Kolegij
Upoznati polaznike s poviješću medicine u srednjem vijeku u Europi i u Hrvatskoj, s naglaskom na baštinu antike i proces razvoja ideja i struktura koje će dovesti do medicinskih dostignuća novog vijeka.
Ante Škrobonja – Amir Muzur – Vlasta Rotschild, Povijest medicine za praktičare, Rijeka, 2003., 19-140.
Mirko Dražen Grmek – Antun Budak, Uvod u medicinu, Zagreb, 1996., 84-104.
M. D. Grmek – S. Dujmušić (ur.), Mirko Dražen Grmek, Pregled povijesnog razvoja medicine u Hrvatskoj od pretpovijesnih vremena do XII. Stoljeća, u: Iz hrvatske medicinske prošlosti, Zagreb, 1954., 35-63.
Frederick F. Cartwright, Bolest i povijest, Zagreb, 2006.
Lavoslav Glesinger, Povijest medicine, Zagreb, 1978, 97-144.
Mirko Jamnicki Dojmi, Dr. Lujo Thaller: od vrača i čarobnjaka do modernog liječnika. Zagreb, 1938. – značajan datum za hrvatsku medicinsku književnost, u: Acta medico-historica Adriatica, 5 (2007.) 2, 245-262. https://hrcak.srce.hr/101676
Amir Muzur, Čudesna izlječenja. Usporedna studija s osobitim osvrtom na kasni srednji vijek, Rijeka, 2001.
Gordan Ravančić, Crna smrt 1348.-1349. u Dubrovniku: srednjovjekovni grad i doživljaj epidemije, Doktorska disertacija, Zagreb, 2006. http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/2340/1/256747.G.R-doktorat.pdf
Nancy Siraisi, Medieval and Early Renaissance Medicine: An Introduction to Knowledge and Practice, Chicago, 1990.
Ante Škrobonja, Sveti od zdravlja. Ilustrirani leksikon svetaca zaštitnika, Zagreb, 2004.
Narodna medicina: izvori i istraživanja, Marko Pećina – Stella Fatović-Ferenčić (ur.), Zagreb, 2017.
Knjige od likarije. Faksimili i obrada dviju ljekaruša pisanih hrvatskom ćirilicom, Marko Pećina, Stella Fatović-Ferenčić (ur.), Zagreb, 2010.
Prisustvo na nastavi. Održati referat na satu na zadanu temu. Sudjelovati u problematiziranju obrađenih tema. Završni pismeni ispit.
Pohađanje nastave i održan referat.
Ishodi učenja
Nakon odslušanog predmeta studenti će biti osposobljeni: identificirati baštinu antike u srednjevjekovnoj medicini; protumačiti pojave, strukture i osobe u kojima se očituje doprinos srednjeg vijeka razvoju medicine; prepoznati kulturnu razmjenu s arapskim i bizantskim svijetom i povezati je s napretkom medicine na zapadu; izdvojiti školske i visokoškolske medicinske ustanove srednjeg vijeka; protumačiti kršćansko poimanje bolesti i veze redovništva s medicinom; procijeniti mjesto i ulogu srednjovjekovnih hospitala u procesu koji je doveo do pojave suvremene gradske bolnice.
Ishodi učenja
Nakon odslušanog predmeta studenti će poznavati osnove visokoškolskog poučavanja medicine u srednjem vijeku.
Ishodi učenja
Nakon odslušanog predmeta studenti će biti osposobljeni identificirati različite struke u srednjevjekovnoj medicini.
Ishodi učenja
Studenti će biti u stanju poimati epidemije i procijeniti mjesto i ulogu srednjovjekovnih hospitala
Ishodi učenja
Studenti će biti u stanju procijeniti bolest i mjesto i ulogu srednjovjekovnih hospitala u procesu koji je doveo do pojave suvremene gradske bolnice
Ishodi učenja
Studenti će biti u stanju identificirati temeljne etape razvoja kirurgije i anatomije
Ishodi učenja
Iznose se temeljne postavke stednjovjekovne medicine i otvara perspektiva prema ranonovjekovnoj medicini
Ishodi učenja
Nakon odslušanog predmeta studenti će biti osposobljeni: identificirati baštinu antike u srednjevjekovnoj medicini; protumačiti pojave, strukture i osobe u kojima se očituje doprinos srednjeg vijeka razvoju medicine; prepoznati kulturnu razmjenu s arapskim i bizantskim svijetom i povezati je s napretkom medicine na zapadu; izdvojiti školske i visokoškolske medicinske ustanove srednjeg vijeka; protumačiti kršćansko poimanje bolesti i veze redovništva s medicinom; procijeniti mjesto i ulogu srednjovjekovnih hospitala u procesu koji je doveo do pojave suvremene gradske bolnice.
Ishodi učenja
Nakon odslušanog predmeta studenti će poznavati osnove visokoškolskog poučavanja medicine u srednjem vijeku.
Ishodi učenja
Nakon odslušanog predmeta studenti će biti osposobljeni identificirati različite struke u srednjevjekovnoj medicini.
Ishodi učenja
Studenti će biti u stanju poimati epidemije i procijeniti mjesto i ulogu srednjovjekovnih hospitala
Ishodi učenja
Nakon odslušanog predmeta studenti će biti osposobljeni: identificirati baštinu antike u srednjevjekovnoj medicini; protumačiti pojave, strukture i osobe u kojima se očituje doprinos srednjeg vijeka razvoju medicine; prepoznati kulturnu razmjenu s arapskim i bizantskim svijetom i povezati je s napretkom medicine na zapadu; izdvojiti školske i visokoškolske medicinske ustanove srednjeg vijeka; protumačiti kršćansko poimanje bolesti i veze redovništva s medicinom; procijeniti mjesto i ulogu srednjovjekovnih hospitala u procesu koji je doveo do pojave suvremene gradske bolnice.
Ishodi učenja
Nakon odslušanog predmeta studenti će poznavati osnove visokoškolskog poučavanja medicine u srednjem vijeku.
Ishodi učenja
Nakon odslušanog predmeta studenti će biti osposobljeni identificirati različite struke u srednjevjekovnoj medicini.
Ishodi učenja
Studenti će biti u stanju poimati epidemije i procijeniti mjesto i ulogu srednjovjekovnih hospitala