Kolegij
Kolegij Fizikalna i rehabilitacijska medicina je obvezni kolegij na petoj godini Integriranog
preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija Medicina i sastoji se od 22 sati predavanja, 15 sati vježbi, ukupno 37 sati (2 ECTS). Kolegij se izvodi u prostorijama Zavoda za fizikalnu i rehabilitacijsku medicinu Kliničkog bolničkog centra Rijeka (lokalitet Sušak i Kantrida) i Klinike za ortopediju Lovran.
Cilj kolegija je usvajanje osnovnih znanja i vještina i iz područja fizikalne medicine i rehabilitacije. Cilj je upoznati studente s dijagnostikom, prevencijom, liječenjem i rehabilitacijom oštećenja i onesposobljenosti u mišićno-koštanim i neurološkim bolestima kod kojih dolazi do oštećenja motornih, neuroloških i ostalih funkcija organizma, s glavnim ciljem maksimalno moguće obnove oštećenih funkcija, te osposobljavanjem pri aktivnostima svakodnevnog života uz rehabilitaciju u zajednicu. Također će se studente upoznati sa indikacijama, kontraindikacijama i mjerama opreza u primjeni metoda fizikalne terapije, kao i medikamentoznog liječenja boli, upale i spazma.
Osobiti naglasak je na osposobljavanju studenata za samostalno izvođenje vještina iz područja anamneze, općeg somatskog, te kliničkog pregleda sustava za kretanje, uz procjenu funkcije i kvalitete života. Također je cilj kolegija upoznati studente s temeljnim principima i filozofijom rehabilitacije u suvremenom društvu, s posebnim osvrtom na spoznavanje važnosti timskog rada u cjelovitom pristupu rehabilitaciji, te upoznavanje sa sastavnicama timova fizikalne i rehabilitacijske medicine u praksi, kao i sa organizacijom interdisciplinarnog timskog rada.
Sadržaj kolegija je slijedeći:
Fizikalna i rehabilitacijska medicina: Uvod u predmet i povijesni osvrt; Kako pomoći bolesniku u bolestima mišićno-koštanog sustava; Bol- dijagnostički i terapijski izazov; Posebne kliničke slike – doktore sve me boli- Sindrom fibromialgije; Posebne kliničke slike – Kompleksni regionalni bolni poremećaj; Osteoporoza i osteosarkopenija; Fenotipske različitosti osteoartritisa zglobova i kralješnice te dijagnostika, farmakološko i ne-farmakološko liječenje; Vratobolja – dijagnostika i liječenje (farmakološke i ne-farmakološke metode izbora liječenja i rehabilitacije); Križobolja - dijagnostika i liječenje (farmakološke i ne- farmakološke metode izbora liječenja i rehabilitacije), poseban osvrt na prepoznavanje upalne križobolje; Bol u koljenu dijagnostika i liječenje (farmakološke i ne-farmakološke metode izbora liječenja i rehabilitacijeTendinopatije - dijagnostika i liječenje (farmakološke i ne-farmakološke metode izbora liječenja i rehabilitacije); Specijalizirani rehabilitacijski programi u bolesnika nakon ozljede leđne moždine; Specijalizirani rehabilitacijski programi u bolesnika sa amputacijom ekstremiteta; Specijalizirani rehabilitacijski programi u bolesnika s neurološkim oštećenjem (poseban osvrt na hemiplegije i hemipareze); Specijalizirani rehabilitacijski programi u bolesnika s multiplom sklerozom; Specijalizirani rehabilitacijski programi – rano otkrivanje i neurorehabilitacija djece s odstupanjem od normalnog motoričkog razvoja.
