Kolegij
Kolegij Neurokirurgija je obvezni kolegij na petoj godini Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija Medicina i sastoji se od 8 sati predavanja, 4 sata seminara i 8 sati vježbi, ukupno 20 sati (1 ECTS). Kolegij se izvodi u prostorijama Klinike za neurokirurgiju Kliničkog bolničkog centra Rijeka, te u Predavaoni Medicinskog fakulteta u KBC Rijeka, lokalitet Sušak.
Cilj kolegija je usvajanje osnovnih znanja i vještina i iz područja neurokirurgije i neurotraumatologije. Po svladavanju znanja o neurološkom pregledu i specifičnostima za neurokirurški pristup, te bolestima što zahvaćaju središnji (SŽS) i periferni živčani sustav (PŽS), student će se upoznati s mogućim i često preporučljivim operacijskim vidovima liječenja tih bolesti. Studentu će također biti prikazane i značajnije ozljede SŽS i PŽS.
Paladino J.: Kompendij neurokirurgije, Naklada Ljevak d.o.o., Zagreb 2005. - Posudi u Knjižnici
Wilkins, R.H., Rengachary, S.S.: Neurosurgery, 3-vol.set, McGraw-Hill Professional Publishing 2nd Ed., 1995.
Matković, A., Jeličić I.: Neurokirurgija – Priručnik za studente i liječnike, Universitas – Grafički zavod Hrvatske, Zagreb, 1988. - Posudi u Knjižnici
Studenti su obvezni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave. Također, studenti su obvezni prije praktičnih vidova nastave (seminari, vježbe), koristeći preporučenu literaturu biti okvirno upoznati s temom i sadržajem vježbi i seminara.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenom na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Ukupan bropj ECTS bodova za kolegij Neurokirurgija je 1 (20 sati nastave)
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom kolokviju. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 50 bodova, a na završnom ispitu 50 bodova.
Ocjenjivanje studenata vrši se primjenom ECTS sustava. Ocjenjivanje u ECTS sustavu izvodi se apsolutnom raspodjelom, te prema diplomskim kriterijima ocjenjivanja.
Od maksimalnih 50 ocjenskih bodova koje je moguće ostvariti tijekom nastave, student mora sakupiti minimum od 25 ocjenskih bodova da bi pristupio završnom ispitu. Studenti koji sakupe 24,9 i manje i manje ocjenskih bodova moraju ponovno upisati kolegij.
Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 50 bodova):
a) redovno pohađanje i aktivno sudjelovanje u seminarskoj nastavi (do 10 bodova)
b) redovno pohađanje i aktivno sudjelovanje u kliničkim vježbama (do 15 bodova)
c) obvezni test (do 25 bodova) (tijekom pratkičnih vidova nastave)
Završni kolokvij (ukupno 50 ocjenskih bodova)
Tko može pristupiti završnom ispitu- kolokviju:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 25 ili više bodova obavezno pristupaju završnom ispitu (kolokviju) na kojem mogu ostvariti maksimalno 50 bodova.
Završni kolokvij je pismeni. Nosi max. 50 ocjenskih bodova). Student na završnom kolokviju mora ostvariti min. 50% (25 bodova) da bi zadovoljio.
Obzirom na odredbe, student uspješno završava kolegij tzv. Završnim kolokvijem, te je završna ocjena: kolokvirao (odnosno nije kolokvirao).
Nastavni sadržaji i sve obavijesti vezane uz kolegij kao i ispitni termini nalaze se na mrežnim stanicama Katedre za neurokirurgiju, i biti će paralelno s nastavom objavljene na Oglasnoj ploči Katedre, a studentima se i usmeno nude potrebne informacije vezane za sam kolegija u Tajništvu Katedre.
