Kolegij
Kolegij Kliničko prosuđivanje je obvezni kolegij na šestoj godini Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija Medicina i sastoji se od 24 sati predavanja i 26 sati seminara , ukupno 25 sati (3 ECTS). Kolegij se izvodi u prostorijama Klinike za internu medicinu Kliničkog bolničkog centra Rijeka.
Cilj ovog kolegija je sublimirati znanja iz kliničkih predmeta prošlih godina studija te naučiti studenta praktičnom pristupu bolesniku sa simptomima i/ili znacima bolesti zbog kojih se najčešće javlja obiteljskom liječniku. Nužno je prethodno savladvanje gradiva iz većine ranije odslušanih kliničkih predmeta. Ovim modulom studenti se osposobljvaju za racionalni pristup dijagnostici najčeščih stanja sa kojima će se susretati u svakodnevnom radu kao i diferencijalnoj dijagnostici tih stanja. Cilj je da studenti dobiju neke praktične algoritme dijagnostičke obrade najčeščih simptoma i/ili znakova bolesti kao i terapijske smjernice za iste.
Sadržaj kolegija : Ovaj kolegij obuhvatit će sadržaje koji se odnose na kliničko prosuđivanje bolesnika sa 1) boli u prsima; 2.) dispnejom; 3) visokim krvnim tlakom; 4) kašljem; 5) kratkoćom daha; 6) boli u trbuhu ; 7) otežanim gutanjem; 8) ikterusom; 9) gubitkom tjelesne težine; 10) povećanim limfnim čvorovima; 11) anemijom; 12) purpurom; 13) febriliteom; 14) povraćanjem i proljevom; 15) hematurijom; 16) otokom nogu; 17) glavoboljom; 18) gubitkom svijesti; 19) artritisom; 20) mišićnom slabošću i bolovima u mišičima; 21)svrbežom; 22) pretilosti; 23) poremećenim vrijednostima elektolita; 24) križoboljom te 25) prosuđivanja dneuromuskularnih nolesti
Ishodi učenja:
Kognitivna domena –ZNANJE
1.Navesti i opisati simptome i fizikalne znakove najčešćih kardiovaskularnih, plućnih, gastrointestinalnih, bubrežnih, muskuloskeltnih, endokrinih, hematoloških, neuroloških, infektoloških i kožnih bolesti 2.Razlikovati difencijalnu dijagnozu pojedinih simptoma bolest 3.Povezati poremećaje laboratorijskih nalaza sa simptomima bolesti 4.Prepoznati i procijeniti parametre kvalitete u zbrinjavanju bolesnika 5.Integirati znanja iz predkliničkih i kliničkih predmeta
Psihomotorička domena-VJEŠTINE
1.Prepoznati simptome i fizikalne znakove najčešćih kardiovaskularnih, plućnih, gastrointestinalnih, bubrežnih, muskuloskeltnih, endokrinih, hematoloških, neuroloških, infektoloških i kožnih bolesti 2.Uočiti i procijeniti simptome bolesti i fizikalne znakove te laboratorijske nalaze koji zahtjevaju hitno zbrinjavnje bolesnika 3.Izraditi algoritme dijagnosičkih postupaka kod najčešćih simptoma bolesti
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku predavanja i seminara. Predviđeno vrijeme trajanja nastave je ukupno 9 radnih dana. Seminari će sadržavati i radionice u kojima će se prezentirati zanimljivi klinički slučajevi te će se studente monitorirati u kliničkom prosđivanju. Nastavnici sa studentima rapravljaju o specifičnostima pojedinog kliničkog slučaja. Tijekom nastave održat će se obvezni pismeni kolokvij, te na kraju usmeni završni ispit. Izvršavanjem svih nastavnih aktivnosti te pristupanjem obveznom kolokviju i završnom ispitu student stječe 3 ECTS boda.
