim zahtjevima zaštite okoliša te načinom pravilnog upravljanja i zbrinjavanja otpada.
Upoznati se sa međuodnosom organizacije i okruženja.
Upoznati način integracije s normom ISO 9001.
Ishodi učenja
Ishodi učenja:
Usvojiti osnovne zahtjeve i upoznati se sa važnošću primjene sigurnog način rada.
Upoznati način integracije s normom ISO 9001.
Znati dokumentirati navedeni sustav.
Ishodi učenja
Ishodi učenja:
Poznavanje i usvajanje načela upravljanja rizicima prema normi ISO 31010.
Integracija s normom ISO 9001.
Važnost upravljanja rizicima u svakodnevnom poslovanju te integracija s drugim normama u cilju postizanja TQM.
Ishodi učenja
Ishodi učenja:
Usvojiti princip definiranja ciljeva prema SMART metodologiji.
Upoznavanje sa općim i specifičnim ciljevima i povezanost s procjenom rizika i upravljanje rizicima.
Upoznati se sa važnošću provođenja poboljšanja u svakodnevnom radu.
Ishodi učenja
Ishodi učenja:
Znati prepoznati kriterije za klasifikaciju troškova, podjelu troškova te bitne odrednice troškova kvalitete.
Raspoznavati troškove kvalitete i nekvalitete
Ishodi učenja
Prije pristupa vježbama, studenti su upoznati s teorijskim postavkama SUK temeljem čega se od njih zahtijeva da samostalno, u timu kreiraju način izrade dokumenata SUK.
Obrađuju se osnovni procesi rada organizacijskih jedinica, temeljem grafičkog prikaza (dijagram tijeka).
Ishodi učenja
Prije pristupa vježbama, studenti su upoznati s teorijskim postavkama SUK temeljem čega se od njih zahtijeva da samostalno, u timu kreiraju način izrade dokumenata SUK.
Obrađuju se osnovni procesi rada organizacijskih jedinica, temeljem grafičkog prikaza (dijagram tijeka).
Ishodi učenja
Seminarska nastava se izvodi tako da se studente podijeli u grupe te obrađuju jedan od navedenih naslova na način da samostalno istraže dobivenu temu, te ju pismeno obrade i prezentiraju na nastavi.
Ishodi učenja
Seminarska nastava se izvodi tako da se studente podijeli u grupe te obrađuju jedan od navedenih naslova na način da samostalno istraže dobivenu temu, te ju pismeno obrade i prezentiraju na nastavi.
Ishodi učenja
Seminarska nastava se izvodi tako da se studente podijeli u grupe te obrađuju jedan od navedenih naslova na način da samostalno istraže dobivenu temu, te ju pismeno obrade i prezentiraju na nastavi.