Kolegij
Upoznati polaznike s temeljima neurofilozofije – nove znanstvene discipline koja integrira spoznaje filozofije i neuroznanosti, a u cilju potpunijeg razumijevanja odnosa uma, mozga, tijela i okoline.
Prezentacije s predavanja.
Michael Jungert, „Neurophilosophy or Philosophy of Neuroscience? What Neuroscience and Philosophy Can and Cannot Do for Each Other“, u: Jon Leefmann – Elisabeth Hildt (ur.), The Human Sciences after the Decade of the Brain, London, 2017., 3-13. DOI: 10.1016/B978-0-12-804205-2.00001-X, https://www.researchgate.net/publication/312525666_Neurophilosophy_or_Philosophy_of_Neuroscience_What_Neuroscience_and_Philosophy_Can_and_Cannot_Do_for_Each_Other
Juan José Sanguineti, „Trends in Philosophy of Mind and in Philosophy of Neuroscience“, u: Pascual Ángel Gargiulo - Humberto Luis Mesones-Arroyo (ur.), Psychiatry and Neuroscience Update. Bridging the Divide, Springer, 2015, 23-37. DOI 10.1007/978-3-319-17103-6
https://www.academia.edu/17779735/Trends_in_Philosophy_of_Mind_and_Philosophy_of_Neuroscience
Boris Kotchoubey et all, “Methodological Problems on the Way to Integrative Human Neuroscience”, u: Front. Integr. Neurosci., 29 November 2016, 1-19., https://doi.org/10.3389/fnint.2016.00041
Georg Northoff, “Brain and Self – A neurophilosophical account”, u: Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, 2013, 7(1):28, 1-12, https://doi.org/10.1186/1753-2000-7-28
Ned Block, “Comparing the major theories of consciousness”, u: Michael S. Gazzaniga i ostali (ur.), The cognitive neurosciences, MIT, 2009., 1111–1122; https://www.nyu.edu/gsas/dept/philo/faculty/block/papers/Theories_of_Consciousness.pdf
Amir Muzur, Tajne mozga, Zagreb, 2010., 1-9.
Daniel C. Dennett, Vrste umova: k razumijevanju svijesti, Zagreb, 2017., 9-24.
Sva obvezna literatura bit će dostupna studentima.
Antonio Damasio, Osjećaj zbivanja. Tijelo, emocije i postanak svijesti, Zagreb, 2005., 15-43.
Hans Lenk, Mala filozofija mozga, Zagreb, 2012., 131-166.
V. S. Ramachandran, Pričljivi mozak. Potraga neuroznanstvenika za onim što nas čini ljudima, Zagreb, 2013., 249-287.
Patrick Becker, U stupici svijesti? Duh i mozak u raspravi teologije, filozofije i prirodnih znanosti, Zagreb, 2015., 31-42.; 87-155.
Michael Schaefer - Georg Northoff, “Who Am I: The Conscious and the Unconscious Self”, Front. Hum. Neurosci., 17 March 2017, 1-5, https://doi.org/10.3389/fnhum.2017.00126
Kai Vogeley - Shaun Gallagher, “The self in the brain”, u: Shaun Gallagher (ed.), The Oxford Handbook of the Self, Oxford, 2011, 111-136., https://www.academia.edu/20554600/Vogeley_K_and_Gallagher_S_2011_The_self_in_the_brain
Redovito pohađanje nastave, pismeni seminarski rad i završni pismeni ispit.
Ocjenjivanje se vrši u skladu s Pravilnikom o ocjenjivanju Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci: pohađanje nastave 54 (%): broj dolazaka studenata na nastavu; seminarski rad 16 (%): formalno oblikovanje, sadržaj, originalnost, korištena literatura; završni pismeni ispit 30 (%): činjenično znanje, razumijevanje.
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati ciljeve pojedinih filozofskig disciplina: Antropologija; Filozofija tehnike; Filozofija znanosti.
Studenti će moći izdvojiti glavne predstavnike filozofije znanosti.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove podjele znanosti i disciplina koje obuhvaća neuroznanost.
Studenti će moći pokazati glavne probleme interdisciplinarnosti na primjeru neuroznanosti.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove metode i ciljeve filozofije neuroznanosti.
Studenti će moći objasniti osnove metode i ciljeve neurofilozofije.
Ishodi učenja
Studenti će znati navesti glavne predstavnike s područja neurofilozofije.
Studenti će znati objasniti temeljne ideje glavnih predstavnika s područja neurofilozofije.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove teme vezane uz neurofilozofiju i sebstvo.
Studenti će moći objasniti osnove teme vezane uz neurofilozofiju i svijest.
Studenti će moći objasniti osnove teme vezane uz neurofilozofiju i emocije.
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati ciljeve pojedinih filozofskig disciplina: Antropologija; Filozofija tehnike; Filozofija znanosti.
Studenti će moći izdvojiti glavne predstavnike filozofije znanosti.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove podjele znanosti i disciplina koje obuhvaća neuroznanost.
Studenti će moći pokazati glavne probleme interdisciplinarnosti na primjeru neuroznanosti.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove metode i ciljeve filozofije neuroznanosti.
Studenti će moći objasniti osnove metode i ciljeve neurofilozofije.
Ishodi učenja
Studenti će znati navesti glavne predstavnike s područja neurofilozofije.
Studenti će znati objasniti temeljne ideje glavnih predstavnika s područja neurofilozofije.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove teme vezane uz neurofilozofiju i sebstvo.
Studenti će moći objasniti osnove teme vezane uz neurofilozofiju i svijest.
Studenti će moći objasniti osnove teme vezane uz neurofilozofiju i emocije.
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati ciljeve pojedinih filozofskig disciplina: Antropologija; Filozofija tehnike; Filozofija znanosti.
Studenti će moći izdvojiti glavne predstavnike filozofije znanosti.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove podjele znanosti i disciplina koje obuhvaća neuroznanost.
Studenti će moći pokazati glavne probleme interdisciplinarnosti na primjeru neuroznanosti.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove metode i ciljeve filozofije neuroznanosti.
Studenti će moći objasniti osnove metode i ciljeve neurofilozofije.
Ishodi učenja
Studenti će znati navesti glavne predstavnike s područja neurofilozofije.
Studenti će znati objasniti temeljne ideje glavnih predstavnika s područja neurofilozofije.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove teme vezane uz neurofilozofiju i sebstvo.
Studenti će moći objasniti osnove teme vezane uz neurofilozofiju i svijest.
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati ciljeve pojedinih filozofskig disciplina: Antropologija; Filozofija tehnike; Filozofija znanosti.
Studenti će moći izdvojiti glavne predstavnike filozofije znanosti.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove podjele znanosti i disciplina koje obuhvaća neuroznanost.
Studenti će moći pokazati glavne probleme interdisciplinarnosti na primjeru neuroznanosti.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove metode i ciljeve filozofije neuroznanosti.
Studenti će moći objasniti osnove metode i ciljeve neurofilozofije.
Ishodi učenja
Studenti će znati navesti glavne predstavnike s područja neurofilozofije.
Studenti će znati objasniti temeljne ideje glavnih predstavnika s područja neurofilozofije.
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti osnove teme vezane uz neurofilozofiju i sebstvo.
Studenti će moći objasniti osnove teme vezane uz neurofilozofiju i svijest.