Izvođenje nastave:Nastava se izvodi u obliku predavanja i vježbi. Predviđeno vrijeme trajanja nastave je po programu rotacijskih turnusa. Studenti su uključeni u svakodnevni rad Zavoda a nastavnici sa studentima rapravljaju o specifičnostima pojedine tematike. Tijekom nastave održat će se obvezni kolokviji, te na kraju nastave pismeni završni ispit. Izvršavanjem svih nastavnih aktivnosti te pristupanjem obveznom kolokviju i završnom ispitu student stječe 2 ECTS bod
Đ. Babić-Naglić i sur., Fizikalna i rehabilitacijska medicina, Medicinska naklada 2013. - Posudi u Knjižnici
Tematski broj: Fizikalna i rehabilitacijska medicina, Medicina fluminensis, Prosinac 2012. http://hrcak.srce.hr/index.php?show=toc&id_broj=7742
David X. Cifu, et al., Braddom’s Physical Medicine and Rehabilitation, 5th ed., Philadelphia, PA, 2016.
Frontera WR MD PhD, DeLisas Physical Medicine and Rehabilitation Principles and Practice, Two Volume Set (Rehabilitation Medicine-Delisa)., 5th ed., Philadelphia, PA, 2016.
Shatzer. M, Physical Medicine and Rehabilitation Pocketpedia. 3rd ed., New York, 2018.
Rizzo TDJr., Essentials of Physical Medicine and Rehabilitation Musculoskeletal Disorders, Pain, and Rehabilitation., 4th ed., Philadelphia, Pa, 2019
Studenti su obvezni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenom na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 70 bodova, a na završnom ispitu 30 bodova.
Ocjenjivanje studenata vrši se primjenom ECTS (A-E) i brojčanog sustava (1-5). Ocjenjivanje u ECTS sustavu izvodi se apsolutnom raspodjelom, te prema diplomskim kriterijima ocjenjivanja.
Od maksimalnih 70 ocjenskih bodova koje je moguće ostvariti tijekom nastave, student mora sakupiti minimum od 40 ocjenskih bodova da bi pristupio završnom ispitu. Studenti koji sakupe manje od 40 ocjenskih bodova imat će priliku za jedan popravni međuispit te, ako na tom međuispitu ispitu zadovolje, moći će pristupiti završnom ispitu. Studenti koji sakupe između 40 i 49,9 ocjenskih bodova (FX ocjenska kategorija) imaju pravo izaći na završni ispit, koji se tada smatra popravnim ispitom i ne boduje se, i u tom slučaju završna ocjena može biti jedino dovoljan 2E (50%). Studenti koji sakupe 39,9 i manje ocjenskih bodova (F ocjenska kategorija) moraju ponovno upisati kolegij.
Ocjenske bodove student stječe aktivnim sudjelovanjem u nastavi, izvršavanjem postavljenih zadataka i izlascima na međuispite na sljedeći način:
I. Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 70 bodova):
a) pohađanje nastave (do 6 bodova)
b) obvezni kolokvij I+II (do 32 +32 boda)
a) Pohađanje nastave (do 6 bodova)
Student može izostati s 30% nastave isključivo zbog zdravstvenih razloga što opravdava liječničkom ispričnicom. Nazočnost na predavanjima i vježbama je obvezna. Nadoknada vježbi je moguća uz prethodni dogovor s voditeljem.
Ukoliko student opravdano ili neopravdano izostane s više od 30% nastave ne može nastaviti praćenje kolegija te gubi mogućnost izlaska na završni ispit. Time je prikupio 0 ECTS bodova i ocijenjen je ocjenom F.
Bodovanje nazočnosti na nastavi (predavanja i vježbe) obavljat će se na slijedeći način:
% nazočnosti | ocjenski bodovi |
70 - 85 | 3 |
86 - 100 | 6 |
b) Obvezni kolokvij I i II (do 32 + 32 boda)
Tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupiti kolokviju I i II gdje stječu maksimalno 32 boda po kolokviju (raspon od 17-32). Kolokvij se održava kod nadležnog voditelja vježbe, a nakon završenog prvog dana vježbi (kolokvij I-pregled sustava za kretanje; Đ. Babić-Naglić i sur., Fizikalna i rehabilitacijska medicina, Medicinska naklada 2013., str 31-44), te nakon završenog drugog dana vježbi (kolokvij II-funkcionalna procjena i funkcionalni upitnici; Đ. Babić-Naglić i sur., Fizikalna i rehabilitacijska medicina, Medicinska naklada 2013., str. 87-96).