- Ivačević Ž i ostali. ur. Harrison: Principi interne medicine: priručnik. 4. hrv. izd., prema 19. am. izd. Split: Placebo; 2019. e-izdanje dostupno na: www.hemed.hr, registracija sa emailom: ime.prezime@student.uniri.hr
- Ivančević Ž i ostali. ur. MSD priručnik dijagnostike i terapije. 3. hrv. izd., prema 20. am. izd. Split: Placebo; 2020. e-izdanje dostupno na: www.hemed.hr, registracija sa emailom: ime.prezime@student.uniri.hr
- Predavanja i seminari kao originalne PPT prezentacije u PDF formatu biti će studentima dostupne za preuzimanje na Merlin platformi, nakon što budu održane.
1. Jameson J , ert al. Harrison's Principals of internal medicine 20th Ed.2018, e-izdanje, na https://accessmedicine.mhmedical.com/book.aspx?bookID=2129#159214332
2. Seller RH., Symons AB: Differential Diagnosis of Common Complaints, 6.ed. Elsevier Science, 2012.
3.Ogilvie C., Chamberlain E.N., Evans C.C.: Chamberlain’s Symptoms and Signs in Clinical Medicine: An introduction to Medical Diagnosis, 13. ed., Butterworth-Heinemann, 2010.
4. Nagelkerk J.M.: Diagnostic Reasoning: Case Analysis in Primary Care Practice, 2. ed., Elsevier Science, 2009.
Studenti su obvezni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 60 bodova, a na završnom ispitu 40 bodova.
Ocjenjivanje studenata vrši se primjenom ECTS (A-E) i brojčanog sustava (1-5).
Ocjenjivanje u ECTS sustavu izvodi se apsolutnom raspodjelom. Od maksimalnih 60 ocjenskih bodova koje je moguće ostvariti tijekom nastave, student mora sakupiti minimum od 30 ocjenskih bodova da bi pristupio završnom ispitu. Studenti koji sakupe manje od 30 ocjenskih bodova imat će priliku za jedan popravni pismeni kolokvij (međuispit) te, ako na tom međuispitu ispitu zadovolje, moći će pristupiti završnom ispitu. Ukoliko studenti i tada ne sakupe 30 ocjenskih bodova (F ocjenska kategorija) moraju ponovo upisati kolegij.
Sudent može izostati s 30% nastave isključivo zbog zdravstvenih razloga što opravdava liječničkom ispričnicom.
Nazočnost na predavanjima i seminarima je obvezna.
Ukoliko student opravdano ili neopravdano izostane s više od 30% nastave ne može nastaviti praćenje kolegija te gubi mogućnost izlaska na završni ispit. Time je prikupio 0 ECTS bodova i ocijenjen je ocjenom F.
Ocjenske bodove student stječe aktivnim sudjelovanjem u nastavi i izlascima na obvezni pismeni kolokvij (međuispit) na sljedeći način:
I. Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 60 bodova):
a) aktivnost na seminarskoj nastavi (do 10 bodova)
b) obvezni pismeni kolokvij (do 50 bodova)
a)aktivnost na seminarskoj nastavi (do 10 bodova)
Aktivnošću na seminarskoj nastavi student može ostvariti do 10 bodova. Svaki nastavnik na pojednom seminaru ocjenjuje studenta na temelju aktivnosti (uključivanje u raspravu o kl. slučajevima, uz postavljenja pitanja i odgovaranje na pitanja u vezi prikaza slučaja, pripremljenost studenata za seminare, aktivno sudjelovanje u kritičkoj raspravi nako seminara, elaboriranje problematike prikazane u seminarima) bodom od 1-5. Ukupan broj apsolutnih bodova može se kretati u rasponu od 13 – 65 ( obzirom da ima 13 seminara) a pretvaraju se u ocijenske bodove prema tablici:
bodovi stečeni na seminarima | ocjenski bodovi |
13 – 17 | 1 |
18 - 22 | 2 |
23- 27 | 3 |
28 - 32 | 4 |
33 - 37 | 5 |
38 - 42 | 6 |
43 - 48 | 7 |
49- 54 | 8 |
55 - 60 | 9 |
61 - 65 | 10 |
b)Obvezni pismeni kolokvij (do 50 bodova)
Tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupiti pismenom kolokviju gdje stječu maksimalno 50 bodova (raspon od 26-50). Pismeni kolokvij sastoji se od 50 pitanja, te nosi 50 ocjenskih bodova (raspon od 26-50; kriterij za dobivanje ocjenskih bodova je > od 50 % točno riješenih pitanja). Bodovi stečeni na pismenom testu pretvaraju se u ocjenske bodove na način da svaki točan odgovor (ukoliko je pismeni kolokovij riješen > 50%) nosi 1 bod, po principu 26 točnih odgovora 26 bodova, 50 točnih odgovora 50 bodova.
