Kolegij
Kolegij “Uvod u medicinu i povijest medicine” obvezni je kolegij na I. godini Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija medicine koji obuhvaća 24 sata predavanja i omogućuje stjecanje 2 ECTS-boda.
Kolegij pomaže studentima da steknu uvid u zakonitosti postupnog razvitka medicine kao znanosti te ovladaju osnovnom stručnom terminolgijom. Temeljne cjeline pokrivene predavanjima su:
|
|
Muzur A. Nezavršena povijest medicine u Rijeci; Medicinski fakultet/HZDzPZK/Kvarner, Rijeka, 2013. |
redovito pohađanje nastave (max 10 % bodova), pisani seminarski rad na temu po izboru s popisa tema koji će biti prezentiran na jednom od prvih satova (max 30 %), parcijalni ispit iz gradiva „Uvoda u medicinu“ (max 30 %) i završni ispit (max 30 %) |
|
Izostanak s nastave do 30 % pretpostavlja opravdani razlog, ne zahtijeva dodatno opravdanje i ne može se nadoknaditi (izuzetak je otpusno pismo s liječenja u bolnici). Izostanak veći od 30 %, bez obzira na razloge, onemogućuje studentu/studentici izlazak na ispit i podrazumijeva ponovni upis kolegija sljedeće akademske godine. Elementi koji se uzimaju u obzir pri ocjenjivanju pisanog seminarskog rada: kvaliteta obrade teme (struktura, zanimljivost, stil, točnost i dr.: max. 20/30 bodova), forma predanog materijala (max. 5/30 bodova) i korištena literatura (max. 5/30 bodova). Svaki otkriveni pokušaj nelegitimnog prisvajanja tuđeg rada (plagiranje; copy-paste bez primjerenog citata) bit će tretiran kao teža povreda obveza u skladu s člankom 3. Pravilnika o stegovnoj odgovornosti studenata/studentica Medicinskog fakulteta i odgovarajuće sankcioniran. Nije moguće “odbiti” pozitivnu ocjenu ostvarenu kao zbroj bodova iz ovog kolegija, već samo postupiti u skladu s člankom 46. Pravilnika o studijima Sveučilišta u Rijeci (student nezadovoljan ocjenjivanjem podnosi u roku od 24 sata pismenu žalbu dekanu). U izvođenju nastave sudjeluju i doc. dr. sc. Igor Eterović, dr. sc. Robert Doričić, asistent Toni Buterin, kao i, povremeno, vanjski gostujući predavači. |
Ishodi učenja
Objasniti etimologiju temeljnih medicinskih pojmova.
Uočiti bitne komponente različitih definicija medicine.
Odrediti podjelu medicine i navesti njene komponente.
Definirati medicinu sadržajno i metodološki.
Ishodi učenja
Usporediti prakse oficijelne i narodne medicine.
Razlikovati liječništvo od nadriliječništva.
Ishodi učenja
Prepoznati odlike dobrog liječnika i dobrog studenta medicine.
Vrednovati motive odabira medicine kao zanimanja.
Razlikovati tipove liječnika i navesti stereotipska shvaćanja liječnika.
Ishodi učenja
Razlikovati vrste medicinskih učilišta.
Usporediti rad medicinskih učilišta u RH i SAD-u.
Opisati načine vrednovanja i rangiranja sveučilišta.
Povezati ambicije i praktična postignuća načela Bolonjske deklaracije
Prepoznati elemente kvalitetnog studiranja.
Ishodi učenja
Uočiti bitne komponente različitih definicija zdravlja i bolesti.
Prepoznati aktualnost „deset točaka“ Andrije Štampara.
Razlikovati razine zdravstvene zaštite.
Ishodi učenja
Obrazložiti zašto se vrijedi baviti poviješću medicine.
Povezati razvitak medicine u Rijeci s postignućima medicine u regiji.
Definirati predmet bavljenja povijesti medicine.
Ishodi učenja
Dati primjer danas priusutnih praksi drevne magijske medicine.
Navesti bitne odrednice mezopotamijske medicine.
Usporediti ugled liječnika u povijesti s onim današnjim.
Ishodi učenja
Navesti neke od najstarijih prikaza medicinske tematike (poliomijelitis, inkubacija, onanija, obrezanje) kao izvora za povijest medicine.
Ishodi učenja
Razlikovati i objasniti razlike u prehrambenim navikama Židova i Muslimana.
Objasniti neke od tradicionalnih indijskih medicinskih doktrina.
Ishodi učenja
Navesti bitne odrednice starorimske medicine, napose Galenovo nasljeđe.
Opisati odrednice medicine srednjovjekovnog islamskog svijeta.
Ishodi učenja
Opisati početke liječništva na hrvatskom tlu.