Tijekom izvođenja kolokvija voditelj ocjenjuje usvojeno znaje i vještinu svakog studenta i ocjenjuje bodovima na slijedeći način:
ocjena | ocjenski bodovi |
Dovoljan | 17 |
Dobar | 25 |
Vrlo dobar | 28 |
Izvrstan | 32 |
Završni ispit (ukupno 30 ocjenskih bodova)
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili više od 50 bodova obavezno pristupaju završnom ispitu na kojem mogu ostvariti maksimalno 30 bodova.
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili od 40-50 bodova (pripadaju kategoriji FX) mogu izaći na završni ispit, s time da moraju nadoknaditi od 0-10% ocjene i prema Pravilniku mogu dobiti samo ocjenu 2E.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili manje od 40 bodova nemaju pravo izlaska na završni ispit (upisuju kolegij druge godine).
Završni ispit je pismeni ispit u obliku eseja. Nosi 30 ocjenskih bodova (raspon od 15-30).
Uspjeh na završnom ispitu pretvara se u ocjenske bodove na sljedeći način:
ocjena | ocjenski bodovi |
Nedovoljan | 0 |
Dovoljan | 15 |
Dobar | 20 |
Vrlo dobar | 25 |
Izvrstan | 30 |
Za prolaz na završnom ispitu i konačno ocjenjivanje (uključujući pribrajanje prethodno ostvarenih ocjenskih bodova tijekom nastave), student na završnom ispitu mora biti pozitivno ocijenjen i ostvariti minimum od 15 ocjenskih bodova (50%).
Ocjenjivanje u ECTS sustavu vrši se apsolutnom raspodjelom, odnosno na temelju konačnog postignuća:
A – 95 - 100% bodova
B – 90 - 94,9%
C – 85 - 89,9%
D -- 80 - 84,9%
E – 50 - 79,9%
Ocjene u ECTS sustavu prevode se u brojčani sustav na sljedeći način:
A = izvrstan (5)
B = vrlo dobar (4)
C = dobar (3)
D i E = dovoljan (2)
F i FX = nedovoljan (1)
Za pristup vježbama obavezno je usvojiti osnovna znanja iz pregleda sustava za kretanje; Đ. Babić-Naglić i sur., Fizikalna i rehabilitacijska medicina, Medicinska naklada 2013., str 31-44., kako bi se nakon vježbi prvog dana moglo pristupiti kolokviju I, te usvojiti osnovna znanja funkcionalne procjene uz pregled osnovnih funkcionalnih upitnika; Đ. Babić-Naglić i sur., Fizikalna i rehabilitacijska medicina, Medicinska naklada 2013., str. 87-96), kako bi se nakon vježbi drugog dana moglo pristupiti kolokviju II.
Svaki student provodi vježbe (V1-V15), tijekom dva radna dana po rasporedu na jednom lokalitetu, kod istog asistenta.
Ishodi učenja
Upoznati se s ciljem kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina.
Upoznati se i usvojiti znanje o povijesnim činjenicama razvoja Fizikalne i rehabilitacijske medicine
Ishodi učenja
Objasniti anamnezu, klinički pregled, dijagnostiku i osnovne principe liječenja u fizikalnoj i rehabilitacijskoj medicini.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati te prepoznati pojedine specifične djelove iz anamneze i kliničkog pregleda mišićno koštanog sustava.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati dijagnostičke metode
Usvojiti znanja i znati jasno definirati osnovne algoritme liječenja
Znati osnovna načela anamneze, kliničkog pregleda, dijagnostike i liječenja mišićno-koštanog sustava.