Ishodi učenja
Upoznati se s pojmom neurokirurgije, njenim povijesnim razvojem i subspecijalizacijama u neurokirurgiji. Znati osnovne informacije o najrazvijenijim neurokirurškim institucijama u našoj zemlji i inozemstvu. Steći interes i motivaciju za aktivno sudjelovanje u nastavi i za kontinuiranu edukaciju iz područja neurokirurgije
Ishodi učenja
Znati što je to ICP – koje je značenje normalnog unutarlubanjskog tlaka, znati osnovne patofiziološke procese u neurokirurgiji i neurotraumatologiji, njihovu simptomatologiju i ishode liječenja. Studenti će detaljno znati na koje načine se može derivirati CSLi koje se operacijske tehnike upotrebljavaju kod pojedinih poremećaja
Ishodi učenja
Znati podjela tumora na benigne i maligne, histološke podjele, podjele i stupnjevanja po WHO, malignosti obzirom na lokaciju tumora. Osnove o meningeomima, gliomima, te metastatskim intrakranijskim tumorima, njihovim kliničkim i radiološkim odlikama, te operacijskim pristupima i daljoj terapiji.
Ishodi učenja
Detaljno znati koja je važnost neurotraume, njene epidemiologije, odredbe - pravila suvremene neurotraumatologije u liječenju politraume i teških ozljeda mozga (TOM). Neurorehabilitacija
Ishodi učenja
Znanje na razini liječnika opće medicine o najčešćim bolestima kralejšnice – diskalnim hernijama u slabinskom i vratnom kralješničnom odsječku; pojam bolnih sindroma i radikularnih ispada; indikacije i nalazi modernih radioloških pretraga; indikacije za operacijsko liječenje i vrste operacija. Sindrom uskog spinalnog kanala
Ishodi učenja
Znati specifičnosti ozljeđivanja – pojam stabiliteta kralješničnog stuba, radiološka definicija i karkateristike nestabilnosti; indikacije za kirurško liječenje i osnovni ciljevi – dekompresija neuralnih struktura i stabilizacija koštanog sustava
Ishodi učenja
Znati osnovne tipove vaskularnih bolesti u neurokirurgiji – promjene na venskom i arterijskom sustavu – moždane aneurizme: patofiziologija, klinička pojavnost i dijagnsotika. Načini i indikacije za tipične vrste kirurškog liječenja – clipping, wrapping, endovaskularne metode. Znati novije načine liječenja u neurokirurgiji – primjena gamma “noža”, stereotaksije, “cyber-knife-a. Pojam i vrijednost tzv. Minimalno invazivne kirurgije u neurokirurgiji, posebno u bolestima kralješnice – noviji pristupi u liječenju epidemije križobolje.
Ishodi učenja
Znati nabrojati i opisati češće konatalne malformacije, kao i načine njihovog kirurškog liječenja. Shvatiti važnost rane (prenatalne) dijagnostike i planiranja trudnkće, odnosno ranog liječenja. Posebno znati metode derivacije cerebrospinalnog likvora u novorođenčeta. Biti upoznat s najčešćim tumorima u djetinjstvu i mogućnostima njihovog liječenja.
Ishodi učenja
Upoznati riječku Kliniku za neurokirurgiju – konkretno upoznavanje s odjelima, vrstama pacijenata, njihovim specifičnostima. Boravak i učenje osnovnih principa operacijskih dvorana
Ishodi učenja
Poznavati specifične kliničke slike obzirom na lokaciju tumora; razlikovati tzv. opće i fokalne (žarišne) simtpome pojedinih tumora. Kontakt s operiranim pacijentima i poznavanje tipičnih rana i njihove njege.
Ishodi učenja
Znati definirati potencijalnog neurokirurškog pacijenta – tipične korjenske ispade, te prognozu postoperacijskog tijeka u ovih pacijenata. Znati točne operacijske pristupe tipičnim vratnim i lumbalnim diskalnim hernijama – rehabilitacija obzirom na opsežnost operacije (laminektomija, interlaminektomija). Razlikovanje mikrokirurških operacija od operacija polisegmentalnih promjena
Ishodi učenja
Detaljno se upoznati i sudjelovati u procesu liječenja ju kliničkim fazama tipičnim za liječenje neurotraume. Obvezatan klinički rad s bolesnikom po TOM i para- odnosno tetraplegičnim bolesnikom po traumi. Znati posebnosti neuroepidemiologije ovih ozljeda. Poznavati razvoj neurorehabilitacije u KBC Rijeka.