Ukoliko student na pismenom kolkoviju skupi minimalan broj bodova (26) , mora aktivnošću na nastavi skupiti minimalno 4 bodova, odsnosno ukolio skupi 29 bodova dovoljno je aktivnošću na nastavi skupiti 1 bod.
II. Završni ispit (ukupno 40 ocjenskih bodova)
Tko može pristupiti završnom ispitu: Studenti koji su tijekom nastave ostvarili više od 30 bodova mogu pristupiti završnom ispitu na kojem mogu ostvariti maksimalno 40 bodova.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili manje od 30 bodova nemaju pravo izlaska na završni ispit (upisuju kolegij druge godine).
Završni ispit je usmeni ispit. Nosi 40 ocjenskih bodova (raspon od 20-40).
Uspjeh na završnom ispitu pretvara se u ocjenske bodove na sljedeći način:
ocjena | ocjenski bodovi |
Nedovoljan | 0 |
Dovoljan | 20 |
Dobar | 30 |
Vrlo dobar | 35 |
Izvrstan | 40 |
Za prolaz na završnom ispitu i konačno ocjenjivanje (uključujući pribrajanje prethodno ostvarenih ocjenskih bodova tijekom nastave), student na završnom ispitu mora biti pozitivno ocijenjen i ostvariti minimum od 20 ocjenskih bodova (50%).
Ocjenjivanje u ECTS sustavu vrši se apsolutnom raspodjelom, odnosno na temelju konačnog postignuća:
A – 90 - 100% bodova
B – 75 - 89,9%
C – 60 - 74,9%
D -- 50 - 59,9%
F – 0 - 49,9%
Ocjene u ECTS sustavu prevode se u brojčani sustav na sljedeći način:
A = izvrstan (5)
B = vrlo dobar (4)
C = dobar (3)
D = dovoljan (2)
F = nedovoljan (1)
Nastavni sadržaji i sve obavijesti vezane uz kolegij kao i ispitni termini nalaze se na mrežnim stanicama.
Ishodi učenja
Navesti i repoznati različite uzroke bolova u mišićima. Razlikovati upalu mišića od bolova u mišićima. Navesti diferencijalanu dijagnozu bolova i upale mišića.
Ishodi učenja
Navesti i prepoznati i razlikovati kardiogene, gastrointestinalne, pulmonalne te muskuloskeletne uzroke bova u prsima
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati različite uzroke bolova u trbuhu. Prepoznati indikacije za hitno kirurško zbrinjavanje bolesnika sa bolovima u trbuhu.
Ishodi učenja
znati prepoznati i razlikovati različite simptome zatajivanja srca te odrediti moguće uzroke istog
Ishodi učenja
Navesti i prepoznati i razlikovati esencijalnu od nefrogene hipertenzije te hipertenziju usljed endokrinih poremećaja.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati uzroke febriliteta, prosuditi utjecaj drugih bolesti na febrilitet te njihovu ulogu u terapiji febriliteta.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati kardiogene, vaskularne i druge uzroke otoka nogu te utjecaja lijekova na iste
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati različite uzroke bubrežnog zatajenja te procijenti potrebu za hitnim terapijskim indikacijama.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati razlčičite uzroke kašlja te razlikovati terapijski pristup u različitim oblicima kašlja.
