Kolegij
Svrha je kolegija upoznati buduće liječnike s filozofskim aspektom smrti, kao priprema za suočavanje s biološkim, psihološkim i socijalnim aspektima smrti, umiranja i patnje.
Ciljevi kolegija:
Upoznati temeljne pojmove i definicije filozofije smrti.
Osposobiti se za analizu i kritički pristup prema vrednovanju smrti i umiranja.
Poticati razvoj kritičkog mišljenja prema temeljnim egzistencijalnim problemima.
Osposobiti se za primjenu osnovnih metoda i načela filozofskog mišljenja.
Osposobiti se za transfer filozofskih spoznaja u bio-medicinske teorije i kliničku praksu.
Povezati suvremenu analitičku filozofiju smrti sa suvremenim medicinskim znanostima.
Pohađanjem nastave, aktivnim sudjelovanjem u filozofskim raspravama i izradom seminarskog rada studenti i studentice će:
Identificirati filozofiju kao temeljnu disciplinu i njen doprinos medicinskim znanostima.
Definirati i objasniti temeljne pojmove i različite definicije i shvaćanja pojma smrti i umiranja.
Objasniti i kritički prosuditi filozofske teorije koje objašnjavaju fenomen smrti.
Analizirati i kritički promišljati činjenicu smrtnosti i njen odnos prema vrijednosti života.
Objasniti i razlikovati različite teoretske pristupe vrednovanja smrti.
Usporediti i upotrijebiti različite filozofske teorijsko-metodološke pristupe smrti relevantne za područje medicine.
Objasniti, razlikovati i primijeniti specifična znanja i vještine koja proizlaze iz filozofske analize smrti.
Razviti kritičko, argumentirano mišljenje na ontološkim, epistemiološkim, vrijednosnim, etičkim i bioetičkim filozofskim problemima povezanih sa smrću.
Razviti sposobnost i vještinu strukturiranja argumentacije logičkom jasnoćom i točnošću.
Kolegij obuhvaća metafizička, vrijednosna, etička i bioetička pitanja koja se problematiziraju iz tradicionalne i suvremene analitičke filozofske perspektive:
UVOD
Uvod u filozofsko mišljenje za studente medicine
Što je filozofija?
Filozofski pristup fenomenu smrti
Važnost smrti
Zašto misliti o smrti?
Važnost smrti u ljudskoj kulturi
Smrt i religije
Smrt u filozofiji
Strah od smrti kao uzročnik ljudskih vjerovanja
Što smrt čini važnom?
Što je smrt?
Pojmovni odnos smrti i života
Biološki pojam smrti
Psihološki pojam smrti
Pluralistički pojam smrti
Smrt kao odlazak (odvajanje) duše
Misterioznost smrti
Je li smrt nespoznatljiva?
Je li moguće zamisliti vlastitu smrt?
Je li smrt nemisliva?
Smrt i ništavilo
Život nakon smrti
Je li “život nakon smrti” oksimoron?
Što znači sintagma “život nakon smrti”?
Pogrešno razumijevanje “života nakon smrti”
Je li život nakon smrti moguć?
Platonovski model života nakon smrti
Logičke mogućnosti života nakon smrti
Zamjena tijela
Logički status uskrsnuća
Rekonstitucija (naših) atoma
Model “Zvjezdanih staza”
Transhumanizam
Zavaravanje smrti kao temeljna ideja transhumanizma
Osobni identitet
Problem razdvajanja identiteta
Problem dupliciranja identiteta
Ljudska životinja
Nesreća mrtvih
Može li se mrtvima nanijeti nepravda?
Može li se mrtvima nanijeti šteta?
Želje i interesi (mrtvih) osoba
Posthumna zla i dobra
Zlo smrti – epikurejsko gledište
Je li loše umrijeti?
Varijacije epikurejskog gledišta (slabi, umjereni, jaki i ekstremni epikurizam)
Praktične posljedice epikurejskog gledišta
Zlo smrti – epikurejski argumenti (smrt nije zlo)
Argument simetrije vremena
Prenatalno i postmortalno zlo (simetrija rođenja i smrti)
Sklonost k budućnosti
Argument nepostojanja subjekta i nemogućnosti iskustva
Zlo smrti – deprivacijsko gledište (smrt kao zlo)
Kritika epikurejskog gledišta
Deprivacijska teorija ili zašto je smrt zlo
Mogući životi i zlo smrti
Čija smrt je gora?