Uočiti karakter i opseg najvećih srednjovjekovnih epidemija.
Opisati fenomen svetaca-zaštitnika od bolesti i navesti nekoliko primjera.
Ishodi učenja
Objasniti početke i povijesni značaj postupka transfuzije krvi.
Izdvojiti odrednice renesansne medicine.
Prepoznati i objasniti revolucionarnost Andrije Vezala u povijesti medicine.
Definirati alkemiju.
Ishodi učenja
Prepoznati povijesno značenje “uvoza” nekih bolesti iz Novog svijeta.
Povezivati razvoj prirodnih znanosti s razvojem medicine.
Navesti i ukratko opisati glavne događaje za razvitak medicine u XVIII. stoljeću.
Ishodi učenja
Prepoznati značenje i revolucionarnost istaknutih liječnika XIX. stoljeća (L. Pasteur, R. Koch, I. P. Semmelweiss, J. Lister, A. Grossich).
Ishodi učenja
Objasniti razvoj tretiranja boli i povijesni razvoj anestezije.
Opisati zloporabu medicine u doba nacizma.
Prepoznati ključne točke u pojavi i razvoju transplantacijske medicine.
Ishodi učenja
Navesti neke od prvih liječnika na riječkom području.
Uočiti mjesto i ulogu G. B. Cambierija.
Ishodi učenja
Navesti neke od prvih ljekarnika i zubara na riječkom području.
Vrednovati mjesto i ulogu A. F. Giacicha u ravoju pomorske medicine.
Navesti osnovne medicinske doprinose iz rada i djelovanja P. Salchera i G. Cattija.
Ishodi učenja
Ukratko opisati nastanak i povijesni razvoj Medicinskog fakulteta.
Izdvojiti i obrazložiti značenje istaknutih ličnosti u povijesti Medicinskog fakulteta (V. Rukavina, V. Frančišković, S. Novak).
Ishodi učenja
Objasniti etimologiju temeljnih medicinskih pojmova.
Uočiti bitne komponente različitih definicija medicine.
Odrediti podjelu medicine i navesti njene komponente.
Definirati medicinu sadržajno i metodološki.
Ishodi učenja
Usporediti prakse oficijelne i narodne medicine.
Razlikovati liječništvo od nadriliječništva.
Ishodi učenja
Prepoznati odlike dobrog liječnika i dobrog studenta medicine.
Vrednovati motive odabira medicine kao zanimanja.
Razlikovati tipove liječnika i navesti stereotipska shvaćanja liječnika.
Ishodi učenja
Razlikovati vrste medicinskih učilišta.
Usporediti rad medicinskih učilišta u RH i SAD-u.
Opisati načine vrednovanja i rangiranja sveučilišta.
Povezati ambicije i praktična postignuća načela Bolonjske deklaracije
Prepoznati elemente kvalitetnog studiranja.
Ishodi učenja
Uočiti bitne komponente različitih definicija zdravlja i bolesti.
Prepoznati aktualnost „deset točaka“ Andrije Štampara.
Razlikovati razine zdravstvene zaštite.
Ishodi učenja
Obrazložiti zašto se vrijedi baviti poviješću medicine.
Povezati razvitak medicine u Rijeci s postignućima medicine u regiji.
Definirati predmet bavljenja povijesti medicine.
Ishodi učenja
Dati primjer danas priusutnih praksi drevne magijske medicine.
Navesti bitne odrednice mezopotamijske medicine.
Usporediti ugled liječnika u povijesti s onim današnjim.
Ishodi učenja
Navesti neke od najstarijih prikaza medicinske tematike (poliomijelitis, inkubacija, onanija, obrezanje) kao izvora za povijest medicine.
Ishodi učenja
Razlikovati i objasniti razlike u prehrambenim navikama Židova i Muslimana.
Objasniti neke od tradicionalnih indijskih medicinskih doktrina.
Ishodi učenja
Navesti bitne odrednice starorimske medicine, napose Galenovo nasljeđe.
Opisati odrednice medicine srednjovjekovnog islamskog svijeta.
Ishodi učenja
Opisati početke liječništva na hrvatskom tlu.
Uočiti karakter i opseg najvećih srednjovjekovnih epidemija.
Opisati fenomen svetaca-zaštitnika od bolesti i navesti nekoliko primjera.
Ishodi učenja
Objasniti početke i povijesni značaj postupka transfuzije krvi.
Izdvojiti odrednice renesansne medicine.
Prepoznati i objasniti revolucionarnost Andrije Vezala u povijesti medicine.
Definirati alkemiju.
Ishodi učenja
Prepoznati povijesno značenje “uvoza” nekih bolesti iz Novog svijeta.
Povezivati razvoj prirodnih znanosti s razvojem medicine.