Ishodi učenja
Znati točan izlged i funkciju pojedinih dijelova ventrikuloperitonealne anastomoze, njen smještaj u organizmu; pokušati izvršiti kliničku kongtrolu funkcije VPA. Biti u mogućnosti vršiti osnovnu njegu ventrikulostomije – mogućnosti vanjske drenaže likvora.
Ishodi učenja
Poznavati i klinički kontrolirati osnovne bolesti perifernih živaca – kompresijske sindrome medijanog, ulnarnog i peronealnog živca. Posebnosti ozljeda – stupnjevanje ozljeda, tipične ozljede radijalnog živca, ishijadičnog živca. Kontakt s bolesnicima u raznim fazama liječenja.
Ishodi učenja
Po vježbi znati previti bolesnika s laceracijom skalpa ili po kraniotomiji; znati tretirati pacijenta u ranim fazama po lumblanoj i vratnoj discektomiji. Kontakt s konkretnim bolesnicima u polikliničkoj praksi. Dnevna kirurgija (sindrom karpalnog kanala, površinske ozljede i tumori skalpa).
Ishodi učenja
Znati kontaktirati i kontrolirati pacijente u intenzivnoj skrbi – kontrola monitoringa, traheostome, perifernog i centralnog venskog puta. Znati prepoznati tipične kvalitativne i kvantitativne promjene svijesti, neurološke ispade i znati se suočiti s njima.
Ishodi učenja
Prikazati osnovne značajke anatomije kranija i endokranija, kao i kralješnice i kralješnične moždine. Znati važnija načela liječenja u SŽS.
Ishodi učenja
Točno poznavanje načina funkcioniranja ventrikuloperoitonelane drenaže, kao i ventrikulostomije – poznavanje najčešćih komplikacija derivacije CSL: Prikaz dijagnostičkih metoda: cerebralna angiografija, MS CT angiografija i DSA, te MRI angiografija.
Ishodi učenja
Specifični tumori u kralješničnom kanalu – meningeomi, neurinomi, ependimomi. Tipične promjene kod metastatskih promjena – koštane metastaze i spinalne endokanalikularne metastaze. Suradnja s onkologijom i “timing” operacija.
Ishodi učenja
Točno znati koje su suvremene dopunske metode u neurokirurgiji, te kada i gdje može biti upućen takav specifični bolesnik i kakvo je značenje ovih metoda u budućnosti i u razvoju zdravstvenog sustava. Ekonomski aspekt liječenja novijim metodama.
Ishodi učenja
Upoznati se s pojmom neurokirurgije, njenim povijesnim razvojem i subspecijalizacijama u neurokirurgiji. Znati osnovne informacije o najrazvijenijim neurokirurškim institucijama u našoj zemlji i inozemstvu. Steći interes i motivaciju za aktivno sudjelovanje u nastavi i za kontinuiranu edukaciju iz područja neurokirurgije
Ishodi učenja
Znati što je to ICP – koje je značenje normalnog unutarlubanjskog tlaka, znati osnovne patofiziološke procese u neurokirurgiji i neurotraumatologiji, njihovu simptomatologiju i ishode liječenja. Studenti će detaljno znati na koje načine se može derivirati CSLi koje se operacijske tehnike upotrebljavaju kod pojedinih poremećaja
Ishodi učenja
Znati podjela tumora na benigne i maligne, histološke podjele, podjele i stupnjevanja po WHO, malignosti obzirom na lokaciju tumora. Osnove o meningeomima, gliomima, te metastatskim intrakranijskim tumorima, njihovim kliničkim i radiološkim odlikama, te operacijskim pristupima i daljoj terapiji.