Besmrtnost
Je li loše biti smrtno biće?
Slučaj Makropulos ili prokletstvo besmrtnosti
Uvjeti poželjnosti besmrtnosti
Smrtnost, motivacija i narativna struktura života
Strah od smrti
Aspekti straha od smrti – čega se bojimo kada se bojimo smrti
Uvjeti racionalnog straha
Racionalne emocije prema smrti
Samoubojstvo: smrt kao rješenje
Smrt i autentičnost smrti
Zašto je život vrijedan življenja
Smislenost života – kriteriji i standardi
Bitak prema smrti ili živjeti suočen sa smrtnošću
Distanazija
Eutanazija
Ortotanazija
Pravo na smrt
Asistirano samoubojstvo
Medicinska pogreška sa smrtnom posljedicom
Smrtna kazna
Vrijednost života
Bioetička pitanja o smrti
Ishodi učenja
Identificirati i razlučiti filozofsko argumentirano mišljenje od svakodnevnog i kulturološko-psihološki uvjetovanog mišljenja o smrti. Razlikovati i definirati psihološka, sociološka, religijska i filozofska pitanja o smrti.
Interpretirati biološki, psihološki i pluralistički pojam smrti s ciljem razumijevanja i logičkog utemeljenja mišljenja o smrti.
Ishodi učenja
Identificirati i raspravljati ključne probleme s kojima se susreće čovjek suočen s vlastitom smrtnošću. Objasniti značenje pojma „život nakon smrti“ i razumjeti mogućnosti logičke održivosti navedenog pojma, prepoznati pogrešna razumijevanja navedenog pojma. Identificirati temeljne teorije osobnog identiteta. Definirati ideju transhumanizma i njenu logičku održivost.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih. Definirati epikurejsko gledište o vrijednosti smrti za osobu koja umre . Prepoznati epikurejsku argumentaciju u svakodnevnom suočavanju sa smrću. Identificirati različite epikurejske argumente. Prepoznati odnos između psiholoških sklonosti i racionalnih argumenata u odnosu na smrt.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti. Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti. Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Objasniti teoretska utemeljenja vrijednosti života, analizirati odnos vrijednosti smrti i vrijednosti života. Sintetizirati, usustaviti, razumjeti filozofske pojmove, argumente i stavove o smrti. Problematizirati filozofske teorije u svrhu pripreme za pisani ispit.
Ishodi učenja
Identificirati i razlučiti filozofsko argumentirano mišljenje od svakodnevnog i kulturološko-psihološki uvjetovanog mišljenja o smrti.
Ishodi učenja
Interpretirati biološki, psihološki i pluralistički pojam smrti s ciljem razumijevanja i logičkog utemeljenja mišljenja o smrti.
Ishodi učenja
Identificirati i raspravljati ključne probleme s kojima se susreće čovjek suočen s vlastitom smrtnošću. Objasniti značenje pojma „život nakon smrti“ i razumjeti mogućnosti logičke održivosti navedenog pojma, prepoznati pogrešna razumijevanja navedenog pojma.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih.
Prepoznati odnos između psiholoških sklonosti i racionalnih argumenata u odnosu na smrt.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti. Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti. Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti.
Ishodi učenja
Sintetizirati, usustaviti, razumjeti filozofske pojmove, argumente i stavove o smrti i smislu života.
Ishodi učenja
Objasniti teoretska utemeljenja vrijednosti života, analizirati odnos vrijednosti smrti i vrijednosti života.
Ishodi učenja
Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti. Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Identificirati i razlučiti filozofsko argumentirano mišljenje od svakodnevnog i kulturološko-psihološki uvjetovanog mišljenja o smrti. Razlikovati i definirati psihološka, sociološka, religijska i filozofska pitanja o smrti.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih. Definirati epikurejsko gledište o vrijednosti smrti za osobu koja umre. Prepoznati epikurejsku argumentaciju u svakodnevnom suočavanju sa smrću. Identificirati različite epikurejske argumente. Prepoznati odnos između psiholoških sklonosti i racionalnih argumenata u odnosu na smrt.
Ishodi učenja
Interpretirati biološki, psihološki i pluralistički pojam smrti s ciljem razumijevanja i logičkog utemeljenja mišljenja o smrti. Identificirati i raspravljati ključne probleme s kojima se susreće čovjek suočen s vlastitom smrtnošću.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti. Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti.