Navesti i ukratko opisati glavne događaje za razvitak medicine u XVIII. stoljeću.
Ishodi učenja
Prepoznati značenje i revolucionarnost istaknutih liječnika XIX. stoljeća (L. Pasteur, R. Koch, I. P. Semmelweiss, J. Lister, A. Grossich).
Ishodi učenja
Objasniti razvoj tretiranja boli i povijesni razvoj anestezije.
Opisati zloporabu medicine u doba nacizma.
Prepoznati ključne točke u pojavi i razvoju transplantacijske medicine.
Ishodi učenja
Navesti neke od prvih liječnika na riječkom području.
Uočiti mjesto i ulogu G. B. Cambierija.
Ishodi učenja
Navesti neke od prvih ljekarnika i zubara na riječkom području.
Vrednovati mjesto i ulogu A. F. Giacicha u ravoju pomorske medicine.
Navesti osnovne medicinske doprinose iz rada i djelovanja P. Salchera i G. Cattija.
Ishodi učenja
Ukratko opisati nastanak i povijesni razvoj Medicinskog fakulteta.
Izdvojiti i obrazložiti značenje istaknutih ličnosti u povijesti Medicinskog fakulteta (V. Rukavina, V. Frančišković, S. Novak).
Ishodi učenja
Objasniti etimologiju temeljnih medicinskih pojmova.
Uočiti bitne komponente različitih definicija medicine.
Odrediti podjelu medicine i navesti njene komponente.
Definirati medicinu sadržajno i metodološki.
Ishodi učenja
Usporediti prakse oficijelne i narodne medicine.
Razlikovati liječništvo od nadriliječništva.
Ishodi učenja
Prepoznati odlike dobrog liječnika i dobrog studenta medicine.
Vrednovati motive odabira medicine kao zanimanja.
Razlikovati tipove liječnika i navesti stereotipska shvaćanja liječnika.
Ishodi učenja
Razlikovati vrste medicinskih učilišta.
Usporediti rad medicinskih učilišta u RH i SAD-u.
Opisati načine vrednovanja i rangiranja sveučilišta.
Povezati ambicije i praktična postignuća načela Bolonjske deklaracije
Prepoznati elemente kvalitetnog studiranja.
Ishodi učenja
Uočiti bitne komponente različitih definicija zdravlja i bolesti.
Prepoznati aktualnost „deset točaka“ Andrije Štampara.
Razlikovati razine zdravstvene zaštite.
Ishodi učenja
Obrazložiti zašto se vrijedi baviti poviješću medicine.
Povezati razvitak medicine u Rijeci s postignućima medicine u regiji.
Definirati predmet bavljenja povijesti medicine.
Ishodi učenja
Dati primjer danas priusutnih praksi drevne magijske medicine.
Navesti bitne odrednice mezopotamijske medicine.
Usporediti ugled liječnika u povijesti s onim današnjim.
Ishodi učenja
Navesti neke od najstarijih prikaza medicinske tematike (poliomijelitis, inkubacija, onanija, obrezanje) kao izvora za povijest medicine.
Ishodi učenja
Razlikovati i objasniti razlike u prehrambenim navikama Židova i Muslimana.
Objasniti neke od tradicionalnih indijskih medicinskih doktrina.
Ishodi učenja
Navesti bitne odrednice starorimske medicine, napose Galenovo nasljeđe.
Opisati odrednice medicine srednjovjekovnog islamskog svijeta.
Ishodi učenja
Opisati početke liječništva na hrvatskom tlu.
Uočiti karakter i opseg najvećih srednjovjekovnih epidemija.
Opisati fenomen svetaca-zaštitnika od bolesti i navesti nekoliko primjera.
Ishodi učenja
Objasniti početke i povijesni značaj postupka transfuzije krvi.
Izdvojiti odrednice renesansne medicine.
Prepoznati i objasniti revolucionarnost Andrije Vezala u povijesti medicine.
Definirati alkemiju.
Ishodi učenja
Prepoznati povijesno značenje “uvoza” nekih bolesti iz Novog svijeta.
Povezivati razvoj prirodnih znanosti s razvojem medicine.
Navesti i ukratko opisati glavne događaje za razvitak medicine u XVIII. stoljeću.
Ishodi učenja
Prepoznati značenje i revolucionarnost istaknutih liječnika XIX. stoljeća (L. Pasteur, R. Koch, I. P. Semmelweiss, J. Lister, A. Grossich).
Ishodi učenja
Objasniti razvoj tretiranja boli i povijesni razvoj anestezije.
Opisati zloporabu medicine u doba nacizma.
Prepoznati ključne točke u pojavi i razvoju transplantacijske medicine.
Ishodi učenja
Navesti neke od prvih liječnika na riječkom području.