Ishodi učenja
Detaljno znati koja je važnost neurotraume, njene epidemiologije, odredbe - pravila suvremene neurotraumatologije u liječenju politraume i teških ozljeda mozga (TOM). Neurorehabilitacija
Ishodi učenja
Znanje na razini liječnika opće medicine o najčešćim bolestima kralejšnice – diskalnim hernijama u slabinskom i vratnom kralješničnom odsječku; pojam bolnih sindroma i radikularnih ispada; indikacije i nalazi modernih radioloških pretraga; indikacije za operacijsko liječenje i vrste operacija. Sindrom uskog spinalnog kanala
Ishodi učenja
Znati specifičnosti ozljeđivanja – pojam stabiliteta kralješničnog stuba, radiološka definicija i karkateristike nestabilnosti; indikacije za kirurško liječenje i osnovni ciljevi – dekompresija neuralnih struktura i stabilizacija koštanog sustava
Ishodi učenja
Znati osnovne tipove vaskularnih bolesti u neurokirurgiji – promjene na venskom i arterijskom sustavu – moždane aneurizme: patofiziologija, klinička pojavnost i dijagnsotika. Načini i indikacije za tipične vrste kirurškog liječenja – clipping, wrapping, endovaskularne metode. Znati novije načine liječenja u neurokirurgiji – primjena gamma “noža”, stereotaksije, “cyber-knife-a. Pojam i vrijednost tzv. Minimalno invazivne kirurgije u neurokirurgiji, posebno u bolestima kralješnice – noviji pristupi u liječenju epidemije križobolje.
Ishodi učenja
Znati nabrojati i opisati češće konatalne malformacije, kao i načine njihovog kirurškog liječenja. Shvatiti važnost rane (prenatalne) dijagnostike i planiranja trudnkće, odnosno ranog liječenja. Posebno znati metode derivacije cerebrospinalnog likvora u novorođenčeta. Biti upoznat s najčešćim tumorima u djetinjstvu i mogućnostima njihovog liječenja.
Ishodi učenja
Upoznati riječku Kliniku za neurokirurgiju – konkretno upoznavanje s odjelima, vrstama pacijenata, njihovim specifičnostima. Boravak i učenje osnovnih principa operacijskih dvorana
Ishodi učenja
Poznavati specifične kliničke slike obzirom na lokaciju tumora; razlikovati tzv. opće i fokalne (žarišne) simtpome pojedinih tumora. Kontakt s operiranim pacijentima i poznavanje tipičnih rana i njihove njege.
Ishodi učenja
Znati definirati potencijalnog neurokirurškog pacijenta – tipične korjenske ispade, te prognozu postoperacijskog tijeka u ovih pacijenata. Znati točne operacijske pristupe tipičnim vratnim i lumbalnim diskalnim hernijama – rehabilitacija obzirom na opsežnost operacije (laminektomija, interlaminektomija). Razlikovanje mikrokirurških operacija od operacija polisegmentalnih promjena
Ishodi učenja
Detaljno se upoznati i sudjelovati u procesu liječenja ju kliničkim fazama tipičnim za liječenje neurotraume. Obvezatan klinički rad s bolesnikom po TOM i para- odnosno tetraplegičnim bolesnikom po traumi. Znati posebnosti neuroepidemiologije ovih ozljeda. Poznavati razvoj neurorehabilitacije u KBC Rijeka.
Ishodi učenja
Znati točan izlged i funkciju pojedinih dijelova ventrikuloperitonealne anastomoze, njen smještaj u organizmu; pokušati izvršiti kliničku kongtrolu funkcije VPA. Biti u mogućnosti vršiti osnovnu njegu ventrikulostomije – mogućnosti vanjske drenaže likvora.
Ishodi učenja
Poznavati i klinički kontrolirati osnovne bolesti perifernih živaca – kompresijske sindrome medijanog, ulnarnog i peronealnog živca. Posebnosti ozljeda – stupnjevanje ozljeda, tipične ozljede radijalnog živca, ishijadičnog živca. Kontakt s bolesnicima u raznim fazama liječenja.