Ishodi učenja
Navesti i repoznati različite uzroke bolova u mišićima. Razlikovati upalu mišića od bolova u mišićima. Navesti diferencijalanu dijagnozu bolova i upale mišića.
Ishodi učenja
Navesti i prepoznati i razlikovati kardiogene, gastrointestinalne, pulmonalne te muskuloskeletne uzroke bova u prsima
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati različite uzroke bolova u trbuhu. Prepoznati indikacije za hitno kirurško zbrinjavanje bolesnika sa bolovima u trbuhu.
Ishodi učenja
znati prepoznati i razlikovati različite simptome zatajivanja srca te odrediti moguće uzroke istog
Ishodi učenja
Navesti i prepoznati i razlikovati esencijalnu od nefrogene hipertenzije te hipertenziju usljed endokrinih poremećaja.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati uzroke febriliteta, prosuditi utjecaj drugih bolesti na febrilitet te njihovu ulogu u terapiji febriliteta.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati kardiogene, vaskularne i druge uzroke otoka nogu te utjecaja lijekova na iste
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati različite uzroke bubrežnog zatajenja te procijenti potrebu za hitnim terapijskim indikacijama.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati razlčičite uzroke kašlja te razlikovati terapijski pristup u različitim oblicima kašlja.
Ishodi učenja
Navesti i repoznati različite uzroke bolova u mišićima. Razlikovati upalu mišića od bolova u mišićima. Navesti diferencijalanu dijagnozu bolova i upale mišića.
Ishodi učenja
Navesti i prepoznati i razlikovati kardiogene, gastrointestinalne, pulmonalne te muskuloskeletne uzroke bova u prsima
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati različite uzroke bolova u trbuhu. Prepoznati indikacije za hitno kirurško zbrinjavanje bolesnika sa bolovima u trbuhu.
Ishodi učenja
znati prepoznati i razlikovati različite simptome zatajivanja srca te odrediti moguće uzroke istog
Ishodi učenja
Navesti i prepoznati i razlikovati esencijalnu od nefrogene hipertenzije te hipertenziju usljed endokrinih poremećaja.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati uzroke febriliteta, prosuditi utjecaj drugih bolesti na febrilitet te njihovu ulogu u terapiji febriliteta.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati kardiogene, vaskularne i druge uzroke otoka nogu te utjecaja lijekova na iste
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati različite uzroke bubrežnog zatajenja te procijenti potrebu za hitnim terapijskim indikacijama.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati razlčičite uzroke kašlja te razlikovati terapijski pristup u različitim oblicima kašlja.
Ishodi učenja
Navesti i repoznati različite uzroke bolova u mišićima. Razlikovati upalu mišića od bolova u mišićima. Navesti diferencijalanu dijagnozu bolova i upale mišića.
Ishodi učenja
Navesti i prepoznati i razlikovati kardiogene, gastrointestinalne, pulmonalne te muskuloskeletne uzroke bova u prsima
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati različite uzroke bolova u trbuhu. Prepoznati indikacije za hitno kirurško zbrinjavanje bolesnika sa bolovima u trbuhu.
Ishodi učenja
znati prepoznati i razlikovati različite simptome zatajivanja srca te odrediti moguće uzroke istog
Ishodi učenja
Navesti i prepoznati i razlikovati esencijalnu od nefrogene hipertenzije te hipertenziju usljed endokrinih poremećaja.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati uzroke febriliteta, prosuditi utjecaj drugih bolesti na febrilitet te njihovu ulogu u terapiji febriliteta.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati kardiogene, vaskularne i druge uzroke otoka nogu te utjecaja lijekova na iste
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati različite uzroke bubrežnog zatajenja te procijenti potrebu za hitnim terapijskim indikacijama.
Ishodi učenja
Navesti, prepoznati i razlikovati razlčičite uzroke kašlja te razlikovati terapijski pristup u različitim oblicima kašlja.