Ishodi učenja
Objasniti, usvojiti znanja i znati jasno definirati vrste bolnog podražaja mišićno-koštavog sustava
Znati osnovna načela liječenja boli te osnove suzbijanja bolnog podražaja nefarmakološkim procedurama fizikalne terapije, te primjenu farmakoloških metode liječenja (topička i sistemska primjena lijekova).
Ishodi učenja
Objasniti nastanak akutne i kronične boli, te crvene i žute zastave.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati nociceptivnu / neuroptasku bol
Znati osnovna načela, uzroke nastanka bolnog podražaja i liječenje kod sindroma fibromialgije
Ishodi učenja
Objasniti nastanak Kompleksnog regionalnog bolnog sindroma .
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku i liječenje Kompleksnog regionalnog bolnog sindroma.
Ishodi učenja
Objasniti nastanak osteoporoze i osteosarkopenije
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku i liječenje osteoporoze i osteosarkopenije.
Ishodi učenja
Objasniti nastanak osteoartritisa (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju osteoartritisa
Ishodi učenja
Objasniti nastanak vratobolje (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju vratobolje
Ishodi učenja
Objasniti nastanak križobolje (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju križobolje (mehanička / upalna)
Ishodi učenja
Objasniti nastanak boli u koljenu (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju boli u koljenu
Ishodi učenja
Objasniti nastanak boli u tetivama i ovojnicama tetiva (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju tendinopatija
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika nakon ozljede leđne moždine.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o razini lezije leđne moždine.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika nakon ozljede leđne moždine.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s amputacijom ekstremiteta.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o razini amputacije ekstremiteta.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s amputacijom ekstremiteta.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s neurološkim oštećenjem.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o vrsti neurološkog ispada.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s neurološkim oštećenjem.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s multiplom sklerozom.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s multiplom sklerozom.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti ranog otkrivanja odstupanja od normalnog motoričkog razvoja.
Objasniti pojedine vrste neurorehabilitacije ovisno o vrsti neurološkog ispada.
Znati osnove postupanja s djecom tijekom provođenja navedenih specijaliziranih rehabilitacijskih programa.
Ishodi učenja
Vježbe iz kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina se izvode na Zavodu za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, KBC Rijeka (lokalitet Sušak i Kantrida) te u Klinici za ortopediju Lovran prema rasporedu kliničkih rotacija studenata.
Studenti će usvojiti osnovna znanja i vještine pregleda sustava za kretanje u bolesnika s problemima mišićno-koštanog i neurološkog sustava. Također će biti upoznati sa specifičnostima provođenja prevencije, dijagnostike te farmakološkog i nefarmakološkog liječenja.
Ishodi učenja
Vježbe iz kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina se izvode na Zavodu za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, KBC Rijeka (lokalitet Sušak i Kantrida) te u Klinici za ortopediju Lovran prema rasporedu kliničkih rotacija studenata.
Studenti će usvojiti osnovna znanja i vještine funkcionalne procjene uz upotrebu funkcionalnih upitnika kod bolesnika sa različitim stupnjevima onesposobljenosti sustava za kretanje. Također će biti upoznati sa specifičnostima provođenja fizikalne terapije i rehabilitacijskim protokolima (odjelni rad, ambulantni rad, dnevna bolnica), uz poseban osvrt na neurorobotiku.
Ishodi učenja
Upoznati se s ciljem kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina.
Upoznati se i usvojiti znanje o povijesnim činjenicama razvoja Fizikalne i rehabilitacijske medicine
Ishodi učenja
Objasniti anamnezu, klinički pregled, dijagnostiku i osnovne principe liječenja u fizikalnoj i rehabilitacijskoj medicini.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati te prepoznati pojedine specifične djelove iz anamneze i kliničkog pregleda mišićno koštanog sustava.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati dijagnostičke metode
Usvojiti znanja i znati jasno definirati osnovne algoritme liječenja
Znati osnovna načela anamneze, kliničkog pregleda, dijagnostike i liječenja mišićno-koštanog sustava.