Ishodi učenja
Po vježbi znati previti bolesnika s laceracijom skalpa ili po kraniotomiji; znati tretirati pacijenta u ranim fazama po lumblanoj i vratnoj discektomiji. Kontakt s konkretnim bolesnicima u polikliničkoj praksi. Dnevna kirurgija (sindrom karpalnog kanala, površinske ozljede i tumori skalpa).
Ishodi učenja
Znati kontaktirati i kontrolirati pacijente u intenzivnoj skrbi – kontrola monitoringa, traheostome, perifernog i centralnog venskog puta. Znati prepoznati tipične kvalitativne i kvantitativne promjene svijesti, neurološke ispade i znati se suočiti s njima.
Ishodi učenja
Prikazati osnovne značajke anatomije kranija i endokranija, kao i kralješnice i kralješnične moždine. Znati važnija načela liječenja u SŽS.
Ishodi učenja
Točno poznavanje načina funkcioniranja ventrikuloperoitonelane drenaže, kao i ventrikulostomije – poznavanje najčešćih komplikacija derivacije CSL: Prikaz dijagnostičkih metoda: cerebralna angiografija, MS CT angiografija i DSA, te MRI angiografija.
Ishodi učenja
Specifični tumori u kralješničnom kanalu – meningeomi, neurinomi, ependimomi. Tipične promjene kod metastatskih promjena – koštane metastaze i spinalne endokanalikularne metastaze. Suradnja s onkologijom i “timing” operacija.
Ishodi učenja
Točno znati koje su suvremene dopunske metode u neurokirurgiji, te kada i gdje može biti upućen takav specifični bolesnik i kakvo je značenje ovih metoda u budućnosti i u razvoju zdravstvenog sustava. Ekonomski aspekt liječenja novijim metodama.
Ishodi učenja
Upoznati se s pojmom neurokirurgije, njenim povijesnim razvojem i subspecijalizacijama u neurokirurgiji. Znati osnovne informacije o najrazvijenijim neurokirurškim institucijama u našoj zemlji i inozemstvu. Steći interes i motivaciju za aktivno sudjelovanje u nastavi i za kontinuiranu edukaciju iz područja neurokirurgije
|
Ishodi učenja
Znati što je to ICP – koje je značenje normalnog unutarlubanjskog tlaka, znati osnovne patofiziološke procese u neurokirurgiji i neurotraumatologiji, njihovu simptomatologiju i ishode liječenja. Studenti će detaljno znati na koje načine se može derivirati CSLi koje se operacijske tehnike upotrebljavaju kod pojedinih poremećaja
Ishodi učenja
Znati podjela tumora na benigne i maligne, histološke podjele, podjele i stupnjevanja po WHO, malignosti obzirom na lokaciju tumora. Osnove o meningeomima, gliomima, te metastatskim intrakranijskim tumorima, njihovim kliničkim i radiološkim odlikama, te operacijskim pristupima i daljoj terapiji.
Ishodi učenja
Detaljno znati koja je važnost neurotraume, njene epidemiologije, odredbe - pravila suvremene neurotraumatologije u liječenju politraume i teških ozljeda mozga (TOM). Neurorehabilitacija
Ishodi učenja
Znanje na razini liječnika opće medicine o najčešćim bolestima kralejšnice – diskalnim hernijama u slabinskom i vratnom kralješničnom odsječku; pojam bolnih sindroma i radikularnih ispada; indikacije i nalazi modernih radioloških pretraga; indikacije za operacijsko liječenje i vrste operacija. Sindrom uskog spinalnog kanala
Ishodi učenja
Znati specifičnosti ozljeđivanja – pojam stabiliteta kralješničnog stuba, radiološka definicija i karkateristike nestabilnosti; indikacije za kirurško liječenje i osnovni ciljevi – dekompresija neuralnih struktura i stabilizacija koštanog sustava
Ishodi učenja
Znati osnovne tipove vaskularnih bolesti u neurokirurgiji – promjene na venskom i arterijskom sustavu – moždane aneurizme: patofiziologija, klinička pojavnost i dijagnsotika. Načini i indikacije za tipične vrste kirurškog liječenja – clipping, wrapping, endovaskularne metode. Znati novije načine liječenja u neurokirurgiji – primjena gamma “noža”, stereotaksije, “cyber-knife-a. Pojam i vrijednost tzv. Minimalno invazivne kirurgije u neurokirurgiji, posebno u bolestima kralješnice – noviji pristupi u liječenju epidemije križobolje.