Ishodi učenja
Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Objasniti teoretska utemeljenja vrijednosti života, analizirati odnos vrijednosti smrti i vrijednosti života. Sintetizirati, usustaviti, razumjeti filozofske pojmove, argumente i stavove o smrti.
Ishodi učenja
Identificirati temeljne teorije osobnog identiteta. Definirati ideju transhumanizma i njenu logičku održivost.
Ishodi učenja
Identificirati i razlučiti filozofsko argumentirano mišljenje od svakodnevnog i kulturološko-psihološki uvjetovanog mišljenja o smrti. Razlikovati i definirati psihološka, sociološka, religijska i filozofska pitanja o smrti.
Interpretirati biološki, psihološki i pluralistički pojam smrti s ciljem razumijevanja i logičkog utemeljenja mišljenja o smrti.
Ishodi učenja
Identificirati i raspravljati ključne probleme s kojima se susreće čovjek suočen s vlastitom smrtnošću. Objasniti značenje pojma „život nakon smrti“ i razumjeti mogućnosti logičke održivosti navedenog pojma, prepoznati pogrešna razumijevanja navedenog pojma. Identificirati temeljne teorije osobnog identiteta. Definirati ideju transhumanizma i njenu logičku održivost.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih. Definirati epikurejsko gledište o vrijednosti smrti za osobu koja umre . Prepoznati epikurejsku argumentaciju u svakodnevnom suočavanju sa smrću. Identificirati različite epikurejske argumente. Prepoznati odnos između psiholoških sklonosti i racionalnih argumenata u odnosu na smrt.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti. Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti. Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Objasniti teoretska utemeljenja vrijednosti života, analizirati odnos vrijednosti smrti i vrijednosti života. Sintetizirati, usustaviti, razumjeti filozofske pojmove, argumente i stavove o smrti. Problematizirati filozofske teorije u svrhu pripreme za pisani ispit.
Ishodi učenja
Identificirati i razlučiti filozofsko argumentirano mišljenje od svakodnevnog i kulturološko-psihološki uvjetovanog mišljenja o smrti.
Ishodi učenja
Interpretirati biološki, psihološki i pluralistički pojam smrti s ciljem razumijevanja i logičkog utemeljenja mišljenja o smrti.
Ishodi učenja
Identificirati i raspravljati ključne probleme s kojima se susreće čovjek suočen s vlastitom smrtnošću. Objasniti značenje pojma „život nakon smrti“ i razumjeti mogućnosti logičke održivosti navedenog pojma, prepoznati pogrešna razumijevanja navedenog pojma.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih.
Prepoznati odnos između psiholoških sklonosti i racionalnih argumenata u odnosu na smrt.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti. Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti. Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti.
Ishodi učenja
Sintetizirati, usustaviti, razumjeti filozofske pojmove, argumente i stavove o smrti i smislu života.
Ishodi učenja
Objasniti teoretska utemeljenja vrijednosti života, analizirati odnos vrijednosti smrti i vrijednosti života.
Ishodi učenja
Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti. Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Identificirati i razlučiti filozofsko argumentirano mišljenje od svakodnevnog i kulturološko-psihološki uvjetovanog mišljenja o smrti. Razlikovati i definirati psihološka, sociološka, religijska i filozofska pitanja o smrti.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih. Definirati epikurejsko gledište o vrijednosti smrti za osobu koja umre. Prepoznati epikurejsku argumentaciju u svakodnevnom suočavanju sa smrću. Identificirati različite epikurejske argumente. Prepoznati odnos između psiholoških sklonosti i racionalnih argumenata u odnosu na smrt.
Ishodi učenja
Interpretirati biološki, psihološki i pluralistički pojam smrti s ciljem razumijevanja i logičkog utemeljenja mišljenja o smrti. Identificirati i raspravljati ključne probleme s kojima se susreće čovjek suočen s vlastitom smrtnošću.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti. Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti.
Ishodi učenja
Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Objasniti teoretska utemeljenja vrijednosti života, analizirati odnos vrijednosti smrti i vrijednosti života. Sintetizirati, usustaviti, razumjeti filozofske pojmove, argumente i stavove o smrti.
Ishodi učenja
Identificirati temeljne teorije osobnog identiteta. Definirati ideju transhumanizma i njenu logičku održivost.
Ishodi učenja
Identificirati i razlučiti filozofsko argumentirano mišljenje od svakodnevnog i kulturološko-psihološki uvjetovanog mišljenja o smrti. Razlikovati i definirati psihološka, sociološka, religijska i filozofska pitanja o smrti.