Ishodi učenja
Objasniti, usvojiti znanja i znati jasno definirati vrste bolnog podražaja mišićno-koštavog sustava
Znati osnovna načela liječenja boli te osnove suzbijanja bolnog podražaja nefarmakološkim procedurama fizikalne terapije, te primjenu farmakoloških metode liječenja (topička i sistemska primjena lijekova).
Ishodi učenja
Objasniti nastanak akutne i kronične boli, te crvene i žute zastave.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati nociceptivnu / neuroptasku bol
Znati osnovna načela, uzroke nastanka bolnog podražaja i liječenje kod sindroma fibromialgije
Ishodi učenja
Objasniti nastanak Kompleksnog regionalnog bolnog sindroma .
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku i liječenje Kompleksnog regionalnog bolnog sindroma.
Ishodi učenja
Objasniti nastanak osteoporoze i osteosarkopenije
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku i liječenje osteoporoze i osteosarkopenije.
Ishodi učenja
Objasniti nastanak osteoartritisa (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju osteoartritisa
Ishodi učenja
Objasniti nastanak vratobolje (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju vratobolje
Ishodi učenja
Objasniti nastanak križobolje (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju križobolje (mehanička / upalna)
Ishodi učenja
Objasniti nastanak boli u koljenu (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju boli u koljenu
Ishodi učenja
Objasniti nastanak boli u tetivama i ovojnicama tetiva (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju tendinopatija
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika nakon ozljede leđne moždine.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o razini lezije leđne moždine.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika nakon ozljede leđne moždine.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s amputacijom ekstremiteta.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o razini amputacije ekstremiteta.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s amputacijom ekstremiteta.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s neurološkim oštećenjem.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o vrsti neurološkog ispada.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s neurološkim oštećenjem.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s multiplom sklerozom.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s multiplom sklerozom.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti ranog otkrivanja odstupanja od normalnog motoričkog razvoja.
Objasniti pojedine vrste neurorehabilitacije ovisno o vrsti neurološkog ispada.
Znati osnove postupanja s djecom tijekom provođenja navedenih specijaliziranih rehabilitacijskih programa.
Ishodi učenja
Vježbe iz kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina se izvode na Zavodu za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, KBC Rijeka (lokalitet Sušak i Kantrida) te u Klinici za ortopediju Lovran prema rasporedu kliničkih rotacija studenata.
Studenti će usvojiti osnovna znanja i vještine pregleda sustava za kretanje u bolesnika s problemima mišićno-koštanog i neurološkog sustava. Također će biti upoznati sa specifičnostima provođenja prevencije, dijagnostike te farmakološkog i nefarmakološkog liječenja.
Ishodi učenja
Vježbe iz kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina se izvode na Zavodu za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, KBC Rijeka (lokalitet Sušak i Kantrida) te u Klinici za ortopediju Lovran prema rasporedu kliničkih rotacija studenata.
Studenti će usvojiti osnovna znanja i vještine funkcionalne procjene uz upotrebu funkcionalnih upitnika kod bolesnika sa različitim stupnjevima onesposobljenosti sustava za kretanje. Također će biti upoznati sa specifičnostima provođenja fizikalne terapije i rehabilitacijskim protokolima (odjelni rad, ambulantni rad, dnevna bolnica), uz poseban osvrt na neurorobotiku.
Ishodi učenja
Upoznati se s ciljem kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina.
Upoznati se i usvojiti znanje o povijesnim činjenicama razvoja Fizikalne i rehabilitacijske medicine
Ishodi učenja
Objasniti anamnezu, klinički pregled, dijagnostiku i osnovne principe liječenja u fizikalnoj i rehabilitacijskoj medicini.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati te prepoznati pojedine specifične djelove iz anamneze i kliničkog pregleda mišićno koštanog sustava.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati dijagnostičke metode
Usvojiti znanja i znati jasno definirati osnovne algoritme liječenja
Znati osnovna načela anamneze, kliničkog pregleda, dijagnostike i liječenja mišićno-koštanog sustava.