Ishodi učenja
Znati nabrojati i opisati češće konatalne malformacije, kao i načine njihovog kirurškog liječenja. Shvatiti važnost rane (prenatalne) dijagnostike i planiranja trudnkće, odnosno ranog liječenja. Posebno znati metode derivacije cerebrospinalnog likvora u novorođenčeta. Biti upoznat s najčešćim tumorima u djetinjstvu i mogućnostima njihovog liječenja.
Ishodi učenja
Upoznati riječku Kliniku za neurokirurgiju – konkretno upoznavanje s odjelima, vrstama pacijenata, njihovim specifičnostima. Boravak i učenje osnovnih principa operacijskih dvorana
Ishodi učenja
Poznavati specifične kliničke slike obzirom na lokaciju tumora; razlikovati tzv. opće i fokalne (žarišne) simtpome pojedinih tumora. Kontakt s operiranim pacijentima i poznavanje tipičnih rana i njihove njege.
Ishodi učenja
Znati definirati potencijalnog neurokirurškog pacijenta – tipične korjenske ispade, te prognozu postoperacijskog tijeka u ovih pacijenata. Znati točne operacijske pristupe tipičnim vratnim i lumbalnim diskalnim hernijama – rehabilitacija obzirom na opsežnost operacije (laminektomija, interlaminektomija). Razlikovanje mikrokirurških operacija od operacija polisegmentalnih promjena
Ishodi učenja
Detaljno se upoznati i sudjelovati u procesu liječenja ju kliničkim fazama tipičnim za liječenje neurotraume. Obvezatan klinički rad s bolesnikom po TOM i para- odnosno tetraplegičnim bolesnikom po traumi. Znati posebnosti neuroepidemiologije ovih ozljeda. Poznavati razvoj neurorehabilitacije u KBC Rijeka.
Ishodi učenja
Znati točan izlged i funkciju pojedinih dijelova ventrikuloperitonealne anastomoze, njen smještaj u organizmu; pokušati izvršiti kliničku kongtrolu funkcije VPA. Biti u mogućnosti vršiti osnovnu njegu ventrikulostomije – mogućnosti vanjske drenaže likvora.
Ishodi učenja
Poznavati i klinički kontrolirati osnovne bolesti perifernih živaca – kompresijske sindrome medijanog, ulnarnog i peronealnog živca. Posebnosti ozljeda – stupnjevanje ozljeda, tipične ozljede radijalnog živca, ishijadičnog živca. Kontakt s bolesnicima u raznim fazama liječenja.
Ishodi učenja
Po vježbi znati previti bolesnika s laceracijom skalpa ili po kraniotomiji; znati tretirati pacijenta u ranim fazama po lumblanoj i vratnoj discektomiji. Kontakt s konkretnim bolesnicima u polikliničkoj praksi. Dnevna kirurgija (sindrom karpalnog kanala, površinske ozljede i tumori skalpa).
Ishodi učenja
Znati kontaktirati i kontrolirati pacijente u intenzivnoj skrbi – kontrola monitoringa, traheostome, perifernog i centralnog venskog puta. Znati prepoznati tipične kvalitativne i kvantitativne promjene svijesti, neurološke ispade i znati se suočiti s njima.
Ishodi učenja
Prikazati osnovne značajke anatomije kranija i endokranija, kao i kralješnice i kralješnične moždine. Znati važnija načela liječenja u SŽS.