Interpretirati biološki, psihološki i pluralistički pojam smrti s ciljem razumijevanja i logičkog utemeljenja mišljenja o smrti.
Ishodi učenja
Identificirati i raspravljati ključne probleme s kojima se susreće čovjek suočen s vlastitom smrtnošću. Objasniti značenje pojma „život nakon smrti“ i razumjeti mogućnosti logičke održivosti navedenog pojma, prepoznati pogrešna razumijevanja navedenog pojma. Identificirati temeljne teorije osobnog identiteta. Definirati ideju transhumanizma i njenu logičku održivost.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih. Definirati epikurejsko gledište o vrijednosti smrti za osobu koja umre . Prepoznati epikurejsku argumentaciju u svakodnevnom suočavanju sa smrću. Identificirati različite epikurejske argumente. Prepoznati odnos između psiholoških sklonosti i racionalnih argumenata u odnosu na smrt.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti. Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti. Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Objasniti teoretska utemeljenja vrijednosti života, analizirati odnos vrijednosti smrti i vrijednosti života. Sintetizirati, usustaviti, razumjeti filozofske pojmove, argumente i stavove o smrti. Problematizirati filozofske teorije u svrhu pripreme za pisani ispit.
Ishodi učenja
Identificirati i razlučiti filozofsko argumentirano mišljenje od svakodnevnog i kulturološko-psihološki uvjetovanog mišljenja o smrti.
Ishodi učenja
Interpretirati biološki, psihološki i pluralistički pojam smrti s ciljem razumijevanja i logičkog utemeljenja mišljenja o smrti.
Ishodi učenja
Identificirati i raspravljati ključne probleme s kojima se susreće čovjek suočen s vlastitom smrtnošću. Objasniti značenje pojma „život nakon smrti“ i razumjeti mogućnosti logičke održivosti navedenog pojma, prepoznati pogrešna razumijevanja navedenog pojma.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih.
Prepoznati odnos između psiholoških sklonosti i racionalnih argumenata u odnosu na smrt.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti. Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti. Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti.
Ishodi učenja
Sintetizirati, usustaviti, razumjeti filozofske pojmove, argumente i stavove o smrti i smislu života.
Ishodi učenja
Objasniti teoretska utemeljenja vrijednosti života, analizirati odnos vrijednosti smrti i vrijednosti života.
Ishodi učenja
Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti. Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Identificirati i razlučiti filozofsko argumentirano mišljenje od svakodnevnog i kulturološko-psihološki uvjetovanog mišljenja o smrti. Razlikovati i definirati psihološka, sociološka, religijska i filozofska pitanja o smrti.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima.
Ishodi učenja
Razlučiti značenje koncepta štete i dobrobiti (zla i dobra) za osobe te primijeniti navedene koncepte na slučajeve mrtvih. Definirati epikurejsko gledište o vrijednosti smrti za osobu koja umre. Prepoznati epikurejsku argumentaciju u svakodnevnom suočavanju sa smrću. Identificirati različite epikurejske argumente. Prepoznati odnos između psiholoških sklonosti i racionalnih argumenata u odnosu na smrt.
Ishodi učenja
Interpretirati biološki, psihološki i pluralistički pojam smrti s ciljem razumijevanja i logičkog utemeljenja mišljenja o smrti. Identificirati i raspravljati ključne probleme s kojima se susreće čovjek suočen s vlastitom smrtnošću.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti. Analizirati racionalnost emocija prema smrti, identificirati različite aspekte straha od smrti.
Ishodi učenja
Definirati i razumjeti deprivacijsko gledište o zlu smrti te isto primijeniti na konkretne slučajeve smrti osoba. Objasniti pojmove i odnos besmrtnosti i poželjnosti života. Analizirati ove pojmove na teoretskim i konkretnim primjerima. Raspraviti ulogu ideje besmrtnosti u svakodnevnom stavu prema životu i smrti.
Ishodi učenja
Kritički vrednovati različite argumente za/protiv samoubojstva, prepoznati svijest o smrti kao jedan od temelja autentičnog življenja.
Ishodi učenja
Objasniti teoretska utemeljenja vrijednosti života, analizirati odnos vrijednosti smrti i vrijednosti života. Sintetizirati, usustaviti, razumjeti filozofske pojmove, argumente i stavove o smrti.
Ishodi učenja
Identificirati temeljne teorije osobnog identiteta. Definirati ideju transhumanizma i njenu logičku održivost.