Ishodi učenja
Objasniti, usvojiti znanja i znati jasno definirati vrste bolnog podražaja mišićno-koštavog sustava
Znati osnovna načela liječenja boli te osnove suzbijanja bolnog podražaja nefarmakološkim procedurama fizikalne terapije, te primjenu farmakoloških metode liječenja (topička i sistemska primjena lijekova).
Ishodi učenja
Objasniti nastanak akutne i kronične boli, te crvene i žute zastave.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati nociceptivnu / neuroptasku bol
Znati osnovna načela, uzroke nastanka bolnog podražaja i liječenje kod sindroma fibromialgije
Ishodi učenja
Objasniti nastanak Kompleksnog regionalnog bolnog sindroma .
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku i liječenje Kompleksnog regionalnog bolnog sindroma.
Ishodi učenja
Objasniti nastanak osteoporoze i osteosarkopenije
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku i liječenje osteoporoze i osteosarkopenije.
Ishodi učenja
Objasniti nastanak osteoartritisa (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju osteoartritisa
Ishodi učenja
Objasniti nastanak vratobolje (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju vratobolje
Ishodi učenja
Objasniti nastanak križobolje (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju križobolje (mehanička / upalna)
Ishodi učenja
Objasniti nastanak boli u koljenu (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju boli u koljenu
Ishodi učenja
Objasniti nastanak boli u tetivama i ovojnicama tetiva (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju tendinopatija
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika nakon ozljede leđne moždine.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o razini lezije leđne moždine.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika nakon ozljede leđne moždine.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s amputacijom ekstremiteta.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o razini amputacije ekstremiteta.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s amputacijom ekstremiteta.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s neurološkim oštećenjem.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o vrsti neurološkog ispada.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s neurološkim oštećenjem.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s multiplom sklerozom.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s multiplom sklerozom.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti ranog otkrivanja odstupanja od normalnog motoričkog razvoja.
Objasniti pojedine vrste neurorehabilitacije ovisno o vrsti neurološkog ispada.
Znati osnove postupanja s djecom tijekom provođenja navedenih specijaliziranih rehabilitacijskih programa.
Ishodi učenja
Vježbe iz kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina se izvode na Zavodu za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, KBC Rijeka (lokalitet Sušak i Kantrida) te u Klinici za ortopediju Lovran prema rasporedu kliničkih rotacija studenata.
Studenti će usvojiti osnovna znanja i vještine pregleda sustava za kretanje u bolesnika s problemima mišićno-koštanog i neurološkog sustava. Također će biti upoznati sa specifičnostima provođenja prevencije, dijagnostike te farmakološkog i nefarmakološkog liječenja.
Ishodi učenja
Vježbe iz kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina se izvode na Zavodu za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, KBC Rijeka (lokalitet Sušak i Kantrida) te u Klinici za ortopediju Lovran prema rasporedu kliničkih rotacija studenata.
Studenti će usvojiti osnovna znanja i vještine funkcionalne procjene uz upotrebu funkcionalnih upitnika kod bolesnika sa različitim stupnjevima onesposobljenosti sustava za kretanje. Također će biti upoznati sa specifičnostima provođenja fizikalne terapije i rehabilitacijskim protokolima (odjelni rad, ambulantni rad, dnevna bolnica), uz poseban osvrt na neurorobotiku.
Ishodi učenja
Upoznati se s ciljem kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina.
Upoznati se i usvojiti znanje o povijesnim činjenicama razvoja Fizikalne i rehabilitacijske medicine
Ishodi učenja
Objasniti anamnezu, klinički pregled, dijagnostiku i osnovne principe liječenja u fizikalnoj i rehabilitacijskoj medicini.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati te prepoznati pojedine specifične djelove iz anamneze i kliničkog pregleda mišićno koštanog sustava.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati dijagnostičke metode
Usvojiti znanja i znati jasno definirati osnovne algoritme liječenja
Znati osnovna načela anamneze, kliničkog pregleda, dijagnostike i liječenja mišićno-koštanog sustava.
