Kolegij
Uvod; Tijelo u etičkim, socijalnim, historijskim i medicinskim razmatranjima; Dualizam uma i tijela; Represija tjelesnog; U-tijelo-vljena etika; Briga za tjelesnu individualnost; Bioetičko tijelo; Biomedicina i moralno djelovanje u kompleksnom svijetu; Različite normativne prakse tijela; Poštivanje tjelesne nedostupnosti Drugoga; Zaključno (1 sat)
- Agamben, G. „Otvoreno: Čovjek i životinja“ u: Europski glasnik, godište 17, br. 17, Hrvatsko društvo pisaca, Zagreb, 2012., 37 – 95.
- Agamben, G., 2006. Homo sacer: Suverena moć i goli život. Multimedijalni institut, Arkzin, Zagreb, 2006.
- Čović, A., Etika i bioetika, Pergamena, Zagreb, 2004
- Foucault, M., Hermeneutika subjekta, Sandorf, Zagreb, 2017.
- Kant, I., Utemeljenje metafizike ćudoređa, Kruzak, Zagreb, 2016.
- La Mettrie, J. O., Čovjek stroj; Rasprava o duši; Čovjek biljka, Zagreb: ArTresor naklada, 2004.
- Schildrik, M, Mykitiuk, R., Ethics of the Body; Postconventional Challenges, MIT Press, Cambridge, 2005.
Tijekom predavanja prema uputama predavača studenti će trebati napisati i obraniti svoj rad (u obliku diskusije) na temelju predavanja, praktičnog rada i stečenog znanja. Posebna pozornost posvetit će se sposobnosti studenta da stečeno znanje koriste u svom radu i analizi odabrane teme. Uz to studenti trebaju pripremiti prezentaciju/seminarski rad koji će odražavati slobodno odabrano pitanje s područja Od filozofije do etike tijela. Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci: pohađanje nastave i aktivnost na nastavi donosi 10 (%) bodova, izlaganjei rada 40 (%), a pisani seminarski rad 50 (%)
Ishodi učenja
Identificirati i objasniti glavna etička pitanja koja se pojavljuju u filozofijskim, socijalnim, historijskim i medicinskim razmatranjima s obzirom na ljudsko tijelo, njegovu ranjivost i njegovo dostojanstvo.
Ishodi učenja
Objasniti odnos uma i tijela, interpretirati povijest odnosa uma i tijela, navesti razloga za uvažavanje jedinstva uma i tijela, promicati jedinstvenu sliku čovjeka
Ishodi učenja
objasniti pojam u-tijelo-vljenja (embodiment), razlikovati vrste ranjivosti ljudskoga tijela, poduzeti potrebne mjere za sprječavanje potencijalnog kršenja etike tijela u radnom okruženju i sredini
Ishodi učenja
Analizirati dominantnu ulogu medicine prema ljudskom tijelu, argumentirati interdisciplinarni pristup prema ljudskom biću i njegovu tijelu, usporediti odnose prema čovjeku i njegovoj individualnosti u različitim medinskim i filozofijskim obrascima.
Ishodi učenja
Prepoznati moralnu problematiku s obzirom na biomedicinska postinguća, interpretirati biomedicinske mogućnsoti koje su utjecale na nastanak suvremenih moralnih teorija po pitanju tijela, opisati pristupe u rješavnju moralnih problema iz prakse studenta medicine.
Ishodi učenja
Prepoznati deontološke, konsvencijalističke i teorije vrline, razlikovati metodologije tih teorija, primjeniti teorije u rješavanju slučaja iz prakse studenta medicine i sagledati koja ta prmjena stvara u odnosu budućeg liječnika prema pacijentu kao tjelesnom biću.
Ishodi učenja
Prepoznati svetost i jedinstvenost ljudskog tijela, istaknuti pravnu dimenziju identiteta Drugoga, analizirati etičku standardizaciju svetosti u medicini, analizirati sadržaj nedostupnosti i nespoznatljivosti Drugoga, prepoznati i definirati ograničeno poznavanje Drugoga, primjeniti odrednice Kodeksa medicinske etike i deoontologije.
Ishodi učenja
Svaki student samostalno prezentira rad pred cijelom grupom, pri čemu se evaluiraju elementi prezentacije. Istaknuti potrebne mjere za sprječavanje potencijalnog kršenja etike tijela u radnom okruženju i sredini
Ishodi učenja
Identificirati i objasniti glavna etička pitanja koja se pojavljuju u filozofijskim, socijalnim, historijskim i medicinskim razmatranjima s obzirom na ljudsko tijelo, njegovu ranjivost i njegovo dostojanstvo.