Uočiti mjesto i ulogu G. B. Cambierija.
Ishodi učenja
Navesti neke od prvih ljekarnika i zubara na riječkom području.
Vrednovati mjesto i ulogu A. F. Giacicha u ravoju pomorske medicine.
Navesti osnovne medicinske doprinose iz rada i djelovanja P. Salchera i G. Cattija.
Ishodi učenja
Ukratko opisati nastanak i povijesni razvoj Medicinskog fakulteta.
Izdvojiti i obrazložiti značenje istaknutih ličnosti u povijesti Medicinskog fakulteta (V. Rukavina, V. Frančišković, S. Novak).
Ishodi učenja
Objasniti etimologiju temeljnih medicinskih pojmova.
Uočiti bitne komponente različitih definicija medicine.
Odrediti podjelu medicine i navesti njene komponente.
Definirati medicinu sadržajno i metodološki.
Ishodi učenja
Usporediti prakse oficijelne i narodne medicine.
Razlikovati liječništvo od nadriliječništva.
Ishodi učenja
Prepoznati odlike dobrog liječnika i dobrog studenta medicine.
Vrednovati motive odabira medicine kao zanimanja.
Razlikovati tipove liječnika i navesti stereotipska shvaćanja liječnika.
Ishodi učenja
Razlikovati vrste medicinskih učilišta.
Usporediti rad medicinskih učilišta u RH i SAD-u.
Opisati načine vrednovanja i rangiranja sveučilišta.
Povezati ambicije i praktična postignuća načela Bolonjske deklaracije
Prepoznati elemente kvalitetnog studiranja.
Ishodi učenja
Uočiti bitne komponente različitih definicija zdravlja i bolesti.
Prepoznati aktualnost „deset točaka“ Andrije Štampara.
Razlikovati razine zdravstvene zaštite.
Ishodi učenja
Obrazložiti zašto se vrijedi baviti poviješću medicine.
Povezati razvitak medicine u Rijeci s postignućima medicine u regiji.
Definirati predmet bavljenja povijesti medicine.
Ishodi učenja
Dati primjer danas priusutnih praksi drevne magijske medicine.
Navesti bitne odrednice mezopotamijske medicine.
Usporediti ugled liječnika u povijesti s onim današnjim.
Ishodi učenja
Navesti neke od najstarijih prikaza medicinske tematike (poliomijelitis, inkubacija, onanija, obrezanje) kao izvora za povijest medicine.
Ishodi učenja
Razlikovati i objasniti razlike u prehrambenim navikama Židova i Muslimana.
Objasniti neke od tradicionalnih indijskih medicinskih doktrina.
Ishodi učenja
Navesti bitne odrednice starorimske medicine, napose Galenovo nasljeđe.
Opisati odrednice medicine srednjovjekovnog islamskog svijeta.
Ishodi učenja
Opisati početke liječništva na hrvatskom tlu.
Uočiti karakter i opseg najvećih srednjovjekovnih epidemija.
Opisati fenomen svetaca-zaštitnika od bolesti i navesti nekoliko primjera.
Ishodi učenja
Objasniti početke i povijesni značaj postupka transfuzije krvi.
Izdvojiti odrednice renesansne medicine.
Prepoznati i objasniti revolucionarnost Andrije Vezala u povijesti medicine.
Definirati alkemiju.
Ishodi učenja
Prepoznati povijesno značenje “uvoza” nekih bolesti iz Novog svijeta.
Povezivati razvoj prirodnih znanosti s razvojem medicine.
Navesti i ukratko opisati glavne događaje za razvitak medicine u XVIII. stoljeću.
Ishodi učenja
Prepoznati značenje i revolucionarnost istaknutih liječnika XIX. stoljeća (L. Pasteur, R. Koch, I. P. Semmelweiss, J. Lister, A. Grossich).
Ishodi učenja
Objasniti razvoj tretiranja boli i povijesni razvoj anestezije.
Opisati zloporabu medicine u doba nacizma.
Prepoznati ključne točke u pojavi i razvoju transplantacijske medicine.
Ishodi učenja
Navesti neke od prvih liječnika na riječkom području.
Uočiti mjesto i ulogu G. B. Cambierija.
Ishodi učenja
Navesti neke od prvih ljekarnika i zubara na riječkom području.
Vrednovati mjesto i ulogu A. F. Giacicha u ravoju pomorske medicine.
Navesti osnovne medicinske doprinose iz rada i djelovanja P. Salchera i G. Cattija.
Ishodi učenja
Ukratko opisati nastanak i povijesni razvoj Medicinskog fakulteta.
Izdvojiti i obrazložiti značenje istaknutih ličnosti u povijesti Medicinskog fakulteta (V. Rukavina, V. Frančišković, S. Novak).