Ishodi učenja
Objasniti, usvojiti znanja i znati jasno definirati vrste bolnog podražaja mišićno-koštavog sustava
Znati osnovna načela liječenja boli te osnove suzbijanja bolnog podražaja nefarmakološkim procedurama fizikalne terapije, te primjenu farmakoloških metode liječenja (topička i sistemska primjena lijekova).
Ishodi učenja
Objasniti nastanak akutne i kronične boli, te crvene i žute zastave.
Usvojiti znanja i znati jasno definirati nociceptivnu / neuroptasku bol
Znati osnovna načela, uzroke nastanka bolnog podražaja i liječenje kod sindroma fibromialgije
Ishodi učenja
Objasniti nastanak Kompleksnog regionalnog bolnog sindroma .
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku i liječenje Kompleksnog regionalnog bolnog sindroma.
Ishodi učenja
Objasniti nastanak osteoporoze i osteosarkopenije
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku i liječenje osteoporoze i osteosarkopenije.
Ishodi učenja
Objasniti nastanak osteoartritisa (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju osteoartritisa
Ishodi učenja
Objasniti nastanak vratobolje (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju vratobolje
Ishodi učenja
Objasniti nastanak križobolje (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju križobolje (mehanička / upalna)
Ishodi učenja
Objasniti nastanak boli u koljenu (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju boli u koljenu
Ishodi učenja
Objasniti nastanak boli u tetivama i ovojnicama tetiva (fenotipske različitosti)
Znati prepoznati i odrediti dijagnostiku, liječenje i rehabilitaciju tendinopatija
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika nakon ozljede leđne moždine.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o razini lezije leđne moždine.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika nakon ozljede leđne moždine.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s amputacijom ekstremiteta.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o razini amputacije ekstremiteta.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s amputacijom ekstremiteta.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s neurološkim oštećenjem.
Objasniti pojedine vrste rehabilitacijskih programa ovisno o vrsti neurološkog ispada.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s neurološkim oštećenjem.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s multiplom sklerozom.
Znati osnove postupanja s bolesnikom tijekom provođenja specijaliziranih rehabilitacijskih programa u bolesnika s multiplom sklerozom.
Ishodi učenja
Objasniti osobitosti ranog otkrivanja odstupanja od normalnog motoričkog razvoja.
Objasniti pojedine vrste neurorehabilitacije ovisno o vrsti neurološkog ispada.
Znati osnove postupanja s djecom tijekom provođenja navedenih specijaliziranih rehabilitacijskih programa.
Ishodi učenja
Vježbe iz kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina se izvode na Zavodu za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, KBC Rijeka (lokalitet Sušak i Kantrida) te u Klinici za ortopediju Lovran prema rasporedu kliničkih rotacija studenata.
Studenti će usvojiti osnovna znanja i vještine pregleda sustava za kretanje u bolesnika s problemima mišićno-koštanog i neurološkog sustava. Također će biti upoznati sa specifičnostima provođenja prevencije, dijagnostike te farmakološkog i nefarmakološkog liječenja.
Ishodi učenja
Vježbe iz kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina se izvode na Zavodu za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, KBC Rijeka (lokalitet Sušak i Kantrida) te u Klinici za ortopediju Lovran prema rasporedu kliničkih rotacija studenata.
Studenti će usvojiti osnovna znanja i vještine funkcionalne procjene uz upotrebu funkcionalnih upitnika kod bolesnika sa različitim stupnjevima onesposobljenosti sustava za kretanje. Također će biti upoznati sa specifičnostima provođenja fizikalne terapije i rehabilitacijskim protokolima (odjelni rad, ambulantni rad, dnevna bolnica), uz poseban osvrt na neurorobotiku.