Ishodi učenja
Objasniti odnos uma i tijela, interpretirati povijest odnosa uma i tijela, navesti razloga za uvažavanje jedinstva uma i tijela, promicati jedinstvenu sliku čovjeka
Ishodi učenja
objasniti pojam u-tijelo-vljenja (embodiment), razlikovati vrste ranjivosti ljudskoga tijela, poduzeti potrebne mjere za sprječavanje potencijalnog kršenja etike tijela u radnom okruženju i sredini
Ishodi učenja
Analizirati dominantnu ulogu medicine prema ljudskom tijelu, argumentirati interdisciplinarni pristup prema ljudskom biću i njegovu tijelu, usporediti odnose prema čovjeku i njegovoj individualnosti u različitim medinskim i filozofijskim obrascima.
Ishodi učenja
Prepoznati moralnu problematiku s obzirom na biomedicinska postinguća, interpretirati biomedicinske mogućnsoti koje su utjecale na nastanak suvremenih moralnih teorija po pitanju tijela, opisati pristupe u rješavnju moralnih problema iz prakse studenta medicine.
Ishodi učenja
Prepoznati deontološke, konsvencijalističke i teorije vrline, razlikovati metodologije tih teorija, primjeniti teorije u rješavanju slučaja iz prakse studenta medicine i sagledati koja ta prmjena stvara u odnosu budućeg liječnika prema pacijentu kao tjelesnom biću.
Ishodi učenja
Prepoznati svetost i jedinstvenost ljudskog tijela, istaknuti pravnu dimenziju identiteta Drugoga, analizirati etičku standardizaciju svetosti u medicini, analizirati sadržaj nedostupnosti i nespoznatljivosti Drugoga, prepoznati i definirati ograničeno poznavanje Drugoga, primjeniti odrednice Kodeksa medicinske etike i deoontologije.
Ishodi učenja
Svaki student samostalno prezentira rad pred cijelom grupom, pri čemu se evaluiraju elementi prezentacije. Istaknuti potrebne mjere za sprječavanje potencijalnog kršenja etike tijela u radnom okruženju i sredini
Ishodi učenja
Identificirati i objasniti glavna etička pitanja koja se pojavljuju u filozofijskim, socijalnim, historijskim i medicinskim razmatranjima s obzirom na ljudsko tijelo, njegovu ranjivost i njegovo dostojanstvo.
Ishodi učenja
Objasniti odnos uma i tijela, interpretirati povijest odnosa uma i tijela, navesti razloga za uvažavanje jedinstva uma i tijela, promicati jedinstvenu sliku čovjeka
Ishodi učenja
objasniti pojam u-tijelo-vljenja (embodiment), razlikovati vrste ranjivosti ljudskoga tijela, poduzeti potrebne mjere za sprječavanje potencijalnog kršenja etike tijela u radnom okruženju i sredini
Ishodi učenja
Analizirati dominantnu ulogu medicine prema ljudskom tijelu, argumentirati interdisciplinarni pristup prema ljudskom biću i njegovu tijelu, usporediti odnose prema čovjeku i njegovoj individualnosti u različitim medinskim i filozofijskim obrascima.
Ishodi učenja
Prepoznati moralnu problematiku s obzirom na biomedicinska postinguća, interpretirati biomedicinske mogućnsoti koje su utjecale na nastanak suvremenih moralnih teorija po pitanju tijela, opisati pristupe u rješavnju moralnih problema iz prakse studenta medicine.
Ishodi učenja
Prepoznati deontološke, konsvencijalističke i teorije vrline, razlikovati metodologije tih teorija, primjeniti teorije u rješavanju slučaja iz prakse studenta medicine i sagledati koja ta prmjena stvara u odnosu budućeg liječnika prema pacijentu kao tjelesnom biću.
Ishodi učenja
Prepoznati svetost i jedinstvenost ljudskog tijela, istaknuti pravnu dimenziju identiteta Drugoga, analizirati etičku standardizaciju svetosti u medicini, analizirati sadržaj nedostupnosti i nespoznatljivosti Drugoga, prepoznati i definirati ograničeno poznavanje Drugoga, primjeniti odrednice Kodeksa medicinske etike i deoontologije.
Ishodi učenja
Svaki student samostalno prezentira rad pred cijelom grupom, pri čemu se evaluiraju elementi prezentacije. Istaknuti potrebne mjere za sprječavanje potencijalnog kršenja etike tijela u radnom okruženju i sredini