Ishodi učenja
Točno poznavanje načina funkcioniranja ventrikuloperoitonelane drenaže, kao i ventrikulostomije – poznavanje najčešćih komplikacija derivacije CSL: Prikaz dijagnostičkih metoda: cerebralna angiografija, MS CT angiografija i DSA, te MRI angiografija.
Ishodi učenja
Specifični tumori u kralješničnom kanalu – meningeomi, neurinomi, ependimomi. Tipične promjene kod metastatskih promjena – koštane metastaze i spinalne endokanalikularne metastaze. Suradnja s onkologijom i “timing” operacija.
Ishodi učenja
Točno znati koje su suvremene dopunske metode u neurokirurgiji, te kada i gdje može biti upućen takav specifični bolesnik i kakvo je značenje ovih metoda u budućnosti i u razvoju zdravstvenog sustava. Ekonomski aspekt liječenja novijim metodama.
Ishodi učenja
Upoznati se s pojmom neurokirurgije, njenim povijesnim razvojem i subspecijalizacijama u neurokirurgiji. Znati osnovne informacije o najrazvijenijim neurokirurškim institucijama u našoj zemlji i inozemstvu. Steći interes i motivaciju za aktivno sudjelovanje u nastavi i za kontinuiranu edukaciju iz područja neurokirurgije
|
Ishodi učenja
Znati što je to ICP – koje je značenje normalnog unutarlubanjskog tlaka, znati osnovne patofiziološke procese u neurokirurgiji i neurotraumatologiji, njihovu simptomatologiju i ishode liječenja. Studenti će detaljno znati na koje načine se može derivirati CSLi koje se operacijske tehnike upotrebljavaju kod pojedinih poremećaja
Ishodi učenja
Znati podjela tumora na benigne i maligne, histološke podjele, podjele i stupnjevanja po WHO, malignosti obzirom na lokaciju tumora. Osnove o meningeomima, gliomima, te metastatskim intrakranijskim tumorima, njihovim kliničkim i radiološkim odlikama, te operacijskim pristupima i daljoj terapiji.
Ishodi učenja
Detaljno znati koja je važnost neurotraume, njene epidemiologije, odredbe - pravila suvremene neurotraumatologije u liječenju politraume i teških ozljeda mozga (TOM). Neurorehabilitacija
Ishodi učenja
Znanje na razini liječnika opće medicine o najčešćim bolestima kralejšnice – diskalnim hernijama u slabinskom i vratnom kralješničnom odsječku; pojam bolnih sindroma i radikularnih ispada; indikacije i nalazi modernih radioloških pretraga; indikacije za operacijsko liječenje i vrste operacija. Sindrom uskog spinalnog kanala
Ishodi učenja
Znati specifičnosti ozljeđivanja – pojam stabiliteta kralješničnog stuba, radiološka definicija i karkateristike nestabilnosti; indikacije za kirurško liječenje i osnovni ciljevi – dekompresija neuralnih struktura i stabilizacija koštanog sustava
Ishodi učenja
Znati osnovne tipove vaskularnih bolesti u neurokirurgiji – promjene na venskom i arterijskom sustavu – moždane aneurizme: patofiziologija, klinička pojavnost i dijagnsotika. Načini i indikacije za tipične vrste kirurškog liječenja – clipping, wrapping, endovaskularne metode. Znati novije načine liječenja u neurokirurgiji – primjena gamma “noža”, stereotaksije, “cyber-knife-a. Pojam i vrijednost tzv. Minimalno invazivne kirurgije u neurokirurgiji, posebno u bolestima kralješnice – noviji pristupi u liječenju epidemije križobolje.
Ishodi učenja
Znati nabrojati i opisati češće konatalne malformacije, kao i načine njihovog kirurškog liječenja. Shvatiti važnost rane (prenatalne) dijagnostike i planiranja trudnkće, odnosno ranog liječenja. Posebno znati metode derivacije cerebrospinalnog likvora u novorođenčeta. Biti upoznat s najčešćim tumorima u djetinjstvu i mogućnostima njihovog liječenja.
Ishodi učenja
Upoznati riječku Kliniku za neurokirurgiju – konkretno upoznavanje s odjelima, vrstama pacijenata, njihovim specifičnostima. Boravak i učenje osnovnih principa operacijskih dvorana
Ishodi učenja
Poznavati specifične kliničke slike obzirom na lokaciju tumora; razlikovati tzv. opće i fokalne (žarišne) simtpome pojedinih tumora. Kontakt s operiranim pacijentima i poznavanje tipičnih rana i njihove njege.
Ishodi učenja
Znati definirati potencijalnog neurokirurškog pacijenta – tipične korjenske ispade, te prognozu postoperacijskog tijeka u ovih pacijenata. Znati točne operacijske pristupe tipičnim vratnim i lumbalnim diskalnim hernijama – rehabilitacija obzirom na opsežnost operacije (laminektomija, interlaminektomija). Razlikovanje mikrokirurških operacija od operacija polisegmentalnih promjena
Ishodi učenja
Detaljno se upoznati i sudjelovati u procesu liječenja ju kliničkim fazama tipičnim za liječenje neurotraume. Obvezatan klinički rad s bolesnikom po TOM i para- odnosno tetraplegičnim bolesnikom po traumi. Znati posebnosti neuroepidemiologije ovih ozljeda. Poznavati razvoj neurorehabilitacije u KBC Rijeka.
Ishodi učenja
Znati točan izlged i funkciju pojedinih dijelova ventrikuloperitonealne anastomoze, njen smještaj u organizmu; pokušati izvršiti kliničku kongtrolu funkcije VPA. Biti u mogućnosti vršiti osnovnu njegu ventrikulostomije – mogućnosti vanjske drenaže likvora.
Ishodi učenja
Poznavati i klinički kontrolirati osnovne bolesti perifernih živaca – kompresijske sindrome medijanog, ulnarnog i peronealnog živca. Posebnosti ozljeda – stupnjevanje ozljeda, tipične ozljede radijalnog živca, ishijadičnog živca. Kontakt s bolesnicima u raznim fazama liječenja.
Ishodi učenja
Po vježbi znati previti bolesnika s laceracijom skalpa ili po kraniotomiji; znati tretirati pacijenta u ranim fazama po lumblanoj i vratnoj discektomiji. Kontakt s konkretnim bolesnicima u polikliničkoj praksi. Dnevna kirurgija (sindrom karpalnog kanala, površinske ozljede i tumori skalpa).
Ishodi učenja
Znati kontaktirati i kontrolirati pacijente u intenzivnoj skrbi – kontrola monitoringa, traheostome, perifernog i centralnog venskog puta. Znati prepoznati tipične kvalitativne i kvantitativne promjene svijesti, neurološke ispade i znati se suočiti s njima.
Ishodi učenja
Prikazati osnovne značajke anatomije kranija i endokranija, kao i kralješnice i kralješnične moždine. Znati važnija načela liječenja u SŽS.
Ishodi učenja
Točno poznavanje načina funkcioniranja ventrikuloperoitonelane drenaže, kao i ventrikulostomije – poznavanje najčešćih komplikacija derivacije CSL: Prikaz dijagnostičkih metoda: cerebralna angiografija, MS CT angiografija i DSA, te MRI angiografija.
Ishodi učenja
Specifični tumori u kralješničnom kanalu – meningeomi, neurinomi, ependimomi. Tipične promjene kod metastatskih promjena – koštane metastaze i spinalne endokanalikularne metastaze. Suradnja s onkologijom i “timing” operacija.
Ishodi učenja
Točno znati koje su suvremene dopunske metode u neurokirurgiji, te kada i gdje može biti upućen takav specifični bolesnik i kakvo je značenje ovih metoda u budućnosti i u razvoju zdravstvenog sustava. Ekonomski aspekt liječenja novijim metodama.